Şimdi Ara

arka süspansiyonlardaki sünger takoz ne işe yarıyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
5.702
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arka tekerin arkasında bir mil ve milin etrafında bu sünger ucunda da plastik bir boru var. sünger ortadan kopmuş ve plastik boru (süngerin bir kısmı içinde) milin aşağısında tekerin arkasında duruyor. merak ettiğim bu sünger takoz ne işe yarıyor? fiyatlarına baktım ucuz birşey ama yine de aciliyeti var mı taktırmak için. çok önemli bir parça mı?

    kopmuş hali:
    arka süspansiyonlardaki sünger takoz ne işe yarıyor?


    bu da sağlam olan diğer teker tarafı:
    arka süspansiyonlardaki sünger takoz ne işe yarıyor?







  • Ortadaki o sünger amortisör stopu. Derin çukurlarda, amortisörün mesafesi biterse arabanın şasisine vurmasın diye konuyor. Yani bir nevi ikinci amortisör denebilir, süspansiyon çalışma sınırına ulaşınca iş yapar. Çok hayati bir parça değil ama eğer tamamen yırtılmışsa, değişmesi iyi olur tabii.

    Onun etrafında, ortadaki metal milin etrafını örten şey ise amortisör körüğü. Amacı yağmur-çamurun oraya girmesini önlemek. Yine çok kritik değil ama olması her zaman iyidir. Yukarıda yazıldığı gibi ömründen çalar.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arka Süspansiyonlardaki Sünger Takozların İşlevi

    Arka süspansiyonlarda kullanılan sünger takozlar, darbeyi emme ve titreşimleri azaltma gibi önemli görevlere sahiptir. "Amortisör darbe takozu", "amortisör takozu" ve "süspansiyon takozu" olarak da bilinen bu takozlar, araç sürüşünü daha konforlu ve güvenli hale getirir.

    Süspansiyon sistemleri, araçların engebeli arazilerde veya yol tümseklerinde yol tutuşunu ve manevra kabiliyetini iyileştirmek için tasarlanmıştır. Arka süspansiyonlardaki sünger takozlar, süspansiyon yayları ve amortisörler arasındaki boşluğu doldurmaya yardımcı olur. Bu, yayların ani sıkışmasını veya amortisörlerin aşırı çalışmasını önleyerek sönümlemeyi iyileştirir.

    Sünger takozlar ayrıca amortisörlere giren toz ve kiri hapseden "amortisör toz körüğü" olarak da işlev görür. Bu körük, amortisörün ömrünü uzatarak aşınmayı ve hasarı azaltmaya yardımcı olur.

    Arka süspansiyonlardaki sünger takozlar, genellikle "armut takoz" olarak adlandırılır. Bu takozlar, süspansiyon sistemine bir miktar dikey esneklik sağlayarak yol tutuşunu ve viraj alma yeteneğini iyileştirir.

    Süspansiyon sisteminin düzgün çalışması için sünger takozların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi önemlidir. Hasarlı veya aşınmış takozlar, süspansiyon sisteminin performansını düşürebilir ve araç sürüşünü daha az konforlu hale getirebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yalıtım görevi görüyor, tozluk aslında. Toz girmesini önlüyor, belki su girmesini de önlüyordur.



    Giren tozlar ömründen alır. Girmeden takırmakta fayda var. Eğer gecikirse takmak işe yaramayabilir...
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    teşekkürler cevabınız için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: akin0307

    teşekkürler cevabınız için
    Rica ederim. Bu arada parçanın adı amortisör körüğü.
  • Ortadaki o sünger amortisör stopu. Derin çukurlarda, amortisörün mesafesi biterse arabanın şasisine vurmasın diye konuyor. Yani bir nevi ikinci amortisör denebilir, süspansiyon çalışma sınırına ulaşınca iş yapar. Çok hayati bir parça değil ama eğer tamamen yırtılmışsa, değişmesi iyi olur tabii.

    Onun etrafında, ortadaki metal milin etrafını örten şey ise amortisör körüğü. Amacı yağmur-çamurun oraya girmesini önlemek. Yine çok kritik değil ama olması her zaman iyidir. Yukarıda yazıldığı gibi ömründen çalar.
  • teşekkürler cevabınız için
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.