Şimdi Ara

Araba ön camı kendiliğinden çatlar mı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
26.655
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 2012 Tiguan.

    Geçen sene TEM de giderken bir çatlama sesi gelmişti. Camda herhangi bir durum dikkatimi çekmemişti. Önümde yakın mesafede araç yoktu. Orta şeritte gidiyordum. Ertesi sabah kalktığımda ön camda çatlak oluştuğunu gördüm. Başlangıç noktasında da ufak bir darbe izi vardı. Yeterince dikkat etmediğimi varsayarak serviste ön cam değişimini yaptırdım.

    Değişim sonrası camda özellikle ilk binişlerde hep çatırdama sesleri duyuyordum.

    İki gün önce sabah kalktığımda camın alt kenardan çatladığını gördüm. Herhangi bir darbe izi mevcut değil. Araç kapalı garajda. Geçen seferki gibi bir hareket esnasında çatırtı sesi olmadı. Çatlama alt kenardan başladı.

    Bilgisi ve tecrübesi olan var mıdır acaba.

    Teşekkürler



    _____________________________




  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Camı Neden Çatlar?

    Araba camları, çeşitli faktörlerden kaynaklanan hasarlara karşı hassastır. Bazı durumlarda, camlar görünür bir neden olmadan aniden çatlayabilir.

    Soğuk Hava

    Soğuk hava, araba camlarının kendiliğinden çatlamasına neden olabilir. Cam soğurken büzülür ve aşırı soğuk olduğunda, camdaki gerilim dayanılmaz hale gelebilir ve çatlamalara yol açabilir.

    Taş İzleri

    Küçük taş parçaları, araba camına çarptığında küçük çatlaklara neden olabilir. Bu çatlaklar zamanla daha büyük ve daha belirgin hale gelebilir, özellikle de cam üzerinde stres varsa.

    Üretim Hataları

    Nadiren de olsa, araba camları üretim hataları nedeniyle kendiliğinden çatlayabilir. Bu hatalar, camın zayıflamasına veya gerilmelere neden olan kusurları içerebilir.

    Diğer Nedenler

    Araba camlarının kendiliğinden çatlamasına neden olabilecek diğer faktörler şunlardır:

    • Kimyasal hasar: Cam temizleyiciler veya diğer kimyasallar cama zarar verebilir.
    • Yüksek basınç: Su püskürtme veya yüksek basınçlı yıkama gibi yüksek basınç uygulamaları cama zarar verebilir.
    • Titreşim: Sürekli titreşim, camdaki gerilmeleri artırabilir ve çatlaklara yol açabilir.

    Ön Camın Kendiliğinden Çatlamasının Belirtileri

    Kendiliğinden çatlayan bir araba camının belirtileri şunlardır:

    • Yıldız şeklindeki çatlaklar: Bunlar, genellikle camın gerilim altında kaldığı noktalarda oluşan yayılan çatlaklardır.
    • Yarıklar: Bunlar, cam boyunca düz çizgiler halinde oluşan daha uzun çatlaklardır.
    • İnce çizgiler: Bunlar, genellikle camın yüzeyinde görülen küçük ve ince çiziklerdir.

    Eğer araba camınız kendiliğinden çatladıysa, mümkün olan en kısa sürede onarılması önemlidir. Onarılmayan çatlaklar daha da büyüyebilir ve camın değiştirilmesi gerekebilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik72

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 2012 Tiguan.

    Geçen sene TEM de giderken bir çatlama sesi gelmişti. Camda herhangi bir durum dikkatimi çekmemişti. Önümde yakın mesafede araç yoktu. Orta şeritte gidiyordum. Ertesi sabah kalktığımda ön camda çatlak oluştuğunu gördüm. Başlangıç noktasında da ufak bir darbe izi vardı. Yeterince dikkat etmediğimi varsayarak serviste ön cam değişimini yaptırdım.

    Değişim sonrası camda özellikle ilk binişlerde hep çatırdama sesleri duyuyordum.

    İki gün önce sabah kalktığımda camın alt kenardan çatladığını gördüm. Herhangi bir darbe izi mevcut değil. Araç kapalı garajda. Geçen seferki gibi bir hareket esnasında çatırtı sesi olmadı. Çatlama alt kenardan başladı.

    Bilgisi ve tecrübesi olan var mıdır acaba.

