Şimdi Ara

Arora Cappucino 50cc ve 125 cc Kullanıcıları (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
187
Cevap
6
Favori
107.187
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar arkadaşlar.

    Ben de 3 gün önce 500km de 50cc olan modeli alarak aranıza katıldım. 80cc çevrilmiş. 550km de ilk bakıma soktum. Motorsiklette stop etme sorunu var. İlk gün bir kere stop etti acemiliğimden diye düşündüm. 2. Gün bakıma giderken hareket halinde trafikte dur kalk yaparken iki kez stop etti. Bakımda ustaya ilettim dur kalklarda bazen stop ediyor diye. Reset atmak gerektiğini, basit birşey oldugunu ve hallettiğini söyledi. Bugün çarşı icinde yine birkaç kez stop etti. Akşam deneme icin kullandım. İlk 20dk sorun yok daha sonra stop etmeler başlıyor ve 2-3 dk motoru dinlendirmeden marş bassada tekrar çalışmıyor. Yakıt depo kapağı açık olarakta denedim yine stop ediyor. Bu durumu tecrübe eden oldu mu aranızda. Cumartesi servise götürebilirsem baktıracağım.

  • çikkarito09 Ç kullanıcısına yanıt

    Acil cevap arkadaşlar lütfen 😂

  • y_kose kullanıcısına yanıt

    Hayırlı olsun hava kaçırıyor olabilir. Kaça aldınız toplam

  • çikkarito09 Ç kullanıcısına yanıt
    Özelden yazdım. Hava kaçırma derken neresinden kasıt
  • Dün servisine uğradım. Sağolsun servis sahibi Osman usta epey ilgili. Önce areşleme bobinin yanlış yere monte edilmiş olduğunu tespit etti motorda külbütör kapağı üzerine monte etmişler onu normal yerine aldı. Normalde motorun 10 cm kadar önünde mesneti var. Tekrar denememi istedi.
    Akşam üzeri serin saatlerde yaklaşık 15dk sonra hareket halinde tekrar stop etti.
    Servise geri döndüm. Kablolama sistemindeki soketlerin gevsekliğinden şüphelenip onlara müdahale etti arıza tekrar ederse gelmeme gerek olmadığını telefonla bilgi vermemi ve ateşleme bobini ile beyin sipariş edeceğini söyledi.
    Bu sabah 8 gibi 15dk lık yolculukla iş yerine gittim. Tekrar dönüşte saat 17:00 gibi o 15dklık yolda 3 kez stop etti. Her seferinde biraz bekledikten sonra çalıştı.
    4.stoptan sonra 1 saat beklememe rağmen arıza ışığı sönmedi ve çalışmadı motorsiklet. Osman ustayı aradım sağolsun dükkanı bırakıp geldi. Firmadan garanti kapsamında ateşleme bobini, beyin ve stator sipariş etti. Motoruyla benim motora ayağını dayayarak beni de evime kadar motorumla getirdi ve ayrıldı. Malzemeler gelene kadar beklemedeyiz.




  • Bazı alternatiflerine göre daha sağlam bir hissiyatı var. Hanım çok istediği için aldık. İlk arızasında egsozu kırıldı. Anayoldaydık hem de "Yok artık!" dedik. Bir tırcı abi durdu da geçici vida ile tutturduk, bağıra bağra devam ettik. Sonra sol grenajım düştü, ayaklığın yanındaki. Dedim çaldılar heralde. Çünkü hiç oynamıyordu. Lastikleri değiştirdim 1 ay kadar önce. Anlas Winter Grip 2 taktırdım. Lastiklerden memnunum çünkü fabrika çıkışı olanlar çok kaykan. 1 kez de yan yatmıştım düştüm. Dizler param parçaydı. 3 gün önce de egsoz farklı bir yerinden çatlamış. Şu anda abartı egsoz misali takılıyor. Servisi garanti kapsamında bakmıyor o yüzden bu sabah toplam tamir maliyeti 12000 TL olarak servisten çıkış yaptım.


    Olayın özeti şu. Bu ninesini düdüklediğim motorunun fabrika çıkışı halinde vidaları gevşek. Mutlaka sıktırın. Sıksanız bile 2 kişi biniyorsanız dikkat edin. Yine gevşiyorlar. Abartısız 6-7 kere vida kaybettim ve hepsini ben alamam diyerek servisinde taktırdım. Servisi onu bile takmaya para alıyor. Biz de enayiyiz tabi. Neyse, bir başka konu. Yağışlı kavalara dikkat edin. Bu vidalar en çok o zaman oynuyor ve özellikle 2 kişi biniyorsanız muhakkak vidalardan kaybınız olmuştur. Kontrol edin. Ben bir yerden sonra hep kontrol eder oldum ve düştüğünü görüyordum. Özellikle egsoz vidası en çok düşen.


    2 kişi çok sık biniyorsanız arkaçamurluk tekere oturuyor. Bu motoru arkçının bineceğini de düşünürek yapmamışlar belli ki. Niye mi? Çukuru bile girmediğim halde bu sabah serviste bloğun kırıldığını da öğrendim. Zaten belliydi, içi oynuyor motorun. Bu para da o yüzden o kadar tutuyor.


    Her gün işe gidip geliyorum, hızım 70 km civarında. Yolum düz, bozuk yerler hafızamda girmiyorum. Ama illa ki tümseklerle esneme yapıyor motor. Hanım evladı gibi binilecekse doğru bir tercih değilmiş onu anladım. Yaza şutluyorum elimden.


    Bu da benden alacaklara kısa kısa notlar olsun. Detaylı yazısını blog sitemede uzun uzun, resimlerle yazacağım.





  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.