Şimdi Ara

Ankara Yarış Pisti Kampanyası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
1
Favori
3.087
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.change.org/p/ankara-b%C3%BCy%C3%BCk%C5%9Fehir-belediyesi-ankara-ya-yar%C4%B1%C5%9F-pisti-istiyoruz?recruiter=743111776&utm_source=share_petition&utm_medium=copylink&utm_campaign=share_petition

    Ankara'da, İstanbul ve diğer şehirlerdeki gibi pist imkanları olmadığı için, hız tutkusu sahibi insanlar, trafiğe açık yollarda aşırı hız yapma, makas atma, drift yapma gibi sakıncalı hareketlerle kendilerini ve diğer vatandaşları tehlikeye atmaktadır.

    Radar ya da diğer polis önlemleri belirli bir yere kadar etkili olsa da, hız tutkusunu hobi edinmiş vatandaşlar kendilerini kısıtlanmış hissettikleri için uygunsuz yerlerde bu hareketleri devam ettirmektedir.

    Unutmayalım ki farklı insanların farklı zevkleri vardır ve saygı duymalıyız. Aynı zamanda motorsporları da bir spor dalıdır ve bu hobiye sahip insanları spora teşvik etmeliyiz. Buna göre değerlendirmenizi isteriz.

    Ankara'ya drift ve tur süresi yapabilecekleri "İstanbul Park" ve ya "Körfez" pistleri gibi kapsamlı ve halka açık pistler açılması durumunda hem hız tutkunları zevklerinden mahrum kalmamış olacak, hem de trafikteki taşkınlıkların önüne geçilmiş olacaktır. Ayrıca burada motorsporları etkinlikleri oluşturarak şehre turistik katkı da oluşturulabilir.

    Bu talebimiz doğrultusunda imza topluyoruz.Ankara Yarış Pisti Kampanyası
    Ankara Yarış Pisti KampanyasıAnkara Yarış Pisti Kampanyası







  • Şahin doğana binip 30 liralık gaz parasıyla gezenler minumum 100-150 lira verecek mi pist icin ?

    Ki zaten e30cu şahinci tayfanın derdi yanlamak.Pistte de bu yasak olduğu için gene bu kazalar olmaya devam eder gibi.
  • imzalamışam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.
    2 ayrı alanı olabilir ücretsiz boş alanda şahincilerin takılabileceği bide tur zamanı kasabileceğimiz bir alan.Cimer ve mavi masaya ilettik

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ogzdrk

    Şahin doğana binip 30 liralık gaz parasıyla gezenler minumum 100-150 lira verecek mi pist icin ?

    Ki zaten e30cu şahinci tayfanın derdi yanlamak.Pistte de bu yasak olduğu için gene bu kazalar olmaya devam eder gibi.
    Tamamen aynı fikirdeyim,kimse o parayı vermez.O tayfanın derdi akan trafikte makas atmak yanlamak,yolda kendi halinde yürüyen bi kız görünce kornaya basıp araca gaz vermek vs zaten.Pist güzel olur ama kullanıcı kitle belli olur zaten,adam performans aracı almıştır aracının limitlerini görmek için gider başar parayı akşama kadar döner durur.Yoksa yapılacak pist asla sokaktaki makası,yanlamayı bitirmez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mendieta58

    Tamamen aynı fikirdeyim,kimse o parayı vermez.O tayfanın derdi akan trafikte makas atmak yanlamak,yolda kendi halinde yürüyen bi kız görünce kornaya basıp araca gaz vermek vs zaten.Pist güzel olur ama kullanıcı kitle belli olur zaten,adam performans aracı almıştır aracının limitlerini görmek için gider başar parayı akşama kadar döner durur.Yoksa yapılacak pist asla sokaktaki makası,yanlamayı bitirmez

    Alıntıları Göster
    En azından bir kitlenin mutluluğunu bile sağlasak çok hoş olur bence etkinlikler ile de süslersek belediyeye gelir kaynağı olur herkes mutlu olur.




  • Arkadaşlar öncelikle ötekilestirmemek gerekiyor kimseyi.. Şahinci, E30'cu, Tofaş'cı.... Hele ki iceri şu marka alınmamalı vs. Ne kadar yanlış bir düşünce. Oldu olacak cinsiyet, din ve ırk ayrımı da olsun?

    Kim olursa olsun, amaç zaten bilinçli bir şekilde caddedeki hevesi pistlerde sportmence icra etmek.

    Bu nedenledir ki herkesin ulaşabileceği bir meblağ olmalı piste giriş. Bu da arabanın beygir gücüne göre sınıflandırılıyor mesela İstanbul Park Intercity pistinde. 100-150 TL gibi rakamlardan başlıyor. Çok da ideal. Ankara'da da benzeri olmalı.

