Şimdi Ara

ARACINIZDA ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUNLAR İÇİN BURAYA!!!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
234
Cevap
6
Favori
33.765
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bişey değil.



    Sana kolay gelsin.
    İyi çalışmalar...
  • bu topik için çok sağolun
    bende 97 otomatik ford escort sw arabam var (engelli araç olarak yurd dışından getirttim) kendi ihmalim sonucu motor contasını yaktım. bir şekilde toplattım fakat arabayı ayara soktum bir türlü çalışması düzelmiyor. yetkili servis lpg li olduğu için pek ilgilenmedi (üç tanesine gittim) lpg den diye kestirip attı. ama benzindede aynı arızayı yapıyor.
    hem conta yakmadan önce bir problem yoktu. arabamı ilk çalıştırdığımda araba kendiliğinden gaz basıyor. devir göstergesi 4 - 5 binlere çıkıyor. gaz pedalına birkez pompalayınca düzeliyor. sonra giderken aniden gaza basarsam takılı kalıyor. 2 bin devirin altına düşmüyor.birde yokuş çıkarken egzos dan patlama sesleri geliyor. ankarada şaşmazda ve yıldız sanayi sitesinde bir kaç kişiye gösterdim. problemi çozemediler. şimdi beyinden kaynaklanıyor dediler. ondan olduğunu bilsem değiştirecem ama ya değilse. yine ankaraya başkent sanayi sitesinde bir usta adı aldım oraya getirecem. bu arada sizin önerilerinizi alayım dedim. ne yapayım veya ne yapmayayım.
    teşekkür ederim sağlıcakla kalın.




  • merhaba Hakan usta benim 30000 km de 1.6 focusum motor soğukken 2-3 dakika kesiklik yapıyor sonra düzeliyor.Isındıktan sonra hiç problem yok.Benzin filtresi,bujiler yeni rolanti düzenleyicisi temizlendi,hava basınç sensörü temizlendi.sonuç aynı bu konuda bir fikriniz var mı acaba .teşekkürler
  • slm ustalar. benin küçük bir problemim var. 2 gündür toyota servisindekiler çözemedi. benim 200 model ilk çıkan yarislerden, 1.3 benzinli yarisim var. motor soğukken ilk marşa bastığımda 5-10 sn gaz yemiyo. ciddi yememe sorunu var, 5-10 sn boyunca 10 km'nin üstüne çıkamıyorum. gazı köklesem bile olmuyo. sorunu ne olabilir acaba? buijler, benzin filtesi, hava filtresi değişti.
  • hakanusta elektronik demişsin tam senlik bir konu var ve topic deki başlığa da uygun.
    2001 model clio RTA nın teybi aldığım gun calısırken, bir kaç sefer açıp kapamadan sonra açılmamaya başladı. (orjinal direksiyondan kumandalı teyp) açma dügmesine ne kadar basarsam basayım açılmıyordu. Reno mais'deki bir arkadas sigortasındandır dedi ve bi sigortayı değiştirdi, teyp calısmaya basladı ama bir kac sefer acıp kapamadan sonra yine acılmamaya başladı. sigortası yine attı diye dusundum ve sigortaya baktıgımda atmadıgını farkettim, o sigortayı çıkarıp tekrar aynı sigortayı taksam bile teyp duzeliyordu. yani sorun şu sekilde cozuluyor, teyp acılmazsa sigortasını cıkarıp tekrar takıyorum, teyp codu unu filan istiyor giriyorum ve duzeliyor. ya da bir gece dinlenince ertesi sabah çalışıyor. geçen gün yolda giderken bir kac sefer kontağı kapamak zorunda kaldım (kontagı kapadıkca teyp de kapanıyor ve acınca tekrar acılıyor) yine aynı sorun olustu, bazen de birine bu acılmama sorununu anlatmaya calısmak için, bir cok kez kapatıp açıyorum ama sorunsuzca calışıyor.
    sizce sorun ne olabilir, nereye gostereyim. ne önerirsiniz? teşekkür ederim.
    (inceledigim bazı olayları da size anlatayım, teyp acılmamaya baslayınca herhangi bir ışık, saat vs fonksiyonda calısmıyor mu diye merak edip baktım diger tum fonksiyonlar calısıyor.)




