Şimdi Ara

AMD Radeon R7-260X R9-270X R9-280X **290 Geldi** İncelemeler Geldi (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
228
Cevap
1
Favori
14.959
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sanırım 280X veya 270X CF yapacağım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: setek01

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco
    Hem önceden Tahitinin aynısı diyip, şimdide alakasız yerden sayıp sayıştırmak olmaz. Oc model çıakrtacaksan yukarıya doğru oc edilmiş kart çıkart dersin o şekilde olur mantıklı eleştri yapacaksan. 7970'e rakip 280x, 7970ghz'e rakip başka 280x garip dersin o olur. Yap bi tane 1100(base)/1200(boost) model ne 40 tane yapıyorsun dersin odur doğru eleştri.


    Aynı hatayı 770 çıkınca da yaptılar, 680 ile aynı dediler. Oysa hem güç tüketimi artırılarak buna göre dizayn edilmişti hem de boost 2.0 yazılımı çok basite indirgendi, bellek frekansıda arttırılmıstı.
    Tabi ki üst limitlere uygun bileşen kullanılan 680 ligthning ile 770 lightning arasında fazla fark çıkmaz. Sanırım bunda da bu tarz bir optimizasyon oldu, umarım olmuştur. 7970 çoğu markada faildi. Asus olanlar ise pahaıydı. ben bu segmentte bir kartta ihtiyaç duyuyorsam artık en azından daha uygun fiyala alabilmeliyim diye düşünüyorum...
    Edit:
    Şekil a'da görüldüğü üzere güç tüketiminde 50w artış var. Bu kısmı Nvidia'dan kopya olmuş. Ama fiyatı uygun olursa benim takibimde. 7970'e belki yetmiyordu ben şahsen bu farka aldırmam. Hele 1100'ün üstünde kararlı çalışırsa ...


    Haklısın yani 7970 kaliteli kartlarla gelsin ve uygun fiyatı olsun iyi olur. "7970 done right" için biraz uzun zaman aldı ama kartlar kaliteli ise neyse idare eder dedirtir, o kadar kötü gibi durmuyorlar.

    Burda Anand güç tüketimi var, Asus da 7970ghz den daha çok tüketiyo gibi gözükmüyor, Xfx zaten geride :

    http://www.anandtech.com/show/7400/the-radeon-r9-280x-review-feat-asus-xfx/20


    http://www.guru3d.com/articles_pages/radeon_r7_260x_r9_270x_280x_review_benchmarks,10.html
    Burda Guru3d'nin 2k testinde 13w faln fazla çekiyor diyor, ama performansı da %0-10 aralığında daha fazla. PowerColor kart demişler, Powercolorın da tek 280x kartı 850mhz base var(1000 boost). boost olarak 1000mhz i aşmıyorsa 2k da 7970ghz'i az da olsa geçebilir olması değişik bi durum (3-5 FPS için ezdi tokat manyağı yaptı moduna girenler de var ya neyse, % 0-10 aralığında getirisi var gözüküyor adamlara göre).

    Farklı testler farklı şeyler söylüyor. Farklı kart dizaynı güç tüketimi, soğutma açısından farklılığa yol açar. Aynı tür çip kullanan farklı kartlar arasında anlamlı seviyelerde güç tüketimleri olabiliyor. Belki Guru'nun incelemesinde PowerColor'ın kerameti vardır, belki başka bişeydir.

    Belki AMD, Nvidia'nın çıkartabileceği diğer yeni kartlara karşı önceden bu şekilde önlem alıyordur, daha geniş bi alanı kapsayarak. Pazardaki aynı çip ile 850mhz alanından 1100mhz alanına kadar kartlara imkan vererek.

