Şimdi Ara

Araba Sürmek Ne Zor İşmiş (8. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
2
Favori
33.772
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rosalinda90

    şeriti ortalamak için şerit çizgisinin camın ortasının hizasında gibi görünmesi gerekiyor, yani siz araba kullanırken şerit çizgisi ön camı ortalıyorsa,daha doğrusu ortalıyormuş gibi görünüyorsa, doğru konumdasınız demektir..


    Konuyu biraz daha açar mısınız ? Ben düz yolda giderken sürekli şeritten çıkıyorum, yolda karşıya bak diyorlar ama karşıya bakarsam yoldaki şeritleri göremiyorum, karşıya bak denirken yolun sonunu mu kastediyorlar acaba?

    Aynalara bakınca da hep arabalar yanımda gibi büyük görünüyor, cesaret edip şerit değişemiyorum, aynaya baktığımda hangi durumda güvenli olarak şerit değişebilirim, hangi duruma değişmek doğru olmaz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s
    Arkadaşlar benim tek bir sorunum var trafiktede de sorunum yok ama tek sorunum :

    Arabayı kaldırırken araç 2006 hyundai accent era.

    Arabayı kavrama noktasına getiriyorum sonra gaz veriyorum ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum ama araba sarsılarak kalkıyor babam geçiyo bu sefer direksiyona bana gösteriyor ayağıyla ama hiç sarsılmıyo . Bu işin mantığı nedir kavrama noktasında ayağımızı debriyajta bekletcez mi ? Yoksa çok çok yavaş mı çekecez ayağımızı ? tabi arada oluyor balına 2-3 defa mükemmel kaldırıyorum ama genelde çok hafif sarsılıyor araç .

    Gazı birazcık daha fazla ver ve ayağını debriyajdan araba haraket ettikten sonra lak diye çekme biraz daha yavaş cek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s

    Arkadaşlar benim tek bir sorunum var trafiktede de sorunum yok ama tek sorunum :

    Arabayı kaldırırken araç 2006 hyundai accent era.

    Arabayı kavrama noktasına getiriyorum sonra gaz veriyorum ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum ama araba sarsılarak kalkıyor babam geçiyo bu sefer direksiyona bana gösteriyor ayağıyla ama hiç sarsılmıyo . Bu işin mantığı nedir kavrama noktasında ayağımızı debriyajta bekletcez mi ? Yoksa çok çok yavaş mı çekecez ayağımızı ? tabi arada oluyor balına 2-3 defa mükemmel kaldırıyorum ama genelde çok hafif sarsılıyor araç .



    araba kavrama noktasında ne stop eder nede gider. bu nokta ikisini dengelediğiniz noktadır ancak araba bu noktada gaz verilmediğinde titremeye başlar.
    ayağınızı kavrama noktasına getirdikten sonra gaz vermeye başlarsanız titreme olacaktır. tavsiyem bu kavrama noktasına gelmeden gaz vermeye başlamanız. yani kavrama noktasına geldiğinizde gaz vermiş olursanız ardından debriyajdan ayağınızı yavaşça alarak hem sarsılmadan hemde bağırtmadan yada arabayı hoplatmadan kaldırabilirsiniz?
    aracınızın motoru 1.6dan küçük değil değilmi?(1.2 vs.) eğer böyleyse motor aracı kaldıramayağından fazla gaz vermeniz gerekir.(1.3 motor combo sahibiyiz oradan biliyorum):)


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81


    quote:

    Orijinalden alıntı: rosalinda90

    şeriti ortalamak için şerit çizgisinin camın ortasının hizasında gibi görünmesi gerekiyor, yani siz araba kullanırken şerit çizgisi ön camı ortalıyorsa,daha doğrusu ortalıyormuş gibi görünüyorsa, doğru konumdasınız demektir..


    Konuyu biraz daha açar mısınız ? Ben düz yolda giderken sürekli şeritten çıkıyorum, yolda karşıya bak diyorlar ama karşıya bakarsam yoldaki şeritleri göremiyorum, karşıya bak denirken yolun sonunu mu kastediyorlar acaba?