    Ayrıca pistlerde belki farklı asfalt türü kullanılıp farklı etaplar oluşturularak drift bölümü de yapılmalı ya da pist günleri düzenlendiği gibi drift günleri de düzenlenmeli. Belki fiyat sistemi ya da işleyişi farklı olabilir. Sınırlı kullanıcı olur ve teker teker alınır ve kazanın önüne geçilebilir.

    Hatta ıslak zemin benzeri kaygan zeminde, eğitmenler ile farklı zamanlarda farklı organizasyonlarla, güvenli sürüş eğitimleri de verilebilir.

    Zamanlama turu ya da drift günleri için ya da her ne tipte olursa olsun, diğer pistlerdeki gibi piste girmeden önce gireceklere kısa bir eğitim verilir. Kurallar anlatılır. Bunun için daha yüksek bir fiyatlama yapılabilir ve bu eğitimi alanlara pist için lisans benzeri bir belge verilebilir (eğitim aldıklarına ve pist sorumluluklarını üstlerine aldıklarına dair bir belge ve güvence)

    Yani çözüm istenirse elbet bulunur.

    Her şekilde bölünmeyi ayrıştırmayı çok seviyoruz. Biraz yapıcı olalım. En önemlisi insanlara, görüşlerine ve hobilerine saygı duyalım. Amacımız "caddelerde yanlama" olayını "drift spor bilinci" ne dönüştürmek. Ya da "makas atma ve gazlama" yı, "pist çizgisi ve tur zamanı" bilincine dönüştürmek.

    Diğer yandan pistte düzenlenecek organizasyonlar ile sadece Ankara değil Türkiye de kazanabilir. Yerli turist çektiği kadar yabancı turistleri de çekebilir organizasyonlar doğru yönetilirse.

    Kesinlikle pist açılmalı düşüncesindeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul'da var da ne oluyor ?? Makas atan mı bitti ?? Yanlayan mı bitti ?

    Yukarıda arkadaş güzel özetlemiş 30 liralık gaz alan o piste hem gitmez hem gidemez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    İstanbul'da var da ne oluyor ?? Makas atan mı bitti ?? Yanlayan mı bitti ?

    Yukarıda arkadaş güzel özetlemiş 30 liralık gaz alan o piste hem gitmez hem gidemez.
    En azından bu sporu yapmak isteyenler gidip pistte hevesini alıyor.

    Halk günleri başladıktan beri makascilarin bir bölümü pistlerde. Hepsi elbette olamaz.

    Bu imkanın verilmesi için çaba sarf ediyoruz. Bunun neresi antipatik geliyor ben anlayamıyorum. Tek bir noktaya odaklanmamak gerek. Birçok açıdan gereklilikleri var pistin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hız yapmak için gitmezdim ama kaygan zeminde aracımın limitlerini görme imkanı olsa kesinlikle giderdim. Ankaraya geldiğim yıl ilk kar yağınca sakin zamanda eğimli boş bir araziye gidip kış lastiklerimin fren ve manevra kapasitesini kontrol etmiştim. Saatlik 50 lira gayet makul olurdu. Olması gerekenler:

    1 hız parkuru
    2 kaygan zemin, kıvrımlı yollardan oluşan yol tutuş test parkuru (eğitmen desteği de alınabilmeli)
    3 dairesel drift alanı
    4 Acemi sürücüler için plastik dubalarla çevrili eğitim parkuru.

    Blyle bir alan olsa kesinlikle giderdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Caslantas kullanıcısına yanıt
    İstanbulPark'ta böyle bir eğitim var da, saatlik 50 liraya selam versen selam alamazsın o kadar diyeyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AsiretinMarjinalCocugu kullanıcısına yanıt
    Özel sektör yatırımı olsa kurtarmaz tabi. Arsa ve asfalt maliyeti bile korkunç olur. Bir de adamın kar etmesi lazım. Ancak belediye arsa tahsis edip kendi imkanları ile asfalt dökebilir, bu durumda kurtarır hocam. Halka hizmettir sonuçta. Elimde yetki olsa yönetmelik çıkarıp büyük şehirlerde zorunlu pist yaptırırım, on yılda bir de tüm sürücüleri zorunlu teste sokarım. Düzgün şerit takibi, ani fren, geri manevra yapamayanın ehliyeti iptal ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Caslantas kullanıcısına yanıt
    Valla biz de isteriz ucuza hizmet almayı da, ülkede kaç tane 'büyükşehir' var sözde, birçoğunda yarış pisti yok daha.

    Ya talep çok az hakikaten böyle bir olaya ya da yöneticiler halkın ihtiyacı umursamıyor.Yoksa ucuz olsa benim de işime gelir.Gidip fazla para vermeyi kim ister?

