Şimdi Ara

Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
18.491
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wreith

    dizellerde bekleniyor,

    benzinlide öyle birsey yok, ne gerek var yaw
    ,sadece kendine gelsin diye 15 20 sn beklenebilir, yoksa 2 3 dk beklersek her seferinde

    günde 4 kere arabaya binsek
    4 X 3 dk X 365 gün = 4380 dk senede
    4380 dk / 60 = 73 saat 1 senede

    60 yıl araba kullansak hayatımızdan 4380 saat arabada motoru beklemeyle geçer,

    bu da gündüz yaşam saati 8 saatte bölünürse 547 gün yapar

    60 aktif sürücü yılımızın, 2 senesini motor ısıtmayla harcıyoruz

    ben basar cıkarım, varsın 10 bin tl masraf çıksın ömrüm boyunca
    2 senemi satın alırım en azından


    http://www.iskur.gov.tr/





  • hysteria_ kullanıcısına yanıt
    veeee mil. h partisinin 40. yılı kutlu olsun

     Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat8361

    Arabayı çalıştırıp beklemem .rölantideki motorun ısınması için 10dk beklemek lazım .bunun yerine hemen hareket edip mümkün olduğunca düşük devirde yük vermeden yol alırım.
    Benzinli : kışın 1 dakika yeterli. kışı çok sert geçen yerlerde 2 dakika iyidir.

    Dizel : dizel motoru iyi ısıtmak önemlidir. kısa mesafede kullanılacaksa 3-4 dakika ısıtmak gerekir. uzun yola gidilecekse 2 dakika yeterlidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DOĞA_AŞKI

    veeee mil. h partisinin 40. yılı kutlu olsun

     Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre?
    Turbo olan araçların dikkat etmesi gereken bir konu.

    Atmosferik aracımla ilk çalışmada 20 30 sn kadar motorun yağlanmasını bekliyorum ondan sonra yola çıkıyorum 1 2 diş ısınana kadar da çokdevirli kullanmıyorum. Zaten bir kaç dakika içinde araç ısınıyor. Eski Dizel punto aracım abartısız 20 dakikada anca ısınıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Turbo olan araçların dikkat etmesi gereken bir konu.

    Atmosferik aracımla ilk çalışmada 20 30 sn kadar motorun yağlanmasını bekliyorum ondan sonra yola çıkıyorum 1 2 diş ısınana kadar da çokdevirli kullanmıyorum. Zaten bir kaç dakika içinde araç ısınıyor. Eski Dizel punto aracım abartısız 20 dakikada anca ısınıyordu.

    Alıntıları Göster
    Ulan bende diyorum araba neden kendi kendine gaz veriyor şöyle ki araç soğukken yürüyüp ışıklarda boş viteste beklerken araç kendi kendine gaz veriyor 2000 devire kadar çıkıyor rolanti meğerse araba sıcaklığı ve yağlamayı ayarlamak için yapıyormuş

    Çok faydalı bir konu olmuş katkı yapanlara teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    Turbo olan araçların dikkat etmesi gereken bir konu.

    Atmosferik aracımla ilk çalışmada 20 30 sn kadar motorun yağlanmasını bekliyorum ondan sonra yola çıkıyorum 1 2 diş ısınana kadar da çokdevirli kullanmıyorum. Zaten bir kaç dakika içinde araç ısınıyor. Eski Dizel punto aracım abartısız 20 dakikada anca ısınıyordu.

    bende öyle düşünüyordum. fakat şöyle bir yazı gördüm internette

    quote:

    Bu nedenle ilk çalıştırmada aracı rölantide uzun süre bırakmadan yağın bir an önce basınçlı bir şekilde basılabilmesi ve ısınması için sürüşe geçmek gereklidir. Yağ pompası genelde triger kayışına bağlıdır ve motor daha devirli çalıştıkça daha fazla yağ basar. Alışkanlıkların aksine rölantide aracı ısıtmaya çalışmak faydadan çok zarar getirmektedir. Ancak bahsedilen devir aralığı genelde 2000-3000 devir/dakikadır. Aracın ısınması için motoru 5000-6000 devir bandında soğukken çalıştırmak daha fazla zarar verebilir.


    alıntı yaptığım adres
    http://www.sekizsilindir.com/2015/12/motor-yaglama-sistemi-nedir-nasl-calsr.html




  • Çoğu kullanıcı buna dikkat etmez. Kimisi de, bozulacak hali yok ya diye düşünür. Otomatik viteslerde, dik yokuşta durduğun zaman yükü vitese bindirirsen, ilk kalkışta gacırt diye ses gelir. Zararı var mı? Var.. uzun vade de var.