    Aynalara bakınca da hep arabalar yanımda gibi büyük görünüyor, cesaret edip şerit değişemiyorum, aynaya baktığımda hangi durumda güvenli olarak şerit değişebilirim, hangi duruma değişmek doğru olmaz?



    arkadaşım şerit takibi en iyi yan aynalardan yapılır. her araç farklı çizgiyi camın ortasında gözükcek diye sağa sola çıkarsın.
    mesela ben koltuğu çok geri yatırarak kullanıyorum. böyleyken cama çizgi ortalayamam.
    yan aynalarını kendin aynalara baktığında yolu arabayla paralel olacak şekilde ayarlamaya çalış. yani arabayla yolu aynı açıda gör ve iki çizgiyide iki aynadn görmeye çalış.
    karşıya bak derken hem karşıya bak hem aynaya. ikisinede uzun süre dalma. aynaya bak kendini ayarla hemen sonra hemen karşıya bak. aynaya uzun süre baktığında önüne birşeyde çıkabilir göremezsin.
    şerit değiştirmeden önce zaten acemisin sağ şeriti kullan. sola çıkarken aynana bak ve araç bayağı bir uzaktaysa yada araç yoksa çık.
    kolay gelsin.




  • 16 yaşımdayken 2 defa ovada pederle arabasürdük, sonra arabayı kaçırdım. Trafikte dağda anayolda yeryerde sürdüm. O gün ayağımı gazdan hiç çekmedim. Çok dengesiz sürdüm. Tam eve gelirken arabayı çizdirdim.(gözlük kulanıyorum o gün takmamıştım-polis arabasını kamyon zannetmiştim)

    Şimdi her şekidle sürerim. sende kaçır arabanızı anca öyle öğrenirsin
  • Orijinalden alıntı: aliriza81


    Orijinalden alıntı: rosalinda90

    şeriti ortalamak için şerit çizgisinin camın ortasının hizasında gibi görünmesi gerekiyor, yani siz araba kullanırken şerit çizgisi ön camı ortalıyorsa,daha doğrusu ortalıyormuş gibi görünüyorsa, doğru konumdasınız demektir..


    Konuyu biraz daha açar mısınız ? Ben düz yolda giderken sürekli şeritten çıkıyorum, yolda karşıya bak diyorlar ama karşıya bakarsam yoldaki şeritleri göremiyorum, karşıya bak denirken yolun sonunu mu kastediyorlar acaba?

    Aynalara bakınca da hep arabalar yanımda gibi büyük görünüyor, cesaret edip şerit değişemiyorum, aynaya baktığımda hangi durumda güvenli olarak şerit değişebilirim, hangi duruma değişmek doğru olmaz?




    @aoe_ böyle tedirgin araba süren birisine yan ayna takibini önermek bana göre mantıklı değil. siz uyarmışsınız ama arkadaş şerit olayını bayağı mesele etmiş, sadece göz atması gerekn aynaya dikkatini verdiğinde sizinde söylediğiniz gibi tatsız şeyler olabilir.

    @aliriza81 bisiklet sürmek gibi düşünün, sürekli önünüze baktığınızda dengenizi sağlayamazsınız. bunun gibi sürüş esnasında şeritinizi uzaktan takip edin, uzaklara doğru baktığınızda şeritin kaputtan ön cama doğru ortalandığını hissedersiniz. unutmazsam ne demek istediğimi yarın fotoğraflayabilirim.

    şerit değiştirme konusunda da, bu acemilik dönemi geçene kadar aynada araç görüyorken şerit değiştirmeyin. zaten tecrübe kazandıkça siz kestirirsiniz ne zaman değiştirip değiştiremeyeceğinizi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ares1990 -- 25 Kasım 2010; 16:21:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aoe_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s

    Arkadaşlar benim tek bir sorunum var trafiktede de sorunum yok ama tek sorunum :

    Arabayı kaldırırken araç 2006 hyundai accent era.

