Şimdi Ara

Artık Dizel Astra alan zarar ediyor (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
138
Cevap
2
Favori
8.550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx


    quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera


    quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx

    Dostum hesabin yanlis satarken ki farki da 23 bin tl olarak hesaba katacaksin aradaki 8-9 bin uçuyor sana göre...

    yanlış değil alırken ki ödenen fark 2.elde birebir kalmıyor eriyor biraz. hele dizel 100 bin üstüyse %50 anca fark kalıyor



    Erimez hatta dizelin bakimlari pahalidir olayi da şehir efsanesidir.Bunu halihazirda bir dizel bir benzinli tsi araci olan objektif biri olarak söylüyorum.Dizelin psikolojisi bile farkli kafa da bir rahatlik oluyor..

    2016 model boş benzinli dizel astralara bakarsan benzer şartlarda 10-15 bin TL fark var alırken araladında 10 bin olsaydi kim bakardi benzinlinin yuzune

    Firmalar hepsini hesapliyor aradaki farki öyle bir rakam koyuyorlar ki hala satislar devam ediyor.Aksi halde herkes gider benzinli alir.Dizel hala tercih sebebidir...

    katılmıyorum Tr ortalaması sürücülerin 20-25 bin KM mi de o kadar fark istiyorlar alırken..TAmamen fırsatçılık yaptıkları biz o km leri şirket aracıyla yapıyoruz normal vatandaşın yaptığı 8-10 bin max.ama gidiyor hala dizel alıyor psikolojik olarak.

    Psikolojik faktör tabiki var ama sadece bu demek yanlıs olur.Pahali alinan dizel araç pahali satilir sizin dediğiniz kadar da makas daralmaz.Konu sahibinin örneği tamamen yanliş 5 sene sonraki araclarin satis fiyatlari 80000-113000 gibi olur. Aradaki fark korunur dizel daha fazla değer kaybedecek demek forum kehanetinden öte gitmez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • "B'nin vadeli hesabındaki para 5 yılda 33835 TL'ye ulaştı"

    5 yıl sonraki 33835, bugünkü değerinde olmayacak
  • 100hp 130nm tarih öncesi motor ile 1.6 cdti 320nm torku benzer motorlar diye kıyaslamak çok abes. Amaç aracın yürümesi ise ozaman olabilir.
  • iyi de bu forumda 100,000 150,000 km yi geçmiş dizel alınmaz görüşü hakim
    nasıl olacak bu iş?
  • para hesabında değilim ama dizel arabalar 90 model otosan gibi gır gır ses yapıyo
  • vututututu çatçatçatçat
  • Bence hesaplamaya gerek yok.Sıfır aracta bir Dizel ile benzinli arasında en az 10.000 , modeline gore 30.000 e kadar ort. da 15.000 TL fark var.
    NSA da ya da NKA da senede 100.000KM falan yapmıyorsanız o farkı cıkarmanız mumkun degil , ort. bir kullanıcının senede 10-15.000KM yaptıgını varsayarsak hayatta o 15-20.000TL cıkmaz.
    Bunun Opeli,Renosu vb yok.Ben anlayamıyorum Passat alıyor gidiyor 25.0000 TL fazla veriyor mesela Dizel alıyor.Bir o parayı cıkaramazsın, İki zaten Passat alan belli duzeyde geliri vardır.Bu en ucuz Linea,Sandero vb icin de gecerli 10.000TL bile fazla versen o parayı cıkarma sansın yok.Ustune Turbolu Benzinli arabaya bineceksin.

    2. ELde ise tam tersi, NSA da ya da NKA da Benzin ile Dizel arasında fark yok ya da cok cuzi var.Misal sıfırı 60.000 olan arac ile aynı model Dizeli 73.000 olan arac , 2-3 yıllık 2. elde Dizelde 45 Benzinli de 45 burada KM 60.000,80.000 altındaysa sahsen Benzinli almam.

    Sonuc olarak Opel,Reno,Fiat,VW farketmez hesaba gerek yok.100.000KM gibi bir yol yapmıyorsan senede Dizel sıfırda zarardır.2. elde de genellikle kardır.




  • Öncelikle erkek adama benzinli araç dizel varken yakışık almaz.

    Bunu göze alamadan sadece ve sadece maliyet hesabı yaparak sonuca ulaşmak istemişsiniz.

    Benzinli aracın dizeli varken hiç bir hatun o adama bakmaz. Bu böyledir böyle olmuştur ve böyle olacaktır.

    Ha benim derdim para pul derseniz başka.
  • ufuk-34JD58 kullanıcısına yanıt
    Hocam öldüm gülmekten :)
  • dizelin sesi güzel demeyin abi ya. tamam zevkler renkler falanda bazı şeyler göreceli değildir. sırf ses kirliliği dizel motor
  • Burda bağıra nağıra benzinliyi savunmaya çalışanlar çok tatlış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benzinli dizelden 2 litre fazla yakiyor. Arada fiyat farki malum. Bakimi arizasi vs. Da eklenince cikan sonuc ikinci el, temiz, dizel, manuel almak diye cikiyo bemim hesabimla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yine dizele parası yetmeyen fakirler basmış konuyu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dun arkadasim sordu 1.2 opeli var ya da 1.3 bilmiyorum benzinli ama onu biliyorum. Bu ay 1000 lira vermis benzine. Benzin taksitlendirilebiliyor mu? Bilen vars oyle bir yontem soylesin.