  • Usta 1 ay önce fln aracın farlarını bi-xenon yaptık....kendi çabamız sonucu yaptık...
    bi-xenon farlarda içerdeki reflektörün önünde bir perde war....uzun farı yakınca bu perde açılarak uzunlarında xenon olmasını sağlıyor....sorun şurdaki bu perdenin hareket etmesini bir selenoid sağlıyor.....selenoidden 2 kablo çıkıyor....1. kablo selenoidin yarısına kadar sarılı......2. kablo ise selenoidin sonunda yer alıyor....2. kablo perdeyi rahatça açıp kapatırken 1. kablo yani yarısına kadar sarılı olan kısımdan çıkan kablo perdeyi hareket ettiremiyor ancak perdenin konumunu sabit tutuyor.....uzunu açtığımızda önce 2. kablo ile perde açılıyor sonra 1. kabloya geçerek perdenin sabit durması sağlanıyor....böyle bir atraksiyonun sebebi ise eğer 1. kabloya geçmesse bir süre sonra selenoidin ısınmaya başlıyor olması..... orjinal bi-xenonlarda ballasttan bu kablolara uygun giriş sağlanıyor....fakat biz önceden monteli olan 4. jenerasyon hella ballastlara taktığımız için bu atraksiyonu gerçekleştiremiyoruz....bize bir zaman röle si lazım ....uzun u açtığımızda önce 2. kablodan elektriği werip sonra ısınmaması için 1. kabloya geçicek.....aslında sorum bu zaman rölesini nereden bulacağımız....sanayideki adam toptancıya fln soriiyim dedi ama pek sonuç çıkacak gibi değil.....

    İyi çalışmalar.....teşekkürler




  • 2000 Tempralarda motorun 8 yada 16 valf oldugunu nasıl anlarsınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kastinneydimoni -- 6 Eylül 2006; 0:30:48 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozgurkso

    merhaba Hakan usta benim 30000 km de 1.6 focusum motor soğukken 2-3 dakika kesiklik yapıyor sonra düzeliyor.Isındıktan sonra hiç problem yok.Benzin filtresi,bujiler yeni rolanti düzenleyicisi temizlendi,hava basınç sensörü temizlendi.sonuç aynı bu konuda bir fikriniz var mı acaba .teşekkürler


    Senin sorunun büyük bir ihtimalle lamda sondasından kaynaklanabilir.
    Çünkü lamda sondası araç soğukken çalıştığında hemen işlev görmez.
    Araç 1-2 dakika zengin karışımda çalışır.(bu yaz-kış değişiklik gösterebilir)
    Sonra araç normal çalışmaya devam eder.


    İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: akaya67

    bu topik için çok sağolun
    bende 97 otomatik ford escort sw arabam var (engelli araç olarak yurd dışından getirttim) kendi ihmalim sonucu motor contasını yaktım. bir şekilde toplattım fakat arabayı ayara soktum bir türlü çalışması düzelmiyor. yetkili servis lpg li olduğu için pek ilgilenmedi (üç tanesine gittim) lpg den diye kestirip attı. ama benzindede aynı arızayı yapıyor.
    hem conta yakmadan önce bir problem yoktu. arabamı ilk çalıştırdığımda araba kendiliğinden gaz basıyor. devir göstergesi 4 - 5 binlere çıkıyor. gaz pedalına birkez pompalayınca düzeliyor. sonra giderken aniden gaza basarsam takılı kalıyor. 2 bin devirin altına düşmüyor.birde yokuş çıkarken egzos dan patlama sesleri geliyor. ankarada şaşmazda ve yıldız sanayi sitesinde bir kaç kişiye gösterdim. problemi çozemediler. şimdi beyinden kaynaklanıyor dediler. ondan olduğunu bilsem değiştirecem ama ya değilse. yine ankaraya başkent sanayi sitesinde bir usta adı aldım oraya getirecem. bu arada sizin önerilerinizi alayım dedim. ne yapayım veya ne yapmayayım.
    teşekkür ederim sağlıcakla kalın.