    Arabayı kavrama noktasına getiriyorum sonra gaz veriyorum ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum ama araba sarsılarak kalkıyor babam geçiyo bu sefer direksiyona bana gösteriyor ayağıyla ama hiç sarsılmıyo . Bu işin mantığı nedir kavrama noktasında ayağımızı debriyajta bekletcez mi ? Yoksa çok çok yavaş mı çekecez ayağımızı ? tabi arada oluyor balına 2-3 defa mükemmel kaldırıyorum ama genelde çok hafif sarsılıyor araç .



    araba kavrama noktasında ne stop eder nede gider. bu nokta ikisini dengelediğiniz noktadır ancak araba bu noktada gaz verilmediğinde titremeye başlar.
    ayağınızı kavrama noktasına getirdikten sonra gaz vermeye başlarsanız titreme olacaktır. tavsiyem bu kavrama noktasına gelmeden gaz vermeye başlamanız. yani kavrama noktasına geldiğinizde gaz vermiş olursanız ardından debriyajdan ayağınızı yavaşça alarak hem sarsılmadan hemde bağırtmadan yada arabayı hoplatmadan kaldırabilirsiniz?
    aracınızın motoru 1.6dan küçük değil değilmi?(1.2 vs.) eğer böyleyse motor aracı kaldıramayağından fazla gaz vermeniz gerekir.(1.3 motor combo sahibiyiz oradan biliyorum):)








    Motor 1.4 senin dediğini yapıyorum ilk gaz veriyorum az bişi sonra kavrama noktasına getiriyorum araba hafif hafif hareket etmeye başlıyor sonra ayağımı debriyajtan yavaş yavaş çekiyorum az bişi hopluyor ( sarsılıyor ) öle kalkıyor . Galiba o kavrama noktasında biraz bekletcem ayağımı araba hız alsın ondan sonra mı kaldırcam ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pend0s -- 25 Kasım 2010; 17:12:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s

    Arkadaşlar benim tek bir sorunum var trafiktede de sorunum yok ama tek sorunum :

    Arabayı kaldırırken araç 2006 hyundai accent era.

    Arabayı kavrama noktasına getiriyorum sonra gaz veriyorum ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum ama araba sarsılarak kalkıyor babam geçiyo bu sefer direksiyona bana gösteriyor ayağıyla ama hiç sarsılmıyo . Bu işin mantığı nedir kavrama noktasında ayağımızı debriyajta bekletcez mi ? Yoksa çok çok yavaş mı çekecez ayağımızı ? tabi arada oluyor balına 2-3 defa mükemmel kaldırıyorum ama genelde çok hafif sarsılıyor araç .


    siz ayağınızı debriyajdan çekerken aynı oranda gaz veriyorsunuz, bu doğru ama kavrama noktasında debriyaj sertleşiyor ve geri baskı yapmaya başlıyor, o yüzden debriyajdan ayağınızı çekerken kavrama noktasında karşı baskı uygulamanız gerekiyor, yani bi noktada debriyajdan çekmeyi bırakıp debriyajın geri baskı yapmasına karşılık onu durdurmalısınız, zaten daha sonra bir iki saniyede araba devrine geçiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s

    quote:

    Orijinalden alıntı: aoe_


    quote:

    Orijinalden alıntı: Pend0s

    Arkadaşlar benim tek bir sorunum var trafiktede de sorunum yok ama tek sorunum :

    Arabayı kaldırırken araç 2006 hyundai accent era.

