Şimdi Ara

Arabam.com Golf 7 1.4 TSİ ACT Testi ( Dizellerden bile az yakıyormuş! )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
1
Favori
4.415
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 5.1 Lt ortalama tutturmuşlar , arabam.com testlerini takip edenler bilirler dizellerde bile en iyi 5.5-6 Lt değerler veriyorlar ki dizellerin fabrika verisi 3.6 ya kadar düşebiliyor. Daha geçen yeni auris dizelle 6 Lt üzeri bir değer vermişlerdi...Fabrika verisi 5 Lt'ye yakın golfte 5.1 ortalama bana hiç doğru ve objektif gelmedi...

    http://www.arabam.com/test/Volkswagen-Golf-14-TSI-DSG-ACT-Highline/Detay-297463

    TEST

    Volkswagen markasının en gözde otomobillerinden olan Golf, 4. Jenerasyonundan itibaren hızlı bir ivme ile kendini geliştirerek 7. nesline ulaştı. Geçtiğimiz aylarda 1.6 litre dizel motor ile test konuğumuz olan Golf, şimdi ise silindir kapatma teknolojisiyle donatılmış 1.4 TSI versiyonuyla test köşemizin konuğu oluyor.

    Tasarım
    VW’nin yeni Golf’ü MQB platformu üzerine geliştirdiğini hepimizi biliyoruz. Bu platform sayesinde yeni geliştirilen sistemler otomobile entegre edilirken maliyet konusunda da tasarruf sağlanıyor. Golf ACT’nin tasarımına baktığımızda keskin hatlar otomobilin dinamizmini ön plana çıkarıyor. Led gündüz farı konusunda örnek gösterilen marka, Golf 7’de de bunu unutmamış. Yanda iç bölümleri karartılmış jant grubu otomobilin sportif yönünü nitelerken, paralel uzanan tavan çizgisiyle de içerideki iyi bir baş mesafesinin habercisi. Arka bölümde sade bir tasarım bizleri karşılıyor. Otomobilin ön ve yan bölümünde göze çarpan keskin çizgilere burada da yer verilmiş. Bagaj kapağı üzerindeki marka logosu, boyutu sebebiyle markanın güçlü kimliğini yansıtırken bagaj açma butonu olarak da kullanılıyor. Golf 7’nin boyutlarına baktığımızda 4255 mm uzunluğa, 1799 mm genişliğe, 1452 mm yüksekliğe ve 2637 mm dingil mesafesine sahip olduğunu görüyoruz. Bu değerler ile selefine göre 56 mm daha uzun bir yapı kazanırken, genişlik konusunda 28 mm’lik bir azalma göstermiş.

    İç Mekân

    İç mekân tasarımı konusunda sürekli eleştiri kaynağı olan Volkswagen, Golf 7’de bu izlenimi değiştirmiş gibi görünüyor. Tamamen değişim olarak tanımlanmasa da iç mekânın bu otomobile özel tasarlandığı belli oluyor. Bu izlenimi en iyi veren 3 kollu direksiyon simidi oluyor. Bu bölüm piyano siyahı detaylar ile şık kılınmış. Ayrıca bu kaplama üzerine konumlandırılmış fonksiyon tuşları sayesinde yol bilgisayarı ve multimedya işlemlerinizi ellerinizi direksiyondan çekmeden yapabiliyorsunuz. Bunun dışında kalan klima kumandaları, vites topuzu ve daha birçok detay aileden tanıdık geliyor. Yine direksiyon üzerindeki birçok tuş tanıdık gelebilir. Ancak bir özellik var ki belki de teknoloji konusunda Golf’ü çoğu rakibinden ayırır nitelikte. Active Cruise Control sistemi olarak adlandırılan bu teknoloji ön bölümde alt ızgarada yer alan bir alıcı sayesinde hız sabitleme teknolojisini bir adım öteye taşıyor. Sistem öndeki araç ile mesafenizi koruyarak herhangi bir gaz fren müdahalesi yapmadan trafikte ilerlemenizi sağlıyor. Daha önceleri lüks modellerde sunulan bu sistemin çalışmasını beğendik. Malzeme kalitesi ve işçilik konusunda sıkıntısı olmayan model küçük eşya gözü konusunda da cömert davranmış. Kapı kollarında, orta konsolda ve koltuk altındaki çekmeceler bu cömertliğin en büyük göstergesi. Önde ve arkada sunulan yaşam alanı yeterli seviyede. Bunun yanı sıra paralel uzanan tavan çizgisi içeride size iyi bir baş mesafesi de sağlıyor. Golf içerideki sunduğu cömert alanın yanı sıra bagaj kısmında da 380 litrelik bir hacme sahip. Bu değer ile Volvo V40’ı geride bırakırken Kia Cee’d ile aynı bagaj hacmini size sunuyor.


