Şimdi Ara

Araç Değer Kaybı için Bana Dava Açıldı :( (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
11
Favori
89.813
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Böyle saçma salak bir dava olmaz. Aklıma Karadenizlinin hikayesini getirdi, Coca Cola firmasına benzer bir dava açılmıştı...
    http://www.haber365.com/Haber/Coca_Colaya_Acilan_Ilginc_Dava/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Ben Belcikada 8 yildir oto galeri isletiyorum ve onlarca arac boyatip sattim ama hicbirini degeri altinda satmadim.
    Bazen vuruk olan yerin resmini cekip boyadan sonra musteriye gosteriyorum ve sorun olmuyor.
    Bosuna dememisler " turk isi " diye vallah...
    Neden yabanci musterilerim sorun cikartmiyorlar acaba ?
    Hatta son olarak Mercedes CL 500 sattim ve kapiyi boyattim ama yinede normal fiyatina sattim.
    Bu mentalite sadece bizimkilerde var nerden kazanc sagliyabilirim diye...

    Onemli olan o boya isini yapan temiz is yapmasi buda cok dogal.

    işte sorun orda. Arka tampon boyalı diyorsun adam fiyat kırmaya çalışıyor yok boyası varmış diye. Ben araç alırken hiç takılmam küçük hasarlara ama gel gelelim istanbul gibi bir şehirde millet boyasız değişensiz araç arıyor. Sonra arka tampon değişti diye 500 tl fiyat kırmak için 1001 takla atıyor. Herşeyin bir nedeni var belçikada öyle bir dava açılmıyordur çünki bir kayıp yaşanmıyordur ama Türkiyede işler aynı yürümüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_isikan

    benim anlamadığım park ettiğiniz araba nasıl kendi kendine kayıyor,eğer el frenini çektiniz ve ona rağmen kaydıysa zaten kiralama şirketi aracın bakımlarını düzgün yapmamıştır ve suç tamamen onlardadır sizin hiçbirşey ödemenize gerek yok sadece el frenini çektiğiniz halde aracın kaydığını ispat edin.Yok eğer el frenini çekmeden aracı bıraktıysanız orasını bilemicem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Anlattığınıza göre siz arabaya çarpmamışsınız ki. Siz olay sırasında aracın içinde değildiniz. Arabayı kullanmıyordunuz.

    Bir sebepten araba kaymaya başlamış. Neden olduğunu biliyor musunuz? Kendi kusurunuz olduğundan emin misiniz? Araç sizin değil, yani teknik kusurlarından sorumlu değilsiniz. Daha önce de bir arkadaşın yazdığı gibi bu davada taraf olmayabilirsiniz.
    @mahmut_isikan

    Araç 2012 model 2-3 aylık bir araç ve ilk defa biniyorum Renault Symbol'e

    Ben aracı park ettim El frenini cektim araçtan indim. O araç orda 7-8 dk durmuş.ben geri geldiğimde araç gitmekteydi :)

    Ama sonradan fark ettim El freni cok sert araba yeni olduğu için heralde..Bende Sonuna kadar çektim sanıyorum aslında 4 diş falan çekmişim.ama ışık yanıyodu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErdmAsk -- 3 Kasım 2011; 1:08:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DemirAtlı

    Oranın daha önceden vuruk olmadığının ispatı varmı.

    Hayır Yok.Ama çarptığıma dair bir sürü belge var çarpmasam karakola gitmem heralde =) ama ispat edemez tabiiki
  • hem araba sürmeyi bilmezsin; hata yapar ve param yok diye ağlarsın; otobüse binsen incilerin mi dökülecek güzel kardeşim...nedir bu araba sevdası?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: Esco54

    Ben Belcikada 8 yildir oto galeri isletiyorum ve onlarca arac boyatip sattim ama hicbirini degeri altinda satmadim.
    Bazen vuruk olan yerin resmini cekip boyadan sonra musteriye gosteriyorum ve sorun olmuyor.
    Bosuna dememisler " turk isi " diye vallah...
    Neden yabanci musterilerim sorun cikartmiyorlar acaba ?
    Hatta son olarak Mercedes CL 500 sattim ve kapiyi boyattim ama yinede normal fiyatina sattim.
    Bu mentalite sadece bizimkilerde var nerden kazanc sagliyabilirim diye...