    Arabayı kavrama noktasına getiriyorum sonra gaz veriyorum ayağımı debriyajdan yavaş yavaş kaldırıyorum ama araba sarsılarak kalkıyor babam geçiyo bu sefer direksiyona bana gösteriyor ayağıyla ama hiç sarsılmıyo . Bu işin mantığı nedir kavrama noktasında ayağımızı debriyajta bekletcez mi ? Yoksa çok çok yavaş mı çekecez ayağımızı ? tabi arada oluyor balına 2-3 defa mükemmel kaldırıyorum ama genelde çok hafif sarsılıyor araç .



    araba kavrama noktasında ne stop eder nede gider. bu nokta ikisini dengelediğiniz noktadır ancak araba bu noktada gaz verilmediğinde titremeye başlar.
    ayağınızı kavrama noktasına getirdikten sonra gaz vermeye başlarsanız titreme olacaktır. tavsiyem bu kavrama noktasına gelmeden gaz vermeye başlamanız. yani kavrama noktasına geldiğinizde gaz vermiş olursanız ardından debriyajdan ayağınızı yavaşça alarak hem sarsılmadan hemde bağırtmadan yada arabayı hoplatmadan kaldırabilirsiniz?
    aracınızın motoru 1.6dan küçük değil değilmi?(1.2 vs.) eğer böyleyse motor aracı kaldıramayağından fazla gaz vermeniz gerekir.(1.3 motor combo sahibiyiz oradan biliyorum):)








    Motor 1.4 senin dediğini yapıyorum ilk gaz veriyorum az bişi sonra kavrama noktasına getiriyorum araba hafif hafif hareket etmeye başlıyor sonra ayağımı debriyajtan yavaş yavaş çekiyorum az bişi hopluyor ( sarsılıyor ) öle kalkıyor . Galiba o kavrama noktasında biraz bekletcem ayağımı araba hız alsın ondan sonra mı kaldırcam ?


    koltuğunuzu doğru konumda ayarlamak önemli herkesin bir ayak ayarı var. siz kendinize uygun olanı ayarlayın.
    ayağınızı ne kadar ayarlamaya çalışırsanız çalışın başta böyle zorlanmalar olacaktır. ancak zamanla kendiliğinden alışacak o hoplamalarda gidecek.
    hoplamanın sebebi debriyajdan ayağını ya hızlı yada geç almanız o kadar takmayın.
    eğer eğimli bir şehirdeyseniz(karadeniz bölgesi gibi mesela) ayağınız alıştıktan bir süre sonra yokuşta aracı kaldırmaya çalışın. yokuşta kalkmaya alıştığınızda düzde zaten kendiliğinden gidecek ayağınız zamanla göreceksiniz.
    arabayı sarsarak kaldırmaktansa azcık hoplatarak kaldırmak daha iyi.
    kolay gelsin:)




  • rosalinda90 ve aoe_ teşekkürler arkadaşlar bizim orası Ankara malum dümdüz arazi bizim orası tabiki işte bi bu kaldırmayı halettsem tamam olcak çünkü vites geçişleri direksiyon kontrolü aynaları kullanma filan çok iyiyim ama sadece kaldırırken biraz hopluyor işte oda iyiye gidiyor bakalım sizin tavsiyelerinize kulak vericem tekrardan teşekkürler .
  • Arabayla ilgili çoğu sorunu hallettik, yani çoğu şeyi kafaya takmıyorum, yalnız hala arabanın büyüklüğünü sınırlarını ayarlayamıyorum, yani iki arabanın arasından geçerken, kaldırımın yanından geçerken, yayalar yol kenarında yürürken arabanın sağ tarafından vurabilir hissiyle çok yavaşlıyorum, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu bunu nasıl anlarız, arabanın sağına bakarsan kaza yaparsın diyor hoca, iyi de yol dar mı geniş mi, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu, diye bakmak gerekmez mi, şu işin mantığını da çözsem, bi tek geri geri park sorunu kalacak, onda da pratikle çözerim inşallah, arabanın içindeyken arabanın sınırlarını, nasıl hesaplayabilirim, genelde bu işin çözümü nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Arabayla ilgili çoğu sorunu hallettik, yani çoğu şeyi kafaya takmıyorum, yalnız hala arabanın büyüklüğünü sınırlarını ayarlayamıyorum, yani iki arabanın arasından geçerken, kaldırımın yanından geçerken, yayalar yol kenarında yürürken arabanın sağ tarafından vurabilir hissiyle çok yavaşlıyorum, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu bunu nasıl anlarız, arabanın sağına bakarsan kaza yaparsın diyor hoca, iyi de yol dar mı geniş mi, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu, diye bakmak gerekmez mi, şu işin mantığını da çözsem, bi tek geri geri park sorunu kalacak, onda da pratikle çözerim inşallah, arabanın içindeyken arabanın sınırlarını, nasıl hesaplayabilirim, genelde bu işin çözümü nedir?