    Benim yerim ostim'de buraya gelirsen yardımcı olurum.
    Uzay çağı cad. 210. sok. No:41 Ostim/ANKARA
    URAZ POMPA




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kastinneydimoni

    2000 Tempralarda motorun 8 yada 16 valf oldugunu nasıl anlarsınız ?



    En basiti külbütör kapağını açıp sibop sayısına bakıp anlarsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M@triXbox

    slm ustalar. benin küçük bir problemim var. 2 gündür toyota servisindekiler çözemedi. benim 200 model ilk çıkan yarislerden, 1.3 benzinli yarisim var. motor soğukken ilk marşa bastığımda 5-10 sn gaz yemiyo. ciddi yememe sorunu var, 5-10 sn boyunca 10 km'nin üstüne çıkamıyorum. gazı köklesem bile olmuyo. sorunu ne olabilir acaba? buijler, benzin filtesi, hava filtresi değişti.



    Senin sorunu büyükbir ihtimalle motor suyu sıcaklık sensörü veya
    lamda sondasından kaynaklana kaynaklanıyordur.


    İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Blacklight

    hakanusta elektronik demişsin tam senlik bir konu var ve topic deki başlığa da uygun.
    2001 model clio RTA nın teybi aldığım gun calısırken, bir kaç sefer açıp kapamadan sonra açılmamaya başladı. (orjinal direksiyondan kumandalı teyp) açma dügmesine ne kadar basarsam basayım açılmıyordu. Reno mais'deki bir arkadas sigortasındandır dedi ve bi sigortayı değiştirdi, teyp calısmaya basladı ama bir kac sefer acıp kapamadan sonra yine acılmamaya başladı. sigortası yine attı diye dusundum ve sigortaya baktıgımda atmadıgını farkettim, o sigortayı çıkarıp tekrar aynı sigortayı taksam bile teyp duzeliyordu. yani sorun şu sekilde cozuluyor, teyp acılmazsa sigortasını cıkarıp tekrar takıyorum, teyp codu unu filan istiyor giriyorum ve duzeliyor. ya da bir gece dinlenince ertesi sabah çalışıyor. geçen gün yolda giderken bir kac sefer kontağı kapamak zorunda kaldım (kontagı kapadıkca teyp de kapanıyor ve acınca tekrar acılıyor) yine aynı sorun olustu, bazen de birine bu acılmama sorununu anlatmaya calısmak için, bir cok kez kapatıp açıyorum ama sorunsuzca calışıyor.
    sizce sorun ne olabilir, nereye gostereyim. ne önerirsiniz? teşekkür ederim.
    (inceledigim bazı olayları da size anlatayım, teyp acılmamaya baslayınca herhangi bir ışık, saat vs fonksiyonda calısmıyor mu diye merak edip baktım diger tum fonksiyonlar calısıyor.)



    Teyp hiç çalışmadığında bakılması gereken yer arkasındaki kablolardaki 30nolu direk
    ceryan hattı,15 nolu kontak hattı ve şase'si kontrol edilmesi gerekir.Eğer direk ceryan
    hattı gelmiyorsa sigorta tablasıveya hattında sorun olabilir.Eğer kontak hattı gelmiyorsa
    araç kontağında teyp için ufak bir siviç bulunur bu arızanmış olabilir veya hattından
    kaynaklanabilir.Eğerki şase gelmiyorsa herhangi bi yerden şase hattı bağlarsan düzelir.
    Bunları kontrol edilmesine rağmen teyp yine çalışmıyorsa teyple iligili bi sorun var demektir.




    İyi çalışmalar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Usta 1 ay önce fln aracın farlarını bi-xenon yaptık....kendi çabamız sonucu yaptık...
    bi-xenon farlarda içerdeki reflektörün önünde bir perde war....uzun farı yakınca bu perde açılarak uzunlarında xenon olmasını sağlıyor....sorun şurdaki bu perdenin hareket etmesini bir selenoid sağlıyor.....selenoidden 2 kablo çıkıyor....1. kablo selenoidin yarısına kadar sarılı......2. kablo ise selenoidin sonunda yer alıyor....2. kablo perdeyi rahatça açıp kapatırken 1. kablo yani yarısına kadar sarılı olan kısımdan çıkan kablo perdeyi hareket ettiremiyor ancak perdenin konumunu sabit tutuyor.....uzunu açtığımızda önce 2. kablo ile perde açılıyor sonra 1. kabloya geçerek perdenin sabit durması sağlanıyor....böyle bir atraksiyonun sebebi ise eğer 1. kabloya geçmesse bir süre sonra selenoidin ısınmaya başlıyor olması..... orjinal bi-xenonlarda ballasttan bu kablolara uygun giriş sağlanıyor....fakat biz önceden monteli olan 4. jenerasyon hella ballastlara taktığımız için bu atraksiyonu gerçekleştiremiyoruz....bize bir zaman röle si lazım ....uzun u açtığımızda önce 2. kablodan elektriği werip sonra ısınmaması için 1. kabloya geçicek.....aslında sorum bu zaman rölesini nereden bulacağımız....sanayideki adam toptancıya fln soriiyim dedi ama pek sonuç çıkacak gibi değil.....