    Onemli olan o boya isini yapan temiz is yapmasi buda cok dogal.

    işte sorun orda. Arka tampon boyalı diyorsun adam fiyat kırmaya çalışıyor yok boyası varmış diye. Ben araç alırken hiç takılmam küçük hasarlara ama gel gelelim istanbul gibi bir şehirde millet boyasız değişensiz araç arıyor. Sonra arka tampon değişti diye 500 tl fiyat kırmak için 1001 takla atıyor. Herşeyin bir nedeni var belçikada öyle bir dava açılmıyordur çünki bir kayıp yaşanmıyordur ama Türkiyede işler aynı yürümüyor.

    Acilmiyordur degil...acmaya hakkin yok.
    Az once ornek olarak kardesimin gecirdigi kazayi yazdim...tazminati sofor mu odeyecekti? Boyle sacma sey mu olur...
    Adamin hayati kayar o parayi odemeye mecbur kalirsa.
    Sigortayi neden mecbur yaptiriyor devlet? Olumsuz bir durumda karsi taraf magdur olmasin diye.




  • Benim anlamadığım sizin aracınızın rent a car kaskosu olduğu halde tampondaki çizik için neden 150 tl verdiniz ? Hem aracın kaskosu var hemde para veriyorsunuz. Ne anladım ben öyle kaskodan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: radik

    hem araba sürmeyi bilmezsin; hata yapar ve param yok diye ağlarsın; otobüse binsen incilerin mi dökülecek güzel kardeşim...nedir bu araba sevdası?

    @Radik

    Senmi karar veriyorsun neye binceğime,Neye para vereceğime ?

    Sanki Senden para istiyorum.param yok diye ağlıyomuşum...

    Ben Bu konuyu sadece diğer arkadaşlarda faydalanır düşüncesiyle ve bilgi edinme amaçlı açtım böyle boş yorumlar yapmassan sevinirim güzel kardeşim..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ExTReMee

    Benim anlamadığım sizin aracınızın rent a car kaskosu olduğu halde tampondaki çizik için neden 150 tl verdiniz ? Hem aracın kaskosu var hemde para veriyorsunuz. Ne anladım ben öyle kaskodan.

    İstersen Kaskodan Yaptıralım dedi.

    Ama Renault Servisine verirsek sıraya gircek falan 1-2 gün bekler yattığının parasını alırım dedi.

    İstersen Sen yaptır ama 1 gün kira parası alırım dedi.

    Sonra ben yarın sorarım sanayide tanıdıklar var dedi fiyat sana uygun gelirse yaptırırsın dedi 150 tl dedi tamam dedim yaptırdım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErdmAsk -- 3 Kasım 2011; 1:42:04 >
  • Dediginiz meblag odenilebilir bir meblag ama ya ne bileyim bwm m3 ya da porsche'ye carpsak ne olacak.Arabanin sahibi 100 bin liralik deger kaybi davasi acti.Carpan da odeyemedi,100 bin lira edecek mal varligi da yok,hapse mi girecek?

    Boyle sacma sey mi olur.O zaman devlete niye sigorta parasi ediyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: madeinturkey

    Dediginiz meblag odenilebilir bir meblag ama ya ne bileyim bwm m3 ya da porsche'ye carpsak ne olacak.Arabanin sahibi 100 bin liralik deger kaybi davasi acti.Carpan da odeyemedi,100 bin lira edecek mal varligi da yok,hapse mi girecek?

    Boyle sacma sey mi olur.O zaman devlete niye sigorta parasi ediyoruz.

    @madeinturkey

    bizimde kilitlendiğimiz noktalar bunlar zaten

    Değer kaybı neye göre belirleniyor ? masraf 500-1000 arası adam 3500tl dava açmış neye göre 3500tl ?

    Aracım Değer kaybedecek diyor. - İlerde Sattığı kişiyi kandırmayacağı ne malum belkide küçük bi çizikti belaltı boyandı diyecek 3000tl düşükmü satacak..

