Şimdi Ara

Araba Sürmek Ne Zor İşmiş (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
175
Cevap
2
Favori
33.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yaşım 16 her yerde sürerim yeterki araba olsun
  • 6 yaşındayım geçen bugatti veyronla kapıştım trafikte az farkla yenildim panpalar
  • doğduğumda zaten direksiyonda susuyomuşum sadece.2aylıkken boş arazide 6aylıkkende yoğun trafikte kullandım.1yaşımdada ilk drifti yaptım.
    nse kullanırken zorluk çekenler, önce kaldırmayı öğrenin.arabayı kaldırabilmek kullanmanın yüzde 80idir unutmayın.
  • 90 Model Lada Samara sürüyorum(ne kadar sürmek denirse). Araba 2'den 1'e zor düşüyor şanzımandan höşürt diye ses geliyo. Yokuşlarda acaip panik yapıyorum çünkü dur-kalk kadar lanet birşey yok kaldıramazsan veya aracı kaçırırsan s.çtığının resmidir hele arkanda araba varsa panikten geberirsin zaten. Gaz-Debriyaj kavrama noktasını hala kapamadım. Yaşlı yaşlı kadınları sürerken görünce acaip sinirim bozuluyo bunlar bile öğrenmiş diyorum. Vel-hasıl zor iş, herkes süremiyodur belki de
  • Yaşım 16 2 yıldır trafikte araba kullanıyorum manisadan çeşmeye kadar arabayla gittim çoğu kişiden iyi kullanırım heycan yapmam ne var kullanıyosak babam izin veriyor bazen vermiyo o zamanda kacırıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81


    quote:

    Orijinalden alıntı: karamurat_670

    Öğrenirsiniz kardeşim.Bende araç sürmeye 18 yaşında başladım ehliyet aldıgımda öğrendim. Yaşım 20 trafikte rahatım,uzun yolda rahatım insan bi zamandan sonra alışıyor.Babam saolsun sıfır arabasında öğretti.Vites olarak manuel alışmayı tavsiye ederim. Birde kursta hiç korkma zaten yanındaki eğitmenin ayaklarında da pedal var o sana yardımcı olur. Birde biraz panik olma diyelimki hep tetikte ol aynalar çok önemlidir.

    mesela keskin virajda gidiyorsun köy yollarında sanki karşına araba çıkacakmış gibi davran sana tavsiyem , araç sürmeyi kurstan sonra varsa aracınız köyde öğren bayırda dur kalk , viteslere alış , otomatikse alışma :) pedallara hükmet biraz ilk heyecanını yatıştır. Kurstayken trafiğe çıkman sorun olmazda , kendi başına çıkarsan yanında kimsede yoksa kontrol tamamen sende olacağı için kendine güvenmiyorsan çıkmamayı tercih et. Ama son bir şey hazır yanında eğitmen varken tüm seçenekleri denemeni tavsiye ederim. Ben 8 gun kursta eğitim aldım çok şey öğrendim eğitmenim iyiydi saolsun. Püf noktaları filanda veriyordu herkes vermez.



    Bu hocaya da ısınmadım ben, sanki fırça atar gibi konuşuyo, bişeyin mantığını da anlatmıyo, çok pahalı bi kursa gittim oysa. İkide bir beni dinlemiyon gibi abuk sabuk konuşuyo, adamın yaşı benden büyük, baya büyük, saygımızı bozmayalım diyoruz ama nereye kadar.

    Misal bi yolun sonuna gidiyoruz, bana diyo ki vites küçült, iyi de hocam sen bana daha önce arabayı durdurunca vites küçült araba giderken vitesle uğraşma dediydin diyorum, adam geriliyo sanki.

