Şimdi Ara

Araca conta yaktırma yolları?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.315
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Bir araca conta yaktırmak için neler yapmak lazım?
    1996 Nissan maxima qx im var.

    aracı aldığımızda lpg sistemi yeni takılmış fakat tam düzen tutturulamamışmış.
    aracın lpg ile ilgili sıkıntılarını giderdikten sonra (yaklaşık 4-5 aylık kullanımın ardından) contasının yandığını fark ettik.
    contası yapıldıktan yaklaşık 1 ay sonra ise bu sefer şehirler arası yolculuk esnasında yolda koyarak yeniden conta yaktı. usta hatasıdır diyerek bir başka ustaya yaptırdık.
    üzerinden geçen 1,5 senelik zamanın ardından aniden kaloriferin ısıtmamaya başlamasıyla hemen radyatör kapağında köpük avına çıktım ve maalesef köpükleri gördüm.
    kısa bir zamanda araç artık su tutamaz oldu. hem yağ ve suyu karıştırıyor hem de pistonların üzerine de su alıyor artık...

    Aracı aşırı yüksek devirle ve aşırı düşük devirle kullanmam, yağına suyuna v.s. sürekli bakarım. ve bu arada aracın hararetinin yükseldiğini de bilmem. sadece ilk sefer yaktığında yükselebiliyordu sonraki iki seferde hararet yükselmesi olmadı hiç.

    yukarıdaki soruma gelecek olursak; arabaya ne yapmak lazım ki yada arabada ne gibi bir sıkıntı olması lazım ki bu araba bu sıklıkta conta yaksın? hatayı nerelerde aramak lazım?







  • öncelikle motorda suyun dolaştığı her yeri değiştirmek lazım. termostat, radyator, devirdaym filan.. Su ve yag karışıyorsa , üst kapak contasindan da değilse motor blogunda çatlak vardır, motor bloğunun değişmesi gerekir.

    Ucuz yolla çözmek için soğutucu sıvı yerine çatlak kapatici sıvı konuluyor, bir süre bu sıvı ile çalıştırılıp, antifriz koyulmalı. Soğutucu sıvı yerine çeşme suyu koymak da çok zarar veriyor motorun su değen yerlerine.

    aynı sorunla baya ugrastigim için bildiğim kadarıyla yardımcı olmak istedim. Kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artı problemin hararetle direk ilgisi yok siz de söylemişsiniz zaten, sadece bir yerlerde su kaçağı var. Üstelik conta 'yandigindan' emin misiniz? Conta çatlamış veya pastan kirilmis olmasın?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araban güzel ha yalnız contayı yaktıran sebep ney ona bakman lazım contayla değişmeyen parçalara aramak en iyisi sus eksilmez ise termostat veya radyatör yada devridaim pompası arızalıdır. o arabanın motoru sorunsuzluğu ile ünlü en güvenilir motorlardan biri
  • İlk yapan ustadan fatura almis olsaydin parani tuketici heyetinden bir guzel geri alirdin. Bari bundan sonra fatura al.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilginize teşekkür ediyorum.
    daha önce kullandığım skoda formande duymuştum. conta değiştikten sonra motor kapaklarının tekrar sıkılması mevzusunu... iki araç da alüminyum bloklu.
    bu konuda ayrıntılı bilgisi olan var mı?
    ustalara sorduğunda kimse kendine toz kondurmuyor. biz sıktık mı tam sıkılır tarzı muhtelif cevaplarla başlarından savıyorlar. şöyle olursa böyle olur gibi teknikle karışık cevaplar işte...

    bu konuyu açmamdaki sebep bu tarz müzmin arızaların olası sebeplerini tarışmaktır.

    bloğumda sıkıntı yok. ama conta yada blok yüzeyi ile ilgili sebeplerin olması muhtemel. paslanma ve patlama durumları iseçok yakın gelmiyor çünkü 17-18 aylık conta o hallere geliyorsa işçilik hatası önplana çıkar.
    bu aracın contası çelik oloduğu için ufak tefek sebeplerle de yanmıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.