    Motor ve Performans
    Volkswagen; 1,4 TSI 140 ps, 1,2 TSI 105 ps, 1,4 TSI 122 ps ve 1,6 TDI 105 ps motor seçeneklerini kullanıcıya sunmuş. Test konuğumuz olan Golf ise 1,4 litre TSI motora sahip. Bu motor 4.500 d/d’de 140 PS güç; 1500 ile 3500 d/d arasında 250 Nm tork değeri üretiyor. 7 ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş motor 0-100 km/s hızlanmasını 8,4 saniyede tamamlarken maksimum 212 km/s hız değerine sahip. Fabrika verilerine göre ortalama yakıt tüketim değeri ise 4,7 litre olarak belirlenmiş. Golf’de en dikkat çekici detay ACT teknolojisi. Aktif silindir yönetimi diye adlandırılan bu sistem, 1250 ile 4000 d/d arasında ve 120 Km/s’nin altındaki sürüşlerde dört silindirden ikisinin subaplarını kapatıyor. Ayrıca 2. ve 3 silindirlere yakıt püskürtülmüyor ve ateşleme olmuyor. Bu sayede motorun yakıt tüketim değeri azalırken, verimliliği artıyor. Ayrıca sistem bunu yaparken gücünden hiçbir kayıp yaşatmıyor. Biz bu sistemi kullanarak 5,1 litrelik tüketim ortalaması yakaladık. Golf bunun yanı sıra 5 farklı sürüş modu sunuyor. “Comfort”, “Normal”, “Sport”, “Eco” ve “Invidual” olarak adlandırılan bu modlar da araç farklı sürüş karakteri gösterebiliyor. Gaz pedalının tepkilerini ayarlayan bu seçenekler içinde “Eco” modunda maksimum ekonomi yapılabilirken, “Sport” modda performansının zirvesine çıkıyor. Eğer kendi sürüş modunuzu kendiniz yaratmak isterseniz “Invidual” modu tam size göre. Bu modda direksiyon, motor ve benzeri donanımların ayrıntılı ayarını yapabiliyorsunuz.

    Konfor ve Yol Tutuşu
    VW Golf’de konfor odaklı bir süspansiyona yer verilmiş. Bu sayede araç asfalttan gelen şok darbelerini emmekte başarılı oluyor. Deri koltuklar ve içeride kullanılan malzemeler aracın konfor çıtasını yükseltirken, ses yalıtımı üzerine de Golf’ün iyi işler başardığını rahatça söylemek mümkün. Yol tutuş konusunda, model hisli direksiyondan büyük yardım alıyor. Virajda zorlandığında önden kayma eğilimi gösteren otomobil yine de önceki nesil Golf modellerine göre çok daha başarılı. ESP sistemi güvenlik konusunda en büyük yardımcılardan birisi.


    Güvenlik
    VW Golf, yedinci nesliyle Euro Ncap çarpışma testlerine katıldı. Tasarım konusunda çok fazla farklılık bulunmamasından dolayı bu konuda eleştiri alsa da güvenlikte 5 yıldızı tartışmasız şekilde almayı başarıyor. Önden çarpışmalarda sabit kalan otomobil, sürücü ve yolculara gerekli güvenliği sağlamayı başarıyor. Yandan araç çarpışmalarında da başarısını devam ettiren bu model sabit bariyer çarpışmalarında bel ve göğüs bölgesinde tam puan alamadı. Arkadan çarpmalarda ise yüksek puan almayı başaran Golf 7, çeşitli güvenlik donanımlarıyla 5 yıldız almayı başardı.