    aynı şey bende de var,normal oturup düşünürken ulan nasıl anlıycaz araba nereye sığar nereye sığmaz diye falan çok düşünüyorum ama koltuğa oturunca o his uçup gidiyo sanki,arabanın her yere giriceğine dair bi güven oluşuyo sanki kestirebiliyorum en azından.arabaların ufak olmasıda bi + . c3 ve micra kullandım normal trafikte,ama bora kullanırken de hiçbi sıkıntı yaşamadan algılıyabiliyodum.tavsiyem gta vs oyna bilgisayar oyunlarının bi katkısı olmiycağını söyleyen hata yapar bence.nfs shift,race driver grid falan oyna cidden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCaaNN


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Arabayla ilgili çoğu sorunu hallettik, yani çoğu şeyi kafaya takmıyorum, yalnız hala arabanın büyüklüğünü sınırlarını ayarlayamıyorum, yani iki arabanın arasından geçerken, kaldırımın yanından geçerken, yayalar yol kenarında yürürken arabanın sağ tarafından vurabilir hissiyle çok yavaşlıyorum, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu bunu nasıl anlarız, arabanın sağına bakarsan kaza yaparsın diyor hoca, iyi de yol dar mı geniş mi, kurtarıyor mu kurtarmıyor mu, diye bakmak gerekmez mi, şu işin mantığını da çözsem, bi tek geri geri park sorunu kalacak, onda da pratikle çözerim inşallah, arabanın içindeyken arabanın sınırlarını, nasıl hesaplayabilirim, genelde bu işin çözümü nedir?

    aynı şey bende de var,normal oturup düşünürken ulan nasıl anlıycaz araba nereye sığar nereye sığmaz diye falan çok düşünüyorum ama koltuğa oturunca o his uçup gidiyo sanki,arabanın her yere giriceğine dair bi güven oluşuyo sanki kestirebiliyorum en azından.arabaların ufak olmasıda bi + . c3 ve micra kullandım normal trafikte,ama bora kullanırken de hiçbi sıkıntı yaşamadan algılıyabiliyodum.tavsiyem gta vs oyna bilgisayar oyunlarının bi katkısı olmiycağını söyleyen hata yapar bence.nfs shift,race driver grid falan oyna cidden.



    Hocam ps3.de gran turismo 5 oynuyorum ötesi var mı Ya trafikte dediğin gibi binince o konuları takmıyosun kafaya ama yine de arada bi bu olayı tam kestiremediğinden aşırı yavaşlıyosun o insanı sinir ediyo, bi de alışma meselesi, sürekli kendi aracını kullansa insan bi şekilde alışır.




  • 18 aralıkda bende gircem sınava tek sorunum arabayı kaldırmak yokus yukarı filan çok kaçırıyorum trafiğe çıksam kesin geçircem arkadan birine hayırlısı bakalım
  • Benimde dar sokaklardan dönerken kaldırıma çıkacakmış gibi bir korkum var.Sağ şeritten giderken aracı sürttürcekmiş gibi oluyorum.Birde ben bu aracı nasıl yanaştırcam.Babamın öğreteceği daha çoook şey var
  • quote:

