Şimdi Ara

Aracın motoru yağlanması için çalışması gereken süre? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
83
Cevap
0
Favori
18.490
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yaglama icin beklenildigi sizden duydum. Kitapciga gore marsa bas git diyor rolantide bekleme diye yazmis. bende zaten ole yapiyorum tabi isinana kadar yuksek devir cevirtmemek lazim asinma startan sonraki ilk bir kac dakika tabiki max seviyesinde. zaten motordaki asil asinmanin cogu startaki olanlar kanimca cunku yag flimi olusmasi icin tabiki br sure gerekiyor. Neyse opel kitapciginda bekle 1 dakka isit diye birsey yok bas git diyor yuksek devir cevirtme. Motor sogukken rolantide beklemekte yakitin fazla gitmesine neden oluyor
  • Aracımın kullanma kılavuzunda, "Motoru çalıştırn ve hiç beklemeyin, rölantide beklemek yakıt tüketimini arttırır." diyordu.
    Sanırım yine o sanayideki çok bilmiş ustaların uydurduğu bir şehir efsanesiyle karşı karşıyayız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Aracımın kullanma kılavuzunda, "Motoru çalıştırn ve hiç beklemeyin, rölantide beklemek yakıt tüketimini arttırır." diyordu.
    Sanırım yine o sanayideki çok bilmiş ustaların uydurduğu bir şehir efsanesiyle karşı karşıyayız.


    Bir genç arkadaş vardı kendisi carrera turbo sahibi. Doğuşun servisindeyken Porschenin almanyadan gelen mühendisi ile konuşmuş.

    Alman mühendis tüm arabaların kitapçığında "Beklemeye , ısıtmaya gerek yok . Çalıştırın ve gidin" diye yazılır ama bunu çevre kirliliğini azaltmak için hükümetlerin baskısı ile yazıyoruz demiş. Turbo veya nonturbo tüm araçlarda bir miktar rölantide çalıştırıp ısıtmanın motor ömrünü uzatacağını söylemiş. Kendisi 2-3 dakika kadar rölantide çalıştırmadan asla yola çıkmıyormuş. Tabii biz almanyaya göre daha ılımanız 1-2 dakika yeter herhalde..




  • madeni yağ satıcısıyım.
    turbo dizel araçlar sabah ilk marşta motora güç vemek turbonun ömrünü kısaltır turbo yağlanması ve motor yağ sıcaklığı yaklaşık olarak 2 dk gibi bir süre keza nerde ikamet ediyorsunuz bilmiyorum ama bulunduğunuz ortam sıcaklığıda önemli.yine turbo dizel motorlar hareket halinin bitmesiyle bir 20 sn kadar gaza basmadan stop edilmesi tavsiye edilir.

    benzinli motlarlarda motor yağları çok daha yüksek teknoloji ile bileşendir bu araçlarda sabah ilk çalıştırmada zaten motor kendiliğinden belli bi süre yüksek rolantide çalışır yakşalık 1 dk kadar olsa gerek motor normal rolantisine geçtiğinde hareket etmeniz aracınızın ömrü açısından daha iyi olacaktır.

    bu arada VALVOLİNE motor yağı kullanmanızı öneririm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edarguner


    quote:

    Orijinalden alıntı: berk984


    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.


    Ben de kullanim kilavuzunda bunun yazdigini soylemek icin girdim. Yaglama olayi turbo araclar icin onemli sanirim,


    Benimde Opel Astra'nın Kullanım Klavuzunda Aynen bu yazıyor.

    bendede hatta 5 dk beklemek 1 km lik yakıt sarfiyatına eşittir yazıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi StevenGerrard -- 3 Aralık 2010; 22:16:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-rayted


    quote:

    Orijinalden alıntı: ncrdbl

    Aracımın kullanma kılavuzunda, "Motoru çalıştırn ve hiç beklemeyin, rölantide beklemek yakıt tüketimini arttırır." diyordu.
    Sanırım yine o sanayideki çok bilmiş ustaların uydurduğu bir şehir efsanesiyle karşı karşıyayız.


    Bir genç arkadaş vardı kendisi carrera turbo sahibi. Doğuşun servisindeyken Porschenin almanyadan gelen mühendisi ile konuşmuş.

