Şimdi Ara

Amerika yollarında kısa bir sürüş

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
88
Cevap
2
Favori
4.546
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    ABD'ye gitmişken, kısa süreli iki yol videosu çektim. Biri caddede,diğeri otoyolda olmak üzere. İlginize sunuyorum.


    ---------------------------------------








  • Cadde de çekilmiş video insana huzur veriyor yeşili ne kadar güzel korumuşlar , ayrıca yollar çok temiz
  • Ana arterde türkiyedeki andavallar gibi gerizekalıca hareketler yapan yok herkes adam gibi gidiyor

  • Bizde olsa o kenardaki ağaç yeşillik ne varsa kazıyıp " falanca cazibe merkezinde lansman fiyatlarıyla" diye 7/24 reklam izlerdik.
  • "Kavga,Abart egzoscular,Gürültü kirliliği,Kornaya 'Daaaaaaaaaat' diye basmalar,Yol vermeyince küfür etmeler"
    Yok. :)
    Temiz yeşillik alanda gidiyorsun kafa rahat.Sorun yok.Güzel ülke cidden.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • İlk dikkatimi çeken şey yeni model olarak nitelendireceğimiz çok fazla otomobilin olmaması 2. videoda.

    Gelirin bu kadar yüksek olduğu bir ülkede gösteriş budalalığı yok belli ki. Öte yandan yılda 20 Milyona yakın araç satılıyor. Hani o bölgeyi baz almamak mı lazım bilemedim tabii.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    İlk dikkatimi çeken şey yeni model olarak nitelendireceğimiz çok fazla otomobilin olmaması 2. videoda.

    Gelirin bu kadar yüksek olduğu bir ülkede gösteriş budalalığı yok belli ki. Öte yandan yılda 20 Milyona yakın araç satılıyor. Hani o bölgeyi baz almamak mı lazım bilemedim tabii.

    Ordaki fakirler burdaki zenginlerdir :))
    Orda en lüks araçlar 40-50bin dolar.
    Belliki orda yatırımı arabaya yapmıyorlar demekk değil mi?
    Anlatabildim mi?
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    İlk dikkatimi çeken şey yeni model olarak nitelendireceğimiz çok fazla otomobilin olmaması 2. videoda.

    Gelirin bu kadar yüksek olduğu bir ülkede gösteriş budalalığı yok belli ki. Öte yandan yılda 20 Milyona yakın araç satılıyor. Hani o bölgeyi baz almamak mı lazım bilemedim tabii.

    Genel olarak yeni model araç olmadığı doğru. Ama Türkiye piyayasasına göre lüks olarak sayılabilecek F segmenti araçları şehir içinde fazlaca görmek mümkün.

    Örnek vermek gerekirse, 4 gün içinde 2 defa Audi S8, 2 defa BMW M3, 1 defa Ferrari LaFerrari, 1 defa Lamborghini Aventador, 3-4 defa Mercedes S500-600 ve 3-4 defa BMW 750-760i görmüş oldum.
    Yine lüks sayılabilecek Amerikan SUV'larına hiç değinmiyorum, çeşit çeşit ne varsa gördüğümü düşünüyorum, yenisiyle eskisiyle.




  • Bizim gibi üçüncü,dördüncü dünya ülkelerinin dışında kalan ülkelerde trafikte araç kullanan kişilerin tek derdi öndeki aracı sıkıştırayım,makas atayım değil...Adamlar gayet rahat bir şekilde ve kurallara uygun araç sürüyor,tek amaçları gidecekleri yere stres olmadan sağ salim gitmek...
  • Gözüm dabıl yol aradı, çöp.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p

    Bizim gibi üçüncü,dördüncü dünya ülkelerinin dışında kalan ülkelerde trafikte araç kullanan kişilerin tek derdi öndeki aracı sıkıştırayım,makas atayım değil...Adamlar gayet rahat bir şekilde ve kurallara uygun araç sürüyor,tek amaçları gidecekleri yere stres olmadan sağ salim gitmek...

    Kesinlikle öyle. Hatta otoyoldan çıkacağı bölümden en az 1-2 kilometre önce o çıkış şeridine geçiyorlar ve orada oluşan uzun kuyrukta sakince bekliyorlar.

    Nadir de olsa aykırı hareketleri yapanlar genelde Güney Amerika kökenliler veya yeni yerleşmiş kişiler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shintai -- 14 Haziran 2017; 15:5:14 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Ana arterde türkiyedeki andavallar gibi gerizekalıca hareketler yapan yok herkes adam gibi gidiyor



    Oradaki ehliyet alma prosedürü çok ağır değil, belki de daha kolayca ve kısa zamanda ehliyet sahibi oluyorlar.

    Ama bildiğiniz gibi kurallar bütün gücüyle her zaman insanların içine işlemiş. Kurala uymamanın ne tür sonuçlara yol açacağını iyice sindirmişler içlerine. Ek olarak da her birey kendisini trafik içindeki aykırı davranışlara karşı sorumlu hissetmekte ve bu durumda yetkili mercilere tereddüt etmeksinizin şikayette bulunmaktalar.

    Ben bile trafiğe çıkmadan önce, saatlerce bilgi aldım. Kuralları eksiksizce öğrenmeye çalışıp öyle çıktım. Farklı bir deneyim oldu benim için de.




  • Biz resmen expert seviyede yaşıyoruz Türkiyede
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: FreudeAmFahren

    Ana arterde türkiyedeki andavallar gibi gerizekalıca hareketler yapan yok herkes adam gibi gidiyor



    Oradaki ehliyet alma prosedürü çok ağır değil, belki de daha kolayca ve kısa zamanda ehliyet sahibi oluyorlar.