    İyi çalışmalar.....teşekkürler



    Ankara'daysan konya sokağa bak veya kendinde yapabilirsin.Google'den
    elektronik zaman kontrol devresi diye arattır.Mutlaka bulursun.



    İyi çalışamalar...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: set

    Hakan ustam merhaba, bi sorum daha olucak, araçta dış sıcaklığı gösteren termometre yoksa sonradan takılabiliyormu, takılıyorsa nası oluyor bu? cevabın için şimdiden teşekkür ediyorum.


    Her araca sonradan dış sıcaklık ölçen cihaz takılabilir.Aksesuarcılarda var göstergeyi
    aracın göğüsünde uygun bir yere montajını yaptıktan sonra sıcaklık sensörünü
    aracın ön tamponun iç kısmında bir yere montajını yaparsın böylelikle dış ortam
    sıcaklığını ölçebilirsin.Herhangibir elektrik hattı çekmene gerek yok cihaz pille
    çalışıyor.





    İyi çalışmalar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    Usta 1 ay önce fln aracın farlarını bi-xenon yaptık....kendi çabamız sonucu yaptık...
    bi-xenon farlarda içerdeki reflektörün önünde bir perde war....uzun farı yakınca bu perde açılarak uzunlarında xenon olmasını sağlıyor....sorun şurdaki bu perdenin hareket etmesini bir selenoid sağlıyor.....selenoidden 2 kablo çıkıyor....1. kablo selenoidin yarısına kadar sarılı......2. kablo ise selenoidin sonunda yer alıyor....2. kablo perdeyi rahatça açıp kapatırken 1. kablo yani yarısına kadar sarılı olan kısımdan çıkan kablo perdeyi hareket ettiremiyor ancak perdenin konumunu sabit tutuyor.....uzunu açtığımızda önce 2. kablo ile perde açılıyor sonra 1. kabloya geçerek perdenin sabit durması sağlanıyor....böyle bir atraksiyonun sebebi ise eğer 1. kabloya geçmesse bir süre sonra selenoidin ısınmaya başlıyor olması..... orjinal bi-xenonlarda ballasttan bu kablolara uygun giriş sağlanıyor....fakat biz önceden monteli olan 4. jenerasyon hella ballastlara taktığımız için bu atraksiyonu gerçekleştiremiyoruz....bize bir zaman röle si lazım ....uzun u açtığımızda önce 2. kablodan elektriği werip sonra ısınmaması için 1. kabloya geçicek.....aslında sorum bu zaman rölesini nereden bulacağımız....sanayideki adam toptancıya fln soriiyim dedi ama pek sonuç çıkacak gibi değil.....

    İyi çalışmalar.....teşekkürler



    Eğerki hiç bulamassan silecek zamanlama röleleri var 5-10 Ytl civarında
    bunlarda ufak değişik yaparak sorunu halledebilirsin.



    İyi çalışmalar...




  • merhaba hakan usta

    yaris dizeli sadece chiple 90hp yi kaca cikartiriz ve nekadara mal olur ??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    merhaba hakan usta

    yaris dizeli sadece chiple 90hp yi kaca cikartiriz ve nekadara mal olur ??



    Aracının Hacmi:?
    Orjinal gücü:?
    Orjinal torku:?
    Yazarsan sevinirim.



    İyi çalışmalar...
  • saolasın hocam iyi çalışmalar.............
  • 1364 cc

    90hp

    194 nm tork
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ceyhunberber

    1364 cc

    90hp

    194 nm tork




    Aracına beyin üzerinden yaparsak ortalama 115hp oluyor.Tork'u ise 230 oluyor.
    Sana maliyeti 650€.


    İyi çalışmalar...
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.