Şimdi Ara

ARABA 30 KM SUSUZ ÇALIŞTI

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
25
Cevap
0
Favori
5.553
Tıklama
Giriş
Mesaj
  • Binbaşı
    1133 Mesaj
    Hortumdaki bi sızıntıyı farketmediğim için araba suyu komple bitirmiş. 25-30 km susuz yol yaptım en son yanık kokusuyla beraber araba stop etti ve çalışmadı. 7-8 saat sonra tekrar marş verdim çalıştı marş verir vermez.İçinde su bulunmuyor yağ temiz, muhtemelen su olmadığı için karıştırmadı hiç.

    Soracağım şey arabanın içinde kargoya vereceğim eşyalar var, 2 km uzaklıkta kargo firması. Arabaya hiç su eklemeden bu şekilde çalıştırıp gidip teslim etsem çok büyük sıkıntı olur mu? Su eklersem yağla karıştıracak muhtemelen ve bir daha çalışmayacak.



    |
    |
    _____________________________
  • Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.





    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?


    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.





    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.
  • Yarbay
    8063 Mesaj
    hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 10 Aralık 2017; 0:9:52 >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • Binbaşı
    1651 Mesaj
    Arabanizdan intikammi almaya calisiyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 10 Aralık 2017; 0:17:32 >
    _____________________________
  • Yarbay
    5031 Mesaj
    araba ford mu ?
    _____________________________
    MAZDA RX8





  • Binbaşı
    1133 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER



    araba ford mu ?



    yok hocam rover 216
    _____________________________
  • Binbaşı
    1133 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643



    Arabanizdan intikammi almaya calisiyorsunuz?



    neden?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3607 Mesaj
    Hocam susuz arabaya mı binilir yapmayın bence eziyet.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7146 Mesaj
    Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.





    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?


    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.





    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yarbay
    5031 Mesaj

    Hocam resmen tabancaya tek mermiyi koymussun ve rus ruleti oynuyorsun, hem rover hem araba hararet haparsa parcasi kac para tutar yapma etme , cagir yol yardm cektir sanayiye ytak satmadan contasini degistirr. Daha az masraf olur



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    Gaydurugububak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    MAZDA RX8





  • Yüzbaşı
    737 Mesaj
    İdeal motor sıcaklığı nedir?



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    4635 Mesaj
    Yanik kokusu contadan gelmistir muhtemelen gecmis olsun



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1133 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker



    Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.





    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?


    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.





    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.



    hararet ibresi her zaman durduğu normal konumdaydı, araç rover olduğu için sürüşte gözüm en çok hararet ibresini kontrol eder, bi anormallik olsa farkederdim.
    _____________________________
  • Yarbay
    14092 Mesaj

    Tamam, araç susuz kaldığında hararet müşürü suyla temas etmediği ve kapalı bir ortamda bulunduğu için hemen soğumaz ve ibrede değer düşmeyebilir. Ancak soğuk motordan ısınırken hararet müşürü yine suya maruz kalmadığı için ısınamaz ve size yanlış bilgi gönderir.



    Geçmiş olsun, 2 km mesafeden bir şey olmaz diyemem, benim 1.4 Polo kışın Eskişehir ayazında sabah hiç trafiğin olmadığı yolda tam 2 kilometrede harareti ortaya getiriyordu. Bence bir taksi ya da bir arkadaşınızın arabasıyla falan götürün.
    |
    |
    Gaydurugububak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    2000 Volkswagen Polo 1.4

    2000 Volvo S40 2.0

    31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
  • Binbaşı
    1148 Mesaj
    Git kardeşim birşey olmaz sana 30 km gitmişsin 2 km daha git ne olacak



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1133 Mesaj

    Arabayı bugün su ekleyip çalıştırdım, beyaz duman atma, anormal çalışma vs. gibi bi problem olmadı, rolantide hararet normale gelene kadar beklettim, kısa bi sürüş yaptım anormallik yoktu sadece çekişi biraz düşmüş gibi hissettim. Stop edip soğuduktan sonra yağını suyunu kontrol ettim su biraz kirliydi ama bariz bi karışma yoktu. Çok garip...
    |
    |
    Bahsedilenler: goodorevil
    _____________________________
  • Yarbay
    3374 Mesaj

    Çok garip olan nedir? Çekiş düşmesi zaten conta yanmasının işaretlerinden biri, su kabı kirliydi demişsin, önceden kirli değilse yağ kanalı tarafı sızıp suya karışmış olabilir, öyle olmasa bile belli bir süre sürüş yapmadan ne oldu bitti anlayamazsın. Egzoz dumanını kontrol et, sürekli buhar veya mavi duman atıyor mu, egzoz kokusunda yağ kokusu farklı bir koku var mı vs. Susuz kullanılmış arabanın ne yapıp yapmayacağı belli olmaz, motor sıcaklığı suyla dengelenmediği için en çok sıcaklık tam patlamanın olduğu üst kapak ile blok arasındaki bölgede yoğunlaşır, yani contanın olduğu yerde. Motorun yapısına durumuna şansa bağlı, km'lerde susuz gidince hiçbirşey olmayacağı gibi, bazısı çok kısa sürede conta yakar.
    |
    |
    Gaydurugububak kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________




    2008' Audi S5 4.2L V8 quattro

    2017' Egea HB 1.3 Multijet Urban Plus
  • Yarbay
    5737 Mesaj
    kardeşim conta yanmış binme öyle arabaya git 300-500 neyse yaptır yoksa komple motoru yaptırmak zorunda kalırsın.
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    293 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya



    hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.



    İçinde su yokken kalorifer çalışabiliyor mu ?
    _____________________________
  • Yarbay
    8063 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim





    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya



    hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.



    İçinde su yokken kalorifer çalışabiliyor mu ?



    calisabiliyor. benim bahsettigim arac da rover 220 turboydu.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    drrah diyorum başka birşey demiyorum.
  • Binbaşı
    1133 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06



    Çok garip olan nedir? Çekiş düşmesi zaten conta yanmasının işaretlerinden biri, su kabı kirliydi demişsin, önceden kirli değilse yağ kanalı tarafı sızıp suya karışmış olabilir, öyle olmasa bile belli bir süre sürüş yapmadan ne oldu bitti anlayamazsın. Egzoz dumanını kontrol et, sürekli buhar veya mavi duman atıyor mu, egzoz kokusunda yağ kokusu farklı bir koku var mı vs. Susuz kullanılmış arabanın ne yapıp yapmayacağı belli olmaz, motor sıcaklığı suyla dengelenmediği için en çok sıcaklık tam patlamanın olduğu üst kapak ile blok arasındaki bölgede yoğunlaşır, yani contanın olduğu yerde. Motorun yapısına durumuna şansa bağlı, km'lerde susuz gidince hiçbirşey olmayacağı gibi, bazısı çok kısa sürede conta yakar.



    Garip olan o gün kaputu açtığımda motor bloğundan yağ buharları yükseliyordu ciddi anlamda kavrulmuş motor, bundan dolayı işi bitti gözüyle bakıyordum piston genleşmesi vs. Çalıştırdıktan sonra yağın balçık haline gelmesini bekliyordum o da olmadı. Tabii uzun süreli kullanmadım onu da birazdan yapıcam bakalım nolacak. Egzozu kontrol ettim anormal bi durum yok. Sadece yağın rengi koyulaşmış gibi geldi.
    |
    |
    _____________________________




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
Media Sözlük
Canlı Tv izle
emek server
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,531
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.