    Dizel polo alayim mi dedi bana arabayi satip. Cok geliyormus benzin parasi.

    Memlekette alim gucu yok ki.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İst da kabaca Atmosferik 10 LT, Dizel 7 Lt yakar.Ama Turbo Benzinliler gercekten az yakıyor.Dizel den ort. 1.5-2LT fazla yaksınlar.Durum boyle iken ben sıfır alacak olsam misal
    1.2 TSI Jetta alırım 1.6 TDI yerine , 2. elde ise fiyat pek farketmiyor.75.000 Liralık C Elysee ,301 leri 1.6 Dizel 45.000 civarına alıyorsun.Bu durumda Benzinli almanın mantıgı yok cunku fiyat farkı yok.
  • Gözden kaçan bir şey var dostlar.

    Başlıktaki fiyat farkı hesabına dikkatinizi çekerim;

    Bir modelin baz donanım benzinlisi genelde atmosferik ve tek donanım oluyor, eğer ki yüksek donanım turbo benzinli isterseniz fiyatlar bir birine çok yakın...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen sene Astrayı alırken 8bin tl fark vardı dizel ile benzinli arasında. Şuan da da 10 bin tl. 1 yılım dolmak üzere ve 25bin km olmak üzere. Şuan zarardan karım 4.500tl. Yani bir daha ki senenin sonuna doğru amorti ediyorum. Şuan da aynı özelliklere sahip benzinli ve dizeli 2. el farkı en az 12 bin tl. Yani satmaya kalksam kara bile geçmiş olurum şuanda.
  • Astra degil fakat dizel genelinde konusuyorum,buradaki yorumlari okuyarak,biraz da heves edip "gezeriz,tozariz,az yakar,dizel torku vs.." gibi soylemlerle kendimi ikna edip dizel arac aldim,isin kotusu 2.el dizel arac aldim,haliyle surekli ertlenen tatil planlari,is,guc kosturmaca derken arac agirlikli sehir ici evden ise,isten carsiya vs.. surekli kisa mesafelerde yogun trafikte kullanildi,su an ki durum, agzina kadar dolmus DPF filtresi (degistirilmesi oneriliyor yada temizlenmesi cok kulfetli) , degismesi gereken kizdirma bujisi (sokulmesi iscilik gerekiyor,degistirilirken kirilmasi olasi) , yuksek yakit tuketimi , arada bozulan envai cesit sensor , dizelin gurultulu sesi (ozellikle sehir ici dur kalk trafikte) ve surekli gozununuz gibi bakmaniz gereken turbo

    Belki hepsinden daha onemlisi cevreyi benzine nazaran daha cok kirletme , dusunuyorum da cok buyuk hata yapmisim,heves edip aldim , benim durumumdaki adamlar , uzun yol yaparim umidiyle alip zararli cikmasin diye yaziyorum.

    Bundan sonraki aracim atmosferik bir Japon olacak,zaten benim gibi Aile babalarina yeter de artar,ucmasin kacmasin ama bir DPF filtresine 3-4 bin lira odemeyeyim degistirmeye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Astra degil fakat dizel genelinde konusuyorum,buradaki yorumlari okuyarak,biraz da heves edip "gezeriz,tozariz,az yakar,dizel torku vs.." gibi soylemlerle kendimi ikna edip dizel arac aldim,isin kotusu 2.el dizel arac aldim,haliyle surekli ertlenen tatil planlari,is,guc kosturmaca derken arac agirlikli sehir ici evden ise,isten carsiya vs.. surekli kisa mesafelerde yogun trafikte kullanildi,su an ki durum, agzina kadar dolmus DPF filtresi (degistirilmesi oneriliyor yada temizlenmesi cok kulfetli) , degismesi gereken kizdirma bujisi (sokulmesi iscilik gerekiyor,degistirilirken kirilmasi olasi) , yuksek yakit tuketimi , arada bozulan envai cesit sensor , dizelin gurultulu sesi (ozellikle sehir ici dur kalk trafikte) ve surekli gozununuz gibi bakmaniz gereken turbo

    Belki hepsinden daha onemlisi cevreyi benzine nazaran daha cok kirletme , dusunuyorum da cok buyuk hata yapmisim,heves edip aldim , benim durumumdaki adamlar , uzun yol yaparim umidiyle alip zararli cikmasin diye yaziyorum.

    Bundan sonraki aracim atmosferik bir Japon olacak,zaten benim gibi Aile babalarina yeter de artar,ucmasin kacmasin ama bir DPF filtresine 3-4 bin lira odemeyeyim degistirmeye.