    Alman mühendis tüm arabaların kitapçığında "Beklemeye , ısıtmaya gerek yok . Çalıştırın ve gidin" diye yazılır ama bunu çevre kirliliğini azaltmak için hükümetlerin baskısı ile yazıyoruz demiş. Turbo veya nonturbo tüm araçlarda bir miktar rölantide çalıştırıp ısıtmanın motor ömrünü uzatacağını söylemiş. Kendisi 2-3 dakika kadar rölantide çalıştırmadan asla yola çıkmıyormuş. Tabii biz almanyaya göre daha ılımanız 1-2 dakika yeter herhalde..



    şimdi şöyle bir durum da var mesela polonyada almanyanın bazı yerlerinde -26 derece lerde hava istanbulda kaç dereceydi bugun +25 e şimdi avrupadaki biraz beklesin ısıtmak için tabiki sıcak havada da motor fazla sogumaz heralde 1 gunde




  • Olay motorun soğuması değil, turbonun yağlanmasıdır. Sentetik yağ kullanıyorsanız bu süre kısalacaktır ama hava sıcaklığına göre de artacaktır.
  • konuya herkes farklı bir yorum getirmiş..bende bir örnekle açıklamak isterim..
    araçlarda insana benzer sabah körü buz gibi yatağından kalkan insan 5 sn içinde sokağa doğru koşabilirmi diyebilirim..ilk önce kas hareketlerinin düzgün yerine gelebilmesi için kan akışının düzenlenmesi vücudun ısınması lazım,ki kaslar zarar görmesin..

    özellikle dizel makinalar için ki günümüzde turbosuz dizel yok çalışma sıcaklığı benzin e göre 20-30 derece aşağıda olması ve geç ısınacağınıda hesaba katarsak minimum bir dakika rölantide çalışması gerekir.dikkat ettinizmi bilmem ama soğukken makina daha vuruntulu ve sesli çalışır ama 50 dereceyi geçince vuruntu azalır normal sıcaklığa 70-80 e gelince makina sağlıklı ise kaybolur.....ama soğukken devire binen makina doğu gazelini okumaya başladığını kulağı hassas makinayı dinleyen herkes anlar
    aynı şekildede stop etmeden önce özellikle uzunyol kullanımlarında ki kullanılan mazot ince ise daha sıcak bir egsoz gazı salacağından turbo da daha çok kızaracaktır..buda aynı şekilde yağın yanması kararması yani sürtünen parçalarda zarar anlamına gelir...

    ama benzinli araçta kullanılan yakıt,ateşleme,kompresyon basıncı ve çalışma sıcaklığı çok farklı ve temiz olduğundan bir dizel i ısıtır gibi ısıtmaya gerek yoktur...ama yine turbo şarj ise beklemekte fayda vardır..30 sn lik bir çalışmadan sonra küçük küçük devire bindirmeden kullanılabilir...ama yüklenmek aynı şekilde normal çalışma sıcaklığına gelmeden yüklenmek zararlıdır.

    dizelciler özellikle 15bin 20 bin km bakım periyotlarına sakın aldanmayın..türkiye şartlarındaki kullanımlar ve kullanılan yağlar mazotlar arabanızı yıpratmaya yeterli..en en geç 7500 km de bir yap ve filtre değiştirin ve ısıtmayı ihmal etmeyin...kataloglar herzaman doğru söylemez..biraz mantıksal düşünün




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş sıfır araba almıştı. Opel astra idi. Kullanma kılavuzunda aynen şöyle yazıyordu.

    Aracı çalıştırınca bekleme yapmayın. Hemen gitmeye başlayın. Beklemek yakıt sarfiyatını arttırır.

    Araba benzinli idi.

    Focus I in kullanma kılavuzunda da aynısı yazıyordu. Ayrıyeten Yarı sentetik yağdan sonra tam sentetik yağ kullanmaya başlamıştım ve motor daha çabuk ısınıp, yağlanıyordu, yarı yarıya zaman farkı vardı.
  • castrol edge reklamında motordaki anayatak falan castrol edge ile 9.6 saniyede yaglaniyor

