Şimdi Ara

Dizel aracınızda yakıt bitince marşa basma sorunu [ÇÖZÜLDÜ]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
21.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Beyler dün gece Clio 1.5 dci aracım yolda kaldı gittim 6-7 litre mazot koydum yine de çalıştıramadım.. okuduğum kadarı ile aracı mazot bitince hiç marşa basmamak gerekiyormuş... her neyse dün gece arabayı kitleyip eve gittim, araba park halinde yatıyor, servis elemanı çağırmadan nasıl çalıştıracağım ben bu arabayı ?






    Beyler clio 1.5 dCi motorlu araçlar için motorun orada bulunana ufak tansiyon aleti pompasına benzer bir şey var onu pompalamanız gerekiyor bir kaç kez, sonra rahatlıkla çalışıyor...


    Eğer o pompanın şeklini merak ediyorsanız aşşağıdaki mesajlardan bakabilirsiniz resimlerine..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BlancpaiN -- 11 Mart 2014; 20:16:51 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dizel Araçlarında Yakıt Biterse Marşa Basma Sorunu [Çözüldü]

    Giriş Dizel araçlarda yakıt bitmesi durumunda marşa basma problemi yaşanabilir. Bu sorun, dizel motorların benzinli motorlardan farklı bir yakıt sistemi kullanmasından kaynaklanır.

    Dizel Yakıt Sistemi Dizel motorlarda, yakıt enjektörlere yüksek basınçla püskürtülür. Bu yüksek basınç, yakıtın sıkışması ve kendiliğinden tutuşması için gereklidir. Yakıt bittiğinde, enjektörlere yakıt gelmez ve motor çalışamaz.

    Mazot Biterse Ne Olur? Dizel araçta mazot bittiğinde aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:

    • Marşa Basma Sorunu: Enjektörlere yakıt gelmediği için marşa bastığında motor çalışmaz.
    • Hava Kabarcıkları: Yakıt sistemine hava kabarcıkları girebilir ve motorun çalışmasını engelleyebilir.
    • Enjektör Hasarı: Motoru yakıt olmadan çalıştırmaya devam etmek, enjektörlere zarar verebilir.

    Çözüm Dizel aracında yakıt bittiğinde marşa basma sorunu yaşarsan şu adımları izle:

    • Yakıt İlave Et: Aracına yeterli miktarda dizel yakıt ekle.
    • Hava Kabarcıklarını Gider: Motoru çalıştırmadan önce yakıt filtresini kontrol et ve gerekirse değiştir. Ardından aracın yakıt pompasını çalıştır ve hava kabarcıklarının giderilmesini sağla.
    • Marşa Bas: Yakıt filtresini değiştirdikten ve hava kabarcıklarını giderdikten sonra marşa basarak motoru çalıştırmayı dene.

    Önemli Uyarılar * Dizel araçta yakıt bittiğinde kesinlikle marşa basmaya devam etme. Bu durum enjektörlere zarar verebilir. * Yakıt filtresini değiştirirken motorun soğuk olduğundan emin ol. * Hava kabarcıklarını giderirken aracın güvenli bir yerde park edildiğinden emin ol.

    Sonuç Dizel araçlarda yakıt bitmesi durumunda marşa basma sorunu yaşanabilir. Bu sorun, yakıt sistemine hava kabarcıkları girmesi veya enjektörlerin zarar görmesi nedeniyle oluşabilir. Yakıt bittiğinde, yakıt eklemek, hava kabarcıklarını gidermek ve ardından marşa basmak sorunu çözmenize yardımcı olacaktır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • donanımhaber forum
    Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür? » Sayfa 1 - 3
    http://forum.donanimhaber.com/m_33129992/tm.htm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: urunguu

    donanımhaber forum
    Dizel otolarda hava yapma sorunu?nasıl çözülür? » Sayfa 1 - 3
    http://forum.donanimhaber.com/m_33129992/tm.htm


    Bu konuyu okudum araçlar farklı, herkes ayrı bir şey demiş.




  • Havasının alınması lazım. Aksi halde zorlarsanız en aşağı 500 lira masraf çıkarır. Eski dizel motorlar hava yapmaz ama yeni nesillerde bu yok maalesef.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Havasının alınması lazım. Aksi halde zorlarsanız en aşağı 500 lira masraf çıkarır. Eski dizel motorlar hava yapmaz ama yeni nesillerde bu yok maalesef.

    Biliyordum aslında böyle bir sorun olduğunu ama işte ne bileyim bi anlık boşluğuma denk geldi marşa bastım, benim kuzenin de başına gelmişti bu olay... tam çözümü nedir ben nasıl halledebilirim ?
  • Arkadasin biri soyle demis..

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler lütfen yardım, bi bilen yok mudur ? Clio 1.5 dci nasıl çalıştırılır ???
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eren15935

    Arkadasin biri soyle demis..

    Mazot motora basınçla püskürtülür. Mazotu rail'e basınçla sağlayan da mazot pompasıdır. Mazot bittiği zaman da mazot pompası kütleye göre basınç ürettiği için gelen havayı enjektöre göndermeyecektir. Bu nedenle yakıt depodan bir türlü çekilemez. Bunu önlemenin, yani bir an önce aradaki havayı alıp motoru çalıştırmanın farklı yolları vardır.

    - Mazot filtresinden havayı almak. Bazı araçlarda filtre yanında veya önünde havayı almak için elle sıkılabilecek bir vakum pompası vardır. Olmayanlarda da filtre sökülür ve vakumla hava alınır.

    - Aracın burnu aşağı getirilir ve yakıtın mazot pompasına araç çalışmadan ulaşması sağlanır. Ağır vasıtalarda imkansızdır.

