Şimdi Ara

Arka Çamurluğu Değişmiş Araba ALMA ALDIRMA (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
59
Cevap
2
Favori
38.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
26 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 2004 rio sw aracımız vardı. Sol arka çamurluk değişmiş. Yağmur yağdığında sol tarafta bir yerden su alıyordu bagaja.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5-10 bin ucuz olsun diye ağır hasar kaydı olan araç alan var,, malum siteye bakın ,, boyasız hatasız araçları bırakıp nasıl alıyorlar,,

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hatasız boyasız arabada çizik varsa bile alınmaz, aman diyim çizik güvenliğinizi tehlikeye atar, ne de olsa çizilmiş baksanıza hurdaya çıkarılması lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013 yılında ceed aracımı geri geri giderken hafif çarptım arka tampon çatladı serviste söktüler yenisini boyadılar ve aracı teslim ettiller arka tamponların çoğu artık ince plastik kaplama şeklinde

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    Puahahaha. Otokarla ilgili de benzeri bişey duymuştum. Ne kadar işlem görürse mukavemeti o kadar azalıyor ama asıl önemli olan kar onlara göre.

    Elin oğlu kullanacağı metalin kalıptan çıkınca ne kadarlık eski formuna dönme eğilimi gösterdiğini enayilikten hesaplamıyor. Kalıbını vs ona göre yapıyor. Bizde böyle dingolar sırf zengin oldukları için başarılı görülüyor oysa bi halt bildikleri ülkeye bişey kattıkları yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kinadangelencerez kullanıcısına yanıt
    Video da 10.52 civarına dikkatlice bakınca ne görüyoruz. Kaynak görüyoruz. Kimin kaynağı üretici firmanın. Fark nedir? Peynire dönmüş bi metal değil bi kere kalıba girmiş bi metale kaliteli işçilikle yapılmış bi kaynak. okuduğum bi kaç mesajda arkadaşların da güzelce anlattığı gibi orjinal parça alınıp kaynaklanması iş şasiye bulaşmadıkça büyük sıkıntı olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • etusch kullanıcısına yanıt
    Bunlar ne ki hocam daha neler dönüyor... Müşteri atıyorum %1 lik tolerans payı bırakıyordu parçada biz sahada tolerans payının %0.9unu kullanıyorduk. Yani her parçadan adam açık açık %0.9 çalıyordu bu şekilde 1 parti malda ortlama 10 parça fazla basabiliyordu.

    Iskartaya hurdaya asla parça gitmezdi şimdi şasesi işlemli deyip burun kıvırıyoruz araca hurda gözüyle bakıyoruz ama üretimde neler oluyor neler. Yine aynı firmada üretimden kaynaklı ağır vasıta bir aracın şase ara profilinde çatlak vardı. Çatlağı kaynaklayıp üstten ince talaş kaldırıp boya attık eskisinden daha güzel bir yüzey elde edildi ama parçaya hiç bir gerilim giderme tavlaması yapılmadı. Uzun lafın kısası parça şuan cam gibi kırılgan bir yapıda ve bir kamyonun şase profili olarak kullanıldı. Maalesef belkide o kamyon şuan trafikte...

    Bunun yanlış olduğunu dile getirdiğimde "sen sus stajyer önce okulunu bitir sonra mühendislik yaparsın. Yakarız stajını heee" deyip susturmuşlardı. Burdan eğitim sistemimize de selam olsun...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baltalı_ilah

    Bu kadar cahillik ancak bir al satçıda olurdu zaten.

    Arka çamurluk değişirken tabiki frangart sacı ve marşbiyel sacı kesilecek. Mühim olan iç kısımdaki rocker panelin çekilip çekilmediğidir. Arkadan alınan ağır bir darbede dahi rocker panelde çoğu zaman hasar olmuyor. Yani şase hasara uğramıyor.



    Ancak araç şasesinin ön kısmı böyle değil. Civata bağlantılı çamurluklar bile podye üzerinden kaynakla strut dediğimiz taşıyıcı kulelerle milimetrik bağlantılı. Ayrıca ön tamponun hemen arkasında şase ön ayakları var. Dışardan çok masum görünen hasarlarda dahi ön şase yatay ve dikey eksenlerde kaçıklığa uğrayabiliyor. Ve çoğu kez bu hasar gözden kaçıyor. Araç tamir edildikten sonra parçalar arası boşluk farklılıkları ya da düz gidiş stabilliğinin bozulması, aracın rot sıkıntısı yaşatması bu gizli hasarın sonucudur.



