Şimdi Ara

Araç fiyatlarına neden itiraz edilmediğini tartışalım.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.122
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Etrafımdan, konu komşudan gözlemlediğim bir hususu sizinle paylaşmak istiyorum.

    Şaun etrafta bir anda 5 yıl önce para etmeyen ev ve arsaların 3 4 katı fıyatlara satılmasından doğan suni bir zenginlik var.

    İnsanlar bu paraları çok çok kolay harcıyorlar.

    Avrupada tasarruf oranı en düşük ülkeyiz 32 ülke içerisinde.

    Sizce havadan 100.000 tl para gelse aklımıza ilk gelen çocukları yurt dısına kursa mı yollamak olur? yoksa arabayı sırıflayıp gogsumuzu gere gere gezmek mı gelir ?


    İkinci bir husus arabanın değer kaybetmediği gerçegi.Esas nokta bu.Devlet bunun farkında ve bu açıgı en güzel şekilde kullanıyor.

    Bugun 110.000 tl golf için verilirken 2 sene sonra polo 110.000 tl oldugunda kimse sesini çıkarmayacak.Bugunun golf alanları yarın polo alıcaklar.Çünkü satarken 112.000 e satacagına ınandırılıcaklar.

    2. eli çok iyi diye alıcaz.

    Etrafta bu kadar mercedes bmw var diyoruz. Yüzde 80 i kredi ile alınıp tamponuna taş geldiğinde 1 ay tansiyonu normale dönmeyen insanlar bunlar.

    Etrafımda yaşadıgım mahalle dolayısıyla maddi durumu her katagoriden olan insanlar var.En pahalı ve en lüx arabalar orta gelir seviyesine sahip insanlarda.

    Çünkü saygı görmenin para ile satın alındıgına ınandırıldık.

    İnanıyorum ki bugun devlet referandum yapsa ve Araçlarda ötv yi yüzde 20 ye düşürüyoruz, Artık astra 33.000 den golf 35 binden başlaycak dese çok ciddi şekilde halkımızın hayır düşmesin diyeceğini düşünüyorum.

    Çünkü ötv zammı öncesi 1.6 motorlarda indirim olucak dedıgımızde (bir umuttur insanı yaşatan :) henuz 1 ay önce aldıgı polonun fiyatı düşücek dediğimde resmen araç sahibi ile birbirimize girecektik :)

    Bunlar benim görüş ve düşüncelerim.

    Saygılar







  • Araç fiyatlarına neden itiraz edilmediğini tartışalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Söz milletindir. Eğer milletimiz araç fiyatlarının düşmesini isterse düşürür. Bunu eylem yaparak, yakarak, yıkarak değil. Sıfır araç Satın almayarak ve Vekiller aracılığıyla şikayetlerini dile getirerek yapmalıdır. Zaten sıfır araç satışlarının düşmesi, hükümetin yeniden ötv'yi değerlendirmesini sağlar. Hem halkımız için hemde hazine için en mantıklısı ötv indirimidir. Ancak hükümetin düşüncesinde lüks araç aldırmama gibi bir yol ise bu, bilemem. Belki de trafiği rahatlatma , araç yerine ev aldırma gibi nedenler de hükümetin ötv'yi düşürmeme sebepleri olabilir. Ancak bunu halk ile istişare ederek yapması daha uygundur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi loutrec_ -- 24 Mayıs 2017; 0:31:6 >
  • Tamam .karman çorman bazı durum değerlendirmeleri yapmışsın da...sonuç? ne yapmalı ?? talebin nedir?
  • İtiraz filan yok hocam taktik maktik yok hergün 5 vakit küfrediyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arabaların vergisiz fiyatlarını ve vergilerin ne kadar fahiş olduğu konulu afişleri Türkiye'nin her tarafına asarsak bu sorun belki çözülür. İnsanlar belki " Abi ben ne safım ya" demedikçe bu sorun devam eder.


