Şimdi Ara

ASR SİSTEMİ NE KADAR YARALIDIR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
13.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ASR SİSTEMİ NE KADAR YARALIDIR KIŞIN KARLI YOLLARDA ETKİSİ NEDİR SONRADAN ARABALAR TAKILIRMI VE BU SİSTEMİ UYGULAYAN YERLER NERESİDİR



  • bosch car servise bi danışın
  • ASR sistemi bilindiğinin aksine çok karlı ve çamurlu yollarda açılmaz kapanması önerilir debriyaj balatasının sağlığı açısından. Bu sistem sürekli devredeyken balatayı anında bitirir.O yüzden zincir takılıyken, karlı ve çamurlu yollarda ASR kullanılmaz.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: gkkt

    ASR sistemi bilindiğinin aksine çok karlı ve çamurlu yollarda açılmaz kapanması önerilir debriyaj balatasının sağlığı açısından. Bu sistem sürekli devredeyken balatayı anında bitirir.O yüzden zincir takılıyken, karlı ve çamurlu yollarda ASR kullanılmaz.



    Katılıyorum. Zincir takılıyken ASR kapalı ve ASR açık olarak yokuş çıkmayı deneyin.. ASR kapalı olarak çıkabilirsiniz ancak.
  • İyi de çekiş kontrol sisteminin debriyaj balatası ile bir ilgili yok ki. Yakıt enjeksiyonunu patinaj tespit edildiğinde azaltarak tutunmayı arttırıyor. Debriyaj balatası ile bir ilgisi yok olayın...
  • ayağının ayarı yoksa çok yararlı yoksa hikaye
  • vallahi karlı yolda elektronik müdahaleler hiç bir işe yaramıyor esp hariç çünkü araç lastikleri tutunma kaybettiği an zaten patinaja düşüyor asr de pek işe yaramıyor
  • benim arabanın kullanma klavuzunda aynen şöyle yazıyor
    "aşağıdaki koşullar altında tekerlek kaymasını sağlamak amacı ile sistemi kapatmak daha avantajlı bile görünse normal koşullarda sistemi açmak gerekir
    - yoğun kar tabakası yada çamurun içinde sürerken
    - kara saplanıldığında aracı kurtarmaya çalışırken
    - kar zinciri ile sürüş esnasında"
  • ASR'nin karda işe yaramadığını bir kez daha anlamış bulundum.. 2 gün önce akşam Ankara'da eve gelmeye çalışırken yolda kardan dolayı durduğumuz anda araç patiye düşüyordu. Yani ASR kuru yolda işe yarıyor.
  • ASR'yi buzlu,çamurlu yollarda ve çamura vs. saplanma durumunda kapatmak daha iyidir.Aksi taktirde araba patinaj yaptıkça ASR devreye girerek fren yaptırmak yoluyla patinajı engellemek isteyecektir.Siz hareket kazanmak amacıyla yüklendikçe ASR bunu engelleyecek ve sonuçta fren balatalarınız büyük zarar görecektir.

    ASR normalde çok faydalıdır.Yokuş yukarı veya ani kalkışlarda patinaja düşmenizi engeller,yolda çekiş yapan tekerin buza geldiğinde boşa dönü yaparak bir tarafa çekmesini engeller vs. ama yukarıdaki şartlarda kapatılması daha iyidir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    ASR'yi buzlu,çamurlu yollarda ve çamura vs. saplanma durumunda kapatmak daha iyidir.Aksi taktirde araba patinaj yaptıkça ASR devreye girerek fren yaptırmak yoluyla patinajı engellemek isteyecektir.Siz hareket kazanmak amacıyla yüklendikçe ASR bunu engelleyecek ve sonuçta fren balatalarınız büyük zarar görecektir.

    ASR normalde çok faydalıdır.Yokuş yukarı veya ani kalkışlarda patinaja düşmenizi engeller,yolda çekiş yapan tekerin buza geldiğinde boşa dönü yaparak bir tarafa çekmesini engeller vs. ama yukarıdaki şartlarda kapatılması daha iyidir.

    evet doğru bi yaklaşım
  • quote:


    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    ASR'yi buzlu,çamurlu yollarda ve çamura vs. saplanma durumunda kapatmak daha iyidir.Aksi taktirde araba patinaj yaptıkça ASR devreye girerek fren yaptırmak yoluyla patinajı engellemek isteyecektir.Siz hareket kazanmak amacıyla yüklendikçe ASR bunu engelleyecek ve sonuçta fren balatalarınız büyük zarar görecektir.