    Gaz verirken "sen 5.vites gazıyla gidiyosun diyo, bu nasıl oluyo diyorum, bu gazın vites ayarı mı var hangi ağırlıkta bascaz gaza diyorum gene net bi cevap yok. Ben takıntılı biri değilim ama bu arabanın mantığnı merak ediyorum, hayatımda motorlu hiç bişey sürmedim ki.




    arkadaşım ayna kontrolunu iyi yapman lazım. birde araca oturdugunda koltuğunu iyi ayarla sağ öne ve sol ön mesafene dikkat et ona göre arabanın hacmini kavra. araba bağırmaya başladığı zaman devri yükselmiştir vitesi bi üst seviyeye çek. eğer araba titreme benzeri şeyler yapmaya başladıysa devri düşük geliyordur bi alt vitese çek. 2 elinde sürekli direksiyonda dursun buna alış. direksiyonu sıkı kavra sürekli düz git. sol şeride geçeceğinde sol aynaya bak sinyalini ver geç. eğer biri seni solluyacaksa zaten arkadan selektör yapar senin aynandan yansır ilgini çeker bakarsın aynaya ve sağ şeride geçersin vs.

    Dostum koltuga otur. Rahat ol. Koltugu kendine gore ayarla. Ozellikle dikiz ve soldaki ayna olmak uzere aynalari ayarla. Aynada sen degil arkadan gelecek arac gorunmelidir. El freni cekik olsun. Debriyaja bas vitesi bosa al, daha sonra anahtari cevir yarim saniye tut(tutarken de gazi pompala) ve birak. Arabanin calistigini goreceksin.

    Debriyaja sonuna kadar bas ve vitesi 1'e al(Vites 1 de oldugunu tekrar tekrar kontrol et.). El frenini birak ve hemen gaza dokunmaya basla. Arabanin sesini duy. Ne kadar gaza basarsan bas debriyaji birakmazsan araba ilerlemez. Yalnizca yuksek ses cikarir (Bunu unutma.). Gaza basarken debriyajida biraz biraz birak. Aracin ilerledigini goreceksin. 1. vitesle 2. vites arasi kisa oldugundan 1. viteste araba gaza sonuna kadar basmadan debriyaji birakmis olursun (Yani gaza 2 basarken debriyaji 1 birak.)

    Hiz gostergesinin yaninda genelde 0-80 arasi bir gosterge daha olacak. Buna devir saati denir. Devir saatinin 35'i gectiginde araba bir ust vitesi ister.

    Debriyaja sonuna kadar basarken 2. vitese gec. Bu defa gaza ayni oranda basarken debriyaji daha hizli birakmalisin. (Az onceki oran 2'ye 1'di, simdi 2'ye 2'I olsun.)

    Boylece daha ust viteslere bu sekilde gecersin.

    Unutma devir saati 35'I gectiginde vites degistireceksin.

    Sag seritten ilerle. Trafik olsa da olmasa da sag serittekine kimse bir mudahale edemez(arkadaslarin dedigi gibi). Fakat sag seritteki tek sorunun otobus dolmus duraklari, parkeden arabalar...

    Park eden arabalara cok fazla yanasma. Surtersin alim Allah. Gerci sen dibindeyim desen de arada (arkadaslarin dedigi gibi) 30 cm olur.

    Agir agir surersen daha dikkatli oluyorsun. Boylece aracin nasil surulecegini daha iyi ve daha hizli ogreniyorsun.




  • insan şimdi koca arabanın içinde arabayı kendi sürünce soldan sağdan çarpıcam diye düşünüyor. arabanın büyüklüğünü hissedemiyor. yürüyor gibi oluyo ilk başlarda :) arabanın büyüklüğünü beynine alıştırman lazım yoksa sağdan soldan çizdirirsin
  • Bişey sorcam, araba ile 3.viteste gidiyoruz, hızımız diyelim 50-60 km, bu hızda giderken debriyaja basarsam nolur?

    Bir de araba yine 3.viteste orta süratta giderken hızımı azaltsam ama gaza da basmasam vitesi küçültmem şart mı, gaza basmıyorum sonuçta. Bunlar saçma sorular olabilir de ben arabanın ve vitesin mantığını hala anlamadım ya
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Bişey sorcam, araba ile 3.viteste gidiyoruz, hızımız diyelim 50-60 km, bu hızda giderken debriyaja basarsam nolur?