    Araç fiyatlarına neden itiraz edilmediğini tartışalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SelamiŞahin -- 24 Mayıs 2017; 1:30:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevcut elinde aracı olan değer kaybı olacak diye fiyatların düşmesini istemez, araç alacak olan da ucuza almak için fiyatların düşmesini ister.

    Ükemizin durumunu özetleyecek olursak, Nihal ATSIZ ın sözlerine bakabiliriz:

    "Herkes barıştan söz ettiği halde herkes savaşıyor. Çünkü herkes kendi yarınını, öbür gününü, daha uzak geleceğini emniyete almak istiyor. Çünkü kimse kimseye güvenmiyor. Çünkü herkes birbirinden korkuyor."
  • Biraz önce reis, yerli otomobil yapın diye tekrarladı,



    Piyango çıkar, Allah izin verir, çürüyüp gitmezsem yerlisini yapacam,,

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yalnız tespitler çok doğru. Ötv düşse, 90-100 bin verip c segmenti araba alanlar isyan edecektir. Çünkü araçları 60-70 bin dolaylarına gerileyecektir.

    Mesele statükocu olmamız. Fiyatların ve hayatın pahalılığı yüzümüze vurana dek , bize bir şey olmaz sanıyoruz. Dolar-euro fırladı. Hala daha yüksek. Bunun bizi etkilemeyeceğini düşünen adamlar vardı. Yazık.

    Aslında saatimiz ilerliyor. Büyük yatırımlar var, fakat bunların hiçbiri uzun vadede ülkeyi dışa bağımlılıktan kurtaracak şekilde değil. Günü kurtarma ve zamanına iz bırakma çabası var sadece. Bu vardan yeme ve borç ekonomisi sıkıştığında sıkıntılar başlayacak.
  • Dolaylı vergilerle dönen,üretimin,bilimin hiçe sayıldığı bir ortamda herhangi bir şeyin fiyatının düşmesini beklemek ahmaklıktan başka bir şey değildir.
  • Araba bu kadar statü meselesi yapılırsa fiyatlar da artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araba sahibi olanlar niye dusurmek istesin ki?



    Nasilsa ikinci el alinca devlete vergi odemedigini dusunen bir cok insan var. Aracini onlara satip bir iki bin ekleyerek sifir arac alabiliyorlar.



    Burada itiraz etmesi gereken elinde hic araba olmayip yeni arac almak isteyenler. Onlar da coban tarafindan gudulme ihtiyaci hissettiginden ses cikarmiyorlar. Coban nereye bunlar oraya.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu vergilerin alayı insanlık suçu resmen. Üzerine liranın euro karşındaki değersizliği de eklenince ben üreticilere asla sövmüyorum. Halk zamları seviyor. Üniversitelerde inceleme yapılsa adamlar mesleği bırakır. Öyle bir halk var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklısın 2sene önce 50bine aldıgımız arsa 130bin olmuş ,diğeride 5 yılda 30binden 200bine çıktı
  • Biz tasarruf etmeyi paramizdan 6 tane 0 atarak Turk Lirasini degerlendigine inanirken biraktik.





    Cevap yazmayin biraz dusunun anlarsınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • haklisiniz hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Millet 50bine en kötü arabaları almayı seviyor dostum.



    Bütün Ülkeler bizi kıskıanıyor.Bizim millete kıskandırıyor.(Tabi o sanıyor olacak)



    Bence Millet itiraz edene kadar yükselmeli.

    Passata 200yatıralım.



    Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar,herkes ihtiyacına ve bütçesine göre araç belirler, iyice teknoloji ve forumları takip ederek araç,cep tlf vb.alırsa bi de maymun iştahlılık yapmadan hareket ederse daha isabetli karar verir gibime geliyor.Örneğin babam(74 yaşındadır kendisi)sadece bi torosu vardı. 3-4 sene önce arsa satarak, çok çok az km.yapmasına rağmen hiç araştırma yapmadan sıfır dizel-otomatik kocaman bir aile aracı aldı.(sırf dar çevresinin telkiniyle)2.EL kaygısı da cabası.Hem de evde sadece annem,babam ve babaannem ile yaşamalarına rağmen,sonra annem de istanbula gitti.95 yaşındaki babaannem ile birlikte kaldılar,(yani iki kişi) aile otomobili aldı.O dönem inanılmaz bir dizel-otomatik-1.6 ve altı hacim üçlüsü (Bermuda şeytan üçgeni diyesim geldi)vardı ki,hala var.Adamcağız da buna uydu(tabi biraz da parayı bulunca"arsa sattı")Şimdi az km.yapan babamın dizelle ne işi var.Küçük bir şehirde yaşayan babamın otomatik ile ne işi var,sadece iki kişilik yaşlı bir ailenin kocaman aile otomobiliyle ne işi var.Bence otomobil fiyatlarının inanılmaz artışının baş sebebleri:
    1- 2009 da yapılan ötv indiriminde tüm firmalar bu indirimi yansıtmadı(veya yaptı ama zamla birlikte),sonra ötv indirimi bitince hoop gelsin zamlar. 2- Benzine yapılan zamlar(genel olarak akaryakıta);Dizele hücuum, arz- talep dengesi ve gelsin zamlar 3- 1.6 üstü motorlara yapılan orantısız vergilendirme;1.8 ve üstü kullanıcı kitlesinin 1.6 ve altı motora yönelmesi,hoop gelsin zamlar.Tabi ki de sonra bundan 1.8 ve üstü motorlarda nasibini aldı 4- ÖTV oranlarını arttırma:Zam yapmak için hazır kıta bekleyen firmalara bahane oldu 5- Döviz kurlarındaki artış:Baş müsebbiblerden biride bu aslında,Zaten dövize endeksli piyasayı ,iyice azdıran etken(düşünce düşürmediler ama) 6- Enflasyon 7- Artan trafik ile birlikte gelen Dizel-Otomatiğe yönelme:Zaten fiyatları orantısız arttıran baş müsebbiblerden biri de bu 8- İlerleyen teknoloji ile birlikte araçlarda artan donanım ve oyuncakların ekstra vergilerle birleşerek araca katlamalı yansıması 9- Bazıları için hiç kullanmayacağı opsiyonlar alması(Örn;Soğuk memleket insanımızın;klima ,sunroof vb.alması,sıcak memleket insanımızın koltuk ısıtma almasıvb.
    Sonuç olarak;2009 da 32.000 tl.ye satılan 1.6 benzinli manuel,baz donanım focus bugün;1.6 dizel-otomatik full donanım(belki eksikleri bile çıkar)120.000 tl üzerinde (Aklımda fokus kaldığı için bunu yazdım.)Benden şimdilik bukadar,saygılar.




  • çok enteresan değil mi başka bir ülkede yaşasak hükümet vergi indirir araçlar satılsın diye yani teşvik eder.Bizde ise hükümet satılmasın diye vergi arttırıyor.

    Hani uzaktan bakan biri derki bu Türklerin "gelir düzeyi düşük" o yüzden alamıyolar.Halbuki tam tersi "gider düzeyi yüksek".
  • 2 adam dusunun. biri avrupada hayati boyunca calismis emekli olmus .biri de turkiyede. avrupada calisan aliyor 3000 euro maas turkiyeye gelmis. turkiyedeki 1500 tl.

    simdi iki adam da omurleri boyunca calismislar. 2 side turkiyede yasiyor. dusunun. sadece farkli ulkelerde calismislar.

    belki de ayni firmanin farkli fabrikalarinda ayni isi yapmislar

    avrupadan emekli olan mercedesi otvsiz 30 bin euroya aliyor. 10 maas ile.

    turkiyeden emekli olan 200 bine aliyor yani 200 maasa (20 yil yemeden icmeden)



    bu ornegi niye anlattim? cunku isyan edilecek sey araba fiyatlari degil. araba fiyatlaeinda sorun yok. sorun bu ulkede calismak, bu ulkede bu ulke vatandasi olarak yasamak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 24 Mayıs 2017; 20:33:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.