    Bu ilk kalkışta bekleme olayı da bunun gibi. Aracın uzun vade de sağlıklı olmasını sağlar. Motor aşınmaz, ses yapmaz filan vs vs..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benzinlide beklemek gerekirmi bilmiyorum ama dizelde hareket öncesi ve sonrası 30 sn beklemenin yeterli oldugunu okumuştum. maksat turbonunda yağlanması vs.
    rolantide gaz vermek yanlış ve araç hareket halindeyken, motor ısınana kadar düşük devir yüksek vites yapılması gerekiyor imiş.
  • Yok böyle bir saçmalık. Sadece hareket edilir ama ilk 1-2 dk yavaş kullanılır. Boşu boşuna beklemeyin.
  • Megane 2 benzinliyi 13 yıldır çalıştırır çalıştırmaz hareket ediyorum hiç beklemedim ve hiçbir sorun yaşamadım. Megane 4 1.2 turbo benzinli aracımda sürüş asistanında çalıştırınca hareket edin, rölantide beklemeyin diyor.
  • Insignia 1.6 turbo benzinli.

    İlk çalıştırmada 7-8sn kadar yüksek rölantide çalışyor sonra rölanti düşüyor, bu süre boyunca bekliyorum sadece, sonrasında da motor tamamen ısınana kadar çok devirli kullanmıyorum.
  • Benim aracın kitapçığında dizel-benzin ayrımı yapmadan (benimki disel) şöyle yazıyor;
    "Motoru çalışma sıcaklığına erişmesi için rölantide çalıştırmak yerine en kısa sürede fazla yüklenmeden sürmeyi tercih edin - soğuk motor sıcak olanına kıyasla daha fazla yakıt sarf eder."

    Başka bir bölümde de "eğer aracınızda motor bloğu ısıtıcısı varsa kullanın,çünkü soğuk çalıştırmada motorda aşınma fazla olacağı gibi yakıt sarfiyatı ve çevreye salınan zararlı gaz miktarı da fazla olur." diyor.

    Yaglanmayla ilgili bir uyarı yok ancak yinede aracı çalıştırdıktan sonra en az 30 sn rölantide bekliyor ve soğuk havalarda evden çıkmadan önce motor bloğu ve kabin ısıtıcısını 5-10 dk çalıştırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Usta, araba çalışır çalışmaz turbo yağlamaya başlar diyordu.Bana göre doğruyu söylüyor.Zaten turbonun içinde az bi yağlılık oluyordur.Kupkuru değil ya bunun içi.

    Misafirlikten ayrılıyoruz.Bizi uğurlamak için ev sahibi yolda bekliyor.Dur araba 2 dk çalışsın öyle gideyim mi diyeceksiniz.
  • 112 ambulanslarının turboları sürekli arıza yapması lazım.Ha keza polis ve itfaiye araçlarının da....

    2-3 dk beklemek bu ne ya.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: make up

    112 ambulanslarının turboları sürekli arıza yapması lazım.Ha keza polis ve itfaiye araçlarının da....

    2-3 dk beklemek bu ne ya.

    Bence Dizel araç ve turbolu benzinli araçlar için ilk çalıştırma da 30 saniye, stop ederken 30 saniye beklemek yeterlidir. Çok soğuk havalarda da 2 dakika beklenmesi gerektiğini düşünüyorum.
  • Beklemek mi ?





    Cevap Vermeden Once Biraz Dusunelim.



    Motor nasil yipranir ?

    Motor Kan = Motor Yagi

    Motor yagi yetersiz yagliyorsa tum parcalar yipranir.



    Motor Yagi Ne zaman yetersiz yaglar ?



    1. Motor Yagi Pompasi Bozuk ise Uyari verir Kirmizi Yag Basinci Dusuk Lambasi yanar.



    2. Motor Yagi Eksik ya da Filtresi Degistirilmedi ise



    3. Motor Yagi'nin Viskositesi yetersiz ise.



    Motor Yagi Viskozitesi( AKMAZLIK ) Nasil / Neden yetersiz olur ?



    V Akmazlık, viskozite veya ağdalık, akışkanlığa karşı direnç. Viskozite, bir akışkanın, yüzey gerilimi altında deforme olmaya karşı gösterdiği direncin ölçüsüdür. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği iç direnç olarak da tanımlanabilir. Viskozitesi yüksek olan sıvılar ağdalı olarak tanımlanırlar.





    Yani Bisiklet zinciri dusunun, kupkuru olsa zor haraket eder, Cok Yagli olsa Disaridan Pis gorunur ayagimiza yapisir, Ne yapmak Lazim ?

    Sadece Bisiklet zinciri baklalarinin birbirine baglanti noktalarini yaglayacak kadar ince ve o bolgede uzun sure kalacak kadar yapiskan olmasi lazim.



    Iste Motor yagi tam olarak boyle birsey.

    Motor'un icerisinde Basparmagi kalinliginda hortumlar var, ceyrek serce parmak kalinliginda yaglama yuzeyleri de var. Viskozite degeri mm²/s (her saniye de yaglanan yuzey alani) yagin yaglama hizi diyebiliriz.