    Aracınızın VW oldugunu tahmin ederek yazıyorum.Biz de Fiat var.DPF arada dusuk viteslerde deviri yukselterek kendini temizliyor.2 yıl oluyor ve bir sorun yasamadık.Yazın da muayene olduk.
    Dun bir tane kızdırma bujisi degisti.Burada olsa muhtemelen daha ucuza olurdu.Memlekette oldugu icin 1 tane Bosch marka 45Tl + 20TL iscilik tuttu.Burada olsa 30-35 TL den Opar ya da Bosch alabilirdik.Toplasan 150 TL ye hepsi degisirdi.
    Yine İst. ya da buyuk bir sehirde iseniz cok ciddi yakıt tuıketimi farkı da oluyor.Atmosferik bir arac İst. da 10LT assagı yogun trafikte tuketmez.12 LT yi bile bulabilir.Yan komsumda 2014 Passat vardı cok memnundu 4.5LT S. Dısı S. İci de cok memnundu.Aldııgndna fazla para verdiler.Simdi gitti Octavia 1.2 TSI 110BG aldı.Ondan da memnun...

    Ben sıfır aracta misal Jetta 1.2 TSI 80 1.6 TDI 100.000TL ise rakamlar afaki gidip TDI almam.O 20.000 cıkmaz.Ama 2. elde her zaman Dizel alırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso


    quote:

    Orijinalden alıntı: _DIESEL_

    Astra degil fakat dizel genelinde konusuyorum,buradaki yorumlari okuyarak,biraz da heves edip "gezeriz,tozariz,az yakar,dizel torku vs.." gibi soylemlerle kendimi ikna edip dizel arac aldim,isin kotusu 2.el dizel arac aldim,haliyle surekli ertlenen tatil planlari,is,guc kosturmaca derken arac agirlikli sehir ici evden ise,isten carsiya vs.. surekli kisa mesafelerde yogun trafikte kullanildi,su an ki durum, agzina kadar dolmus DPF filtresi (degistirilmesi oneriliyor yada temizlenmesi cok kulfetli) , degismesi gereken kizdirma bujisi (sokulmesi iscilik gerekiyor,degistirilirken kirilmasi olasi) , yuksek yakit tuketimi , arada bozulan envai cesit sensor , dizelin gurultulu sesi (ozellikle sehir ici dur kalk trafikte) ve surekli gozununuz gibi bakmaniz gereken turbo

    Belki hepsinden daha onemlisi cevreyi benzine nazaran daha cok kirletme , dusunuyorum da cok buyuk hata yapmisim,heves edip aldim , benim durumumdaki adamlar , uzun yol yaparim umidiyle alip zararli cikmasin diye yaziyorum.

    Bundan sonraki aracim atmosferik bir Japon olacak,zaten benim gibi Aile babalarina yeter de artar,ucmasin kacmasin ama bir DPF filtresine 3-4 bin lira odemeyeyim degistirmeye.

    Aracınızın VW oldugunu tahmin ederek yazıyorum.Biz de Fiat var.DPF arada dusuk viteslerde deviri yukselterek kendini temizliyor.2 yıl oluyor ve bir sorun yasamadık.Yazın da muayene olduk.
    Dun bir tane kızdırma bujisi degisti.Burada olsa muhtemelen daha ucuza olurdu.Memlekette oldugu icin 1 tane Bosch marka 45Tl + 20TL iscilik tuttu.Burada olsa 30-35 TL den Opar ya da Bosch alabilirdik.Toplasan 150 TL ye hepsi degisirdi.
    Yine İst. ya da buyuk bir sehirde iseniz cok ciddi yakıt tuıketimi farkı da oluyor.Atmosferik bir arac İst. da 10LT assagı yogun trafikte tuketmez.12 LT yi bile bulabilir.Yan komsumda 2014 Passat vardı cok memnundu 4.5LT S. Dısı S. İci de cok memnundu.Aldııgndna fazla para verdiler.Simdi gitti Octavia 1.2 TSI 110BG aldı.Ondan da memnun...

    Ben sıfır aracta misal Jetta 1.2 TSI 80 1.6 TDI 100.000TL ise rakamlar afaki gidip TDI almam.O 20.000 cıkmaz.Ama 2. elde her zaman Dizel alırım.

    VW olan Polo TSI , dizel olan aracim 407 2.0 HDI otomatik (163 hp olan)

    407 sehir ici yogun trafikte 10 litre tuketiyor bu arada.

    Kizdirma bujisinin kendisi maliyet degil zaten fakat isciligi sorun,kirilip icinde kalma ihtimali de yuksek,bu durumda tamirci sorumlulugu ustlenmez.DPF olayinda ise belli bir seviyenin ustu dolduysa %80-90 gibi o raddeden sonra devir cevirerek temizlenemiyor , ya degisim yada temizlik,her ikisi kulfetli,temizlense dahi sehir ici kullanimda tekrar dolacaktir,o nedenle tekrar belirteyim agirlik sehir ici kullanimda bana gore dizelin hicbir avantaji yok,atmosferik 2 litre fazla yaksin ama bujisi kaynamasin,dpf dolmasin,yada gurultulu calismasin,bu arada Polo da sehir ici dur kalk trafikte cok yuksek yakiyor o da ayri konu o yuzden kara duzen,japon atmosferik bundan sonraki tercihim olacak.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.