    Ya normal fiyatına satarsa ? - Benim paramı bana iade edecekmi ?

    Kasko - Sigorta ne işe yarıyor ?

    Yada Benden parayı aldı bindi arabasına kendi dikkatsizliği sonucu kaza yaptı araba pert oldu Hani satacaktı arabayı kaza yaptı noldu benim para ?

    Aracı Satmadan kendi kaza yaptı motor parçaları değişti değeri düştü vb

    Aracı satarken değeri düşecek diyor satarken gelsin o zaman bana ?

    Porshe,Mercedese çarpsak yada Ödeyemesek parayı Ne gibi İşleyişi olacak bu kanunun..


    Bu biraz ilginç bi kanunmuş gerçekten ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ErdmAsk -- 3 Kasım 2011; 2:20:57 >




  • Çok geçmiş olsun. Ben davanın etik yönünden anlamam. Ama davanın sonucunu az çok tahmin edebiliyorum. Eğer karşı taraf hatalı bir park yapmadıysa %100 suçlu göründüğünüzden dolayı davayı kaybedersiniz. Fakat 3500 lirayı hemen kabullenmeyin, bu 3500 lirayı kim rapor etmiş neye göre rapor etmiş? O kapı hep değişse arabada yine o kadar değer kaybı olmaz. Kaldı ki siz insanlık edip resim çekerek iletişim bilgilerinizi bırakmışsınız.

    Sonuç olarak aracınızı asla el freni çekmeden veya boş viteste park etmeyin. Dünyanın bin bir türlü hali var.
  • Connect'in sahibi şu kazanın fotoğraflarını saklasa en fazla 500 TL aşağıya satar aracını satarken. 3500 TL değer kaybı olması imkansız.
  • Geçmiş olsun. Ama 1 cm'lik de değilmiş hani göçük. Olaya, "Altı üstü Ford transit" diye bakanları da anlamıyorum. İlla ki, Mercedes, Vw, Bmw mi olmalıydı araç? Araç sahibi fazla istemiş olabilir ama fiyatı kafasına göre belirleyemez diye düşünüyorum. İyi o zaman başkalarıda 5 bin lira istesin? Bence sahibini arayın, "Ben insanlık yaptım, telefonumu bıraktım, durumum müsait değil sizde bir güzellik yapın orta yolu bulalım." diye ricada bulunun derim.

    Baktınız olmuyor, istediği fiyata itiraz edip, bilirkişinin fiyat belirlemesini isteyin derim. Ama fazla fiyat istedi diye, "Neymiş vurup kaçacakmışsın." diye söylenenler, bir de uygulasa daha kötü beddua alır diye düşünüyorum. Benim eski Polo aracıma birisi tampona sürtmüş kaçmış. Onun aracının daha beter olmasını dilemem mi daha iyi? Yoksa gelipte trafik sigortasından, cebinden masraf çıkmadan halletmemiz mi daha iyi idi?

    Her şeye rağmen suçlu olduğunuz apaçık. Yani siz bu araca değil de, Passat'a, veya Bmw araca çarpmış olsaydınız, sahibi değer kaybına mı yansın, aracının orjinalliği bozulduğuna mı yansın, yoksa sizin dikkatsizliğinize mi kızsın? Hangisi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 3 Kasım 2011; 7:11:42 >




  • Geçmiş olsun öncelikle, Avukat değilim ama düz mantık baktığımda böyle bir davanın mantıklı olmadığını düşünüyorum. Gerçi mantıklı olması hukuki açıdan birşey ifade etmiyor. Şimdi diyelim bu araba 4 kaza geçirdi, her birinde 2-3.000 tl değer kaybı parası alsa, eder 8-12.000 tl, neredeyse araba parası. 2 ihtimal olabilir, ya bu avukat yasa da filan bir açığı biliyor ya da büyük ihtimalle size yem atıp ne koparsak kardır diye düşünüyor.

    Benim arabam olsa, özellikle işlek yerlerde köşelere koyarım ki çarpsınlar değer düşüklüğü davası açayım. Trafikte Mercedese veya VWye filan çarpsak böbrek satmak gerekecek her halde.

