Şimdi Ara

Amerikan versiyon arabalar daha mı iyi ? Farkları nedir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
4.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese iyi forumlar.

    Basit bir sorum var, aynı arabanın amerikan verrsiyonu, avrupa versiyonuna kıyasla daha mı iyidir ? Aralarındaki farklar nedir ?

    Ben arabaların amerikan versiyonunun farklı olduğunu yeni öğrendim, w212 ilanlarına göz atarken farlarının farklı olduğunu fark ettim, sorduğumda bunun amerikan versiyonu olduğu söylendi ve normal versiyona göre amerikan versiyon olan araçlar daha kaliteli oluyormuş dediler. Öncelik us versiyon olsun dediler. Bu konuda bilgisi olanlar aydınlatırsa sevinirim.

    Bahsettiğim farlar bunlar, fark dışında amerikan versiyon olan arabaların ne artıları veya eksileri var ? Mercedesi örnek olarak koydum her marka için soruyorum.

     Amerikan versiyon arabalar daha mı iyi ? Farkları nedir ?  Amerikan versiyon arabalar daha mı iyi ? Farkları nedir ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 30 Temmuz 2016; 20:59:10 >







  • amerikan versyon nasil gelmis ulkeye

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cem1907

    amerikan versyon nasil gelmis ulkeye

    İlanlar Türkiyeye ait değiller, Azerbaycana ait oraya farklı ülkelerden araç getirmek serbest hocam. Konu hakkında bilginiz var mı ?
  • Genellikle daha güçlü motora sahiptirler 2.0 aşağı motor zor bulunur. Buna göre daha güçlü fren ve diğer elemanlar daha güçlü oluyor. Keza Manuel vites de çok nadirdir. Onun haricinde tasarım olarak Aha değişik oluyor, bkz. Uzakdoğu arabaları US vs. EU. Onun haricinde pek bir farkı olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teşekkur ederım, şöyle sorsam aynı motora sahıp olsalar amerıkan versıyon ıle normal versıyonun yınede fren ve dıger elemanları daha mı guclu olurdu ? Sanırım amerıkada katı kanunlar varmıs o yuzden oraya gonderılen araçlar daha özel oluyormus pek turkçe yazı bulamadım.
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Şöyle diyeyim, mesela en basidinden DeLorean için konuşayım.

    Zamanından 2.9 Litre 342 beygie güç üreten motorla satışa sunuluyordu hem US hem de EU pazarında. Fakat US pazarındaki model ABD'nin emisyon kısıtlamaları nedeniyle araçtan 300 beygir gücü güç alınıyor.

    Daha detaylı bir bilgi için Honda, Toyota, VW gibi markaların burda satılan modelleri ile ABD'de satılan modellerini kıyaslayabilirsiniz, mobildeyim detaylı yazamadım kusura bakmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkur ederım, bende yeni ögrendım bıraz benım cahıllığım şuan us versıon ıle avrupa versıyonları arasındakı farkları araştırıyorum fakat cok az konu buldum coguda yabancı.

    Ben en çok malzeme kalıtesı var mı orasını merak edıyorum iç mekanda hocam.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Amerikan araçlarında nedense farların kenarı TURUNCU oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Amerikan araçlarında nedense farların kenarı TURUNCU oluyor.

    Evet, zorunluymuş bende yeni öğrendim.
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    yok malesef pc basinda olsam yardimci olmaya calisirdim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikan DOT / SAE standartları, E normlarından daha yüksektir.

    Avrupa standartları büyük oranda Amerkan DOT, SAE standartlarının tercümesidir zaten, fakat ABD'de bir kaç fazladan test daha vardır. Bunlar devrilme testleri, fren min. güç testleri gibi.

    Mercedes gibi global kalitesi olması gereken markaların popüler modellerinde bu farklar önemli seviyede olmayabilir. Fakat bazı modellerde evet, süspansiyon, şasi, benzin deposu korumaları, iç alandaki güvenlik kıstasları, cam gövde fitil birleşimleri, cam ışık kırma katsayıları gibi pek çok konularda önemli farklar vardır.

    Avrupa otomotivi 90'lardan itibaren geliştikçe bu alandaki farklar giderek azaldı, ama üreticinin tercihi olarak üretim lojistiğine göre, standartlarının birbirlerini kabulüne göre farklılıklar olabiliyor. Mesela ABD, çift masfalı olmayan orta dkiz aynayı kabul etmez, ama AB kabul ediyor. Türkiye'dekiler de dahil Suzuki Swift'ler DOT iç aynaya sahiptir mesela.

    Aydınlatmayla ilgili farklar var. Burara E ve DOT birbirlerini kabul etmezler. Aydınlatma konusunda daha iyi/kötü diyemem, coğrafi gereklere göre farklılıklar var. Avrupa farları virajlı, çift yönlü, dar yollar için optimizedir. Amerikan far uzağı aydınlatma ve simetri konusunda optimizedir. Avrupa far, yan tabelaları ve sağ reflektörleri iyi gösterir, Amerikan farlar otoyol tepe tabelalarını daha iyi, ve sağ/sol reflektörleri daha eşit gösterir. parti teşkile etmeyen tekli ithalatı Avrupa sorun etmiyor sanırım ama yüksek sayılarda getirilemez. ABD, son baktığımda hiç bir şekilde kabul etmiyordu.

