Şimdi Ara

Amnesia: Dark Descent (2010) [ANA KONU] (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
376
Cevap
0
Favori
30.721
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • abovvv bu oyun çıkmış ya :)

    ekimde çıkacak diye bekliyorum halen ... benim gibi bir sh cinin böyle eski toprak ların devamı bir oyunu kaçırmaması lazım daha fazla
  • Korku korku diye çok kaptırdım kendimi şimdi oyunda ilerleyemez oldum :(
    Bazen korkudan gelen cesaret ile bağırarak karanlığın içerisine doğru Allah ne verdiyse koşuyorum ne çıkarsa çıksın diyerekten ama bişey çıkmıyor :D
    Bu her an bir yerden bişey çıkacak psiklojisi adamı zaten delirtir valla bu oyun sağlıklı adamı bile deli eder ruh sağlığını bozabilir cidden uyarayım...
  • Oyun klasörünün içinde redist klasöründe Super_Secret.rar diye bir dosya var. Oyunu 3 farklı sonla bitirdiğinizde verdiği şifreleri birleştirip bu şifreli rar dosyasını açıyorsunuz. İçinde güzel şeyler var söylemiyeyim de süpriz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasskabal

    Korku korku diye çok kaptırdım kendimi şimdi oyunda ilerleyemez oldum :(
    Bazen korkudan gelen cesaret ile bağırarak karanlığın içerisine doğru Allah ne verdiyse koşuyorum ne çıkarsa çıksın diyerekten ama bişey çıkmıyor :D
    Bu her an bir yerden bişey çıkacak psiklojisi adamı zaten delirtir valla bu oyun sağlıklı adamı bile deli eder ruh sağlığını bozabilir cidden uyarayım...


    abartmış gibi gelmesin kmseye haklı.Şahsen o borozan gibi çıkan ses yüzünden kaç kere kendimi dolaba kapattım bilemezsiniz
  • Korka korka bitirdim yav.
  • e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda

    aksiyona girersen , canavarlara verilen korkutucu hava yokolur.Git fear fln oyna
  • Bu oyun aksiyon değil zaten, korku/adventure.

    Girişte kendileri de söylüyorlar. "Yaratıklara saldırmayın, başaramazsınız. Sadece kaçın" diyorlar.

    Ama penumbra serisinden kat kat daha kaliteli olmuş bu sefer. Frictional games olayı bayağı ilerletmiş Penumbra'lardan sonra.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda

    aksiyona girersen , canavarlara verilen korkutucu hava yokolur.Git fear fln oyna


    canavarlara baka baka korkma döneminde değilim ben kardeş , 20 senedir sh oynuyorum merak etme ne oynayacağımı çok iyi bilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda


    yapımcıları zaten aynı ve bence asıl korkuyu yansıtabilen nadir oyunlardan..çaresizlik soğuk karanlık... call of cthulhu ile benzetme yapmışlar ama bence bu oyun ondan kat kat daha iyi ve temel korkuları verebiliyor...lovercraft'in zihninde gezinti yapıyorsun sanki
  • ben sevemedim bu tarzı , penumbralarıda oynamıyorum , bunlar sh veya horror adventure gibi değil adventure yönleri de pek yok bence , dialog , farklı mekanlar , karekterler vs. eksik ( bu oyunda başlardayım tabi onuda ekliyim ) yani macerada olduğum havası uyanmıyor açıkcası , sonra herşeyi al taşı kullan vs ama eline bir sopa alıpta gerektiğinde yaratığa ikitane geçireme yani buda anlamsız :) "condemned" gibi olmalılardı en azından ... coc gibi de değiller o oyun tam bir horror adventure dır işte ki tam nitelikteki sh lerde aynı zamnada horror adventure olurlar ilk 4 re oyunu , sh serisi vs. bu tarza gelirsek ben fear puzzle diyorum yada hidden object horror :)


    ama korku severlerinden mutlaka oynaması gerekn bir oyun olmuş ona şüphe yok
  • Öncelikle oyun bugüne kadarki korku oyunlarına oranla hayli farklı. Ben bunu oyunda gerçek hayattaki psikolojik özelliklerin oldukça iyi kullanılmış olmasına bağlıyorum. Yani korku öğesini mümkün olduğunca yaşatabilmek için bir insanın korkabileceği hemen herşey kullanılmış. Bilinmezlik, karanlık, canavarlar ama en önemlisi çaresizlik. Aslında oyunu bu kadar korku dolu yapan bilgisayar başında pek de alışık olmadığımız tarzda çaresiz olmamız. Evohan'ın bahsettiği "elimde taş, sopa gerektiğinde canavara iki tane geçirebilmeliyim " durumu aslında bu nedenle bu oyunda pek hoş kaçmazmış. Hem bu çaresizliğin ve hiçbir şey yapamamanın verdiği o duyguyu kaybettirirdi hem de sıradan korku oyunlarından pek de farkı kalmazdı. Bir de oyunun gerçekçi yanını baya bir kaybetmesine neden olurdu, örnek vermem gerekirse gerçekten o şatoda uyansaydım ve karakterin gittiği yolu izleyip de canavarı görseydim en son yapacağım şey elime taş, sopa alıp canavara saldırmak olurdu. Oysa tam tersine aynen oyundaki gibi ilk gardolaba saklanacağımdan hiç şüphem yok.