    Peki Kalin Yag Kullanalim hep yagli kalsin,

    Yaglarin Belli bir derece de Yanma Sicakligi vardir ve Parlama Sicakligi Vardir, Motor Suyu Sicakligi 90C de olsa tirnak kadar ince noktasal yuzeylerde bu sicaklik cok daha yuksek olabilir, Mesela 226 °C' de alevli yanar ancak daha dusuk sicakliklarda yagin karakteri degismeye baslar ve kurum dedigimiz yagin kullenmesi baslar. Yag, hem motorun surtunmesini azaltir hem de sogutma gorevini biraz olsa da gorur Ince yaglar daha akiskandir ve bu nedenle cabuk isinir ve sogur bu nedenle yag pompasi daha rahat calisir kullenme daha az olur, ancak yag pompasi dusuk devirlerde calisan ozellikle dusuk devirli motorlarda ince yag beklenenden az yaglayabilir. Bu nedenle fabrikanin onerdigi yag degerlerini kullanmaliyiz.



    1.Fazla Kullanilmis Motor yagi.

    Neden Nasil ?

    Aracimizin Bakim araliklarina ve degerlerine uymuyorsak Sentetik Motor yagi yerine ucuz yari sentetik kullanmak, ve Bakim Araliklarini gecirmek







    2.Yeni Bile Olsa Calisma Sicakliginda olmayan motor yagi.

    Yukarida Motor yaginin Yanmasi sonucu biraktigi kul'den bahsettik, Motorumuzun Tasarimini en iyi uretici firma bildigi icin dogru SAE degerlerindeki yagi kullanmaliyiz, AMA bir Husus daha var.



    Her Motor Yagi Calisma Sicakligi ve bu sicakliga ulasmasi ayni olmuyor.



    Kaliteli Motor yagi,



    Motor yaginin Bir ozelligi de AKISKANLIK SICAKLIGI, Eger Hava Sicakligi 5C, 0C, -10C veya dusuk ise ise Daha Yogun olacaktir YAG ve Dolayisiyla Kartelde (Motor yagi Haznesinde) birikmis yag cok daha zor motora pompalanacaktir hatta yogun motor yagi daha zor yaglama yapacaktir, Sizler Devir yaptirdikca yaglanmasi gereken ince yerler soguk motor yagi nedeniyle yaglanama yapmayacaktir.



    Bunu bulmak cok zor degil soguk havada arabaya binin Muzigi kapatin ve motoru dinleyin, Kalin bir sesten daha ince bir sese donusecektir (sessizlesecektir) Bu Sessizlesme motorun yaglanmaya basladigini gosterir, Bu sessizlesme yasanana kadar arabaya bindiginizde haraket etmemeniz sizin butceniz icin ve motorunuzun omuru daha iyidir











    Umarim yardimci olabilmisimdir, Iyi Yag icin Kisacasi Vizkosite indeksi numarasi yuksek(180 200 vs gibi sadece bir rakam) , ve Ureticinizin urettigi SAE Degerlerine (5w30 gibi) uygun, aracinizin partikul filtresi varsa LowSAPS (ESP ECS gibi) dusuk kullenmeli olanlari kullanmanizi tavsiye ederim.





    1/2 Depo Benzin parasina aracimiz icin en kaliteli yagi alabiliriz, Hem yakit tuketimimiz duser, hem de Motor Omurunu ve performansini korumus oluruz. Lutfen Aracin tum sivilarinin tam degerlerine ve hacimine gore araclarimiza koymaya dikkat edelim.



    Aracinizin tum sivilari deger ve miktarlari icin asagidaki siteyi dikkate alabilirsiniz



    http://eni-deu.lubricantadvisor.com/default.aspx

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • günümüz için konuşmak gerekirse günümüzde benzinli için havaya göre 15-30 saniye bekleyip gididebilir,dizel içinde 30 ila 1 dk arası beklemek fazlaca yeterli olacaktır yağlanması için motorun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim arabada marş basınca devir 900 den başlıyor kademeli olarak 800 e inip sabitleniyor. Bu hava sıcaklığına bağlı 10-30 sn sürüyor. Devir sabitlenince ben de zorlamadan hareket ediyorum.
  • Astra j turboda ilk calistirmada yakit tuketimi 2 litre civarinda oluyor, sonra yavas yavas devir dusup tuketim 0.9 civarina inince hareket ediyorum. Buda benim yontemim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben çevremde 2-3 dakika bekleyipte yürüyeni görmedim.Zaten siz arabayı park ederken deviri düşürerek park yerine yanaşıyorsunuz.Bu sırada en az 10 sn düşük devirli çalışıyor motor.

    İlk çalıştırmada ise 5 sn sonra düşük devirli olarak yola çıkarsınız.1 dk boyunca düşük devir kullanırsınız.
    Her zaman bekleme kuralına uymak imkansız.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.