    Teşekkürler




    profesyonel değilim üstad ama tahminimce camın montajı ile ilgili olabilir diye düşünüyorum ben.
    _____________________________
    vw golf 1.6 sr=)




  • Düzgün takamadılarsa dediğiniz gibi kendiliğinden özellikle köşelerden çatlayabilir..

    Fakat düz yolda giderken önünüzdede araç yokken durup dururken bir darbe olmadan patlaması pek muhtemel değil..

    Cam çok çok ısı değişiminden darbe olmadan çatlar onun dışında çatlayacağını sanmıyorum..

    Dediğiniz gibi bir durum olması için seri ve sıkı bir ısı değişimi olması lazım diyebilirim?
    _____________________________
    Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
    VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
  • Benim bildiğim kazalı araçlarda , direklerinden hasar görmüş araçlarda cam sürekli çatlar, Kasma yaptığı için. Sonuçta camın takılacağı yer belli montaj hatası olacağını sanmıyorum. Silikonla yapıştırılır cam. O yüzden birkaç mm esner aracın yoldaki durumuna göre. Aracınız kazasız ise camda bir üretim hatası vardır , başka açıklaması yok
    _____________________________
    BMW E46
  • Büyük ihtimal montajdan kaynaklanıyordur hocam.
    _____________________________
  • İlk oluşan camdaki durum bir cisim sebebiyle taş gibi olabilir, dikkatinizden kaçmış olabilir. 2. problem ise kesinlikle montaj kaynaklı, iş sağlam yapılmadığı için başınıza gelmiş gözüküyor. Camlar durduk yere çatlar, bu camın doğasında vardır ancak bu süre öyle 2-3 günde olmaz. 40-50 senelik bir süre geçmesi gerekir, hava değişiminden kaynaklanan ve camın kimyasının polimerizasyon nedeniyle zamanla bozulmasından dolayı camlar ömrünü tamamladığında zaten çatlama yapmaz doğrudan patlar.
    _____________________________
    Ja ne odlucujem da li cu ici u bitku po tome kakva je sila koja me prati nego po tome koliku svetinju branim.
  • Bizim 307mizin camı araba 1yaşındayken park halinde kendiliğinden çatlamıştı.
    servise gittik, serviste incelediler ve herhangi bir darbe almadığını tesbit ettiler.
    Sonuçta camın çatlama sebebi bulunamayınca camı garanti kapsamında ücret almadan değiştirdiler.
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bende 2012 era vardı kapalı garajda dururken akşam hiç bir şeyi yoktu ama sabah camı baya baya çatlamıştı. ama araç daha önce taş sekmesinden servisinde cam değiştirmişti ve değişim esnasında montaj hatası yapmışlar uzun zaman sonra yeni camını durduk yere çatlattı. aracın 2. el ise şayet belki daha önce cam değiştirme yapmış ve montajı sorunlu olmuştur sende 2. camı değiştirirken hata fark edilemediyse tekrar tekrar camı çatlatıyor olabilir fitilin arasında kalacak herhangi bir çöp veya cam kenarlarındaki bir yamulma sıkıntı doğuruyormuş.
  • Araba ön camı kendiliğinden çatlayabilir.
    Ön camlar lamine edilmiş cam olarakda ifade edilir.İki adet camın arasına polivinil konulur,ısı sonrası vinil saydam hale gelir ve özel ortamlarda negatif basınç altında arada kalan hava dışarı atılır.
    Hasar yani çatlama bir çok şekilde meydana gelebilir.
    -En çok karşılaşılanı yabancı cisim çarpması sonucu kırılmadır ve genelde iki kattan dışta olan cam hasarlanır.Isı farkları ve titreşimle bu ufak çatlama herhangibir yöne doğru ilerleyedebilir.
    -Çok sıcak bir havada ön cama dökülen soğuk su yada tam tersi de hasar oluşmasına sebebiyet verebilir.
    -Üretim esnasında camlara gerekli bombe verilirken bir ısıl işlem uygulanır.Bu işlem cam yüzeyinde düzensiz gerilimler oluşturabilir.Bu tip camlar çoğu zaman montaj olmadan depolarda yahut sevkiyat esnasında çatlarlar.(çok sık yaşanan bir durum değildir)
    -Araç üzerinde cam yatağı tabir edilen kısımlardaki ufak bozukluklar/kaçıklıklar çoğu kez camın yapıştırılmasına engel teşkil etmez fakat montaj sonrası yapıştırıcı kuruduktan sonra cam üzerinde bir gerilim oluşur ve bu sebeple de çatlamalar oluşabilir.(%100 Kuruma süresi standart bir yapıştırıcıda 1 haftayı bulur)

    İki çatlağında başlangıç noktası aynı yerdeyse muhtemelen cam yatağının o kısmında problem olabilir.Eşit kalınlıkta uygulanan yapıstırıcı o kısımdaki bir yükselti sebebiyle kuruma tamamlandığında cam üzerinde gerilim yaratmış olabilir.