    Yorum-Alper GÜLER
    Golf 7, her yönüyle isteklerinize cevap verebilecek bir otomobil. Nesilden nesile çok büyük fark yaratmayan tasarım anlayışı biraz can sıksa da belki de onu başarıya götüren en büyük sır olabilir. Tasarımda dinamik çizgiler ve sportif detaylar sizi heyecanlandırıyor. Konfor ve şıklık çıtası yüksek bir iç mekân sizlere merhaba diyor. Doğru sürüş pozisyonuna kısa zamanda erişebiliyorsunuz. Aslında bu aracın en büyük özelliği Aktif Silindir Yönetimi Sistemi. Bu sistem 120 Km/s hızlı geçmediğiniz durumlarda ve 1250 ile 4000 d/d arasında iki silindir subabını kapatarak ekonomi yapmanızı sağlıyor. Sistem size aktif olduğunu gösterge panelinden bir uyarı ile gösteriyor. Bu durumda akla ilk “Güç kaybı yaşanıyor mu?” sorusu gelebilir. Ancak sistem bunu herhangi bir güç kaybı yaşatmadan yapıyor. Bu sayede yakıttan tasarruf yaparken Co2 salınımını da azaltıyor. Ortalama tüketim değerinizde 4,9 litreye kadar düşebiliyor. Tabi ki tablo hep böyle gitmiyor. Ayağınızın ayarını biraz fazla kaçırınca TSI motor ile 2 haneli sayılara ulaşmanız mümkün. Sürüş dinamiklerinde ise hisli direksiyon en büyük yardımcınız. Sınırları aşarsanız önden kaymalar yaşayabiliyorsunuz. Ancak standart olan ESP sizi yolda tutmak için elinden gelen her şeyi yapıyor. Fiyat disiplinine baktığınızda benzinli ve dizel modellerin başlangıç donanımlı versiyonları arasında 5 bin TL’yi geçkin fiyat farkı bulunuyor. Motorin ve benzin fiyatları birbirine bu kadar çok yaklaşmışken benzinli model avantaj olabilir. Bir de tabiî ki 30 Bin Km’ye kadar benzinli modelin bakım fiyatları daha az olunca Golf ACT’nin tercih listesinde üst sıralarda olması gerektiğini düşünüyorum.


    Yorum – Tulu DARICAN
    Okuyucularımız Golf modelinin olumlu taraflarını yazdığımızda bize tepki gösteriyor ancak sezarın hakkını sezara vermemiz gerekiyor. VW Golf’ü radikal olmayan tasarımı, narin DSG şanzımanı sebeple eleştirmem mümkün. Ancak son yıllarda motor konusunda kat ettiği gelişimi takdir etmemek haksızlık olacaktır. 102hp’lik 1.6 litrelik motoruyla uzun yıllar eleştirdiğimiz marka artık TSI ailesiyle göz dolduruyor. Bu motor şimdi de bünyesine katılan Aktif Silindir Kapama Sistemi sayesinde beni etkiledi. Daha önce büyük motor hacimli Chrysler ve Mercedes modellerinde deneme fırsatı bulduğum benzer teknolojiler iddia edildiği gibi başarılı çalışmıyor ve yeterli ekonomiyi sunamıyordu. Ancak VW’nin ACT sistemi başarılı çalışıyor. Aracın 2 silindire düştüğünü sürüşte hissetmek neredeyse imkansız. Gösterge tablosundaki uyarı ile sürücü fark edebiliyor. Ani performans isteklerindeyse 2 silindirden tekrar 4 silindire geçiş çok hızlı gerçekleşiyor. Bunun yanında sistemin işleyişinde bir başka ilginçlikle de karşılaştım. Dik bir inişte motor frenine ihtiyaç duyduğunuzda da sistem hemen 4 silindire geçerek kompresyonu artırıyor. Gelelim teknolojinin iddia ettiği kadar ekonomik olup olmadığına… Özellikle güce çok ihtiyacınız olmayan şehir içi sürüşlerinizde sistem neredeyse 100 km’de 0.8 litre tasarruf etmenizi sağlıyor. Şehirlerarası sürüşlerdeyse bu tasarruf miktarı azalıyor. Ama yine de test sonucunda yakaladığımı 5.1 litrelik ortalama günümüz şartlarında iyi bir değer.

    Teknik Özellikler
    Motor: 1.4 TSI
    Motor Hacmi: 1395 cc
    Silindir Adedi: 4
    Maksimum Güç: 140 PS 4500-6000 d/d
    Maksimum Tork: 250 Nm 1500-3500 d/d
    Performans
    0-100 km/s Hızlanma 8,4 s
    Maksimum Hız: 212 km/s

    Frenler
    Ön: Hava Kanallı Disk
    Arka: Disk

    Yakıt Türü Benzin
    Yakıt Tüketimi
    Şehir İçi: 5,8 lt
    Şehir Dışı: 4,1 lt
    Karma: 4,7 lt
    Test: 5,1 lt
    CO2 Emisyonu 110 gr/km
    Boyutlar
    Uzunluk: 4255 mm
    Genişlik: 1799 mm
    Yükseklik: 1452 mm
    Dingil Mesafesi: 2637 mm
    Bagaj Hacmi: 380 lt
    Yakıt Depo Kapasitesi: 50 lt
    Boş Ağırlık: 1290 kg
    Lastik Boyutu: 225/45 R 17