    Bir de araba yine 3.viteste orta süratta giderken hızımı azaltsam ama gaza da basmasam vitesi küçültmem şart mı, gaza basmıyorum sonuçta. Bunlar saçma sorular olabilir de ben arabanın ve vitesin mantığını hala anlamadım ya




    Debriyaja basarsan motorla bağlantısı kesilir vitesin, boşa gaz verirsin yani gitmez araba bir hız kazanmaz hocam.

    2. Soruda ise hızınızı azaltırken bir sorun yok ama tekrar hızlanmaya kalktığınızda 3. viteste kalkamazsınız, kalkar ancak zorlar biraz devirden düşer sarsıntı yapar o yüzden devirin sesine göre bunu zamanla kavrayacaksınız 3. vitesten 2'ye atıp gaz verip devam edersiniz, ancak isterseniz 3. vitesle arabayı durduabilirsiniz bile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Bişey sorcam, araba ile 3.viteste gidiyoruz, hızımız diyelim 50-60 km, bu hızda giderken debriyaja basarsam nolur?

    Bir de araba yine 3.viteste orta süratta giderken hızımı azaltsam ama gaza da basmasam vitesi küçültmem şart mı, gaza basmıyorum sonuçta. Bunlar saçma sorular olabilir de ben arabanın ve vitesin mantığını hala anlamadım ya


    sen gaza da basmasan araba devirde gider eğer debriyaja basmassan. debriyaja basarsan araba boşta gidiyormuş gibi olur. küçültmene gerek yok. debriyaja basmassan araba titremeye başlar ve bir müddet sonra stop eder. bunun için vites küçültmen gerekir.

    ayrıca 50-60km hızla 3.viteste giderken demişsin. vitesin bir önemi yok. benim arabam 3.viteste 3000 devirde 50 km yapar. senin ki 3. vites 3000 devirde 90 km yapar. yani bunun genellemesi yoktur. devir saatinden bakıcaksın. ben 3000 inin üstünde sürmem. 2500 de değiştiririm genelde. aracın devri arttıkça yakıt sarfiyatıda artar.


    eğer acemiyseniz rampalarda yokuşlarda arabayı boş viteste sürmemenizi öneriyorum. herhangi bir yanlış hareketinizde araba çuval gibi savrulur yoksa.




  • Zamanla sürekli kullanarak arabayı 2 3 ayda mantıgın kawrarsın ama akşamları araç warsa turlaman lazım heyecenını alman için alışma süreci herkesde aynı olur tabiki ondan sonra sanki o senin bütünün gibi dawranıosun Bolca pratik yap... bu süreçte ufak tefek toslamaların olabilir oda gayet normal herkesin olur..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Bişey sorcam, araba ile 3.viteste gidiyoruz, hızımız diyelim 50-60 km, bu hızda giderken debriyaja basarsam nolur?

    Bir de araba yine 3.viteste orta süratta giderken hızımı azaltsam ama gaza da basmasam vitesi küçültmem şart mı, gaza basmıyorum sonuçta. Bunlar saçma sorular olabilir de ben arabanın ve vitesin mantığını hala anlamadım ya


    sen gaza da basmasan araba devirde gider eğer debriyaja basmassan. debriyaja basarsan araba boşta gidiyormuş gibi olur. küçültmene gerek yok. debriyaja basmassan araba titremeye başlar ve bir müddet sonra stop eder. bunun için vites küçültmen gerekir.

    ayrıca 50-60km hızla 3.viteste giderken demişsin. vitesin bir önemi yok. benim arabam 3.viteste 3000 devirde 50 km yapar. senin ki 3. vites 3000 devirde 90 km yapar. yani bunun genellemesi yoktur. devir saatinden bakıcaksın. ben 3000 inin üstünde sürmem. 2500 de değiştiririm genelde. aracın devri arttıkça yakıt sarfiyatıda artar.


    eğer acemiyseniz rampalarda yokuşlarda arabayı boş viteste sürmemenizi öneriyorum. herhangi bir yanlış hareketinizde araba çuval gibi savrulur yoksa.