    Benzeri 290 ile de olabilir. Böylece 3 tane çip ile 660ti dan Titan'a kadar olan bütün alanları kapsamış ve dezavantaja düşmemiş olmayı amaçlıyor olabilir (750ti/760ti çıkar, 10SMX GK110 çıkar, nasıl olacaksa 15SMX gk110 çıkar onların performans aralıklarını kapsayan 3 çip hedeflemiş olabilirler ).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 8 Ekim 2013; 16:24:03 >
    _____________________________
    Mess With us, and you will feel
    A Pain so true yet so unreal




  • HeavyClocker H kullanıcısına yanıt
    köprü olayından kurtulmuş olacaksın : )

    edit:bu arada yeniden baktımda f+p olarak 270x den cf yapmak daha mantıklı olacak.7950 cf de olduğu gibi.260x dende güzel cf olacak gibi.oc performansları benim için en önemli kıstas olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark matter -- 8 Ekim 2013; 16:32:56 >
    _____________________________
    SONY Playstation 5 Digital Sürüm

    AMD Ryzen 7 7700 (5.5 Ghz)--Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti Windforce OC SFF 16GB--MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI--Patriot Viper Venom 32GB (2x16GB) DDR5 7400MHz CL36(6000 CL26 1:1)--43" Samsung UHD 4K 144 Hz Odyssey Neo G7 G70NC Gaming Monitor--32" Samsung Odyssey G7 240 Hz G-Sync WQHD 2K Curved Monitör --WD Wd Black Sn850 1 TB Gen4 NVMe M.2 SSD--Crucial P3 Plus 1TB PCIe Gen4 3D NAND NVMe M.2 SSD--970 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--960 EVO 500 GB NVMe M.2 SSD--WD Green SN350 NVMe M.2 SSD (480 GB)--Phanteks Eclipse P500A--MSI MPG A850G Gen5 850 W--NZXT Kraken X62 Liquid Cooling System--Ultra Slim Soundbar HW-S800B--Asus TUF K3 AURA Mekanik Oyuncu Klavyesi--ROCCAT KONE EMP RGB Gaming Mouse
  • Rubisco kullanıcısına yanıt
    GTX760 fiyatından satılsın da biz de rahat edelim. O fiyata 7970 varsa alayım. Vatan'da sapphire 7970 950 TL. Asus 1045 TL.
    _____________________________
    “Tarih’i” “tekerrür” diye tarif ediyorlar;
    Hiç ibret alınsaydı, tekerrür mü ederdi?



  • setek01 kullanıcısına yanıt
    bu kartın değerleri güzel gibi
    300dolara 770 e çok yakın bir kart bence her türlü alınabilitesi yüksek bir kart olmuş


    pahalı diyen arkadaşlar bunları göz önünde bulundurun bence 770 daha yeni nvidia indirimi ile gerçek fiyatına düşecek şu zamana kadar kazıkladılar milleti
    280x in tek kötü yanı var o da güç tüketimi onun dışında f/p olarak her türlü 770 den daha iyi bir kart



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 8 Ekim 2013; 16:36:58 >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800x3d - Arctic Liquid Freezer II 420 aio - Asus x570 ROG Crosshair VIII Hero - Gskill 2 x 16gb 3200CL14 Ram(3800CL16) - Asus Rtx4090 TUF OC - Samsung 990 PRO 2tb m2 SSD, Samsung 980 PRO 1tb m2 SSD, 3 x Samsung 870 QVO 8tb SSD - Samsung G8 OLED Monitor - Phanteks Enthoo Pro 2 Case - Corsair AX1000 Platinum Psu - Creative Sound Blaster AE-9 Sound Card - Noctua NF-A12x25 PWM Chromax, Arctic P14 PWM PST fans, Corsair Icue Commander Core XT - Logitech G815 Tactile Keyboard - Logitech G PRO X SUPERLIGHT Mouse - ARTISAN FX HAYATEOTSU X-SOFT X-LARGE Mousepad - Sennheiser HD 800s hi fi Headphone
  • Aynı zamanda Mantle / SteamOS'nin ne olduğu belli olana kadar az beklemek herkes için fayda getirir bana göre. Hele CF/SLI içn mutlaka beklenmeli nolr nolmaz diye.
    _____________________________
    Mess With us, and you will feel
    A Pain so true yet so unreal
  • gigabyte 280x incelemesi
    http://www.youtube.com/watch?v=hZQANNndqOA&feature=youtu.be&a