    Ama bildiğiniz gibi kurallar bütün gücüyle her zaman insanların içine işlemiş. Kurala uymamanın ne tür sonuçlara yol açacağını iyice sindirmişler içlerine. Ek olarak da her birey kendisini trafik içindeki aykırı davranışlara karşı sorumlu hissetmekte ve bu durumda yetkili mercilere tereddüt etmeksinizin şikayette bulunmaktalar.

    Ben bile trafiğe çıkmadan önce, saatlerce bilgi aldım. Kuralları eksiksizce öğrenmeye çalışıp öyle çıktım. Farklı bir deneyim oldu benim için de.

    Hocam aslinda fark su. Biz de ehliyet sinavinda arabayi kullanmana bakiliyor yok stop ettirdin mi vs. (yani ben girdigimde oyleydi.)
    AMerikada ise sinav tamamen kural odakli, stop isaretinde durdun mu? sinayl verdin mi, aynaya baktin mi, sola donuste dogru seridi kullandin mi vs. gibilerinden. Ister otomatik vitesle git ister manuel vitesle sinava onemli degil.

    Tabi ama asil olay kultur ve egitim. Baskasinin hakkina saygi gostermeyi ogretiyorlar cocuklarina. O yuzden kimse cikista bekleyenleri soldan gecip kaynak yapmaya calismiyor.

    Cezalarda agir tabi ama trafikte saygili araba kullanmamin bence ceza ile alakasi yok tamamen egitim ve kultur.

    Bizim kulturde ise herkesin hakli olmak icin bir bahanesi var. Ben cok yorgunum, ben cok calistim, benim isim acil, ben orucluyum vs. vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhn2355

    Biz resmen expert seviyede yaşıyoruz Türkiyede

    Sadece trafikte değil, yaşamdan ölüme kadar ne kadar bölüm varsa hepsi o seviyede. Survivor izlemeye gerek yok, zaten içindeyiz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    İlk dikkatimi çeken şey yeni model olarak nitelendireceğimiz çok fazla otomobilin olmaması 2. videoda.

    Gelirin bu kadar yüksek olduğu bir ülkede gösteriş budalalığı yok belli ki. Öte yandan yılda 20 Milyona yakın araç satılıyor. Hani o bölgeyi baz almamak mı lazım bilemedim tabii.

    Genel olarak yeni model araç olmadığı doğru. Ama Türkiye piyayasasına göre lüks olarak sayılabilecek F segmenti araçları şehir içinde fazlaca görmek mümkün.

    Örnek vermek gerekirse, 4 gün içinde 2 defa Audi S8, 2 defa BMW M3, 1 defa Ferrari LaFerrari, 1 defa Lamborghini Aventador, 3-4 defa Mercedes S500-600 ve 3-4 defa BMW 750-760i görmüş oldum.
    Yine lüks sayılabilecek Amerikan SUV'larına hiç değinmiyorum, çeşit çeşit ne varsa gördüğümü düşünüyorum, yenisiyle eskisiyle.

    O dediğin s500 2015(4matic,coupe)modeli bile burda 1milyona satılırken orda acaba kaça satılıyor?



    O dediğin s8 Türkiyede 10dan fazla yok.2013 modeli bile 150bin euro.(Burda)



    Adamlar kralllar içinde yaşıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -Uzumaki Naruto-


    quote:

    Orijinalden alıntı: shintai


    quote:

    Orijinalden alıntı: McLaren64

    İlk dikkatimi çeken şey yeni model olarak nitelendireceğimiz çok fazla otomobilin olmaması 2. videoda.

    Gelirin bu kadar yüksek olduğu bir ülkede gösteriş budalalığı yok belli ki. Öte yandan yılda 20 Milyona yakın araç satılıyor. Hani o bölgeyi baz almamak mı lazım bilemedim tabii.

    Genel olarak yeni model araç olmadığı doğru. Ama Türkiye piyayasasına göre lüks olarak sayılabilecek F segmenti araçları şehir içinde fazlaca görmek mümkün.

    Örnek vermek gerekirse, 4 gün içinde 2 defa Audi S8, 2 defa BMW M3, 1 defa Ferrari LaFerrari, 1 defa Lamborghini Aventador, 3-4 defa Mercedes S500-600 ve 3-4 defa BMW 750-760i görmüş oldum.
    Yine lüks sayılabilecek Amerikan SUV'larına hiç değinmiyorum, çeşit çeşit ne varsa gördüğümü düşünüyorum, yenisiyle eskisiyle.

    O dediğin s500 2015(4matic,coupe)modeli bile burda 1milyona satılırken orda acaba kaça satılıyor?



    O dediğin s8 Türkiyede 10dan fazla yok.2013 modeli bile 150bin euro.(Burda)



    Adamlar kralllar içinde yaşıyor.







    2015 S550 4MATIC = Bölgedeki en yüksek fiyatlısı 75.000 dolar :

    https://www.mbusa.com/mercedes/cpo/inventory/zip-77057/bodystyle-SDN/class-S/model-S550V4/vin-WDDUG8FB8FA080001

    2015 S600 = 110.000 dolar.

    https://www.mbusa.com/mercedes/cpo/inventory/zip-77057/bodystyle-SDN/class-S/model-S600V/vin-WDDUG7GB0FA142869

    Yani birim olarak karşılaştırırsak arada neredeyse 10 katlık bir alım gücü farkı mevcut. Bizim zenginimiz acayip zengin bence.




  • shintai kullanıcısına yanıt
    Floryada bunlar 5 dk icinde gozukuyor
  • oradamı yaşıyorsun
  • Herkes sol şeridi kapatmış gidiyor..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.