DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?
62
Cevap
2
Favori
22.282
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> arkadan cekis mi yoksa önden mi?neden?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      842 Mesaj
      16 Haziran 2010 00:27:26 Konu Sahibi
      arkdaslar belki daha once acilmistir ama ben yine de fikirlerinizi almak istiyorum.avantajlarini dez avantajlarini yazarsaniz guzel olur.simdiden tesekkurler.saygilarimla.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi brifing -- 16 Haziran 2010; 0:29:12 >



      |
      |
    • Yarbay
      4234 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:03:07
      forumda bi kaç sefer rastladım..''arkadan cekişin zevkide ayrı'' vb cümleler kuruluordu..tam aksine arkadan cekişli diye araç almayanlarda gördüm..önümü ne atıomuş öle bişeler duymuştum bende merak ediorm..
      |
      |
      _____________________________

      Intel 4670k 4.4Ghz // MSI Z87 G45 Gaming // ASUS GTX 970 Strix // Gskill RipjawsX 8GB 1866 Mhz // SAMSUNG 128GB 840 Pro SSD // SAMSUNG 1TB 7200 RPM HDD // Cooler Master
      HYPER 212 EVO combined Dual Akasa Apache PWM FAN
      // XIGMATEK ASSASIN BLACK EDITION TAURO 80PLUS 700W // ASUS VG278HR 3D Vision™ 2 & LightBoost™ 144Hz // SteelSeries Siberia V2 USB HeadSet // A4 Tech x7 Keyboard&Mouse // SteelSeries Qck+ L // Logitech X540 5+1
    • Teğmen
      247 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:15:23
      Aha, birazdan "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir" muhabbetleri başlayacak.Canını seven kaçsın.
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Haziran 2010 09:34:00
      jetta bile önden cekiyor
      |
      |
      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Haziran 2010 09:35:33
      Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.
      |
      |
      _____________________________

      { Too big, too small } >> Size does matter after all.
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      16 Haziran 2010 09:40:03
      niden geri geri giderken çekiyor ama
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2764 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:42:47
      "arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir

      Şuan önden çekiş araç kullanıyorum fakat arkadan itiş güçlü bi aracım olmasını isterdim virajlarda adrenalin için
      |
      |
      _____________________________

        Fiat Doblo 1.3 Urban Race Chip
          Canon 550D 50mm
            Playstation 3___SnowboardKASTAMONU
    • Yarbay
      14847 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:44:02
      neye göre kime göre neden sordun napıcan ajan mısın?
      |
      |
      _____________________________



    • Yarbay
      5994 Mesaj
      16 Haziran 2010 09:49:39
      7 sene onden cekis araclar kullandim. Sonra bir Subaru AWD aracim oldu hakkaten viraj almasi ilk kalkista patinaj cekmeden ileri firlamasi, kardaki performansi beni kendine hayran birakti. Virajdayken gaza basinca rayda gidiyormus gibi donmesi sanki arac ne kadar gaza bassam da savrulmayacak hissi yaratiyordu. Tabi bunun en buyuk dezavantaji yakit ve performans konusunda oluyordu. Hem arac agirlasiyor, hem guc kayiplari fazlalasiyor, otobanda sabit hizda giderken bile dort tekere birden guc iletmek cogu zaman gereksiz ve bosa yakit masrafi. Ama onden cekise bir Subaruyu her zaman tercih ederim.

      Arkadan itise gelirsek. Subarudan sonra su an BMW kullaniyorum. Onden cekiste arac patinaja dusunce direksiyon saga sola oynamaya baslar, bunda oyle bir sorun hic bir zaman olmuyor. Seri kalkislarda arkadan gelen kisa sureli bir patinaj sesi esliginde direksiyon sabit olarak kalkiyor. Virajlarda hafif gaz vererek kontrol etmesi onden cekise gore bence daha kolay. Onden cekis arac arkasini biraktigi zaman kontrolsuzce savruluyor, ama bunda arkayi birakacagi zaman biraz gaz vererek kontrol altina almak mumkun. Tabi ben profesyonel bir surucu degilim o yuzden araci kaydirarak donme falan gibi girisimlerim olmuyor. Bu durumda hangisi daha iyidir bilemiyorum. benim amacim arac kontrolunu kaybetmeden donmek, bunun da arkadan itiste daha rahat oldugunu farkettim. Mesela yine viraj icinde onden cekiste hizlanmak isterseniz aracin dengesi bozuluyor, on tekerler patinaja duserse viraj donmek zorlasiyor hatta kontrol kaybi olabiliyor. Fakat arkadan itiste gaza basinca ayni cizgide viraja devam etmek mumkun oluyor. Bunlar benim su ana kadarki gozlemlerim. Siralama yaparsam

      Guvenlik:
      AWD
      RWD
      FWD

      Eglence
      RWD
      AWD
      FWD
      |
      |
      _____________________________

      2016 Dodge Journey R/T V6
      2013 Bmw 328i Modern line
    • Yarbay
      3769 Mesaj
      16 Haziran 2010 10:19:59
      quote:

      Orijinalden alıntı: S Line

      Arkadan çekiş olmaz ona arkadan itiş denir.