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi defaulticus -- 8 Ekim 2013; 16:58:43 >
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800x3d - Arctic Liquid Freezer II 420 aio - Asus x570 ROG Crosshair VIII Hero - Gskill 2 x 16gb 3200CL14 Ram(3800CL16) - Asus Rtx4090 TUF OC - Samsung 990 PRO 2tb m2 SSD, Samsung 980 PRO 1tb m2 SSD, 3 x Samsung 870 QVO 8tb SSD - Samsung G8 OLED Monitor - Phanteks Enthoo Pro 2 Case - Corsair AX1000 Platinum Psu - Creative Sound Blaster AE-9 Sound Card - Noctua NF-A12x25 PWM Chromax, Arctic P14 PWM PST fans, Corsair Icue Commander Core XT - Logitech G815 Tactile Keyboard - Logitech G PRO X SUPERLIGHT Mouse - ARTISAN FX HAYATEOTSU X-SOFT X-LARGE Mousepad - Sennheiser HD 800s hi fi Headphone
  • quote:

    Orijinalden alıntı: n1ghtr4v3n

    muhtemelen R290 gtx780 seviyesinde R290X de 780 classified veya lightning seviyesinde fln olur diye tahmin ediyorum. sadece bellek ve bellek arayüzünü şişirirler 4gb 512bit fln yaparlar ki fazla anlamayanlar 780'den iyi zannetsin diye, hemen cüzdanı açsın diye... performans olarak da fiyat olarak da doyurucu olacağı düşüncesinde değilim... muhtemelen 780'den ucuz olacaktır. 770-780 arası fiyata 780 performansı verir diye düşünüyorum.

    aslında daha önceki beklentim 290X için titan-780 fiyatları arasında performans olarak da 780nin biraz üzerinde olur diye bekliyordum ama... diğer kartlar hayal kırıklığı olunca beklentim düştü

    bakalım görücez

    Ben Titan'ı bayağı geçer diyordum çünkü daha Titan Ultra gelir diye düşünüyorum üstelik Maxwell çok iyi olacak bence,Nvidia:
    -Kepler ara geçiş Maxwell devrim
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Aynı zamanda Mantle / SteamOS'nin ne olduğu belli olana kadar az beklemek herkes için fayda getirir bana göre. Hele CF/SLI içn mutlaka beklenmeli nolr nolmaz diye.

    "Multithreaded parallel CPU rendering support for at least 8 cores" yazıyor.

    Opengl kullanırken aynı anda sadece tek izlek/çekirdek üzerinden render işlemi yapılabiliyordu. Bu mantle denilen şey yardımıyla tüm cpu çekirdekleri kullanılabilecek bu olay için.




    "Up to 9 times more draw calls than comparable APIs by reducing CPU overhead" yazısında da şunu açıklıyor:

    Windows(ya da Microsoft tabanlı bir işletim sistemi için) için gereksiz gecikmeleri azaltarak ya da tamamen pas geçerek en az 9 kat daha fazla çizim komutu yollanabilecek yazıyor. Y Sanırım directx kullanırken herhangi bir işlem yapılmak istendiğinde önce windows üzerinde güvenlik için birtakım kontrollerden geçiyor ve bu da gecikmeye sebep oluyor.

    Üstteki iki özellik FX8150 gibi işlemcisi olanlar için cuk oturmuş sanki.




    "All hardware capabilities are exposed through the API" :


    GPU nun tüm özelliklerinin kullanılabilecek olması da directx ya da opengl ile kart arasındaki uyumsuzluklarını ortadan kaldıracak sanki.(oyun directx11 ama gpu değil ise oynanamıyormuş ya o mesela)





    "More fine control over the hardware." cümlesinden anladığım:

    Hani skyrim oyununda düz x87 kodları kullanıldığı için çok yavaş çalışıyordu da sonradan AVX ya da SSE optimizasyonlusunu çıkardılar da hızlandırdılar ya, GPU için de sanırım bu şekilde gpu'nun gerçek kodlarına çok yakın bir dilde programlama yapar gibi kod yazılabilecek. C++ 'nın assembly optimizasyonu gibi ya da Java içinde JNI kullanmak gibi, C# içinde C++ kullanmak gibi.