    Sana birşey söyleyeyim mi? Senin söylediğin 10 yılda bir testi gelse eğer, belli kurallar ve test parkuru içinde yeniden puan verilse, emin ol trafikte adam sayısı yarı yarıya azalır.

    60+ yaşında insanın fiziksel olarak motor-kas mekanizması geriye gidiyor.Tepki verme süresi gecikiyor.Yazın Bodrum'da trafik terörü estiren amcalar-teyzeler kafadan gider.

    Acemiler desen yalandan 15dk daha fazla direksiyonda tutuyorlar, bir de kaputu açıp 2 soru soruyorlar.Sözde ehliyet almak zorlaştı.Kafadan bunların da yüzde 75'i de kalır.

    Prenses ablalar, taksicilerin-minibüsçü-halk otobüsçülerin çoğu, gopro lu atarlı ergen motorcular da gitti mi trafikte ne kalıyor? Makam şoförleri, sinyal veren nizami geçiş yapan normal insanlar, kural bilen insanlar vsvs.

    Ha ben demiyorum ki ben kesin geçerim hatta bu test gelsin Türkiye birincisi bile olurum, belki bende kalırım.Fakat gelmesi herkesin hayrına olur hakikaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • imzaladım
  • Yarış pisti yapmak devletin işi değildir. İstanbulpark hariç diğer pistler (Körfez, Halkapınar vb.) devlete ait değildir.

    O günün parası ile 300 milyon liraya sırf gösteriş olsun diye İBB+İTO+TOBB+İİÖİ zorla bir araya getirilerek yaptırılan bu pistten anılan kurumlar ve devlet büyük bir kazık yemiştir. Hadi İTO ve TOBB'a giren kazık üyelerini bağlar ama İBB ve İİÖİ'ne giren kazık tüm İstanbulluları bağlıyor.

    Pist yapmak özel sektörün işidir. Özel sektör bu işte kar görürse hesabını yapar ve pist işine girer. Kar görmezse girmez. Yani bu işin pazarı varsa girişimcisi de olur.

    En büyük motor hacminin 1.6 olduğu ve kişi başı milli gelirin 8500 dolar civarında olduğu bir ülkede bu işten para kazanmak kolay değildir. Zaten bu nedenle diğer yarış pistleri de yan işler yaparak (restoran, kafe, karting, piknik alanı vb.) maliyetleri karşılamaya çalışmaktadırlar.

    Bunun dışında tek seçenek TOSFED'in bu işe girişmesidir ki haliyle o da zarar edeceği bu işe girmek istemez. TOSFED Körfez pistini yapan İstanbul Motor Kulübüne sponsor olmuştur. Pist kar ediyor mu bilmiyorum.

    Keza İstanbulpark'tan sonra en uzun 2. pist olan İzmir Ülküpark da devletin değildir.

    Devlet bu türden ticari yatırımlara girişmemelidir. Ticaret yapmak devletin değil özel sektörün işidir.

    İşin gerçeği Türkiye'de bu işin pazarı zayıftır.

    Ben belediyelerin herkesi ilgilendirmeyen böyle işlere kalkışmalarına karşıyım. Devletin İstanbulpark'tan yediği kazık yeter. Bir ikinci kazığa gerek yok. Bu işi özel sektör ya da TOSFED yapmalı, belediye değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Torlak Kemal

    Yarış pisti yapmak devletin işi değildir. İstanbulpark hariç diğer pistler (Körfez, Halkapınar vb.) devlete ait değildir.

    O günün parası ile 300 milyon liraya sırf gösteriş olsun diye İBB+İTO+TOBB+İİÖİ zorla bir araya getirilerek yaptırılan bu pistten anılan kurumlar ve devlet büyük bir kazık yemiştir. Hadi İTO ve TOBB'a giren kazık üyelerini bağlar ama İBB ve İİÖİ'ne giren kazık tüm İstanbulluları bağlıyor.

    Pist yapmak özel sektörün işidir. Özel sektör bu işte kar görürse hesabını yapar ve pist işine girer. Kar görmezse girmez. Yani bu işin pazarı varsa girişimcisi de olur.

    En büyük motor hacminin 1.6 olduğu ve kişi başı milli gelirin 8500 dolar civarında olduğu bir ülkede bu işten para kazanmak kolay değildir. Zaten bu nedenle diğer yarış pistleri de yan işler yaparak (restoran, kafe, karting, piknik alanı vb.) maliyetleri karşılamaya çalışmaktadırlar.

    Bunun dışında tek seçenek TOSFED'in bu işe girişmesidir ki haliyle o da zarar edeceği bu işe girmek istemez. TOSFED Körfez pistini yapan İstanbul Motor Kulübüne sponsor olmuştur. Pist kar ediyor mu bilmiyorum.