    - Aracın hava emişinden, yani emme manifoldundan içeriye yanıcı bir sıvı püskürtülerek motorda patlama sağlanır. Yanma odasına yakıt giremediği için ilk hareketini alamayan motor böylece ilk hareketini hava filtresinden emme manifolduna püskürtülen yanıcı malzeme ile kazanır, çalışır ve mazotu depodan kendiliğinden vakumla çeker.

    Üçüncü durumda öyle her yanıcı, uçucu malzeme kullanılmaz. Dizel motorda gaz kelebeği olmadığı için patlama dışarıya da sıçrayabilir. Veya dizel motoru benzinle çalıştırır gibi bir etki de oluşturabilir. Ancak ilk çalıştırmada bundan faydalanılacağı için sorun oluşturmaz. Ehil değilseniz ve özel sıvı yoksa bunu uygulamayın.

    Her ne olursa olsun dizel bir araçta kesinlikle depo bitene kadar aracı sürmeyin... Depoda az bir miktar yakıt olsa dahi özellikle yokuşlarda hava yapabilir.

    Olur da yakıtınız biterse dizel aracınızda depoya yakıt koymadan kesinlikle marş basmaya devam etmeyin. Bu durumu daha da kötü hale getirecektir. Eğer araç stop eder etmez yakıt ikmali yapar ve sonrasında marş basarsanız, biraz da aracın burnunu aşağı getirebilirseniz aracınız büyük ihtimalle çalışacaktır. Ama yakıt bittikten sonra marşa basmışsanız araç daha zor çalışacaktır.

    Hocam ben de okudum bu yazıyı ancak benim problemim şu; clio 1.5 dCi motoru nasıl çalıştıracağız ? onu nasıl halledeceğiz ?




  • Motorun o tarafta biyerde pompa gibi bisey olmasi lazim deniyor usta. Yokmu orda biyerde ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    quote:

    Orijinalden alıntı: CrackerTurk

    Havasının alınması lazım. Aksi halde zorlarsanız en aşağı 500 lira masraf çıkarır. Eski dizel motorlar hava yapmaz ama yeni nesillerde bu yok maalesef.

    Biliyordum aslında böyle bir sorun olduğunu ama işte ne bileyim bi anlık boşluğuma denk geldi marşa bastım, benim kuzenin de başına gelmişti bu olay... tam çözümü nedir ben nasıl halledebilirim ?

    Renault hakkında bilgim yok ancak Ford motorlarda el pompası bulunur. Şöyle bir parça.

    http://www.otoerdem.com/renault-mazot-el-pompasi-8200218941t-orjinal

    Bir kaç kez bastırdığınız zaman pompa tamamen sertleşir ve havası alınmış olur. Volkswagen grubu araçlarda ise birkaç kez kontağın açılıp kapatılmasıyla (marşa basılmamak suretiyle) havası alınır. Renault da benzer sistemi kullanıyor olabilir.

    Edit: Linkteki Renault hava pompası. Aracınızı kontrol etmenizde yarar var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CrackerTurk -- 11 Mart 2014; 14:03:04 >




  • Asagi yokusa kadar ittir belki cozulur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Reno motorlu dacia sanderoda pompa tarzı bişey var ona biraz basıyosunuz havası alınmı oluyo sizin araçtada vardır muhtemelen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccc123

    Asagi yokusa kadar ittir belki cozulur.

    Ciddi olamazsın.
  • tamam hocam dediklerinizi deneyeceğim, dün gece hava karanlık olduğundan kaputu açtığımda pek bir şey görememiştim.. ama kesin bilgiye sahip arkadaşlar yok mu ?

    1.5 dci motorda aynı sorunu yaşayan bir arkadaş sorunu nasıl halletmiştir ?

    arabanın yakınlarında yokuş yok malesef, arabayı farklı şekilde çalıştırmak zorundayım ama nasıl bilmiyorum....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Reno motorlu dacia sanderoda pompa tarzı bişey var ona biraz basıyosunuz havası alınmı oluyo sizin araçtada vardır muhtemelen

    Fluencelerde de bu pompadan bulunuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Reno motorlu dacia sanderoda pompa tarzı bişey var ona biraz basıyosunuz havası alınmı oluyo sizin araçtada vardır muhtemelen

    Fluencelerde de bu pompadan bulunuyor.

    bu pompa tam olarak motorun neresinde bulunuyor ? kapağı kaldırmamı mı gerekiyor ? çok mu içeride ?
  • BEYLER LÜTFEN BİLEN BİRİSİ YARDIM ETSİN
  • Abicim tam olarak neresinde hatırlamıyorum araç senin elinde sağıda soluna bak siyah şu eski tansiyon aletlerindeki gibi bi pompa var illaki görürsün saklamamışlardır.Olmadı reno forumlarına bi bak clio kullananlar daha net yanıt verebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Abicim tam olarak neresinde hatırlamıyorum araç senin elinde sağıda soluna bak siyah şu eski tansiyon aletlerindeki gibi bi pompa var illaki görürsün saklamamışlardır.Olmadı reno forumlarına bi bak clio kullananlar daha net yanıt verebilir

    tamam hocam halledebilirsem fotoğraflarını çekip ilk mesajdan çözüm yolunu anlatmak amacıyla koyacağım, bu maduriyeti başka insanlar da çekmesinler...
  • Clio 3 için.

     Dizel aracınızda yakıt bitince marşa basma sorunu [ÇÖZÜLDÜ]
     Dizel aracınızda yakıt bitince marşa basma sorunu [ÇÖZÜLDÜ]




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.