    Sadece AMD işlemci/gpu ile kullanılabilecek yazıyor.


    Mantle destekli motor kullanan oyunlar:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_3#Frostbite_3



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 8 Ekim 2013; 17:31:33 >
    _____________________________




  • Dalgalanma sorunu falan kalmazsa alırım.
    _____________________________
    Maybe there are no good people, maybe there are only good decisions
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Aynı zamanda Mantle / SteamOS'nin ne olduğu belli olana kadar az beklemek herkes için fayda getirir bana göre. Hele CF/SLI içn mutlaka beklenmeli nolr nolmaz diye.

    "Multithreaded parallel CPU rendering support for at least 8 cores" yazıyor.



    Saol eline sağlık,da (gücenmezsen) bu forumda low level API ile açıklama yapmana gerek olmayan belki en son kişilerden biriyimdir.

    Sorun SteamOS'nin ne olduğunu bilmiyor olmamız. Low-level API tarzı GL dışı farklı bişey mi var, yoksa kernele entegre, belli önceliklere sahip optimize edilmeye çalışılmış bi GL altyapısı mı var belli değil. İkincisi daha mantıklı gibi geliyor, ilki özel API olayı daha zor "şimdiye kadar aklınız neredeydi" dedirtecek cinsten.

    Eğer GL altyapısını özelleştirmeye çalışmışlar ise ne ala herkes yararlanır, amaç zaten işletim sistemi olarak dağıtmak. Ama getirisi yeri görü inletir olmaz gibi duruyor.

    Sig12 için hazırladıkları PDF : L4D'i Lin GL için nasıl 6 fps 'den 300 FPS'ye çıkardık :

    https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/2012-siggraph-opengl-bof/Valve-Left-4-Dead-2-Linux-SIGGRAPH_Aug12.pdf

    Multithreaded driver altyapısı yüzünden Nvidia/680 'i seçtilr. O zmanlar AMD'nin desteği yoktu (yıl 2012 MT-render hala çalışmıyor, Nvidia'ya da heryerde getirisi yok). Belki GL'in thread/context yapısı yüzünden de seçmişlerdir.

    Tam detaylı okumak istersen :https://developer.nvidia.com/sites/default/files/akamai/gamedev/docs/Porting Source to Linux.pdf

    Sunumla beraber izlemek istersen :http://www.gdcvault.com/play/1017850/

    Eğer bu tarz bişey varsa devrim yaratmaktan uzak olabilir gibi. Linux altında çok fazla olmasa da test edilebilen oyunlar var ve mucizevi bi şekilde hızlanmıyorlar. GL'in kendisi ile Win Dx ve Glide tarzı low-level çok farklı şeyler.

    SteamOS özel API getirmez ise (büyük ihtimalle olmaz gibi görünüyor çünkü), bi tür alternatif olur çok uzun zamana yayılmış yeni bi yolculuk olur. Öyle Win bitti Dx bitti flan olmaz.

    Tam süpriz olup hiç beklenmedik şekilde oyuna özel gerçekten işe yarayan low-level API oldu diyelim. Sonrası getirisine bağlı, neyin nasıl yapıldığına bağlı. O zman oyun fiyatından tut konsol fiyatına, Win / Dx'e kadar çok taş oynatır.

    Mantle olayına CF/SLI gibi bakmak lazım şimdilik. Çok oynadığın bi oyun var, CF desteği iyi, bu yüzden uygun fiyata bi CF sistem kurayım diyorsun dimi? Kararının çoğunluğunu sık oynadığın oyundaki CF'nin başarımı belirliyor. Benzeri burda da geçerli, Çok oynadığın oyun Mantle destekli ise getirisine göre kart seçiminde faydası olabilir kararını etkileyebilir. Hangi durumdaki getirisi ne derece kabul edilebilir olur onlar önemli.

