Şimdi Ara

Araba kaloriferleri yakıt harcar mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
9
Cevap
0
Favori
49.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Benim bildiğim kalorifer ekstra yakıt harcamıyor. Sıcak hava kapakları açılıyor ve motorun sıcaklığı arabayı ısıtıyor. Bu doğru mudur? Ayrıca Citroen C5 soğuk ve sıcak farketmiyor hiç bi şekilde ekstra yakıt harcamıyormuş.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Araba Kaloriferleri Yakıt Harcar mı?

    Araba kaloriferleri, soğuk havalarda kabini ısıtmak için kullanılan sistemlerdir. Bu sistemler, motorun ürettiği ısıyı kullanarak veya yakıt yakarak çalışır.

    Benzinli Araçlarda Kalorifer

    Benzinli araçlarda kaloriferler genellikle motor soğutma sıvısının ısısını kullanarak çalışır. Motor çalışırken, soğutma sıvısı ısınır ve kalorifer çekirdeğine pompalanır. Kalorifer çekirdeği, kabine hava üfleyen bir fan tarafından çevrelenir. Soğutma sıvısının ısısı havayı ısıtır ve kabine dağıtır. Bu nedenle, benzinli araçlarda kalorifer kullanımı yakıt tüketimini önemli ölçüde etkilemez.

    Dizel Araçlarda Kalorifer

    Dizel araçlarda kaloriferler genellikle yakıt yakarak çalışır. Kalorifer sistemi, mazot tankından mazot çeker ve bir yanma odasında yakar. Yanma sonucu oluşan ısı, kabine hava üfleyen bir fan tarafından dağıtılır. Dizel araçlarda kalorifer kullanımı yakıt tüketimini artırır, çünkü yakıt yakılarak ısı üretilir.

    Yakıt Harcaması

    Genel olarak, benzinli araçlarda kalorifer kullanımı yakıt harcamasını önemli ölçüde etkilemezken, dizel araçlarda kalorifer kullanımı yakıt tüketimini artırır. Ancak, kaloriferin kullanım süresi ve dış hava sıcaklığı gibi faktörler de yakıt harcamasını etkileyebilir.

    Sonuç

    Araba kaloriferleri, soğuk havalarda konforlu bir sürüş deneyimi sağlar. Benzinli araçlarda kalorifer kullanımı yakıt tüketimini önemli ölçüde etkilemezken, dizel araçlarda kalorifer kullanımı yakıt tüketimini artırır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • 2012 ford focus ?
  • İlk defa senden duyuyorum
    Ama yakıta etki ediyor diye biliyorum
  • arkadaşlar motorda kapak açılması gibi bi durum yok...bilirsiniz motorda sürekli dönen bi su var sıcaklığını sabit tutmak için. işte bu dönen su kalorifer peteğinin içindende sürekli geçer o peteğin yakınında kalorifer pervanesi var biz içerden düğmeyi açında o pervane dönmeye başlar ve kalorifer peteğinin içinden geçen sıcak su peteği ısıttığı için sıcak hava üfler biz içerden pervanenin döndüğü hızı veya havanın üfleyeceği yerleri ayarlayabiliyoruz...yani zaten motorun ürettiği ısıyı kullanıyoruz o yüzden fazladan yakıt yakmaz tabii bu kalorifer için geçerli klima motordan güç alarak çalışan motordan bağımsız bi soğutma sistemi olduğu için motor gücündan çalar aynı yolu biraz daha gaz vererek gitmek zorunda kalırız o yüzden bi miktar yakıt artışı olur...
  • Teorik olarak elektrik ile çalışan herşey yakıt tüketimine etki eder.
  • Anlaşıldığı kadarıyla pervanenin dönüşü için harcanan elektriğın miktarı kadar dolaylı yoldan yakıt harcanıyor. Hesaplanması bayağı zor olsa gerek.
  • hayır arkadaşlar araç motoru çalışırken buna bağlı sürekli çalışan bir şarz dinamosu var zaten yani motor çalışınca zaten elektirik üretir sürekli hem aküyü besler hemde elektirikli cihazları....çok yeni motorlarda akü dolunca şarz dinamosu devreden çıkıyor böylece motora binen yük azalıyor bi nebze de olsa yakıt teüketimi düşüyor ama tabii hissedicek kadar düşemez ancak bizim günlük kullandığımız araçlarda sürekli motorla birlikte çalışır fazla enerji akünün içinde depolanır araç çalışmıyorken kullanmak için yani ilk marş basmak veya lambalar teyp vs.. ancak araç çalışınca şarz dinamosuda elektirik üretir zaten var olan bi enerjiyi kullandığımız için yakıta etki etmez
  • 2lt tdi motor rolanti tam soğutmada 0.7 lt den 1.1 lt ye çıkıyordu saatlik tüketim ama ısıtmayı bilmiyorum.
  • Bilimsel olarak ve uygulamada da harcar, birinci kalorifer motorunu calistiracak elektrigi uretmek icin, ikincisi suyu isitmak icin.

    Kalorifer kapali ve ayar dugmesi mavide olsa,kalorifer devresinden hic su gecmeyecek kaloriferi acinca, kaloriferden cekilen isi kadar motor suyunun daha fazla isinmasi gerekecek , o da yakilan benzinle olacak. Termodinamigin birinci kanunu : Enerjiler ancak birbirine donusur, yoktan var olmaz, varken yok olmaz.

    Arabanin yaktigi benzinin enerji degeri esittir: Arabanin yurumesi(%35-40 gibi)+motor yagi,radyator,egzost,kalorifer ve motor blogundan acik havaya atilan,bir nevi tamamen cope giden ve kuresel isinmaya katkida bulunan enerji, isi(%40-60)+ motor icindeki parcalarin birbirini yemesi,fiziksel olarak asindirmasi(%1-5)+akuyu sarj etmek icin uretilen elektrik (dolayisiyla aracta kullanilan her turlu elektrikli cihaz,%2-5), motorun kendi hareketini idamesi icin tukettigini enerji (devirdaim pompasi, eksantirik milleri,yag pompasi,yakit pompasi vs.%2-6), mekanik enerji harcayan aksuarlar(klima kompresoru,hidrolik direksiyon pompasi, vs. %1-4), verimsiz yanmadan dolayi yakilamadan veya kimyasal olarak tam olarak yanmadan atilan yakit(%0-...?)

    Dolayisiyla motordan is alarak, guc cekerek yapiyorsaniz, kusura bakmayin osursaniz dahi benzin yakar. Araba da benim bildigim benzin,mazot vs. yani yakit en temel enerji kaynagi ve hepsi bundan besleniyor.

    Bunun yaninda, kaloriferin acik yada kapali olmasinin yaratacagi farki olcmek imkansizdir. Cunku o farktan cok daha buyuk degiskenler vardir. Yolun egimi, ruzgarin yonu, lastik havalarinin durumu, lastiklerin modeli,arabada kac kisi veya ne kadar yuk oldugu,hatta hangi istasyondan kac oktan benzin alindigi vsvsvsvsvvs.

    Dolayisiyla sokak sartlarinda olcemezsiniz zaten ufakligi sebebiyle olcmeye yada miktarini bilmeye degmez. Fakat bilimsel olarak bir sonuca varmak isteniyorsa, hesaplanabilir veya laboratuar ortaminda bir sonuc alinabilir.

    Selamlar.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.