    Cam değişimlerinizi yetkili servis yerine , otocam servislerinde yaptırabilirsiniz.Zira bu servisler işi sadece cam değiştirmek olan servislerdir ve yetkili servislerin yılda değiştirdiği cam adedini haftada takarlar.Bu sebeple bu tip hasar vs gibi durumları daha kolay tespit ederler.
    Aracınız modeli itibari ile kaskosunun olduğunu tahmin ederek , poliçe yılı içerisinde hasarsızlığınız bozulmadan , poliçenizin üzerinde bulunan telefon numarasına ulaşarak sınırsız cam değişimi yaptırabilirsiniz.

    (bu yazdıklarım ön camlar için geçerlidir.Yan ve arka camlar temperli oldukları için kırılma sebep ve şekilleri farklılık göstermektedir)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    Bizim 307mizin camı araba 1yaşındayken park halinde kendiliğinden çatlamıştı.
    servise gittik, serviste incelediler ve herhangi bir darbe almadığını tesbit ettiler.
    Sonuçta camın çatlama sebebi bulunamayınca camı garanti kapsamında ücret almadan değiştirdiler.

    aynen adamlar zaten bakınca anlıyorlar servis hatası olduğunu değişim yapılıyor genelde
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vercenik72

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracım 2012 Tiguan.

    Geçen sene TEM de giderken bir çatlama sesi gelmişti. Camda herhangi bir durum dikkatimi çekmemişti. Önümde yakın mesafede araç yoktu. Orta şeritte gidiyordum. Ertesi sabah kalktığımda ön camda çatlak oluştuğunu gördüm. Başlangıç noktasında da ufak bir darbe izi vardı. Yeterince dikkat etmediğimi varsayarak serviste ön cam değişimini yaptırdım.

    Değişim sonrası camda özellikle ilk binişlerde hep çatırdama sesleri duyuyordum.

    İki gün önce sabah kalktığımda camın alt kenardan çatladığını gördüm. Herhangi bir darbe izi mevcut değil. Araç kapalı garajda. Geçen seferki gibi bir hareket esnasında çatırtı sesi olmadı. Çatlama alt kenardan başladı.

    Bilgisi ve tecrübesi olan var mıdır acaba.

    Teşekkürler




    Ben sana söyleyim hadi ilkinde taş gemiştir farketmemişsindir diyelim ama 2.de var bir şey ya direklerde bir sorun var yada camın oturduğu kısımlarda. Eğer aracında üretim hatası varsa adamlar mecbur değiştirecek aracını bence kontrol ettir. Ben bunu yazdıktan sonra bazı dalkavuklar cam çatladı diye araba değişir mi diyecek onlara EVET değişir diyorum şimdiden. Açın interneti örnek davalara kararlara bakın. Üşeniyosunuz biliyorum bu yüzden ben yazacağım bir kaç örnek. 1. Bir bölgedeki fabrikasyon boya akmasından dolayı araç değişimi,2. arabanın altından su alması ve araba değişimi, 3.arabanın farının sürekli bozulması ve araç değişimi, 4.adamın aldığı araçta donanım eksikliği ve araç değişimi, 5.boya dökülmesi ve araç değişimi gibi uzayıp gidiyor hepsinde de sıfır araçla değişiyorlar. Senin yapman gereken su üretimde bir hata varmı bunu öğren birde servise her götürdüğünde İŞ EMRİ AL 3. defa tekarlarsa zaten mecbur değişmeleri gerekir benden sana tavsiye hakkını savun forumdaki ...... korkak eziklere bakma.
    _____________________________
    Bir araba aldık başımıza gelmeyen kalmadı.

    http://forum.donanimhaber.com/m_68413227/tm.htm




  • Arkadaşlar tüm cevap ve yorumlar için teşekkürler. Garantiden değişim için başvurdum kabul görmedi. Gerçekten belli belirsiz bie ezilem izi var, ama sileceğin hemen dibinde, taşın ufak olaması ve nedeyse yularıdan dik düşmesi lazım o noktaya denk gelebilmesi için. Bugün tekrar değişim yapılacak. Araba sıfıri ilk sahibiyim. Korkum bir 3.kez olması. Üretim hatası olduğu kısmını ispatlamak kolay değil.