    Mantle / SteamOS'nin tam neler olduğu nereye kadar ucunun varabileceği anlaşılır yani kısa zamanda, gerisine sonra bakılır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rubisco -- 8 Ekim 2013; 18:41:15 >
    _____________________________
    Mess With us, and you will feel
    A Pain so true yet so unreal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit

    quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    Aynı zamanda Mantle / SteamOS'nin ne olduğu belli olana kadar az beklemek herkes için fayda getirir bana göre. Hele CF/SLI içn mutlaka beklenmeli nolr nolmaz diye.

    "Multithreaded parallel CPU rendering support for at least 8 cores" yazıyor.



    Saol eline sağlık,da (gücenmezsen) bu forumda low level API ile açıklama yapmana gerek olmayan belki en son kişilerden biriyimdir.

    Sorun SteamOS'nin ne olduğunu bilmiyor olmamız. Low-level API tarzı GL dışı farklı bişey mi var, yoksa kernele entegre, belli önceliklere sahip optimize edilmeye çalışılmış bi GL altyapısı mı var belli değil. İkincisi daha mantıklı gibi geliyor, ilki özel API olayı daha zor "şimdiye kadar aklınız neredeydi" dedirtecek cinsten.

    Eğer GL altyapısını özelleştirmeye çalışmışlar ise ne ala herkes yararlanır, amaç zaten işletim sistemi olarak dağıtmak. Ama getirisi yeri görü inletir olmaz gibi duruyor.

    Sig12 için hazırladıkları PDF : L4D'i Lin GL için nasıl 6 fps 'den 300 FPS'ye çıkardık :

    https://www.khronos.org/assets/uploads/developers/library/2012-siggraph-opengl-bof/Valve-Left-4-Dead-2-Linux-SIGGRAPH_Aug12.pdf

    Multithreaded driver altyapısı yüzünden Nvidia/680 'i seçtilr. O zmanlar AMD'nin desteği yoktu (yıl 2012 MT-render hala çalışmıyor, Nvidia'ya da heryerde getirisi yok). Belki GL'in thread/context yapısı yüzünden de seçmişlerdir.

    Tam detaylı okumak istersen :https://developer.nvidia.com/sites/default/files/akamai/gamedev/docs/Porting Source to Linux.pdf

    Sunumla beraber izlemek istersen :http://www.gdcvault.com/play/1017850/

    Eğer bu tarz bişey varsa devrim yaratmaktan uzak olabilir gibi. Linux altında çok fazla olmasa da test edilebilen oyunlar var ve mucizevi bi şekilde hızlanmıyorlar. GL'in kendisi ile Win Dx ve Glide tarzı low-level çok farklı şeyler.

    SteamOS özel API getirmez ise (büyük ihtimalle olmaz gibi görünüyor çünkü), bi tür alternatif olur çok uzun zamana yayılmış yeni bi yolculuk olur. Öyle Win bitti Dx bitti flan olmaz.

    Tam süpriz olup hiç beklenmedik şekilde oyuna özel gerçekten işe yarayan low-level API oldu diyelim. Sonrası getirisine bağlı, neyin nasıl yapıldığına bağlı. O zman oyun fiyatından tut konsol fiyatına, Win / Dx'e kadar çok taş oynatır.

    Mantle olayına CF/SLI gibi bakmak lazım şimdilik. Çok oynadığın bi oyun var, CF desteği iyi, bu yüzden uygun fiyata bi CF sistem kurayım diyorsun dimi? Kararının çoğunluğunu sık oynadığın oyundaki CF'nin başarımı belirliyor. Benzeri burda da geçerli, Çok oynadığın oyun Mantle destekli ise getirisine göre kart seçiminde faydası olabilir kararını etkileyebilir. Hangi durumdaki getirisi ne derece kabul edilebilir olur onlar önemli.

    Mantle / SteamOS'nin tam neler olduğu nereye kadar ucunun varabileceği anlaşılır yani kısa zamanda, gerisine sonra bakılır.