    Aslında ben hasarlarda macun ve düzeltmeye karşıyım. Bizim milletimiz üçkağıtçı olup din kardeşinin cebindeki üç kuruş paraya göz dikmeseydi bugün bu noktalara gelmezdik.



    Benim için orjinal değişen parça iyidir. Çünkü üzerinde macun yoktur. Üç beş seneye paslanma ihtimali yoktur. Üzerindeki boya olması gereken kalınlıktadır. Hafif yük temasında boyası çatlamaz. Kaza anında gerektiği gibi katlanır. Vs vs...



    Dünyanın medeni ülkelerinde ağır hasar gören araba tamir edilmez. Ancal hafif hasarlı parçaları düzeltip macunşlamakla da kimse uğraşmaz, parça anında orjinalı ile değişir astarlanır ve boyanır. Bizde 2 ağır hasarı olan bile üçüncüye tamir edilip ayıbı gizlenerek satılıyor.



    İşte bunlar hep geri kalmışlık ve hep fakirlik yüzünden.



    Son olarak ben değişeni olan arabayı severim. Boya ölçüm cihazını elime aldığımda içerden dışarı ölçüme başlarım. Taşıyıcı karkasta birşey yoksa gerisi 30 kere değişmiş olsun sorun değil.
    Bu adamı dinleyin...



    Ayrıca bu adamın söylediklerini izleyerek net görmek için de bu adamı takip edin ;



    Arthur Tussik

    Arthur tussikyoutube
    MB CLS500. Body repair. Ремонт кузова.
    https://youtu.be/mBkVk6AqBtA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SıradanBirKullanıcı

    çıkma çamurluk dediğin şey de aslında kesilmiş bir parça. Sök tak bir parça değil. Çıkma olsa da aynı şey bence
    İşten zerre anlamayan bi alsatçıdan bişeyler duyup burda başlık açmışsın, öyle değil böyle diyenlere de karşı çıkıp hala al satçıyı savunmuşsun :)

    Evet al satçının söyledikleri kısmen doğru, hatta eksiği bile var. arka çamurluk değişince aracın arka iç direklerindeki kaynak yerlerinde bile boya çıkar. Ancak bu işlem sonrası araç orjinalinden farksız olur, orta direkten ve ön direkten hasar almış veya yan yatmış bir araçla, arla çamurluğu basit bir çarpışmadan dolayı değişmiş bir araç aynı kefeye koyulamaz.

    Arka çamurluğu değişmiş aracın üst direklere kadar ulaşan bir hasarı yoksa pekala alınabilir, bu işlem arka tampon değişimiyle hemen hemen aynıdır ve aracın seyrine ya da ergonomisine etki edecek bir durum kesinlikle söz konusu değildir. Aynı modelin orjinal hatasız ve boyasız olanlarının fiyatıyla kıyaslayarak %4-5 altına alınabilir. Hasarın dediğim gibi arka direkle alakası yoksa, kapısı veya tapmponu değişmiş bir arabadan hiç bir farkı yoktur.




  • mbulur M kullanıcısına yanıt
  • tamam,tam araba alıyordum konuyu gördüm caydım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarı yerlı oto oluyor hatta el yapımı oluyor daha makbuldur :D



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shifisitert -- 28 Mayıs 2019; 18:5:42 >
  • Kimse kızmasın darılmasın. Sonuçta tercih meselesi. İkinci elde tek tercihim,değişensiz boyasız hasar kayıtsız araçlardır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu açmadan önce şase nedir onu bir ogrenseydiniz keşke

    2mm araba sacı sadece insan bedeninin derisi gibidir , şase ile kemik iskelet yapısı gibidir

    Al satıcı cahil zaten biraz zeki olsa araba alıp satmaz başka işler yapardı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu sahibi seni kandırmış bahsettiğin kişi. Arka çamurluk ana yapı değil ana yapının üzerinde aerodinamik şekil ve tasarım için yapılmış saç metal parçadır. Fakat bu parça kapı, kapak, gibi vidalı değil kaynaklı bir malzemedir. Bu nedenle uygun bir yerden alt ve üst kısımdan malzeme 5-10 cm arasında kesilir, diğer kısımlardan punta kaynak sökülür. Daha sonra fabrikanın orijinal ürettiği arka çamurluk önce punta kaynağı ile sabitlenir ve kalan 5-10 cm kesilen kısımlar kaynak ile birleştirilir. Düzgün yapılan işlemlerde tamiri olduğunu anlaman mümkün değildir. Eksper dahi işçilik iyiyse bunu fark edemez. Sana denilen gibi olsa üretici bu parçaları üretmez ve servislerine tamir onayı vermez. Servisler bu değişimleri garantili bir şekilde yapar.