    Araçlar trafikte olduğu sürece değer kaybı kaçınılmaz, hiç kaza yapmasın diyorsanız paketleyip salona alacaksınız arabayı. Adı üzerinde kaza, bundan kaçınmak mümkün değil, İstanbul'da ufak tefek kazası olmayan kaç araç vardır? Araba pazarı kadar bir de değer düşüklüğü pazarı oluşma gerekirdi bunca yıldır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemasik


    Herkese Merhaba..

    Yaklaşık 1 hafta önce Rent a Car'dan 2012 Clio Symbol Kiralamıştım..Aracı Sabah 9 da İzmir /Bornova'da bir sokağa park ettim araçtan indim.

    10 dk sonra geri geldiğimde aracın ileriye doğru kaymakta olduğunu gördüm.Arkasından koşturdum ama yetişemedim ve yolun çaprazına park

    etmiş olan 2008 Ford Tourneo Connect markalı aracın sağ arka kapısına yaklaşık 5km hızla çarptı. Kiraladığım aracın sadece ön tamponunda çizikler vardı.

    Karşı tarafta ise sağ arka kapının alt tarafı çok az (yaklaşık 1cm) bir göçük oluştu. Araç sahibini o an bulamadığım için kazanın fotoğraflarını çekip

    kimlik bilgilerimi ve Telefon numaramı sileceğe sıkıştırıp olay yerinden ayrıldım.Akşam 6 da Bornova Karakoluna gidip ifade verdim.

    2 aracında kasko su varmış. Ben masraf için rent a car ' a 150 tl verdim.

    Şuanda karşı taraf bana aracında olan hasar için değer kaybı davası açmış 3500 TL lik.

    Bu dava Nasıl Sonuçlanır sizce Bu Konuda Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum..


     Araç Değer Kaybı için Bana Dava Açıldı :(

    Geçmiş olsun. Aracı hasar gören şahsın değer kaybından dolayı dava açma ve zararını talep etme hakkı vardır. Bunun yanında yük ve yolcu taşıyan bir aracın işinden gücünden kaldığı için aracından yoksun kaldığı süreye ilişkin bile alacak talep etme hakkı vardır. Trafikte araç kullanmak ağır sorumluluk gerektiren tehlikeli bir iştir ve neyseki sizin başınıza en hafifi gelmiş.

    Ford tourneo sahibi eğer dava açarsa husumeti sadece size yöneltmeyecek. Siz ve size aracı kiralayan galerici birlikte davalı olacaksınız. Ruhsatta araç maliki olan her şekilde sorumludur. (işletenin sorumluğu = burada galerici) Zaman zaman forumda bazı arkadaşlar soruyor; aracımı galeriye kiralayayımmı ? Kiralamayın denilmesi işte bundandır.

    Bir şekilde dava açılır ve neticelenirse siz ve galerici müşterek ve mütessesil olarak borçtan sorumlu olacaksınız. Yani alacaklı alacağını ister sizden ister galericiden isterse ikinizden birden tahsil eder. Tamamen onun seçimine kalmış bir durum. Haliyle alacaklı icra takibinde size şeklen yer verse de haciz işlemi yapmak için borcu karşılayacak imkanı olmayan öğrenciyi değil mantıklı olanı yani galericiyi seçecektir. Muhtemelende o clionun kaydına haciz koyacaktır. Galericide gidip paşa paşa borcu ödeyecektir. Galericininde size rücu etme hakkı var; edermi etmezmi yada sigortasında bu teminat vardır hiç uğraşmaz, bilemiyorum. Sizin yaptığınız örnek bir davranış temenni ediyorum bu işin ucu size çok dokunmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 3 Kasım 2011; 11:05:30 >




  • Karşı tarafın tazminat davası açması en doğal hakkı.Kasko ne kadar yeniden yaptırsada aracı kazalı olduğu için değer kaybı yaşayacak. Yapacağınız en iyi şey karşı tarafla oturup anlaşma yapmanız 1000 tl gibi bir miktarda anlaşırsanız iyi yoksa dava da daha fazla bedele patlayabilir.