    Bilgilendirmen için teşekkür ederim. MT-render gibi bazı özellikler Titan'da donanımsal olarak mevcut değil mi? Hyper-q, GPU-direct, GMU ve dynamic parallelizm özellikleri yazıyor. Yani titan aslında mantle 'ın verebileceği özellikleri önceden de donanımsal olarak kullanıyordu yanılıyor muyum? Bir de mantle a benzer bir api olarak Glide verilmiş Wikipedia'da. Tam hatırlamıyorum ama Glide ile Quake daha hızlı çalışıyormuş(diğer apilere göre).



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 8 Ekim 2013; 19:51:59 >
    _____________________________




  • sizce HD 7870 ez modelini değiştiriyimmi ? yeni oyunlarda sıkıntı yaşarmıyım ?
    _____________________________
    non fui, fui, non sum, non curo
    https://hepsiecza.net/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    280x lerin tek tip bi frekans aralığı yok. 7970ghz gibi sabit temel frekansı yok.

    850mhz den 1100mhz aralığına kadar kartlar olacak (boost dahil değil buna).

    Ananddaki Xfx 850mhz, Asus 970mhz,
    TechRep.Deki MSI 1000mhz core frekanslı var.
    Tom'da kullanılan da 850mhz Xfx.

    Düşük frekanslı olanın teste şartlara göre geride kalması normal. Niye o kadar geniş aralığa sahip seri var orasını bilmem, 280x'in mesela 850-950-1100 gibi modelleri olacak. Niye %30 'a kadar aralığı olan modeller var diye eleştirirsiniz o kadar geniş aralığı olan aynı GPU'ya sahip yeni seriye gerek var mı diye eleştrirsiniz orası ayrı.

    Elma ile armutu karıştırmayın yeter, 850mhz kartı 1000mhz lik kart ile karşılaştırıp direk geride işte demek de pek etik olmaz.

    Boost mekanizması 850--1000mhz aralığı olan kartı 7970ghz seviyesine kabul edilecek kadar yaklaştırıyorsa kabul edilebilir bi yere kadar. 7970ghz 850mhz 280x'den %5 gibi daha performanslı ise, ona göre yorum yapılır.

    850mhz kart da 7970'den (ghz olmayandan) %5-6 civarı daha iyi gibi ise yine ona göre yorum yapılır. Niye 7970ghz ile 7970 arasına bişey sokma ihtiyacı var denir.

    Aynı şeyler Asus için de geçerli, onun ki 970mhz ama. Kimse test boyunca ortalama frekansdan boost ile kaç civarına çıktığından ne kadar etkilediğinden bahsetmemiş. 1070mhz boost frekansı olduğuna göre o şekilde 7970ghz 'nin önüne geçmiş olmalı.

    Asus 280x(970mhz) 7970ghz'nin bi gıdım önünde boost sayesinde, geride falan değil hangi karta baktığınıza dikkat edin.

    Niye 850--1100 mhz arası 280x ler olacak mantığı tuhaf dersiniz bunu eleştrirsiniz, bunun üstüne bide daha farklı çalışan boost eklemişler iyice karışmış dersiniz. Şimdi millet aynı markanın aynı 280x'inin 3-4 farklı modelinin performans testlerini araştırmak zorunda olacak dersiniz, bu kadar karmaşaya gerek yoktu dersiniz o kadar


    Hem önceden Tahitinin aynısı diyip, şimdide alakasız yerden sayıp sayıştırmak olmaz. Oc model çıakrtacaksan yukarıya doğru oc edilmiş kart çıkart dersin o şekilde olur mantıklı eleştri yapacaksan. 7970'e rakip 280x, 7970ghz'e rakip başka 280x garip dersin o olur. Yap bi tane 1100(base)/1200(boost) model ne 40 tane yapıyorsun dersin odur doğru eleştri.


    Bu söyledikleriniz çok güzel de ben referans kartla referans kartı karşılaştırıyorum ve diyorum ki: "280X, HD7970 GE ile HD7970 arasındadır. Fiyatı da 300$'dır. Oyun kampanyası da yok deniyor. Ancak HD7970'lerin özel tasarım ve OC'lu modelleri zaten 280$ civarıydı (hâlâ öyle) ve 3 adet oyun veriliyordu yanında (hâlâ öyle). 280X bu denklemin neresinde kalıyor? Dibinde!"