    Bu parça oraya uydurma gelen bir parça değildir, üretici tamir onaylı ve orjinalin aynısıdır. Tüm hasarlarda olduğu gibi arka çamurluk hasarlarında da sıkıntılı durumlar vardır. Bahsettiğimiz sac mı hasarlı sadece, yoksa c sütunu veya arka kulede hasar varmı bunlar önemli.

    Mahalle arası bir yerde yemek yiyorum, yanıma 50 li yaşlarda bir adam oturdu. Öyle hal hatır sordu falan tanıştık. Bu adam İstanbul da 30 yıllık galericiymis ama başka bir sektörde de devam edicez işlerin keyfi kaçtı dedi. Hayırdır abi dedim.

    "Biz kendi kendimizi mahvettik" dedi ve devam etti. "Milletin arabasını ucuza almak için boyalı tamiri arabaları çok öldürdük. Milletin hakkını yedik, kandırdık, hiçbirsey olmayacak arabaları milleti korkutup zorla kendimize sattırdık. Boyalı, tamiri araçları şimdi kimseye satamaz olduk, her arayan onu soruyor. Boyasız, değişensiz, tamirsiz araç zaten artık bize hiç gelmeden sahibinden satılıyor, bize gelen iyi ihtimal 1-2 parça tamiri veya filo çıkması. Arkadaşlar telefonda boya falan soranı azalıyor, ben onlara tepki vermiyorum. Bu insanları bu hale biz getirdik. Şimdi de sıkıntısını biz çekecez. Yalan dolan işlerine devam edenler yine milleti kandırıyor ama ben bu işi adres belli olsun gibi yürütmeye karar verdim."

    Galerici abinin sözleri bu konuda herşeyi anlatıyordur umarım. Her türlü araç alınır satılır ama önemli olan insanların tamahkar olmamasıdır. Kaza yapmış araçla yapmamış araç tabi ki denk değildir. Bir miktar uyguna verilmesi gerekir ama abinin dediği gibi araçları çöp etmek almayın aldırmayın demek falan kendi kendisinin ayağına sıkmak. Aynı şekilde aracında sorun olduğunu bile bile bunu gizlemek falan bunlar hem insani olarak hem dini olarak etik değildir. 3-5 zarar et ama insanlığını kaybetme, kul hakkına girme. Parayı da arabayı da yerine koyarsın ama bunları yerine kıyamazsın. İnsanlığını kaybetme, başkalarını para için kandırma, bir seferden birşey olmaz beni de aldığım arkadaş kandırdı falan diye düşünme, herkes kendinden sorumlu ve bu etiksiz davranışlar alışkanlık haline gelir.

    Konu sahibi arkadaşım ilk 2 paragraftan sonrasını sana yazmadım lütfen üzerine alınma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 15 gün önce aldığım araca iki gün önce fsm köprüsünün girişinde arkadan çarptılar, tampon, sol stop ve sol çamurluk hasar gördü. Çamurluk değişecek (istesem düzelttirirdim) şimdi arkadaşın yazısını okuyunca arabayı çöpe atmaya karar verdim.
    Arka Çamurluğu Değişmiş Araba ALMA ALDIRMA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DrYeN -- 5 Temmuz 2019; 1:28:0 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • baltalı_ilah kullanıcısına yanıt
    ülkemizdeki 24 milyon kayıtlı aracın yarısı hurda. pert araba trafiğe çıkıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DrYeN

    15 gün önce aldığım araca iki gün önce fsm köprüsünün girişinde arkadan çarptılar, tampon, sol stop ve sol çamurluk hasar gördü. Çamurluk değişecek (istesem düzelttirirdim) şimdi arkadaşın yazısını okuyunca arabayı çöpe atmaya karar verdim.
    Vay arkadaş. Hemde S90. Çok geçmiş olsun. Bu arada Volvo Car Prime etiketini arka kelebek cama tüm servisler yapıştırıyor mudur nedir. S60'a da yapıştırdılar son bakımda bizim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Vay arkadaş. Hemde S90. Çok geçmiş olsun. Bu arada Volvo Car Prime etiketini arka kelebek cama tüm servisler yapıştırıyor mudur nedir. S60'a da yapıştırdılar son bakımda bizim.

    Alıntıları Göster
    Sen bide vuranı gör dicem ama bende daha çok hasar var:) Hiç dikkat etmemiştim hocam siz söyleyince farkettim. Camda var. Kim yapıştırdı bilmiyorum servisten çıkınca sökerim muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.