    referans alinan rakip yag 39.4 saniyede anayatak yagliyor

    castrol ile daha az aşınma falan deniyordu




    arka plandaki ekranda kayan altyaziyi takip edin lutfen
    videonun linki

    https://www.youtube.com/watch?v=MDc162Xjzrw&feature=youtube_gdata_player



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GEÇBATAN -- 18 Mart 2014; 7:50:32 >
  • Benim arabanin kullanma kilavuzunda calistirinca beklemeyin yuksek devirlere cikmadan kullanin yaziyordu. Tsi motor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyiki açmışım konuyu uzun zaman olmuş ama faydalı oldu. Beklememek mantıklı, eğer uzun süreli bir yağlama olayı olması gerekseydi ilk çalıştırmada ona göre yağ lambasının sönmesi gerekirdi. Dizellerin ve turboların biraz beklemesi gerekiyormuş..
  • -35 derecede bile marşa basar çalıştırır ve en fazla 15<saniye beklerim ve hareket ederim.aracım stilo.beklemek çok sıkıyor beni
  • Burada kafa karıştıran durum şu,

    evet beklemek gereksiz olabilir ama bunu diyenler motor soğuk iken devirli kullanmayında diyor.

    -ki motorun optimum sıcaklığı 80 derece gibi başlıyor, bunu bariz anlıyorum hem yakıt tüketimi düşüyor hemde motorun sesi azalıyor.

    bu testi yapmak zor değil, düz uzun bir alan var boş, motor soğuk iken aynı vites aynı devir ile gidiyorum birde sıcak iken, bariz fark oluyor, algılamamak mümkün değil

    ancak dizel motorda bu kış günlerinde motor sıcaklığının 80 dereceye ulaşması için 5km gitmem gerekiyor en az.

    peki ben bu kısa yolculukta oldukça dik rampalardan çıkmak zorunda kalıyorum, mecburum, her yer bizim buralarda dere tepe,

    soru şimdi geliyor, motor sıcaklığı 20 derece iken dik rampaya vurmak motora zarar vermez mi?

    sonuçta motor daha çok zorlanıyor ki daha çok yakıt tüketiyor soğuk iken?

    rampa çıkarken ister istemez 3000 devir yapılıyor, 1. vites 2500 devir civarı çıkmaya çalışıyorum

    takıldığım nokta bu, ister istemez her yer rampa oturduğum yerde, bende 2-3dk aracın ısınmasını bekliyorum ki bu sürede ancak 30derece oluyor ısı, bende rampaya gelmeden yolu uzatıp en azından ısıyı 50-55 derece yapmaya çalışıyorum?

    bu hareket gereksiz mi?

    ama bugüne kadar 5-6 dan fazla sıfır aracı 1-2 yıl kullandım, şirket araçlarında 1 yıl sonra motorsu traktör gibi çalışmayan, en az ses çıkaran benim ki oluyor du,
    ki bu benim değil diğer insanların görüşüydü, yanıma oturan çok kişi bu araç dizel değil mi diye sormuştu

    kişişel deneyimlerim bu şekilde,



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bahves -- 17 Kasım 2015; 14:45:37 >




  • Havaya göre değişir.5-6 derecelik bir havadan bahsediyorsak motor dizelse ilk önce 2 defa kontak açıp kapatırım ön ısıtıcılar çalışsın diye eğer benzinliyse bir defa kontağı açıp bütün ışıkların sönmesini beklerim,ardından marşa basıp 1-2 dakika beklerim.motor sıcaklığı 70 e gelmeden aracı yüksek devirlere çıkarmam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aracım 1.5 Dci yazın ilk çalıştırma 1 dakika bekliyorum kışın 2 dakika bekliyorum ilk 3 km boyunca yüksek devirde kullanmıyorum sakin kullanıyorum.
  • yüksek devire çıkmayacaksın ortalama 2-3 km, artı soğuksa yağın biraz ısınıp motorda iyice dolaşması için bir dakikaya yakın bekleyceksin ben artık böyle yapıyorum
  • Rölantide ısınma geç olur
    Motora zarar yani. Düşük devirde yürümek lazım hemen.
    Turbolu araçlarda stop etmeden önce bire rölantide beklemek lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rölantide ne yağ ısınır, ne de düzgün yağlama gerçekleşir. Hele ki dizel motor da.

    En soğuk havada bile, yarım dakika kadar bekledikten sonra yola çıkılır. Motor sıcaklığı 80'lere gelene kadar yüksek devir ve ani hızlanma yapılmaz.

    Gerisi yakıt ve zaman israfı.
  • Arabayı çalıştırıp beklemem .rölantideki motorun ısınması için 10dk beklemek lazım .bunun yerine hemen hareket edip mümkün olduğunca düşük devirde yük vermeden yol alırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.