    Bunun üstüne söylenecek bir şey var mı sizce?

    Bana 50 tane base değeri farklı boost değeri farklı kart sunup kafa karıştırmak yerine, HD7970'in bir adım ilerisinde bir kart sunmuş olsa eyvallah. Ama bariz daha kötü. Bu durumu gizlemek için de türlü taklalar atılmış, sitelere belli ön bilgilendirmeler ve inceleme kılavuzları sunulmuş. Yoksa bütün siteler birden bire test prosedürlerini değiştirip de oyunların alayını AMD'nin oyun programındaki oyunlarla değiştirmezlerdi. The Tech Report bu duruma en güzel örnek. Anandtech keza... Ama en hastası olunacak nokta, F/P karşılaştırmasında HD7970 GE'ın 370-400$'dan değerlendirilmiş olması. Demek ki Newegg yalan söylüyor, o kartlar satılık değil.

    Bir sitede çıkıp dememiş ki: "Ulan biz zaten en kral HD7970'leri 300$'ın altına alıyorduk, hem de 3 oyun veriliyordu. Şimdi bu 280X ne iş?" Hepsi çıkıp şunu söylüyor: "GTX770'in fiyatı 400$, bu kart da onunla benzer performans sunuyor ve 300$. O zaman bu kart F/P kralı!" Yuh! Yani böyle bir bakış açısı olabilir mi yahu? Kartların boost'u farklıymış da base'i farklıymış vs... Bunlar tamamen traş! Esas hadiseye gelelim: 280X dediğimiz kart yapısı itibari ile HD7970 midir? Bu kartın da fiyatı 280$'ın bile altına düşmüş müdür yurtdışında? Yanında 3 oyun kampanyası da var mıdır? O zaman 280X'in bize sunduğu nedir? Daha yüksek fiyat. Başka hiçbir şey değil. Boost hızı yüksek olan kartlar HD7970 GE'yi geçmiş diye kimse kendini avutmasın. Testler ortada, RX 200 serisindeki 3 kart da eski kartlar kadar OC olmuyor. Çünkü zaten kartların saat hızları yükseltilmiş. Daha ileri gidemiyor kartlar. Yani Amerika'da yaşayan biri için HD7970 alıp OC'yi de basıp 280X'i geçmek mümkün, üstüne de yanında gelen beleş oyunları oynamak mümkün.

    Bu durumda ne konuşacak ne de tartışacak hiçbir şey kalmıyor. Nvidia'nın fiyatları zaten saçmaydı ama AMD bu durum karşısında bile kampanyalarla kart satıyordu. Şimdi onları da iptal etmiş, hayırlı olsun.

    Bahsedilmeyen bir diğer konu; TrueAudio. Sitelere bakıyorum, 260X, HD7790 ile aynı GPU'ya sahip ancak saat hızları artırılmış ve fiyatı da biraz daha yüksek diye beğenmemişler genelde. Bir de 260X'in TrueAudio'sunu artı özellik olarak saymışlar eyvallah, ama biri de çıkıp demiyor ki: "Yahu HD7790'da da aynı GPU var. O zaman bu TrueAudio onda da olmalı. Niye yok?" Bunu bile sormaktan acizler.

    270X'in durumu da 280X'i ile benzer. OC yapıp daha yüksek fiyat çekilmiş. Ne HD7870'in 160$'a düşmüş olmasını sorgulayan var, ne de oyun kampanyasını...

