Şimdi Ara

Araç kaldırmak ile ilgili

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
1.393
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba abilerim,

    Ben 18 yaşına girdim. Kendi çapımda babamın verdiği sürece araç kullanabiliyorum. Bizde bir şirket aracı Fiat Doblo 1.3 Multijet Cargo 2008 bir de kendi aracımız Renault Megane 1.6i RXT 2001 var. Megane genelde ağabeyimde olduğu için bizde genelde doblo oluyor. Bazen deniyorum Doblo'yu kullanmak bana daha rahat geliyor. Mesela Doblo'da debriyajı ayarlayamama töleransı daha fazla Megane'da biraz kaçır hemen STOP ediyor, Doblo'da bu durum böyle değil sadece titreme oluyor sonra arabayı toparlayabiliyorsun.

    Asıl konu şu: Bizim otopark biraz eğimlidir yani yokuşta duruyor arabalar. Mesela Doblo yokuştayken babamdan öğrendiğim yarım debriyaj tekniğini gayet başarılı bir şekilde uygulayabiliyorum. Ama iş Megane'a gelince yarım debriyaj yapamıyorum araba kabul etmiyor adeta. Direk STOP ediyor. Ya kaydırarak kalkacaksın ya da el freni yardımıyla kalkmak gerekiyor. Doblo'da el frensiz bile kalkabiliyorum ama Megane'da el freniyle dahi çok zorlanıyorum. Arabanın(Megane) gaz pedalı zaten çok hassas ben de kaçırcam korkusuyla abanınca birden 5000 devire fırlıyor. Buna keza Doblo'nun gaz pedalı da çok hassas değil tam benlik gazı köklüyosun yavaş yavaş yükseliyor devir.

    Neden Doblo'da zorlanmayıp Megane'da zorlanıyorum?

    RENAULT MEGANE:

    Maksimum Motor Gücü: 110HP

    Maksimum Tork: 148Nm

    FIAT DOBLO:

    Maksimum Motor Gücü: 75HP

    Maksimum Tork: 190Nm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cartman_06 -- 28 Ocak 2012; 16:28:12 >







  • doblo dizel,megane benzinlinli olduğu için boyle bir sorun yaşiyosun. hatta sorun demek bile yanliş.. Aliştiğin zaman hiç sorun çekmezsin,tamamen pratik..
    Dobloda gaz vermeden ayağini debriyajdan çek,hareket eder. Ancak megane'da ayni şeyi yaparsan araç stop eder. Bunun nedenide torkun yüksek olmasi..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Biri benzinli,diğeri dizel motora sahip olduğundan kaynaklanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raikkonen999

    doblo dizel,megane benzinlinli olduğu için boyle bir sorun yaşiyosun. hatta sorun demek bile yanliş.. Aliştiğin zaman hiç sorun çekmezsin,tamamen pratik..
    Dobloda gaz vermeden ayağini debriyajdan çek,hareket eder. Ancak megane'da ayni şeyi yaparsan araç stop eder. Bunun nedenide torkun yüksek olmasi..

    +1
  • Ağabeyimin Megane'ı kullanmasına çok özeniyorum. En dik rampalarda bile milim kaydırmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    Ağabeyimin Megane'ı kullanmasına çok özeniyorum. En dik rampalarda bile milim kaydırmıyor.

    sende biraz gaz ver arabaya çek ayagını debriyajdan sende kaydırma 15 dk pratik yap çözersin sen bu işi
  • biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.

    Doblo'da 0 sorun ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cartman_06 -- 28 Ocak 2012; 17:38:43 >
  • Ben de araba kullanmasını megane 1 de öğrendim ilk başlarda kaldırmakta zorlanıyordum bir süre sonra alıştım artık en dik yokuşlarda bile kaydırmıyorum.Megane 1 araba kullanmasını öğrenmek için hiç uygun değil.Direksiyon sert ,vites geçişleri kemikli,pedallar sert, aynalar küçük bir de debriyajı azıcık kaçırdın mı hemen stop ediyor araba.B sınıfı dizeller öğrenmek için en uygun araçlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TSForever

    Ben de araba kullanmasını megane 1 de öğrendim ilk başlarda kaldırmakta zorlanıyordum bir süre sonra alıştım artık en dik yokuşlarda bile kaydırmıyorum.Megane 1 araba kullanmasını öğrenmek için hiç uygun değil.Direksiyon sert ,vites geçişleri kemikli,pedallar sert, aynalar küçük bir de debriyajı azıcık kaçırdın mı hemen stop ediyor araba.B sınıfı dizeller öğrenmek için en uygun araçlar.

    Kesinlikle katılıyorum.
  • birine diğerinden daha çok alıştığın için araçları değiştirdiğinde problem yaşaman normal. 40 yıllık kamyon şöförü bile araç değiştirdiğinde kavrama ve fren konusunda sıkıntı yaşar alışana kadar. dert etme ayağın kendi kendine alışıcak zamanla. bol pratiğin çözemeyeceği sorun yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.

