Şimdi Ara

Aracım devamlı hararet yapıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.790
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaslar. benim 97 model peugeot 106 model aracım var. geçen haftadan beri kullanmıyodm 3 gün önce kar yağdı malum soğuklarda var tabi benzini bitmişti ve antifrizi yoktu. benzin aldım geldim doldurdum çalıştı benzinliğe gittim dönüştede hararetin dibe vurdugunu gördüm... aractan indim kaputu actıgımda motorun arka kısmında hava filtresinin alt taraflarında yoğun su buharı vardı.. radyatör kapağını açtım epey su boşalttı.. kalorifer ısıtmıyodu ve fan çalışmıyodu. motorun soğumasını bekledim su ilave ettim. 500 metre gittim tekrar dibe vurduğunu gördüm göstergenin...acaba ne sorunu vardır bana yardımcı olursanız sevinirim



  • Borulardan biri delinmiş su motora akıyordur buhar bu sebeple geliyordur. Contayıda yakmış olaiblirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casty

    Selam arkadaslar. benim 97 model peugeot 106 model aracım var. geçen haftadan beri kullanmıyodm 3 gün önce kar yağdı malum soğuklarda var tabi benzini bitmişti ve antifrizi yoktu. benzin aldım geldim doldurdum çalıştı benzinliğe gittim dönüştede hararetin dibe vurdugunu gördüm... aractan indim kaputu actıgımda motorun arka kısmında hava filtresinin alt taraflarında yoğun su buharı vardı.. radyatör kapağını açtım epey su boşalttı.. kalorifer ısıtmıyodu ve fan çalışmıyodu. motorun soğumasını bekledim su ilave ettim. 500 metre gittim tekrar dibe vurduğunu gördüm göstergenin...acaba ne sorunu vardır bana yardımcı olursanız sevinirim


    Soğuktan veya saf sudan kaynaklı paslanmadan radyatör delinmiştir büyük ihtimal. Hortum da çıkmış olabilir. Arkadaşın dediği gibi motora su gidiyordur.

    Radyatöre yazın bile saf su konmaz. Antifrizli su koymazsanız, pastan radyatörü deler. Radyatörünüzü acil kontrol ettirin. Motorun en büyük düşmanı hararettir. Artık kolay kolay iflah olmaz, illa oradan buradan problem çıkaracaktır. (İnşallah yanlış biliyorumdur ama sanmıyorum)

    Geçmiş olsun.




  • Siz tamamlıyorsunuz ama su hep yarıya mı düşüyor ? Sorununuz buysa size çözüm sunucam.
  • Evet ertesi dün tamirciye götürdüm hortumlardan biri kelepceden cıkmıs onu yaptırdım ve evet radyatördeki suda sürekli azalma oluyo.. ancak bu aksam baska bi sorunla karsılastım.. eve giderken bi anda araba teklemeye basladı tıpkı gazı bitmiş gibi güc bela benzinliğe götürdüm ama yakıtı aldıktan sonra hala aynı sıkıntı devam ediyodu..arac tekliyo kalkışı çekişi cok yavaş yapıyo zor çekiyo seside değişti boğuk bi ses geliyo sizce nedendir ne olabilir bunun sebebi yardımcı olursanız minnettar olurm saygılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casty

    Evet ertesi dün tamirciye götürdüm hortumlardan biri kelepceden cıkmıs onu yaptırdım ve evet radyatördeki suda sürekli azalma oluyo.. ancak bu aksam baska bi sorunla karsılastım.. eve giderken bi anda araba teklemeye basladı tıpkı gazı bitmiş gibi güc bela benzinliğe götürdüm ama yakıtı aldıktan sonra hala aynı sıkıntı devam ediyodu..arac tekliyo kalkışı çekişi cok yavaş yapıyo zor çekiyo seside değişti boğuk bi ses geliyo sizce nedendir ne olabilir bunun sebebi yardımcı olursanız minnettar olurm saygılar

    Su eksilmesindeki en zararsız problem soğutma sistemindeki herhangi bi yerden(borular,kelepçeler,radyatörler,devirdaim ve birleşme noktaları) sızıntı olmasıdır.bu sızıntı olan yer tespit edilip giderilince sorununuz çözülür ancak bide kötü senaryo var oda aracınızın conta yakmasından dolayı pistonlara ve bloktan yağlama sistemine suyu kaçırması olabilirki bu hemen müdahaleyi gerektiren bi problemdir,bunu anlamak için yağ seviye çubuğunun olduğu yerden hissedilir şekilde hava çıkşı varsa ve motor yağınızın rengi açık gri bi hal almaya başlarsa bu suyun contadan kaçtığını gösterebilir.




  • Anladm.. ancak yağda bi değişme yok hararet yaptığı anda buji yuvalarının 3 üne su kaçmış oraya hava tuttum şu anda herşey normal teşekkürler
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Sorun müşürden kaynaklanıyor olabilir eski Tipo'm da fazla hararet yapardı müşüre bakmalısınız...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: casty

    Evet ertesi dün tamirciye götürdüm hortumlardan biri kelepceden cıkmıs onu yaptırdım ve evet radyatördeki suda sürekli azalma oluyo.. ancak bu aksam baska bi sorunla karsılastım.. eve giderken bi anda araba teklemeye basladı tıpkı gazı bitmiş gibi güc bela benzinliğe götürdüm ama yakıtı aldıktan sonra hala aynı sıkıntı devam ediyodu..arac tekliyo kalkışı çekişi cok yavaş yapıyo zor çekiyo seside değişti boğuk bi ses geliyo sizce nedendir ne olabilir bunun sebebi yardımcı olursanız minnettar olurm saygılar

    İlk olarak araç çalışırken kargaburun ile buji kablosunun başından tutarak teker teker çekip-takın.Eğer buji kablosunu çektiğinizde titreme daha da artarsa sorun ateşlemedendir, hiç bir değişme olmazsa motor hararetten dolayı zarar görmüştür silindirde kompresyon yoktur.Hangi parçaların zarar gördüğü üst kapak açıldıktan sonra ortaya çıkacaktır.Sadece contaysa çok fazla tutmaz ama silindir kapağı çatlağı, subapların yanması, blok çatlağı gibi olaylar da meydana geldiyse sağlam bir masraf çıkartabilir.

    Bu arada motor yaptırırken aracın neden hararet yaptığını da bulup sorunu gidermeniz gerekmekte.Radyatörün tıkalı olması yada termostatın kapalı kalmış olma ihtimali yüksek.Bu 2 parçayı da değiştirmekte fayda var...




  • ARKADASIN MOTOR SİSTEMİNDEKİ SU DONMUŞ CONTAYI YAKMAMAMISTIR UMARIM ANTİFİRİZ KOYULUP DENENMESİ LAZIM MOTORUN
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.