      "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

      TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f


      TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


      Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

      http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html



      Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 16 Haziran 2010; 10:25:09 >
      |
      |
      _____________________________

      The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

      Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!
    • Yarbay
      2464 Mesaj
      16 Haziran 2010 10:28:59
      arkadan itiştir

      önden çekiştir.


      bencede spor bi otomobil olmadıkça türkiye şartlarında önden çekiş.
      |
      |
      _____________________________

      New Astra Edition


      triger
    • Yarbay
      3772 Mesaj
      16 Haziran 2010 11:18:40
      sadece önü arkası yok bu işin.bence olay diferansiyelde bitiyor.
      |
      |
      _____________________________

      EIRP:Effective Isotropically Radiated Power
      |∇xE=-(dB/dt) | ∇xH=J | ∇.D=φv | ∇.B=0 | D=ϵ.E | B=µ.H |
    • Yarbay
      2756 Mesaj
      16 Haziran 2010 11:18:55
      önden cekiş cünkü ;

      1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

      2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

      3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

      arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5272 Mesaj
      16 Haziran 2010 11:30:29
      quote:

      Orijinalden alıntı: lastiksibobu

      jetta bile önden cekiyor

      170 HP DSG Jetta önden çekiyorsa cevap belli
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      764 Mesaj
      16 Haziran 2010 11:35:16
      quote:

      Orijinalden alıntı: vozer


      Alıntıları Göster



      "Bu araba süper, yokuşta acaip güzel çekiyor" lafını hemen herkes kullanır. Ben hiç "Yokuşta çok güzel itiyor" diye bir kullanım görmedim. Hangi tekerden olursa olsun doğru kelime "Çekiş" kelimesidir. Yine benzer bir kullanımı 4 tekerden çekiş için de kullanabiliriz. Durum 2-2 berabere yani 2 önde 2 de arkada tekerlek varken neden 4 tekerden itiş denmiyor?

      TDK Sözlüğü:http://www.tdk.gov.tr/TR/Genel/SozBul.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF4376734BED947CDE&Kelime=%c3%a7eki%c5%9f


      TDK sözlüğüne göre aracın çekme gücü "çekme" kelimesi ile belirtilir. Arka tekerden çekiş dediğimizde de bu motorun çekme gücünün hangi tekerlerler vasıtasıyla verildiği kastedilmektedir. Yoksa tekerleğin arabayı ittiği mi çektiği mi değil.


      Bu da Mercedes Türkiye'nin resmi sitesinden teknik veriler. Bakın bakalım ne yazmış güç aktarımı bölümüne.

      http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html



      Ama ben şahsen pek takılmıyorum buna. Sadece birşeyi merak ediyorum. Arkadan itişçileri neden bu kadar rahatsız ediyor arkadan çekiş denmesi. Gördüğüm kadarıyla ağırlıklı olarak konu devam ederken hep arkadan itiştiçer konuyu itiş - çekiş üzerine getirip saptırıyor. Bırakın isteyen istediğini desin. Şahsen benim sizi çekişe ikna etme gibi bir amacım da yok. İtiş demeye devam edebilirsiniz ve bence mahsuru yok.



      "Arkadan itişçiler" sanayiye gittiklerinde "Usta şuna bir bak yokuşlarda İTİŞTEN DÜŞTÜ" diyorlar mı acaba?
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      16 Haziran 2010 12:24:14
      Peki dezavantajları?

      Günümüzde artan sayıda araçta arkadan-itiş (veya çekiş, polemiğe gerek yok) tercih edilir oldu çünkü;

      1. Motorun gücü arttıkça akselerasyon ve yön verme kabiliyetlerini aynı tekerlerde toplamak çeşitli sorunlara yol açmaktadır.Günümüz motorlarında eğilim daha fazla güçten yana olduğu için çekiş ve yön verme fonksiyonlarını ayrı akslara dağıtmak giderek bir zorunluluk haline gelmektedir.

