Şimdi Ara

ARABA 30 KM SUSUZ ÇALIŞTI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
27.684
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hortumdaki bi sızıntıyı farketmediğim için araba suyu komple bitirmiş. 25-30 km susuz yol yaptım en son yanık kokusuyla beraber araba stop etti ve çalışmadı. 7-8 saat sonra tekrar marş verdim çalıştı marş verir vermez.İçinde su bulunmuyor yağ temiz, muhtemelen su olmadığı için karıştırmadı hiç.

    Soracağım şey arabanın içinde kargoya vereceğim eşyalar var, 2 km uzaklıkta kargo firması. Arabaya hiç su eklemeden bu şekilde çalıştırıp gidip teslim etsem çok büyük sıkıntı olur mu? Su eklersem yağla karıştıracak muhtemelen ve bir daha çalışmayacak.



  • Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.



    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?

    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.



    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.
  • hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 10 Aralık 2017; 0:9:52 >
  • Arabanizdan intikammi almaya calisiyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ultrasaray0643 -- 10 Aralık 2017; 0:17:32 >
  • araba ford mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    araba ford mu ?

    yok hocam rover 216
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ultrasaray0643

    Arabanizdan intikammi almaya calisiyorsunuz?

    neden?
  • Hocam susuz arabaya mı binilir yapmayın bence eziyet.
  • Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.



    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?

    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.



    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.
  • Gaydurugububak kullanıcısına yanıt
    Hocam resmen tabancaya tek mermiyi koymussun ve rus ruleti oynuyorsun, hem rover hem araba hararet haparsa parcasi kac para tutar yapma etme , cagir yol yardm cektir sanayiye ytak satmadan contasini degistirr. Daha az masraf olur
  • İdeal motor sıcaklığı nedir?
  • Yanik kokusu contadan gelmistir muhtemelen gecmis olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Motorda su yokken hararet göstergesi düzgün çalışmaz, gerçek sıcaklıktan çok daha az bir değer gösterir.



    Bu arada 30 km yol gittiniz de hararet ibresi hiç mi dikkatinizi çekmedi?

    Araba stop edecek kadar ısındıysa ciddi hasar almıştır.



    Son olarak, susuz motor bırakın 2 km'yi 20 saniye bile çalıştırılmaz. Benim çok param var derseniz yapabilirsiniz tabii.

    hararet ibresi her zaman durduğu normal konumdaydı, araç rover olduğu için sürüşte gözüm en çok hararet ibresini kontrol eder, bi anormallik olsa farkederdim.
  • Gaydurugububak kullanıcısına yanıt
    Tamam, araç susuz kaldığında hararet müşürü suyla temas etmediği ve kapalı bir ortamda bulunduğu için hemen soğumaz ve ibrede değer düşmeyebilir. Ancak soğuk motordan ısınırken hararet müşürü yine suya maruz kalmadığı için ısınamaz ve size yanlış bilgi gönderir.

    Geçmiş olsun, 2 km mesafeden bir şey olmaz diyemem, benim 1.4 Polo kışın Eskişehir ayazında sabah hiç trafiğin olmadığı yolda tam 2 kilometrede harareti ortaya getiriyordu. Bence bir taksi ya da bir arkadaşınızın arabasıyla falan götürün.
  • Git kardeşim birşey olmaz sana 30 km gitmişsin 2 km daha git ne olacak
  • Arabayı bugün su ekleyip çalıştırdım, beyaz duman atma, anormal çalışma vs. gibi bi problem olmadı, rolantide hararet normale gelene kadar beklettim, kısa bi sürüş yaptım anormallik yoktu sadece çekişi biraz düşmüş gibi hissettim. Stop edip soğuduktan sonra yağını suyunu kontrol ettim su biraz kirliydi ama bariz bi karışma yoktu. Çok garip...
  • Gaydurugububak kullanıcısına yanıt
    Çok garip olan nedir? Çekiş düşmesi zaten conta yanmasının işaretlerinden biri, su kabı kirliydi demişsin, önceden kirli değilse yağ kanalı tarafı sızıp suya karışmış olabilir, öyle olmasa bile belli bir süre sürüş yapmadan ne oldu bitti anlayamazsın. Egzoz dumanını kontrol et, sürekli buhar veya mavi duman atıyor mu, egzoz kokusunda yağ kokusu farklı bir koku var mı vs. Susuz kullanılmış arabanın ne yapıp yapmayacağı belli olmaz, motor sıcaklığı suyla dengelenmediği için en çok sıcaklık tam patlamanın olduğu üst kapak ile blok arasındaki bölgede yoğunlaşır, yani contanın olduğu yerde. Motorun yapısına durumuna şansa bağlı, km'lerde susuz gidince hiçbirşey olmayacağı gibi, bazısı çok kısa sürede conta yakar.
  • kardeşim conta yanmış binme öyle arabaya git 300-500 neyse yaptır yoksa komple motoru yaptırmak zorunda kalırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.

    İçinde su yokken kalorifer çalışabiliyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qnedim


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya

    hararet 90 dereceye yaklasmadigi surece araci susuz kullanabilirsiniz. ancak su yokken hararet 90 a daha hizli cikabilir dikkatli olun. sikisik trafige fazla girmeyin. tercihen de kaleoriferi max sicaklikta max uflemede calistirin. ben de aracimi ayni sorundan 1 sene boyunca susuz kullanmistim.

    İçinde su yokken kalorifer çalışabiliyor mu ?

    calisabiliyor. benim bahsettigim arac da rover 220 turboydu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Çok garip olan nedir? Çekiş düşmesi zaten conta yanmasının işaretlerinden biri, su kabı kirliydi demişsin, önceden kirli değilse yağ kanalı tarafı sızıp suya karışmış olabilir, öyle olmasa bile belli bir süre sürüş yapmadan ne oldu bitti anlayamazsın. Egzoz dumanını kontrol et, sürekli buhar veya mavi duman atıyor mu, egzoz kokusunda yağ kokusu farklı bir koku var mı vs. Susuz kullanılmış arabanın ne yapıp yapmayacağı belli olmaz, motor sıcaklığı suyla dengelenmediği için en çok sıcaklık tam patlamanın olduğu üst kapak ile blok arasındaki bölgede yoğunlaşır, yani contanın olduğu yerde. Motorun yapısına durumuna şansa bağlı, km'lerde susuz gidince hiçbirşey olmayacağı gibi, bazısı çok kısa sürede conta yakar.

    Garip olan o gün kaputu açtığımda motor bloğundan yağ buharları yükseliyordu ciddi anlamda kavrulmuş motor, bundan dolayı işi bitti gözüyle bakıyordum piston genleşmesi vs. Çalıştırdıktan sonra yağın balçık haline gelmesini bekliyordum o da olmadı. Tabii uzun süreli kullanmadım onu da birazdan yapıcam bakalım nolacak. Egzozu kontrol ettim anormal bi durum yok. Sadece yağın rengi koyulaşmış gibi geldi.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.