Şimdi Ara

Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
949
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yoldan kaynaklı kazaların çoğu iki sebepten dolayı oluyor

    Birincisi yol tutuş problemi, yani kaygan yol


    İkincisi ise çukur, tümsek gibi aracın tutuşunu zora sokan unsurlar. O da genellikle yağmur, kar gibi etkenlerden sonra oluyor.


    Peki asfaltın tutuş katsayısını ve dayanma direncini nasıl arttırırız?


    Duvara sıvacılar sıva tutsun diye file geriyorlar. Üstüne sıva atıyorlar.


    Aynısı yollara da yapılamaz mı?

    Asfaltı attıktan sonra, son katranı atmadan önce file gerilip , katran onun üstüne atılsa.

    File ile katran birleşir hem kolayca sıyrılmaz da.

    Bahsettiğim şöyle bir görüntü ama burada asfalt üzerinde kesme yapmışlar. Benim kast ettğim ikinci resimdeki gibi bir fileyi asfalta sermek.


    Benimki sadece bir fikir.


    Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur?


    Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur?




    Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ABCdiküçgeni -- 6 Haziran 2021; 22:41:0 >







  • Dediğin uygulama var zaten. Frezeli satıh olarak geçiyor. Konforu ciddi şekilde düşürüyor. Genellikle frenleme yapılacak yerlere uyguluyorlar.
    Ülkemizde olmayan fakat yurt dışında olan sürtünmesi yüksek asfaltlar var. Bunlarda genellikle trafik ışıklarında oluyor.

    1. Madde: yola kaygan madde dökülüyorsa kontrol ve ceza sorunu vardır. Yola kazara kaygan madde dökülüyorsa ve gerekli işaretlemeler yapılıp yetkililere haber verilmiyorsa zihniyet sıkıntısı vardır. Yol hatası yoktur.

    2. Madde: kar ve yağmur yolu bozmaz. Taşeron mantığı ile yapılan garantisiz ve adi yollar bozulur. Zihniyet ve yönetim sıkıntısı vardır. Yol kusur değildir.

    Ülkemizde yollar kusurludur. Çoğu noktada kavşaklar, virajlar, yola katılma cepleri vs kusurludur. Hatalı dizayndır. Bunlardan sebep bir sürü kaza olmaktadır ancak ülkemizde Buda zihniyet sorunudur. Çünkü yol kusuru dediğin 1000 de 1 olur. Adım başı hata olmaz. Yolu liyakatle atanmış ışının ehli bir mühendis çizmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kaza kara noktaları dediğimiz çok kaza olan bölümlerde uygulanabilir sürtünme katsayısını artıran yöntemler vardır ancak bu yolun tamamında uygulanamaz. Gürültüden ve titreşimden kafanız şişer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün sonra doğalgaz filan için açarlar hoş olmaz, yırtık file güzel olmaz.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Yol tutuş artarsa da insanlar bu yeni yola uyum sağlar daha tehlikeli araç kullanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu düşünce sistemi tamamen uçaklar neden kara kutunun yapıldığı maddeden yapılmıyor ile aynı. Her şeyi böyle teori ile pratiği aynı yapacak şekilde düşünmeyin.


    Yapılmıyorsa vardır bir nedeni. En büyük nedeni de her zaman olduğu gibi maliyettir.

  • Kazaların çoğu sürücü hatası
    Yol ve hava koşulları % 5 bile değil
    Kuralla uymak + birazcık dikkat

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bahsettiğin görüntü desenli asfalt diye geçer. Asfalt'ın son katmani dökülür silindir ile sıkıştırılır sonrasın'da esnek metal,desenli olan file şeklindeki kalıbı asfalta koyup silindir ile ezeriz bunun için asfaltın modifiye asfalt olmasi gerekir ve maliyetlidir otopark girişlerine ve lüks siteler tercih eder

    Asfaltın fabrika çıkış sıcaklığı 180 derece civari bize gelene kadar 150-160 civarina kadar düşüyor yerine göre

    Yollarda kullanılan asfalt genelde alt katmani binder üst son katmani aşınmadir sizin görseldeki modifiye asfalt'dır. Ve ömrü kısadır

    Binder asfalt 270 tl tonu
    Aşınma asfalt 280 tl tonu

    Ve resimdeki pahali olup görüntüsü güzel ömrü kısa olan ise ton'u 360 tl dir.

    Asfalta serilicek olan metal file sadece belki çökme riskini azaltır ama asfaltın aşınma oranina hiçbir etkide bulunmaz.

    Asfaltın kalitesi ve uzun ömürlü olması için alt zeminin hakkıyla yapılmış olması ve belli kalitede asfalt olmasıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 7 Haziran 2021; 0:57:41 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Asfalt sektöründe Frezeli satıh diye bir tabir yok yanlış biliyorsunuz.

    Görseldeki desenli modifiye asfalt.

    Freze asfaltı belli cm kazıyan makinadır marka model yazıyım bakarsınız 'wirtgen w200'

    Satıh dediğinde sathi kaplama heralde oda genelde köy yollarında yada önem verilmeyen şehirler arası yollarda asfalt distribütörü ile serilen yol kaplması türüdür ucuz yollu ve konforsuz yol tutuşu en zayıf asfalt modelidir.

    Doğru olan ise evet yağmur kar asfaltı zemin sağlam ise bozmaz tuzlama asfaltı fazlasi ile aşındırır ülkede genelde asfalt ocak taşı denilen taş ile yapılıyor en kaliteli asfalt ülkemizde bazalt taşı ile yapılan asfalt'dır maliyetlidir ve nadir üretiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Canbey96 -- 7 Haziran 2021; 20:33:47 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

  • < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur?

    Yollar böyle yapılsa daha dayanıklı olur.Zaten belli bir standart var o da bu




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cola Contains Caffeine -- 7 Haziran 2021; 8:52:41 >
  • Kışın file yerine zincir serilmesi hoş olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her şeyden öte olayın biraz da dengede olması lazım. Asfaltın tutunması çok iyi olursa bu size yakıt ve lastik tüketimi olarak geri dönecektir. Lastiğin dişlerini hızlı bir şekilde yiyecektir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: daswagen

    2 gün sonra doğalgaz filan için açarlar hoş olmaz, yırtık file güzel olmaz.

    Yırtık file seksi durur sanki Asfalta File Kaplama Yapılsa Nasıl Olur? 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.