    Selam ve sevgiler
    _____________________________
  • ön camı bilmem ama daha önce 2 aracımında ikisininde arka camı sabah geldiğimde tuz buz bir şekilde buldum...

    valla 2 sindede cam filimi vardı ve yazın yapılmıştı heralde aşırı soğuktan gerilme yaptı patladı diye düşünüyorum yada bir başka teoriye göre nazar...
    _____________________________
    BMW G30 LCİ 5.20i Special Edition Luxury , Ford Fiesta 1.6 Titanium X
  • Benim de aracım 2012 model Tiguan ve yaklaşık 1 ay önce şehrin göbeğinde taş yada çakıl olması imkansız bir yerde ve yanımdan hiç bir hızlı araba geçmediği halde bir çatlama sesi geldi ve ön camım darbe yemiş gibi sağ taraftan yıldız şeklinde çatladı. Etrafta buna sebep olacak hiç bir şey yoktu, ne olduğunu anlayamadık ve nihayetinde gidip aracın ön camını değiştirdik. Dün de yine çevre yolunda giderken etrafımda hiç araba yokken yine bir çatlama sesi geldi ve ön cam yine çatlamış! Bu sefer de sol alt tarafta sileceğin hemen altında, yine küçük darbe yemiş gibi çatlamış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SKuni -- 20 Mayıs 2013; 17:02:38 >
    _____________________________
  • Arkadaşımın c2 side kapalı otoparkta park halindeyken patlamıştı hiçbir şekilde anlam verememiştik nasıl olduğuna.
    _____________________________
    Life is like a penis.Simple ,soft , straight , relaxed and hanging freely .Then women make it hard.
    Every breath is a second chance...
  • Arkadaşlar ne montaj hatasından bahsediyorsunuz ? Hayatınızda kaç kere cam montajı gördünüz dikkat ettiyseniz araba camları ev yada diğer camlardan farklı olarak tüm çevresi fitil ile kaplıdır üstelik bu fitil 4-5 bükümlü yüzeyden ibarettir !

    Yani darbeyi absorbe edecek esnetecek şekilde tasarlanır.

    Ayrıca arkadaşımız süratte bir ses duyduğunu söylüyor , çatlak yürümesi denen bir olay vardır önce küçük bir çatlak daha sonra benim yukarda bahsettiğim aracın özelliklerinden dolayı o çizik cam sabit durmadığı için yürür ve büyür.

    Kimi zamanda hiç sebebi olmaksızın çatlar bu camlar gündüz yaz sıcağında aniden kapalı otoparklara girdiğinizde siz bile araçtan inince oranın serini hoşunuza gider insanın çünkü ani bir değişim olmuştur.
    İşte saatler boyunca sıcak yada soğuğa maruz kalmış araçlar için kimi zamanda bu tarz sebebleri olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HenüzÖlmedik -- 4 Mayıs 2013; 2:34:25 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Benim bildiğim kazalı araçlarda , direklerinden hasar görmüş araçlarda cam sürekli çatlar, Kasma yaptığı için. Sonuçta camın takılacağı yer belli montaj hatası olacağını sanmıyorum. Silikonla yapıştırılır cam. O yüzden birkaç mm esner aracın yoldaki durumuna göre. Aracınız kazasız ise camda bir üretim hatası vardır , başka açıklaması yok



    sase ve kaporta aksamdan kaynaklı olma ıhtımalı yuksek
    arkdasımın aracından bılıyorum
    _____________________________
    mümkünse azrailin Dişisi GeLsin ÖLümLe Sevişmek İstiyorum..


  • Ananı satiiim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oguzhanc64 -- 6 Mayıs 2013; 15:17:37 >
    _____________________________
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----&gt;; Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----&gt;; Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----&gt;; Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ----&gt;; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah 98000km----&gt; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
  • Bugun basima geldiginden internette arastirirken konuya denk geldim uzeri karla kapli araci temizleyip yola ciktigimda kaloriferi cama verdigimde bi yarim saat sonrasi cam catlama sesiyle sag yolcu tarafindan direksiyonun oldugu tarafa dogru uzunlamasina catlak meydana geldi muhtemel cam tansiyonu denilen sey sicaktaki ani genlesme ile catladi biraz garip bir durum ama oldu iste

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.