    Hoca diyo ki sen gaza 5.viteste gider gibi basıyosun diyo, yani gaza standart mı basılır, arabanın hızı ile gaza basma hızı aynı orantılı değil mi, yoksa ben gaza hep aynı bassam da vites büyüttükçe araba hızlanır mı? Gaz olayı da tam bi muamma

    Bi de ben her vites değiştirmek istediğimde arabanın devir saatine mi bakcam, arabanın motorunun sesini dinleyeyim diyorum ama hiç motor sesi duyulmuyo.

    Bi de aynalara nasıl bakıyosunuz, ben sol aynaya bakıyorum yola çıkmak istiyorum ama sol oynada hep arabalar var arkada, ben yola çıkıncaya kadar yanımdan gelip vurur gibi geliyo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81


    quote:

    Orijinalden alıntı: BreakBeaT


    quote:

    Orijinalden alıntı: aliriza81

    Bişey sorcam, araba ile 3.viteste gidiyoruz, hızımız diyelim 50-60 km, bu hızda giderken debriyaja basarsam nolur?

    Bir de araba yine 3.viteste orta süratta giderken hızımı azaltsam ama gaza da basmasam vitesi küçültmem şart mı, gaza basmıyorum sonuçta. Bunlar saçma sorular olabilir de ben arabanın ve vitesin mantığını hala anlamadım ya


    sen gaza da basmasan araba devirde gider eğer debriyaja basmassan. debriyaja basarsan araba boşta gidiyormuş gibi olur. küçültmene gerek yok. debriyaja basmassan araba titremeye başlar ve bir müddet sonra stop eder. bunun için vites küçültmen gerekir.

    ayrıca 50-60km hızla 3.viteste giderken demişsin. vitesin bir önemi yok. benim arabam 3.viteste 3000 devirde 50 km yapar. senin ki 3. vites 3000 devirde 90 km yapar. yani bunun genellemesi yoktur. devir saatinden bakıcaksın. ben 3000 inin üstünde sürmem. 2500 de değiştiririm genelde. aracın devri arttıkça yakıt sarfiyatıda artar.


    eğer acemiyseniz rampalarda yokuşlarda arabayı boş viteste sürmemenizi öneriyorum. herhangi bir yanlış hareketinizde araba çuval gibi savrulur yoksa.



    Hoca diyo ki sen gaza 5.viteste gider gibi basıyosun diyo, yani gaza standart mı basılır, arabanın hızı ile gaza basma hızı aynı orantılı değil mi, yoksa ben gaza hep aynı bassam da vites büyüttükçe araba hızlanır mı? Gaz olayı da tam bi muamma

    Bi de ben her vites değiştirmek istediğimde arabanın devir saatine mi bakcam, arabanın motorunun sesini dinleyeyim diyorum ama hiç motor sesi duyulmuyo.

    Bi de aynalara nasıl bakıyosunuz, ben sol aynaya bakıyorum yola çıkmak istiyorum ama sol oynada hep arabalar var arkada, ben yola çıkıncaya kadar yanımdan gelip vurur gibi geliyo.