    Keza İstanbulpark'tan sonra en uzun 2. pist olan İzmir Ülküpark da devletin değildir.

    Devlet bu türden ticari yatırımlara girişmemelidir. Ticaret yapmak devletin değil özel sektörün işidir.

    İşin gerçeği Türkiye'de bu işin pazarı zayıftır.

    Ben belediyelerin herkesi ilgilendirmeyen böyle işlere kalkışmalarına karşıyım. Devletin İstanbulpark'tan yediği kazık yeter. Bir ikinci kazığa gerek yok. Bu işi özel sektör ya da TOSFED yapmalı, belediye değil.
    Dediklerinize katılmıyorum
    Devlet kurumları kaar amacı ile çalışmaz halka fayda sağlamak için çalışır eğer ankara halkında belli bir sayıya ulaşılırsa devletin bunu yapması gerekir bütçeleri azalmasın diye yıl sonunda saçma sapan harcamalar yapmak yerine bu tip halkın istediği şeyler yapılmalı istanbul park gibi mükemmel bir piste gerek yok hazineye ait boş bir alanda asfalt atarak giriş kartını okutup girebileceğimiz bir alan yapılabilir inanılmaz yüksek maliyetler de çıkmaz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • o.lut03 O kullanıcısına yanıt
    Katılmayabilirsiniz, bu en doğal hakkınız. Zaten vergilerin nasıl ve nerelere harcanması gerektiği konusu vatandaşlar arasında hep tartışma konusu olagelmiştir. Ben toplanan vergilerin halkın sadece küçücük, azınlık bile sayılamayacak kadar küçük bir kesiminin üstelik ihtiyaç değil, ülke şartları göz önüne alındığında lüks sayılabilecek bir talebine harcanmasını istemiyorum. Devlet böyle fantezi işlere para harcayacağına önce yolların kalitesini yükseltsin.

    Şimdi sizden ricam ABD ve Avrupa'da, Avustralya ve hatta Japonya'da devletin işlettiği yarış pistlerinin bir listesini vermeniz. Verin böyle bir liste, ikna olayım.

    Devletin toplanan vergileri başka türlü çarçur etmesi bu tartışmanın konusu değildir ve zaten tarafımca onaylanan bir şey de değildir. Onun için bunu örnek vermenize gerek yok.

    Öyle her ile otomobil yarış pisti özellikle bizim gibi orta gelir düzeyindeki ülkeler için ihtiyaç değil lükstür.

    Hadi Ankara'ya bir yarış pisti yaptık diyelim. Arkasından Kayseri, Adana, Gaziantep, Erzurum, Trabzon gençleri "biz de isteriz" derse devlet oralara da mı para harcasın? Harcamasın diyorsan sizin ayrıcalığınız ne? Harcasın diyorsan bu değirmenin suyu nereden gelecek?

    Devlet İstanbulpark dışında bir pist yapmış mı ki Ankara'ya da bir tane isteniyor? Kaldı ki İstanbulpark pistinin yapılış amacı belli. Orada F1 yarışları düzenleterek ülke tanıtımına katkı yapıp turist çekmek. Yani İstanbulpark pistinin yapımına devletin bulaşmasının ticari ve kültürel bir mantığı var. İstanbulpark pisti gençler yanlasın diye yapılmadı. Ülke tanıtımı için yapıldı, turist çekmek için yapıldı.

    Ee başka? Devlet başka nereye pist yaptı? haftada 50-100 genç gazlayıp yanlasın diye halkın vergisi çarçur mu edilecek!

    Madem araba seven 1-2 bin genç bir araya gelip devletten kendisine pist yapmasını isteyebiliyor ve bu bir hak olarak görülüyor; o halde ben de 1-2 bin kişi bulayım, Dubai'deki gibi İzmir'e yapay kayak pisti yapmasını talep edeyim!

    Gerçekten toplumsal ihtiyaç olan şeylerle sayı itibariyle daha çok bireysel olan ihtiyaçlar arasında ayrım yapma konusunda bir sorun görüyorum ben.

    Bu işe para vermeye gönüllüyseniz, toplayın 5-10 bin imza, devlete değil, TOSFED altındaki ANOK'a başvurun ve pist yaparlarsa haftalık kontenjanı dolduracağınız taahhüt edin. Onlar da bakarlar olası gelirlerle giderler kafa kafay gibi çıkarsa İzmit ve İzmir'de olduğu gibi bu pist işine girerler.

    Aksi halde devletten böyle şeyler istemek fantezidir. Devlet azınlığın lüksü ile uğraşmamalıdır.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.