    ASR normalde çok faydalıdır.Yokuş yukarı veya ani kalkışlarda patinaja düşmenizi engeller,yolda çekiş yapan tekerin buza geldiğinde boşa dönü yaparak bir tarafa çekmesini engeller vs. ama yukarıdaki şartlarda kapatılması daha iyidir.

    evet doğru bi yaklaşım


    asr buzlu yollarda mutlaka devrede kalmalı dır...
    vites bbüyütmek için size gereken ivmelenmeyi sağa sola kaymadan yada aracı çekmeden verebilmeniz için çok güzel bir sistemdir
    artı vites atıp aşırı gazabasan yada acemi olarak araç kullananlar içinde bi okadar kullanışlıdır...

    yukarda yazılanlara katılıyorum asr fazla tur atan tekerleğe frenleme yaparak patinaja düşmesini virajlarda savrulmasını engeller...

    ama bir karış karda yada çamurda zaten aracınızın gücünü tam kullanmanız gerekirken birde patinaj yapan tekerleğe frenle dur demenin mantıklı bir açıkalamasıyokk...
    aracı butip zor durumlardan asr değil elektronik difransiyel klidi kurtarır oda zaten devreye girdiğinde fark edeceğinizden eminimalt takım kütülemesinden bilebilirsiniz.....




  • Kara saplandığın zaman ASR yi kapatmak işe yarayabilir çünkü patinaj yapan teker kar tabakasını iyice kazıyıp kuru zemine ulaşabilir. Ama kara saplanıca çoğu yerde ileri geri yapmaktan başka şansınız yok. Bazen bunlar da işe yaramıyor ya itecekler arabayı ya da zincir takacaksın.
    Fakaat ASR gerek kuru zeminde gerek kaygan zeminde çok faydalı bi sistem. Özellikle bu yıl Kayseri'de ben 2 ile bile kalksam çoğu yerde ASR devreye giriyodu zemin tamamen kar ve buzla kaplıyken. ASR olmasa ışıkta kalkarken yandaki araçla kucaklaşabilirdim. ASR varsa düz yolda kalktığım gibi kalkıyorum tabi 2. vitesle ASR bir az devreye giriyor sonra araç tutunmasını sağlayıp yoluna devam ediyor. ASR yoksa gaza milim milim basacaksınız.
    ASR nin bir diğer önemli özelliği ana yola girişlerde fln kaldırıma yakın dönmek zorunda kaldınız diyelim kaldırım dibi de buz olur büyük ihtimalle. Buz gelen tekerin patinaja düşmesini engelleyip aracın dengesini korur ASR.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    ASR'yi buzlu,çamurlu yollarda ve çamura vs. saplanma durumunda kapatmak daha iyidir.Aksi taktirde araba patinaj yaptıkça ASR devreye girerek fren yaptırmak yoluyla patinajı engellemek isteyecektir.Siz hareket kazanmak amacıyla yüklendikçe ASR bunu engelleyecek ve sonuçta fren balatalarınız büyük zarar görecektir.

    ASR normalde çok faydalıdır.Yokuş yukarı veya ani kalkışlarda patinaja düşmenizi engeller,yolda çekiş yapan tekerin buza geldiğinde boşa dönü yaparak bir tarafa çekmesini engeller vs. ama yukarıdaki şartlarda kapatılması daha iyidir.

    evet doğru bi yaklaşım




    quote:

    asr buzlu yollarda mutlaka devrede kalmalı dır...
    vites bbüyütmek için size gereken ivmelenmeyi sağa sola kaymadan yada aracı çekmeden verebilmeniz için çok güzel bir sistemdir
    artı vites atıp aşırı gazabasan yada acemi olarak araç kullananlar içinde bi okadar kullanışlıdır...

    yukarda yazılanlara katılıyorum asr fazla tur atan tekerleğe frenleme yaparak patinaja düşmesini virajlarda savrulmasını engeller...

    ama bir karış karda yada çamurda zaten aracınızın gücünü tam kullanmanız gerekirken birde patinaj yapan tekerleğe frenle dur demenin mantıklı bir açıkalamasıyokk...
    aracı butip zor durumlardan asr değil elektronik difransiyel klidi kurtarır oda zaten devreye girdiğinde fark edeceğinizden eminimalt takım kütülemesinden bilebilirsiniz.....


    Arkadaşım bende zaten aynı şeyi söylüyorum.Akan,ivmelenmesini sağlamış bir arabada ASR'yi kapatmanın mantığı ne olabilir ki?Buz üzerinde akan aracın tekerinin boşa dönü yaparak bir tarafa çekme yapmasını engelleyeceğini de söyledim.

    Ama buzda yokuş yukarı kalkış yapacakken devamlı patinaja düştüğünüz noktada ASR'yi kapatmazsanız olacakları görürsünüz.Her şekilde hareketin devamlılığı sağlandığında ASR devreye sokulmalıdır.Yani kalkış esnasında zorluk çekildiği durumda kapatılmalıdır.Zaten araçların büyük çoğunluğunda ASR bir düğme ile devre dışı bırakılabiliyor.Bunun bir mantığı olsa gerek.Neredeyse başka hiç bir donanımın böyle devre dışı bırakma düğmesi yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Haksin

    quote:

    Orjinalden alıntı: Haksin

    ASR'yi buzlu,çamurlu yollarda ve çamura vs. saplanma durumunda kapatmak daha iyidir.Aksi taktirde araba patinaj yaptıkça ASR devreye girerek fren yaptırmak yoluyla patinajı engellemek isteyecektir.Siz hareket kazanmak amacıyla yüklendikçe ASR bunu engelleyecek ve sonuçta fren balatalarınız büyük zarar görecektir.