    İnsanlık mı bu diyen arkadaşlar insan olup olmamakla hiç alakası yok bunun arkadaşın ihmalkarlığı sonucu oluşmuş bir kaza sizin başınıza gelse eminimki burda konu açıp sayıp söversiniz el freni de çekilmez mi arkadaş diye!!!
  • Tamamen haksız kazanç elde etmeye yönelik bir fırsatçılık örneği.

    İyi öyleyse ticari taksi, dolmuş, otobüs kasap gibi milletin üstüne kırsın, sen arkadan çarp 1000 liralık hasar oluşsun. sonra adamın arabasının sanayide yattığı gün kadar kazanç kaybı ve üstüne aracın değer kaybını öde.

    Her işin bir riski vardır, trafikte olmakta bir risktir. Araç alıp trafiğe çıkmasın o zaman. Değer kaybıymış. Sıfır kilometre aldığı aracı ertesi gün satmaya kalksın bakalım kaça satacak, bu seferde sıfır aracım 2. elde şu kadar değer kaybetti diye üretici fabrikayımı dava edecek? Saçmalığın dik alası. Bunun için mecburi trafik sigortası var. Bunun için herkes sigortaya para ödüyor. Madem bütün zararları ben ödeyeceğim zorunlu trafik sigortası kaldırılsın bana ne faydası var.

    Otomobil alıp binmek içindir, alıp satma kısmını düşünüyorsan sen bu işin ticaretini yapıyorsun demektir. Senin ticari kar veya zararın beni hiç ilgilendirmez.

    Adam basmış parayı 400 milyarlık mercedes'e biniyor. Alıp binerken banamı sordu? banane onun aracının değerinden veya kaybından yaw. Alıp binmesin bana ne? veya trafiğe çıkmasın beni ilgilendirmez.

    Bu husus yine hukuktaki açıktan dolayı fırsatçılar tarafından haksız kazanç elde etmek amacı ile kullanılıyor. Bu tip bir tazminat sadece bilirkişi tarafından incelenip ciddi bir kasıt "kaza değil" olduğu tespit edilirse hak talep edilebilir. Bunun haricinde haksız kazanç peşinde koşmaktır başka bir şey değil.

    Bana böyle bir dava açılsa sonuna kadar uğraşırım.




  • Dostum bence e devlet sifresi al ve oradan sana dava acilmis mi diye bak. Turkiye.gov. Tr den bakacaksin. Karsi tarafin Avukati olta atmis olabilir. Bence bir avukata konu hakkinda danis. Avukatlar kucuk ucretler ile danisma hizmeti ferirler. Kaskonun karsilamasi lazim. Ben merak ediyorum elinde ford aracin plakasi varsa bir sorgulatsana senden once kazasi varmiymis? Ayrica bence o arac komple boyali. Bor de bizim mahkemelerin genel ozelligi tazminat davalarinda en fazla yarisini hukme baglarlar (istatistiksel olarak). Ayrica o aracin degeri kasko degeridir. Aracin satis degerini de kim belirleyebilir bilemem.
    İkinci bir konu ise boyali arac mevzuuu. Biz millet olarak bu konuyu biz yarattik. 8-9 yil oncesine kadar boyle bir mevzu yoktu. Ne zmanki sigortalar pert araclari satmaya, sanayidekiler de o akordiyon araclari yapip satmaya basladi o zaman cikti bu olay. Ve senelerece abartilarak bu hale geldi. Hayir merak ediyorum aracta boya olunca ne olacak? Sanki corvette stingray falan gibi muzelik arac ta boya olunca orjinalligi bozuluyor. Bizdeki bu boya fetiszmini yurtdisinda kimseye anlatamazsin. Aracin sasesinde yururunde birsey yoksa o aracta bir sey yoktur. Ayrica aracta degisen olmasi boyali olmasindan iyidir. Neden cekiclenmis macunlanmis bir parca yeni sifir parcadan daha iyi bunu da anlamadim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Tamamen haksız kazanç elde etmeye yönelik bir fırsatçılık örneği.

    İyi öyleyse ticari taksi, dolmuş, otobüs kasap gibi milletin üstüne kırsın, sen arkadan çarp 1000 liralık hasar oluşsun. sonra adamın arabasının sanayide yattığı gün kadar kazanç kaybı ve üstüne aracın değer kaybını öde.

