Şimdi Ara

ARABA KULLANMAYA İLK ÖĞRENEN KİŞİ DİZEL Mİ TERCİH ETMELİ YOKDA BENZİNLİ Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
0
Favori
4.625
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • KONUYU BİRAZ AÇALIM BEN VE ARKADAŞIM BİR İDDAYA TUTUŞTUK BEN ŞÖFÖR BİRİ OLARAK DİZEL ARACLA (ARABAYI İLK 50 KULLAMINI DİYELİM.) İLK BAŞLANMASINA KARŞIYIM SEBEBLER İSE ÖRNEK OLARAK VEREYİM BENİM ARACIM 6 VİTES LİNEA İLK DEFA ARABA KULLANAN BİR KİŞİNİN EN BÜYÜK DERDİ VİTES DEĞİŞTİRME VE KAVRAMA DIR.50 KM HIZA CIKANA KADAR 3 VİTES ATMAK YERİNE BENZİNLİ ARAÇTA 1 VİTES BAZI ARAÇLARDA 2 VİTES YETERLİ OLACAKTIR.BENZİNLİ ARAÇ GAZI HEMEN YEDİĞİ İÇİN KALKIŞLARI DAHA KOLAY YAPABİLİR.DİZELDE İSE BİRAZ DAHA GAZI VERİP KALDIRMAK ZORUNDA VE ACEİ KİŞİ BUNU ÇOK AYARLAYAMACAGINDAN ÖTÜRÜ YA PATİYLE KALKAR YADA İSTOP ETTİRMESİ KUVVETLİ İHTİMAL..KIYAS EDERKEN ARABAYI KULLANMAYI BİLEN KİŞİ OLARAK YORUM YAPMAMAYA DİKKAT EDELİM SİZİNDE FİKİRLERİNİZ VARSA SÖYLEYİN



  • Araba kullanmayı yeni öğrenen biri için dizel araba daha avantajlı olur, gaza basmasan bile yarım debriyajla arabayi kaldırırsın çünkü tork, benzinliye göre daha yüksek. Bu arada yeni öğrenen biri ne yapacak ki hızlı kalkmayı??

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben de dizel derim, hocam dizelde nasıl daha fazla gaz veriyoruz ya gaza basmasan bile kalkıyor araba yavaş yavaş, bilmiyorum bana dizeli kaldırmak az farkla da olsa daha kolay gelmişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TropKillaz_

    Araba kullanmayı yeni öğrenen biri için dizel araba daha avantajlı olur, gaza basmasan bile yarım debriyajla arabayi kaldırırsın çünkü tork, benzinliye göre daha yüksek. Bu arada yeni öğrenen biri ne yapacak ki hızlı kalkmayı??
    yeni kullanan kişi devriyayla araba kaldırıyorsa ben susuyorum.
  • FuKaRa F kullanıcısına yanıt
    Örnek verdim, daha basit olur anlamında.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • FuKaRa F kullanıcısına yanıt
    hocam siz dizel araba kullandınız mı hiç , bence pek iddaya falan girmeyin hiçkimseyle. Hatta arttırıyorum dizel arabayla uygun bir eğimde yavaşça ayağını debriyajdan çekip araçtan bir şekilde inip gidişini izleyebilirsin. Yani acemi biri sadece debriyajda yavaşça ayağını çekerek aracı kaldırabilir , benzinlide ise gaz vermek zorundadır. Şöförler arasında tabirdir hatta ulan dizel arabayı bile stop ettirdin ya helal olsun , yani baya zordur aslında stop ettirmek
  • Dizel , araba gaza basmadan kendi gidiyor zaten

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf yeni öğrendiği için dizel araç alan kaç kişi tanıyorum. Sizinki gereksiz bi iddia olmuş. Sorun kalkışsa eğer, her türlü dizel avantajlı.



    Sık vites değiştirme olayında ise etken motor hacmidir daha çok. Büyük motorlu araçlarda 4. Vitesle 20-30 km hızla gitseniz araba gitmem demez.(acemi için diyorum)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • peki vites kısmı arabayı kaldırdın dizelde 20 km hıza gelince hmn vites atıcan ilk defa kullanan için en zor kısım burası benzinlide 50 km cıkana kadar atmasanda sorun olmaz
  • lpg

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: endofthegame

    Sırf yeni öğrendiği için dizel araç alan kaç kişi tanıyorum. Sizinki gereksiz bi iddia olmuş. Sorun kalkışsa eğer, her türlü dizel avantajlı.