    Doblo'da 0 sorun ama.

    imkanın varsa birkaç benzinli araç deneyebilirmisin spor debriyaj olmayan modellerden.doblo ile megane arasında debriyaj mesafe farkı var.megane nı biraz daha kullansan alışırsın aslında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.

    Doblo'da 0 sorun ama.

    imkanın varsa birkaç benzinli araç deneyebilirmisin spor debriyaj olmayan modellerden.doblo ile megane arasında debriyaj mesafe farkı var.megane nı biraz daha kullansan alışırsın aslında.

    Babam gibi bize ait olmayan hiçbir şeyi kullanmayı sevmem. Ama dediğiniz gibi Megane'ı deneyeceğim imkan oldukça.




  • Bu işin kitabı yok, öğrenerek herşey...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.

    Doblo'da 0 sorun ama.

    imkanın varsa birkaç benzinli araç deneyebilirmisin spor debriyaj olmayan modellerden.doblo ile megane arasında debriyaj mesafe farkı var.megane nı biraz daha kullansan alışırsın aslında.

    Babam gibi bize ait olmayan hiçbir şeyi kullanmayı sevmem. Ama dediğiniz gibi Megane'ı deneyeceğim imkan oldukça.

    başkasının arabasını al 1 gün boyunca dolaş demiyorum sana :) imkan olursa boş yolda çekersiniz sağa.50 metre kullansan yeter.sorun kısa debriyajdamı uzun debriyajdamı onu görmüş oluruz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Özkan

    biraz daha araba kullan ondan sonra deneyimlerini yine paylaş.alışmamışsın daha araç sürmeye ondan kaynaklanıyor.

    Doblo'da 0 sorun ama.

    imkanın varsa birkaç benzinli araç deneyebilirmisin spor debriyaj olmayan modellerden.doblo ile megane arasında debriyaj mesafe farkı var.megane nı biraz daha kullansan alışırsın aslında.

    Babam gibi bize ait olmayan hiçbir şeyi kullanmayı sevmem. Ama dediğiniz gibi Megane'ı deneyeceğim imkan oldukça.

    başkasının arabasını al 1 gün boyunca dolaş demiyorum sana :) imkan olursa boş yolda çekersiniz sağa.50 metre kullansan yeter.sorun kısa debriyajdamı uzun debriyajdamı onu görmüş oluruz.

    Ben yanlış anlamışım özür dilerim Düz yolda fazla sorun olmuyor genelde yokuşta kalkışta problem




  • Dostum megane ların debriyaj yukarda kavrar genelde.

    Ama alışırsan sorun yaşamazsın.

    Ayağını üç kademede kaldır olmadı debriyajdan. İlk kademede yarıya getir, sonra yavaş yavaş kaldır, titremeyi hissettiğin an dokun gaza ve git :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Dostum megane ların debriyaj yukarda kavrar genelde.

    Ama alışırsan sorun yaşamazsın.

    Ayağını üç kademede kaldır olmadı debriyajdan. İlk kademede yarıya getir, sonra yavaş yavaş kaldır, titremeyi hissettiğin an dokun gaza ve git :)

    Doğan abi titremeyi de hissedemiyorum ki benzinli olduğu için.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Dostum megane ların debriyaj yukarda kavrar genelde.

    Ama alışırsan sorun yaşamazsın.

    Ayağını üç kademede kaldır olmadı debriyajdan. İlk kademede yarıya getir, sonra yavaş yavaş kaldır, titremeyi hissettiğin an dokun gaza ve git :)

    Doğan abi titremeyi de hissedemiyorum ki benzinli olduğu için.

    O zaman gaza hafif bas. Devri sabitle. Ayağını yavaş yavaş debriyajdan kaldır ve sabitle. Biraz gittikten sonra ve arabanın stop etmeyeceğinden emin olduktan sonra ayağını debriyajdan yavaş yavaş tamamen kaldır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jason Becker -- 28 Ocak 2012; 21:18:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cartman_06

    quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    Dostum megane ların debriyaj yukarda kavrar genelde.

    Ama alışırsan sorun yaşamazsın.

    Ayağını üç kademede kaldır olmadı debriyajdan. İlk kademede yarıya getir, sonra yavaş yavaş kaldır, titremeyi hissettiğin an dokun gaza ve git :)

    Doğan abi titremeyi de hissedemiyorum ki benzinli olduğu için.

    o zaman kasıtlı olarak stop edene kadar yavaş yavaş ayağını kaldır, stop ettiği noktayı öğren sonra stop etmeden hemen önceki noktaya kadar kaldır, ve gazı ver gitsin.

    hatta kasıtlı stop yaparken onun da sesinin değiştiğini göreceksin, dizel kadar belirgin değil ama gene de belli ediyor o da...

    nereden biliyorsun dersen, ben de eskiden megane kullanıyordum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jvcjvc -- 28 Ocak 2012; 21:19:04 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.