    Her işin bir riski vardır, trafikte olmakta bir risktir. Araç alıp trafiğe çıkmasın o zaman. Değer kaybıymış. Sıfır kilometre aldığı aracı ertesi gün satmaya kalksın bakalım kaça satacak, bu seferde sıfır aracım 2. elde şu kadar değer kaybetti diye üretici fabrikayımı dava edecek? Saçmalığın dik alası. Bunun için mecburi trafik sigortası var. Bunun için herkes sigortaya para ödüyor. Madem bütün zararları ben ödeyeceğim zorunlu trafik sigortası kaldırılsın bana ne faydası var.

    Otomobil alıp binmek içindir, alıp satma kısmını düşünüyorsan sen bu işin ticaretini yapıyorsun demektir. Senin ticari kar veya zararın beni hiç ilgilendirmez.

    Adam basmış parayı 400 milyarlık mercedes'e biniyor. Alıp binerken banamı sordu? banane onun aracının değerinden veya kaybından yaw. Alıp binmesin bana ne? veya trafiğe çıkmasın beni ilgilendirmez.

    Bu husus yine hukuktaki açıktan dolayı fırsatçılar tarafından haksız kazanç elde etmek amacı ile kullanılıyor. Bu tip bir tazminat sadece bilirkişi tarafından incelenip ciddi bir kasıt "kaza değil" olduğu tespit edilirse hak talep edilebilir. Bunun haricinde haksız kazanç peşinde koşmaktır başka bir şey değil.

    Bana böyle bir dava açılsa sonuna kadar uğraşırım.

    Yazmadan katip, okumadan alim.

    "Tamamen haksız kazanç elde etmeye yönelik bir fırsatçılık örneği.Bana böyle bir dava açılsa sonuna kadar uğraşırım."

    Umarım bir belediye otobüsü ile samimi olmazsınız.

    "Bunun haricinde haksız kazanç peşinde koşmaktır başka bir şey değil."

    Olmadı şimdi , Bütün otobüs işleten belediyeleri haksız kazanç peşinde koşmakla itham ettiniz.


    "Adam basmış parayı 400 milyarlık mercedes'e biniyor. Alıp binerken banamı sordu? banane onun aracının değerinden veya kaybından yaw. Alıp binmesin bana ne? veya trafiğe çıkmasın beni ilgilendirmez."

    Trafikte verebileceğiniz hasarı ödeyecek gücünüz yok ise asıl SİZİN değil trafiğe, sokağa çıkmamanız gerekiyor.

    Trafikte kusur ve sorumluluk aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir. Okuyalım ;

    qte

    "KTK 85. maddesinde motorlu bir araç işleteninin sorumluluğu, kusura dayanmayan bir tehlike sorumluluğu olarak düzenlenmiştir. Bu düzenleme; karayollarındaki motorlu araçların işletilmesinin doğurduğu büyük tehlike, bunların zarar doğurmaya müsait oluşu, sürücünün ekonomik durumun genelde zayıf olması gibi zarara uğrayan tarafı himaye düşüncesinden doğmuştur.


    Motorlu bir aracın işletilmesi cismani bir zarara ya da bir şeyin hasara uğramasına sebep olursa işleten kusursuz olarak sorumlu olacaktır. İşletenin bu sorumluluğu, ağırlaştırılmış kusursuz sorumluluk, başka bir deyimle tehlike sorumluluğudur. Eğer ortada bir zarar varsa karine olarak bu zarar motorlu araç işletilmesinin tabi ve normal bir sonucudur. Dolayısıyla bu sonuçtan motorlu aracı işleten sorumludur. KTK 85/1 göre işletenin sorumluluğu kusur sorumluluğu olmadığı gibi, B.K. 55. maddesinde öngörülen objektif özen ödevinin ihlaline dayanan bir sebep sorumluluğu da değildir. Bu itibarla işleten hiçbir kusuru olmazsa da, aracın işletilmesinin sebep olduğu zararı tazmin etmekle sorumludur. Sorumluluk kusura dayanmamaktadır. "

    uqte



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oldsalt -- 3 Kasım 2011; 11:54:50 >




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.