    Kısacası korku oyunlarında sizi korkutanlara karşılık verebildiğiniz tonla örnek varken hiçbir şekilde karşılık veremediğiniz ve tek yapabileceğinizin kaçmak ve saklanmak olduğu bir oyun arada oldukça güzel olmuş. Çok da tekrarına kaçmamalı tabii yoksa artık bu tür de sıkacaktır.




  • Bence yaratıkları öldürememiz çok iyi olmuş.Şahsen başıma böyle bir olay gelse aynı oyundaki gibi kaçarım
  • tabikide bu oyunların tazı böyle belirlenmiş , farklı bir tür gibi olması güzel ama gerçekcilik dersek okadar köşeye sıkışıncada halen kaçmaya çalışmak olmaz yahu eline ne geçerse saldıracan artık , ben mesela bitanesi ile dip dibe kaldım elimde lamba mal gibi , o da boyuna peşimden geliyo labayı geçirebilmem lazımdı artık kafasına

    ama bu tarz olacaksada bence interaktif küçük sıyrılma oyunları falan olmalıydı yani yaratıklardan kaçmak için mesela , ozaman aksiyon da katılmış olurdu ve daha heycan verici olurdu sanki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda

    aksiyona girersen , canavarlara verilen korkutucu hava yokolur.Git fear fln oyna


    canavarlara baka baka korkma döneminde değilim ben kardeş , 20 senedir sh oynuyorum merak etme ne oynayacağımı çok iyi bilirim



    artise bak , önemli olan gerçek hayattaki gibi hissetmeni saglayabilmek.Ve gerçekte böle bişey olsa hiç bi insan evladı canavara saldırmazdı.Ki saldırma olsa canavarın oyundaki korkunç havası giderdi , oyun aksiyon olur korku değil




  • aslında burada evohan'a katılmadan edemiyorum tamam oyun korkuyu çok güzel işlemiş ama yanibirazcık kendimizi savunma olmalıydı ne bilim bir tahta alevli meşale keskin bir bıçak mesela..ya da yaratık üzerine taş vb şeyleri fırlatıp onları yavaşlatabilme olabilirdi.
  • @Lucifer Roses, Evohan biraz da oyunun henüz başında olduğu için böyle söylüyor da olabilir zira başlarda bana da biraz fazla sade gelmişti. Ancak oyunun ilerleyen bölümlerinde karakterse karakter, hikayeyse hikaye, herşey yerli yerine oturuyor. Ayrıca canavara karşı savunmasız da değiliz örneğin dikkatli davranırsanız karanlıkta sizi göremiyor ve farkedilmeden gitmek istediğiniz yere rahatlıkla gitme şansınız da var. Ama onun orada o taş koridorlarda dolaştığını bilmek bile yetiyor insana.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda

    aksiyona girersen , canavarlara verilen korkutucu hava yokolur.Git fear fln oyna


    canavarlara baka baka korkma döneminde değilim ben kardeş , 20 senedir sh oynuyorum merak etme ne oynayacağımı çok iyi bilirim



    artise bak , önemli olan gerçek hayattaki gibi hissetmeni saglayabilmek.Ve gerçekte böle bişey olsa hiç bi insan evladı canavara saldırmazdı.Ki saldırma olsa canavarın oyundaki korkunç havası giderdi , oyun aksiyon olur korku değil


    üstte fikirlerimi paylaştım anlamadığın belli uslbun düzgün olsa sana tekrara anlatırdım ama gereksiz olacak




  • birde save olayında bendemi sorun var yoksa oyun mu böyle , öldüğümüzde az geriden başlıyor ve o sırada harcadığımız şeylerde geri gelmiyor ama o arada çıkan yaratıkda birdaha çıkmıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: stonekafa54


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    e bu Penumbra lar gibi olmuş aynı , ben aksiyon yönünü biraz daha kuvvetli bekliyordum , hiç saldırı aksiyona girmiyoruzki oyunda

    aksiyona girersen , canavarlara verilen korkutucu hava yokolur.Git fear fln oyna


    canavarlara baka baka korkma döneminde değilim ben kardeş , 20 senedir sh oynuyorum merak etme ne oynayacağımı çok iyi bilirim



    artise bak , önemli olan gerçek hayattaki gibi hissetmeni saglayabilmek.Ve gerçekte böle bişey olsa hiç bi insan evladı canavara saldırmazdı.Ki saldırma olsa canavarın oyundaki korkunç havası giderdi , oyun aksiyon olur korku değil


    üstte fikirlerimi paylaştım anlamadığın belli uslbun düzgün olsa sana tekrara anlatırdım ama gereksiz olacak


    boşver anlatma , Horror/Survival ' ın ne oldğunu bilmeyen biriiyle tartışmaya vakit ayıramam
    USlubumada kmse karışamaz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Erich Kartmann -- 22 Eylül 2010; 13:45:05 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.