      2. 50/50 ağrılık dağılımını önden çekişli (veya itiş, yine polemiğe gerek yok) araçlarda yakalamak imkansıza yakınken, bu, arkadan itişlilerde daha kolayca başarılabilen bir objektiftir. Bu da aracın yol tutuşunu iyileştiren bir unsurdur. Önden-çekişlilerde ağırlık dağılımı daha çok 60/40 civarında seyretmekte, bu durum aracın ağırlık merkezinin öne kayarak yol tutuşunu olumsuz etkilemektedir.

      3.Modern çekiş kontrol sistemleriyle kaygan zeminlerde önden-çekişin sunduğu avantaj artık arkadan-itişliler tarafından da kullanılabiliyor. (TCS,ESP,VSA vs.). Bu artık önden-çekiş için bir avantaj olmaktan çıktı. Karda kalkış sadece bir FWD konforu değil.

      4. Arkadan-itişli araçlar sahip oldukları dengeli ağırlık dağılımı yüzünden daha iyi ve daha güvenli durma kabiliyetine sahiptirler.

      5.Önden çekişlilerde görülen ve "torque-steer" denilen aracın torkunun gaza sert bastığınızda direksiyondan komut edilmeyen yön istenmeyen değişikliklerine yol açması durumu arkadan-itişlilerde yoktur.

      6. Arkadan itişlilerde araka tekerlekler sağa-sola dönmediği için tahrik mekanizması çok daha basittir, daha az arıza çıkarırı, çıkardığında da tamiri kolay ve ucuzdur.


      Yani işler öyle önden çekişin bir kaç avantajını yazıverip geçmekle hallolmuyor, derinlemesine incelediğinizde hangisini seçeceğinize karar vermek kolay değil.

      Benim önerim: Performans isteyenler arkadan-itiş, tasarruf ve daha büyük iç hacim isteyenler önden-çekiş seçsinler.

      quote:

      Orijinalden alıntı: musch-lee

      önden cekiş cünkü ;

      1- her zaman daha az yakar arkadan cekişlilere göre

      2-örnegin engebeli bir yoldasın önü kurtarırsan devamı gelir ancak arakdan cekişlilerde bu söz konusu değil

      3-arkadan cekişli arabalar karda buzlanmalarda cok sorun yaşar

      arkadan itiş in tek avantajı iseburnout yapmak oda benim yapıcagım iş degil....:)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tralles -- 16 Haziran 2010; 12:28:34 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7744 Mesaj
      16 Haziran 2010 13:10:04
      Arkadan itiş diye birşey yoktur..

      ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1281 Mesaj
      16 Haziran 2010 13:24:05
      Arkadan itiş diye bir şey vardır.

      Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?


      quote:

      Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

      Arkadan itiş diye birşey yoktur..

      ARKADAN ÇEKİŞ vardır..kaç yıldır bu forumdayım hala aynı muhabeet ve halen bazıları İTİŞ diye diretmekte

      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1042 Mesaj
      16 Haziran 2010 13:29:58
      polemiğe gerek yok itiş de olur çekiş de olur. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi bazı durumlarda sadece çekiş yetmiyor diferansiyel kilidi de önemli bir yer tutuyor.

      Fakat diferansiyel kilitli olsun ya da olmasın güvenlik performans açısından en iyi çekiş arkadandır. Bazıları arkadan itişin virajlarda iyi oluşunu sadece drift burnout vs ile değerlendiriyor. Halbuki Allah korusun ani bir kayma durumda arkadan itiş daha güvenlidir ve yakıt tüketimi fazla diye önden çekişli, güvenlikten ""bazı durumlarda"" yoksun bir araç almak bence iyi değildir. Patinaja düşme viraj alma gibi konularda arkadan itiş (veya çekiş) her zaman birinci durumdadır



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Masters4 -- 16 Haziran 2010; 15:46:03 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      7744 Mesaj
      16 Haziran 2010 13:46:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: tralles

      Arkadan itiş diye bir şey vardır.

      Sorması ayıp, tevellüt kaç hocam?



      Alıntıları Göster




      hocam sizin 40 yaşından büyük olduğunu tahmin ediyorum ;

      çünkü eskiden "arkadan itiş " kullanılırmış..ama dediğim gibi o eskiden..

      artık tdk ya göre arkadan çekiş doğrudur..

      bunu bazı markaların resmi siteleride doğruluyor..

      örn:

      http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/cl-class/c215/technical_data.html


      gördüğünüz gibi ; arkadan itiş değilde arkadan çekiş kullanılıyor artık..

      bu arada yaşım 18 dir
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
izmir havalimanı transfer
SEO
modasor
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,828
1.2.162

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.