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Disconnectus_Erectus -- 11 Eylül 2013; 18:33:29 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus
    Ayağınızın ayarını biraz fazla kaçırınca TSI motor ile 2 haneli sayılara ulaşmanız mümkün

    Özellikle güce çok ihtiyacınız olmayan şehir içi sürüşlerinizde sistem neredeyse 100 km’de 0.8 litre tasarruf etmenizi sağlıyor. Şehirlerarası sürüşlerdeyse bu tasarruf miktarı azalıyor. Ama yine de test sonucunda yakaladığımı 5.1 litrelik ortalama günümüz şartlarında iyi bir değer.


    Adamlar kendi içlerinde bile tamamen çelişki içinde.
    1- Biraz ayarı kaçınca hemen 10 lt üstü yakan araç ortalamada 5.1 yakamaz
    2- ACT 0.8 lt tasarruf ettiriyorsa standart 1.4 tsi 5.9 lt ortalama yakıyor demektir. Bu değeri tutturan varsa ben hemen aracımı satıp Golf kuyruğuna girmeye razıyım.
  • Bu kişiler bu işten para almıyorlar değil mi? Birisi bana amatör ruhla zevk için yaptıklarını söylesin. Forumda bu işi daha iyi yapan arkadaşlar var.
  • şimdi vw ciler doluşur
  • Biz bosuna dizele biniyormusuz ..














    Kuyrukta arkandayim :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel Astra Sports Tourer sahıbıyım. 1500 kg yakın agırlıgı var. kasmadan 5-5.4 arasında yakıt tuketımı elde edebılıyorum.
  • yalan söylüyorlar kardeşim araç almadan önce test ettim 7.5 litre tüketim var dedi büyük çoğunluk uzun yol
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Birakin su oto mecmualarini yahu,konusunu acmaniz bile abes.
    Act cok onemli bir teknoloji bu dogru ama bunlarin soyledikleriyle falan olacak is degil.
    Bir kardesimiz alir bunu trafikte kullanir anlasilir manzara.
    Ama act pahali eklemis olayim
    Leonda yok bu sistem ama leonun fiyatlarida cok mantikli.
    Tsi uniteler sakin kullanimda cok ekonomik bunu biliyoruz,uretimdeb kalkacak olan cift sarjli 160hp arac dahi tiguanla 8 litreye inebiliyor sehir icinde 10 litreyle dolasabiliyor.
    Yani act 6 litreyi sakin kullanimla gorebilir.
    Hem guc hem ekonomi sunabiliyor bu unite neticede.
    Ama hep belirtiyorum mecmuanin lafiyla konusulmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 11 Eylül 2013; 19:50:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu konu iyi prim yapar

    bir markete gidip geliyorum

    siz bu arada şunu tartışa durun

    şimdi act motor 2 silindiri kapatıp bidaha açamazsa ne olacak

    malum vosvos bu ne zaman ne sorun çıkaracağı belli olmaz
  • benzınlı araba az yakar mı yahu bırakın bu işleri nerde yasıyorsunuz ayvalık da mı nedır?
    istanbul ve buyuk sehırlerde trafıkten dolayı her arac normalınden 0,5 lt fazla yakıyor ve turklere has davranıslardan oturude var bunun ıcınde.
    shell turkıye sorumlusu turklerın asırı ve anıden parlamalardan dolayı fazladan gaza basarak hem cok yakarak para oduyorlar hemde turkıye nın parası gıdıyor demıstı.ne de olsa dısardan gelıyor mıllı sermaye yazıktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Birakin su oto mecmualarini yahu,konusunu acmaniz bile abes.
    Act cok onemli bir teknoloji bu dogru ama bunlarin soyledikleriyle falan olacak is degil.
    Bir kardesimiz alir bunu trafikte kullanir anlasilir manzara.
    Leonda var sanirim bu sistem ve leonun fiyatlarida cok mantikli.
    Tsi uniteler sakin kullanimda cok ekonomik bunu biliyoruz,uretimdeb kalkacak olan cift sarjli 160hp arac dahi tiguanla 8 litreye inebiliyor sehir icinde 10 litreyle dolasabiliyor.
    Yani act 6 litreyi sakin kullanimla gorebilir.
    Hem guc hem ekonomi sunabiliyor bu unite neticede.
    Ama hep belirtiyorum mecmuanin lafiyla konusulmaz.

