Şimdi Ara

arka tarafta helezon yay olmazsa ne olur...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
1
Favori
18.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • aracın arka tarafında helezon yay olmazsa ne gibi dezavantajları olur... bilgili olanlar yardım ederlerse sevinirim...



  • yayı sökersen araba yere düşer yılan gibi olur
    yayı söküp makas takarsan araban kamyonet olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    yayı sökersen araba yere düşer yılan gibi olur
    yayı söküp makas takarsan araban kamyonet olur.

    amortisör tutmazmı arabayı...sadece yayı söksek amortisör aracın üzerinde dursa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wehby


    quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    yayı sökersen araba yere düşer yılan gibi olur
    yayı söküp makas takarsan araban kamyonet olur.

    amortisör tutmazmı arabayı...sadece yayı söksek amortisör aracın üzerinde dursa...

    amörsitör nedir? (alıntı)

    Amortisörün birincil islevi tekerlek tümseklerin ve çukurlarin üzerinden geçtikten sonra yaylarin salinimini azaltmaktadir.

    Yaylarin görevi ise, lastigin yolun yüzeyi ile sürekli temasi muhafaza etmesine imkan saglamaktir. Aslinda yüzeyin bozuklugunun soklarini emen yaydir. Bu durumda, yaygin olarak kullanilan isimlerinin aksine, “sok emicisi”nin yani amortisörün amaci yoldaki tümseklerin sokunu emmek degildir. Bu yaylarin görevidir. Amortisörün amaci aslinda yaylarin salinimini azaltmaktır.

    sonuçta yayları çıkartıp sadece amörsitör kalırsa, amörsitör dibine kadar çöker, araba adeta "kıçının üstünde" kalır




  • benim a kasa vectra da çok ilginç bi olay var... arabanın lastiği patladı ilk defa.... arka tekerin yanına krikoyu taktım kaldırmaya başladım.... ben kaldırdıkça tekerlek yerden ayrılması gerekirken yerden ayrılmıyor....lastikciye gittim büyük kriko ile kaldırdık.... arabayı yerden 80-90 cm yükseğe kaldırdıkta tekerleğin yerle bağlantısını öyle kesebildik...
    araç yerdeyken görünüş olarak bi sıkıntı yok lastiklerde...yani araba çökük falan durmuyor...
    birde aracın arka tarafı çok konforsuz....
  • ön tekerlekte bu sarkma olayı yok.... sadece arka tekerlek sarkıyor...yani kaldırınca aşağı kadar iniyor...
  • senin aracının arka amortisörleri bitmiş yani çekme görevi yapmıyor.Yay ise itme görevi yapar.Yayın itmesine karşı amortisör çekme yapmıyor peki çekme yi amortisör yapmıyor neden araba anormal değil dersen amortisörün çekme görevini tamamen aracın ağırlığı yapıyor helezona karşı.Tabi sen aracı kaldırınca helezona karşı olan çekme kuvveti yani ağırlığın etkisi azaldıkça helezınun itme kuvvetinden dolayı teker yere deymeye devam ediyor.Yani kirko kaltıkça yay ittiği için ve yayın itmesine kaşılık olan tek kuvvet ağırlık da azaldığı için teker yerden ancak ve ancak yayın ulaşabildiği son uzunluktan sonra teker yerden kesiliyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tampondaki bu delik nasıl olur
    10 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Peugeot olur
  • Peugeot 106, 206, 306, Saxo'da arkada yay yok mesela. Yay değiştirmek yerine torsiyon ayarı yapılıyor indirip kaldırmak için. Arkayı çok indirirseniz araç yüklü olduğunda limitlere gelince yay gibi esnemiyor, sert bir şekilde vurma sesi çıkararak arkayı zıplatıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 17 Mayıs 2010; 13:37:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzerme jr.

    Peugeot olur



    güzel cevap
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzerme jr.

    Peugeot olur



    Malesef olmaz. Çünkü diğer arkadaşımızın da dediği gibi, Peugeot larda yayın görevini üstlenen torsyon çubuğu vardır.

    Amortisorler sadece salınımı söndürür. Esasen arabayı taşıyan yaylardır. Yaylar olmaz ise araba amortisor üzerine oturur. Zaten bir kaç tümsek de amortisor kullanılmayacak hale gelir. Yaylar olmadan, arabanın fabrika çıkışı standartlarında bir yol tutuşu olmayacağı gibi, amortisorlerin üzerine oturduğu için arabada zarar görecektir.

    Yaylar ile ilgili en yaygın ve yanlış uygulama yayların kesilmesidir.

    Yay üretilirken, uzunluğu ve sertliği birbirine orantılı olarak ayarlanır. O sebeple daha kısa sprotif yaylar daha serttir. Daha yumuşak olan uzun yaylar kesilerek kısaltılır ise, amortisör için yeterli hareket mesafesi kalmayacak ve kısa zamanda zarar görecektir. Zaten arabanın salınımı da düzgün olmayacağı için kıslatmadan dolayı, yol tutuş ciddi oranda düşecektir.

    O sebeple arabaya yay ve amortisör modifiyesi bir arada yapılmalıdır. Eğer mümkünse ve imkanınınz varsa coil-over, eğer yoksa yay+amortisor, yada yine imkanınız yoksa fakat arabanızın amortisorleri spor ise (örneğin tek kapı clioların amortisorleri 4 kapı olan kardeşlerinden daha serttir) yayları spor yaylarla değiştirilmelidir. Fakat bu son durumda amortisorlerin ömürlerinin kısalacağına emin olabilirsiniz.

    Ben eski arabamda (Clio 1.6 16v tek kapı) önce 3 cm lik eibach yay kullanmıştım orjinal amortisor ile.

    Sonradan 5 cm lik Eibach ve koni spor amortisorler kullandım. (+sparco kule gergisi) fark inanılmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FX35

    Peugeot 106, 206, 306, Saxo'da arkada yay yok mesela. Yay değiştirmek yerine torsiyon ayarı yapılıyor indirip kaldırmak için. Arkayı çok indirirseniz araç yüklü olduğunda limitlere gelince yay gibi esnemiyor, sert bir şekilde vurma sesi çıkararak arkayı zıplatıyor.

    Aynı şekilde Renault un 21 concorde ve diğer versiyonlarınında arka helezonları yok sanırım fransız araçlarının bir çoğu böyle, ama süspansiyon sistemi gayet başarılı
  • Renault 9 larda da yay yoktur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.