    Sık vites değiştirme olayında ise etken motor hacmidir daha çok. Büyük motorlu araçlarda 4. Vitesle 20-30 km hızla gitseniz araba gitmem demez.(acemi için diyorum)
    kaç motor dizelde 4 viteste 20.30 a kadar düşüp yürütüyorsunuz ??? bu kadar büyük motorlu aracı kim acemi söföre veriyor? ben
    de linea 1.6 dizel var 105 beygir ben bu hızda 3 vitesde kullanmam...
  • endofthegame E kullanıcısına yanıt
    O arabanın maks devri ile ilgili
    Dizellerde genellikle 4000-5000 rpm de vites atman gerekir, ama benzinliler de en az 6000-7000 rpm olur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • FuKaRa F kullanıcısına yanıt
    Başkan sen açtığın konunun son cümlesini bi daha oku istersen. Kendim demedim, sana göre konuştum zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FuKaRa

    peki vites kısmı arabayı kaldırdın dizelde 20 km hıza gelince hmn vites atıcan ilk defa kullanan için en zor kısım burası benzinlide 50 km cıkana kadar atmasanda sorun olmaz
    Bu konuda dizel ya da benzin demedim zaten. Motor büyüdükçe avantaj artar dedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TropKillaz_

    O arabanın maks devri ile ilgili
    Dizellerde genellikle 4000-5000 rpm de vites atman gerekir, ama benzinliler de en az 6000-7000 rpm olur.
    sizde araç var mı kullanıyormsunuz merakımdan sordum.dizelde 4000-5000 de mi sürekli kullanırsınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: endofthegame

    Bu konuda dizel ya da benzin demedim zaten. Motor büyüdükçe avantaj artar dedim.

    Alıntıları Göster
    konu çok dağılmasın 1.6 dizel arabayla 1.6 benzinli aynı beygir arabayı kıyas edilim.çünkü her motorun avantajlı yada dezavantaşlı yönleri var ..ben tecrubemi paylaşayım pejo 306 1.4 dizel ile kullanmaya başlamiştim düz yolda gaz vermeden yürütmek o kadar basit olmadı 3 kere istop ettirmiştim.sonrası birazder direksiyona geçmek zorunda kaldı e5 yan yolda trafik oldu biraz :D sonrasında satıp getz 1.4 benzinli almıştık ve benzinliye gecince istop ettirdiği bile hatırlamıyorum..o kadar kolay gelmiştiki hersey 2 vitesde araba duracakken bile rahatca yürüyordu.




  • dizelle benzinliyle alakası yok. hangi araba debriyajı daha yukarıda kavrıyorsa daha zor stop eder

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • FuKaRa F kullanıcısına yanıt
    Ben de tüplü getzle ehliyet sımavına girmiştim gerçekten gaz vermeden kalkabiliyordu dizeller gibi.Ama farkettiyseniz dizeller gibi diyorum çünkü dizel araçlar rahat kalkar.
    2.si evet dize araba daha çabuk vites ister, yeni öğrenen için bence bu da bir avantaj.Yeni öğrenen insan hız yapamaz ve düşük hızlarda vites değiştirme eğitimi yaomak için de dizel uygundur.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Ben manuel araba sürmeyi sürücü kursunda öğrenmiştim ve ilk defa orada manuel kullanmıştım. Daha ilk dersimde yarım debriyaj yaparak kalkabiliyordum araba dizeldi. Yeni öğrenenler için dizel çok daha rahattır. Ayrıca yeni öğrenen biri 20-40-60 km hız bandında vites attığı için, vites değiştirmede pek sıkıntı yaşamaz, en büyük sıkıntısı normal veya yokuş yukarı kalkıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi F E K E L İ -- 20 Ekim 2018; 4:07:24 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TropKillaz_

    O arabanın maks devri ile ilgili
    Dizellerde genellikle 4000-5000 rpm de vites atman gerekir, ama benzinliler de en az 6000-7000 rpm olur.
    Dizelin ideal devri 2500rpm'dir 3 ün üstüne çıkılması tavsiye edilmez gerekmedikçe. Uzun vade de motora zarar verir.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.