    Tsı tecrubem var ancak gercekten marıfetmıs gıbı cok abartıyorlar hocam. benzer surus teknıgıyle bende o degerlerı rahat bır sekılde elde edebılıyorum.(astra sports tourer 1.4 140 hp 1500kg)




  • Yakı tüketimi ortalama 4,7 olan aracı nasıl 5.1 çıkarmışlar, şaşırdım (!!!!!!)
  • Iki silindir kapaninca motor nasil güç kaybı yaşamıyor?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Elde kalan act leri satmak için sipariş yazı vermiş vw anladığım kadarıyla.bide dolu vurduysa bu arabaları vay hallerine

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nah dizelden az yakıyor şehiriçin punto multijet ile 4,6 lt yakıyorum hemde herakşam ağır ilerleyen kozyatağı kartal e5 trafiğinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Iki silindir kapaninca motor nasil güç kaybı yaşamıyor?

    bu bilgiyi kimden aldınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    Birakin su oto mecmualarini yahu,konusunu acmaniz bile abes.
    Act cok onemli bir teknoloji bu dogru ama bunlarin soyledikleriyle falan olacak is degil.
    Bir kardesimiz alir bunu trafikte kullanir anlasilir manzara.
    Leonda var sanirim bu sistem ve leonun fiyatlarida cok mantikli.
    Tsi uniteler sakin kullanimda cok ekonomik bunu biliyoruz,uretimdeb kalkacak olan cift sarjli 160hp arac dahi tiguanla 8 litreye inebiliyor sehir icinde 10 litreyle dolasabiliyor.
    Yani act 6 litreyi sakin kullanimla gorebilir.
    Hem guc hem ekonomi sunabiliyor bu unite neticede.
    Ama hep belirtiyorum mecmuanin lafiyla konusulmaz.

    Valla hocam mecmuaları yok sayamıyoruz , bir sürü insan bunlara bakarak araç alıyor. Ben bu forumu keşfetmeden önce site site gezip test okuyordum . Kaldı ki forumda her yazan da doğru değil, insanlar sahip oldukları aracı göklere çıkarıyor hep... Yani insanlar bu sitelere bakıyor , eleştirmek testlerini yayınlamak lazım , ki bu iki editör de foruma üye zaten isimleri aklımda değil ama. . Okusunlar hatalarını görsünler , fabrika verisi 3.8 olan golf dizelle aynı adamlar 5.6 ortalama tutturmuş ve C sınıfında rakipsiz demişti bu arada...




  • 1.2 TSI bile uzun yolda en iyi 5-5,5 yakalıyor.Yokuş aşağı tüketim hesaplayan taraflı test sürüşleri yüzünden bindiğim arabadan soğuyorum.

    "ehehe vosvos tsi sorunlu dsg patlak " adamları da damlar birazdan.VW fanatikleriyle anti-VW'cileri bir odaya kapatmak lazım.Yesinler birbirlerini.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pmnpirlo -- 11 Eylül 2013; 19:48:39 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manda kasa

    benzınlı araba az yakar mı yahu bırakın bu işleri nerde yasıyorsunuz ayvalık da mı nedır?
    istanbul ve buyuk sehırlerde trafıkten dolayı her arac normalınden 0,5 lt fazla yakıyor ve turklere has davranıslardan oturude var bunun ıcınde.
    shell turkıye sorumlusu turklerın asırı ve anıden parlamalardan dolayı fazladan gaza basarak hem cok yakarak para oduyorlar hemde turkıye nın parası gıdıyor demıstı.ne de olsa dısardan gelıyor mıllı sermaye yazıktır...

    Bu turklere has kismina tamamen katiliyorum. O kadar gereksiz yere oynaniyor ki gaz pedaliyla goren suyla calistiriyorlar arabayi sanir. Dikkat edin kirmizi isik beklerken bazi tipler surekli bir ileri geri gitme hareketleri yapar arkanizdaki dibinize girer... neyse ki start stop cikti da bilincli kullaci devre disi birakmayip tasarrufunu yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bastada soyledim. Act nin fiyatlari yuksek olmasa alirim binerim ama astra varkende golfe fazladan dunyanin oarasini veremem heleki o sorinlu sanzimanla.
    Benim icin halen en ideal golf 1.2tsi manuel,gerisine luzum yok,zaten bu arac bircok acidan sinifinin en iyisi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.