    Bunlar pek kafaya takılacak şeyler değil bence. Önemli farklar, güvenlik, süspansiyon ve frenlerde. Mercedes, BMW'de nispeten azdır çünkü lojistik imkanları dahilinde zaten daha iyisini yapmaya çalışıyorlar. ama daha ucuz modellerde, mesela Astra'ya karşı Cruze dersek, evet farklar vardır.

    Standartlar dışında Amerikan metalurjisi ve otomotiv parça endüstrisi biraz daha gelişkindir. Bunların da ufak farkları olur. Mesela camda 'kaplan desenli' lekelenmeler Avrupa'da var, Amerikan üretimi LOF, PPG vs markalarında olmaz. Avrupa'da bunu epey azalttık ama yok edemedik. Bunlar gibi küçük farklar. Modeller pahalı da olsa ABD'den cam falan getirmiyorlar, cam ağır ve lojistiği pahalı, sanıyorum, ondan. camı bütün üreticiler yerel çözmeye çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 30 Temmuz 2016; 21:56:27 >




  • genelde amerikan versiyonlar daha konforlu ve daha yuksek donanima sahip oluyor.
  • @cem1907

    Teşekkür ederim.

    @Karbon 12

    Çok bilgilendirici bir yazı olmuş, çok teşekkür ederim. Hocam sizi bulmuşken bir sorum daha var, cevaplarsanız sevinirim. Japon versiyon diye bir tabir var mı ? Bazı ilanlarda japonyadan gelme diye vurgu yapıyorlar, avrupadan gelme araçlara göre daha yüksek fiyat yazıyorlar. Bu konuda bilginiz varmıdır ?

    @Jeopol

    Teşekkür ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 30 Temmuz 2016; 21:58:39 >
  • http://www.honkforhelp.com/explore/2016/buying-guide-european-vs-american-cars/

    Yabancı bir kaynak, fakat biraz yardımcı olur size.

    @senersongur

    Onun da sebebi şuradan geliyor, "Klasik araçların ilginç ve sıradışı özellikleri" konusunda anlatıyorlar.

    quote:


    1962'de , Cadillac Amerikan Federal Güvenlik Kurumunun'da isteklerini kapsayan bir takim yenilikler bahsetmeye başladı.(ilk, ön ve arka ayrı fren sistemi dahil) O yıl için ortaya çıkan yeni güvenlik özelliklerinden biri de Cadillac tarafından köşe güvenlik lambaları şeklinde adlandırılan özelliktir. Bu konu, Cadillac tarafından bir güvenlik özelliği olarak ele alınmış ve öyle lanse edilmiş, tanıtım broşüründe " Yeni köşe lambaları dönüşlerde yolunuzu aydınlatacak" şeklinde ibarelere yer verilmiştir.Köşe aydınlatma/güvenlik lambaları 1962 yılındaki tüm Cadillac modellerinde standart uygulama olarak yer almış...




  • Teşekkür ederim, translate ile çevirip okuyacağım.
  • EU B8 Passat ,B8,USA B8 Passat ise B7 gibi duruyor.(iç dış)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 12 Angry Men kullanıcısına yanıt
    Rica ederim.

    Tabii, JASO standartları var. Ama bunlar da her zaman E normlarına uymazlar. Emisyonları farklı. Benim burada genelde gördüğüm, Japonya üretimini kastediyorlar. Japonya üretimi ama E normlarına göre. Veya yazdığım Suzuki Swift'teki orta ayna gibi, ortaklaştırılmış. Ortaklaştırma denilen de genelde DOT normlarına uygun bir arabayı, sadece mecburen gereken bir kaç yerde (ön farlar gibi) E standartlarına göre değiştirmek. Çünkü E'nin DOT'ye göre bir fazlası yok, ekstra testleri isteyen genelde DOT. Genelde az sayıdaki üretimlerde böyle olur.

    Ama spor araba diyelim... E normu, DOT'nin fren testindeki "hiç bir fren kuvvetinde arka tekerlek havaya kalkmayacak" şartını istemiyor. Bu halde spor bir modelde Avrupa için süspansiyon sertleştirilebilir. Çünkü satış argümanı zaten spor olması, Avrupadaki rakiplerine ayak uydurmak isteyebilir.

    Model model bilmem, hatırlamam mümkün değil ama örnekler veriyorum.




  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Hocam size çok teşekkür ederim, sayenizde zor bulunan bilgiler edindim. Japon versiyonlu ılanlara mercedes w211 fl da görmüştüm birkaç tane öyle ilan vardı. Bende içimden alman aranbasının japonya ıle ne alakası var dıyordum. Demek ki onlarında farklı standartları varmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 30 Temmuz 2016; 23:19:31 >
  • Daha konforlular diye duymuştum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.