    Öncelikle şöyle anlatayım. 5.vites olayı belki şöyledir. 5. viteste biraz daha ağır gaz verilir. Gaz arabaya iyice yedirilir.Ağır ağır hızlanılır. Bunu kastetmiş olabilir. Bu tarz birşey ilk defa duyuyorum. Hocalara bende uyuz oluyorum.Aptal aptal şekil yapıyorlar.Ben biraz seri vites geçirirm.Hatta sert davranırım. Hoca bağırmıştı sen hiç bir kızın elini tutmadın mı diye. Ne alaka dedim nazik davran şu vitese.Çat çut diye hızlı vites geçirilmez dedi. Bende içimden bi güzel kalaylamıştım. Bir kere direksiyon dersi aldım. Parkuru tanımak içindi o da.
    Ayrıca gaza hep aynı bassan vites büyüttükçe araba tabiki hızlanır. Bak bu vites olayını şu şekil düşün. Bisikletin en üstteki dişlelerini düşün kocaman değilmi? bisikleti kaldırırken çok rahat gidiyorsun onla.Fakat bir süre sonra ayaklarını daha fazla hızlı çeviriyorsun ama hızın artmıyor.Çok fazla enerji harcıyorsun. O yüzden vitesi değiştiriyorsun daha küçük nir dişliye geçiriyorsun. Pedal çevirme hızın azalıyor. Dolayısıyla harcadığın güçte azalıyor. Şimdi tersten düşün bisikleti en küçük dişlide kaldırırken ne kadar zorlanıyorsun değilmi? İşte bunu da arabanın 3.- 4. vitesi olarak düşün.Sanırım anlamışsındır.

    Gelelim ayna mevzusuna. Bunlar aslında ayna değil. Senin diğer gözlerin. Araba kullanırken 2 gözün değil 5 tane gözün olmalı. Bu aynalara saniyeden daha kısa sürelerde bakmalısın. Ayrıca şerit değiştirmek için sadece sol yada sağ ayna yetmez. Dikiz aynasınada mutlaka bakacaksın. Aynalar yakın gösterir korkma. Arabaya bin çalıştırmadan önce arkana dön bir yeri hedef al. Mesela elektirik direği. Sonra da aynaya bak direğin mesafesini düşün. Aynadaki boyutuyla gerçek boyutunu orantılandır. Yavaş yavaş alışırsın.


    Ne kadar güzel anlattım ya kendimle gurur duydum vallahi . Bize kimse böyle anlatmamıştı. Ben arabayı kendim kullanmayı öğrendim 13 yaşımda Babam sadece pedalların isimlerini söylemişti. Birde debriyajı bırakırken gaza basacağımı

    Kazasız belasız sürüşler




  • bende geçen sene direksiyon kursuna giderken yanımdakı bayan arkadaş düz yolda gidemeyip hoca en sonunda ön cama siyah cd kalemi ile çizgi çizip büyük bir yuvarlak çizmişti arabanın önüne bakma yuvarlak çizgiye bak diye ama yinede işe yaramadı arkada ne gülmüştüm
  • Ehliyetimi aldıktan 3 gün sonra babamdan izinsiz şehir dışına çıkmıştım. Çok eğlenceliydi. :)
    Alışırsın sıkma canını
  • direksiyon sınavına 2 kere direksiyon dersine girerek gittim geçtim çok korkulacak bişi deil
  • ehliyeti ilçeden aldım ne yazılı kursuna gittim nede direksiyon kursuna tek seferde geçtim aldım
  • korklacak bişey yok yahu, sonuçta ayağının altında fren var dimi basınca çok hızlı tepki veriyor endişelencek bişey ok,
    ayrıca ben ehliyeti almadan önce hiç araba sürmemiştim ama çok meraklıydım ve bu sayede 1 kere sürmeyle kaptım işi, 1 sene önce aldım ve ehliyeti aldım alalı hiç araba sürmedim ve korkmuyorum unuturum diye bisiklet gibi bi kere alıştımmı bi daha unutamazsın.
  • Kolay olduğunu düşünüyorum araba kullanmanın kişiye göre değişir tabiki

    Bugün sınav var arkadaşlara başarılar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: .brian.

    korklacak bişey yok yahu, sonuçta ayağının altında fren var dimi basınca çok hızlı tepki veriyor endişelencek bişey ok,
    ayrıca ben ehliyeti almadan önce hiç araba sürmemiştim ama çok meraklıydım ve bu sayede 1 kere sürmeyle kaptım işi, 1 sene önce aldım ve ehliyeti aldım alalı hiç araba sürmedim ve korkmuyorum unuturum diye bisiklet gibi bi kere alıştımmı bi daha unutamazsın.

    o kadar da değil

    açık trafiğe bir çık bakalım. azcık sıkıştırsınlar görürüm ben seni




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.