    Orijinalden alıntı: can_11

    Benimde dar sokaklardan dönerken kaldırıma çıkacakmış gibi bir korkum var.Sağ şeritten giderken aracı sürttürcekmiş gibi oluyorum.Birde ben bu aracı nasıl yanaştırcam.Babamın öğreteceği daha çoook şey var


    aynı korku bende baştan beri var, o korkuyu görmezlikten geliyorum, göz kararı gidiyorum ama ne kursta ne de forumda kimse bu işin mantığını, aracı nasıl konumlandıracağımızı anlatmadı, basit bi bilgidur bu sonuçta ama doyurucu bi bilgi alamadım, belki de anlatımı olmayan bişeydir, yaşamak lazımdır.
  • babam hep köy yoluna falan götürürdü hep küfrederdim hız yapamıyorum trafikte daha iyi olur falan derdim.şimdi anlıyorum senelerce köy yolunda sürünce en dar yerlerden bile geçerken kendine güveniosun arabanın tepkisini bildiğim için 6 ay da şehir içi tecrübesi edindim insanların diğer araçların tepkilerini gördüm. ama insan minibüs te kamyonda pişerse binek arabaları çok rahat sürüyor.mesela ben L300 le adam oldum.transporter verin hyundai h100 verin starex verin oyuncak gibi giderim sürerim oynarım.ama binek arabayı sevsem de tırsarım doğumgünümde alkol almamış halde kaza yaptım aşırı hızdan ve şerefsiz belediyenin ağaç yerine asfala su dökmesinden dolayı kaydığım için.adam yolun sadece 15 metrelik kısmını sulamış resmen yani karşıdan karşıya geçmiş açık suyla olan bana oldu.eylül e kadar L300 dşında araba kullanmadım çok samimi bir arkadaşım verdi anahtarı sür lan dedi dedim olmaz oğlum yanındayım en fazla sürtersin canın saolsun resmen sizin gibi sürdüm arabayı.diğer arkadaşım da evinde oturuyoruz dedi al arabayı yemek al gel(araba leon hakikaten canavar bence) abi olmaz dedim dedi olur arabayı aldım tek başıma 5km yol gittim geldim o gün bugündür alırım arabasını.efendi sürmeyi huy edindim bi halt yiceksem de okan(leonun sahibi) varken yiorm.halt derken işte kavşağa dıştan hızlı girmek ya da küçük bir makas.

    ben anladım ki bu iş zamanla oluyor.korkmayın kendinize güvenin umarım benim arkadaşlarım gibi size özgüven verecek arkadaşlarınız da vardır ve daha çabuk atlatırsınız bu süreci




  • 18 yaşında ehliyet aldım. Şu an yaşım 24. Ehliyeti alana kadar hiç araç sürme bilgim yoktu. Direksiyon sınavına 1 hafta kala ilk 3 gün geldim, tamam dedi artık gelemen gerek yok, bir de sınavdan bir gün önce geldim ve 80 le sınavı geçtim.

    Daha sonra çalıştığım yerde uzun yola gittiklerinde beni de götürüyolardı, kamyonet sürüyordum bu şekilde uzun yolda alıştım. Ama aracı tam istediğim gibi kaldıramadığım için hep tedirgin oluyordum. Daha sonra kendi arabamızı aldık onda da baya pratiğimi arttırdım ve kalkışlarımı düzelttim. 3 kere kaza yaptım hepsi maddi hasarlı kazalardı ve tam manasıyla güvenim kendine geldi. Hoş son 1 senedir araba kullanmıyorum, şu anda araç kullansam nasıl kullanrıım bilmiyorum
  • pratiğimi artırmak istiyorum ben de.ancak tanıdığım öyle arabası olan biri de yok.acaba tüm sürücü kursları sadece pratik kazanmak için eğitim veriyorlar mı??ehliyetim var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huzyin67 -- 28 Aralık 2010; 18:42:20 >
  • ben 12 yasında öğrendim. 2 senedir trafikte sürüyom ALLAHIN izni ile haftaya ehlıyet sınav sonuçları çıkacak.inş alırım ehliyeti.2 senedir polis korkusuyla sürüyom.şükür daha hiç yakalanmadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ukela

    20 yaşındayım 7 yaşından beri sürüyorum şehir içinde 90 dan aşağı inmem sağ-sol nereyi boş bulduysam yapıştırırım bana jet fadıl derler.


    7 Yaşındayım 20 yaşıma gelince sürmeye başlayacağım olacaktı doğrusu. Okuma bayramında çuvallarsın böyle giderse.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.