    ASR normalde çok faydalıdır.Yokuş yukarı veya ani kalkışlarda patinaja düşmenizi engeller,yolda çekiş yapan tekerin buza geldiğinde boşa dönü yaparak bir tarafa çekmesini engeller vs. ama yukarıdaki şartlarda kapatılması daha iyidir.

    evet doğru bi yaklaşım




    quote:

    asr buzlu yollarda mutlaka devrede kalmalı dır...
    vites bbüyütmek için size gereken ivmelenmeyi sağa sola kaymadan yada aracı çekmeden verebilmeniz için çok güzel bir sistemdir
    artı vites atıp aşırı gazabasan yada acemi olarak araç kullananlar içinde bi okadar kullanışlıdır...

    yukarda yazılanlara katılıyorum asr fazla tur atan tekerleğe frenleme yaparak patinaja düşmesini virajlarda savrulmasını engeller...

    ama bir karış karda yada çamurda zaten aracınızın gücünü tam kullanmanız gerekirken birde patinaj yapan tekerleğe frenle dur demenin mantıklı bir açıkalamasıyokk...
    aracı butip zor durumlardan asr değil elektronik difransiyel klidi kurtarır oda zaten devreye girdiğinde fark edeceğinizden eminimalt takım kütülemesinden bilebilirsiniz.....


    Arkadaşım bende zaten aynı şeyi söylüyorum.Akan,ivmelenmesini sağlamış bir arabada ASR'yi kapatmanın mantığı ne olabilir ki?Buz üzerinde akan aracın tekerinin boşa dönü yaparak bir tarafa çekme yapmasını engelleyeceğini de söyledim.

    Ama buzda yokuş yukarı kalkış yapacakken devamlı patinaja düştüğünüz noktada ASR'yi kapatmazsanız olacakları görürsünüz.Her şekilde hareketin devamlılığı sağlandığında ASR devreye sokulmalıdır.Yani kalkış esnasında zorluk çekildiği durumda kapatılmalıdır.Zaten araçların büyük çoğunluğunda ASR bir düğme ile devre dışı bırakılabiliyor.Bunun bir mantığı olsa gerek.Neredeyse başka hiç bir donanımın böyle devre dışı bırakma düğmesi yok.



    şimdi kendi aracım için konuşmam gerek...
    benim aracım vw transporter 130 hp aracımda standart donanım olarak abs asr edl gibi özellikler var... bu sistemlerin hepsi izin aracınızı en güvenli şekilde kullanabilmenizi sağlamaktadır...
    şimdi konumuz asr sistemi karda nekadar yararlıdır sorusu ise asr sistemi faydalıdır aracınızın boşa dönen tekerleğindeki gücü keser (bu gücü keserken motorun gaz yemeside kesilir tekerlere gerektiğinden fazla güç aktarılmaması için) gücü ileten akisler arasında dengeyi sağlar ve sizin direksiyon hakimiyetinizi artırır yanlız bir noktada açıklamam gerek aracınızla bir kar kütlesine saplandınız asr devrede aracınız bir müddet patinaj eder sonra stop eder çünki gaz pedalının görevi devre dışıdır aracınızın devir saati giderek düşer patinaj yapan tekerleri patinaj yaptırmamak içinn çalışan sistem devrededir ve sizin ordan o şekilde çıkmanız pek mümkün deildir
    asr düğmesi neden konulmuş sorusuna cevap bu noktada doğar aracınızda elektronik diflock varsa asr yi devre dışı bıraktırmanız ve bu sayede diflockun devreye girebilmesi için uygun ortamı sağlamanız içindir motorunuz tam gaz yerken difansiyel kilidi boşa dönen tekerleği kilitler yere tutunan tekere ise güç aktarır haliyle motor gücündede bir azalma yok araç olduğu yerden çıkmak için gereken tüm hamleleri yapar tabi çıkıp çıkmaması duruma göre deişir...
    difransiyel kilidi olmayan araçlarda ise kara saplanmış bir araçta asr zincir takıldığında devre dışı bırakılır bırakılırki tekerler patinaj yapsın zincirli olan tekerler patinaj yaparak kar kütlesini yırtabilsin diye eğer yanlışım varsa düzeltirsiniz saygılarımla




  • çok sağlam bir hortlama olmuş
  • Hort :D
    Merak ettiğim ASR sistemi karda ne kadar işe yarar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi husam74 -- 6 Ocak 2013; 18:36:42 >
  • Kış lastiğin varsa faydasını görürsün, yoksa açıkcası çok bir beklentiye girme
  • çok yaralıdır kardeş çook.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    çok sağlam bir hortlama olmuş

    evet
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.