    Kimse kusura bakmasın, bunca sitenin bu kadar yavşaklaştığı başka bir tanıtım hatırlamıyorum ben.
    _____________________________
    Teknoloji, sosyolojiye benzer. Çok sebeplidir... :)




  • Gtx 770 kartlarına toz konduramayanlardan yüksek perdede sitem görüyoruz, yeni R9 280x kartına karşı. Ee tabii, Battlefield 4'ü destekleyecek 3gb kartlardan maalesef değil.
    Öyle bir performans talebi var ki; AMD'nin kartlarının sanki uçan kuşu tutması gerekli. Ram fabrikası yandı, bu yeni kartlarda da daha hızlı ram var. Alaka ortada.
    Kartın seviyesini nereye konduracağınızı bilemeyebilirsiniz. Bence de çok kolay değil zaten, ancak 2gb bir ekran kartı günümüz 1080p çözünürlüğü için fazla fazla yeterli.
    Eğer 3gb ekran kartlarını kıyaslayacaksanız 1600p ve daha üzeri çözünürlüklere bakmanız gerekiyor ki; kartın performansı bir fark yaratsın. 7970 veya 280x tek başına 4K çözünürlüğü kaldırabilecek değil(dirt oyununu tek örnek olduğu için kabul etmiyorum) ancak eğer ikili Crossfire/SLI halinde kıyaslarsanız Nvidia'nın 780gtx kartlarını ciddi geçiyor.
    http://www.hardwareluxx.de/index.php/artikel/hardware/grafikkarten/27912-4k-gaming-amd-gegen-nvidia-wer-ist-bereit-fuer-die-zukunft.html?start=3
    Halen nasıl Nvidiayı savunabiliyorsunuz, ibretlik...
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    Bilgilendirmen için teşekkür ederim. MT-render gibi bazı özellikler Titan'da donanımsal olarak mevcut değil mi? Hyper-q, GPU-direct, GMU ve dynamic parallelizm özellikleri yazıyor. Yani titan aslında mantle 'ın verebileceği özellikleri önceden de donanımsal olarak kullanıyordu yanılıyor muyum? Bir de mantle a benzer bir api olarak Glide verilmiş Wikipedia'da. Tam hatırlamıyorum ama Glide ile Quake daha hızlı çalışıyormuş(diğer apilere göre).

    Glide hızlı çalışırdı alternatifi yoktu bizim vodoolar için kraldı. hardcore oynayanların baştacıydı falan filan. D3d denen şeyin ne olduğu belli değildi o zmanın şartları için normaldi. Gldie olduğu yerde kaldı ama, innovasyondan yoksundu ilerleyemedi ilerletemediler geliştremediler, inatları vardı kimseye ucundan vermediler.

    vodoolar hala dither ile 22 bit derken nvdia 32bit oldu, sitelere millete bakın nvidia daha kaliteli olayına getirdiler, pireyi deve ettiler. tamam vodooo daha kaliteli değildi sonraları ama abartılacak kadar değildi oynarken. ama gelişim innovasyon vs. eksikliği üstüne maliyet arge basın PR denince babayı aldı. Sonra da Nvidia satın aldı lol.

    Multi threaded render Dx11'in özelliği. Nvidia AMD'nin değil. her bi çekirdeğin farklı bi command buffer oluşturup komut yollar gibi davranmasını sağlıyor. render sırasında yapılacak CPU-GPU iletişimi için emirleriin güncellemelerin paralel olarak yapılmasını amaçlıyor. 8 çekirdek varsa 8 render threadini >>> GPU'ya yollamaya çalışıyor.

    teorik kısmı burası, pratikte işlevselliği kısıtlı. Nvidia'nın kısıtlı desteği vardı ama Civ5 gibi oyunlarda çalışıyodu, bugun FC3 de faln çalışıyor, configden aktif ediosun yerine göre 5-15 fps veriyor, 560ti 660ti gibi kartlarda denesin bilmeyenler. AA açamayan adam açıyorum diyor perf artışı verdi diye.

    Titandaki olaylar farklı, fine-grain faln için dedikleri şey, gk110'un yapısı gk104 ve altındakilerdne az farklı. 255 register'a kadar izin veriyor gk110, compute capability 3.5 diye araştır, paperlara faln bak, PRlara takılma kafanda şekillenir. az nvidia da cuda altyapısı nasıl işler ona faln bakın kafanda şekillenir hepsi.

    bi de bi GPU kernelin, başka kerneller çağrabilmesi olayı var. adı üstünde zaten kafanda şekllenmiştir yada bikaç resme bak anlarsın.

    hyperq network üstünden farklı makinalardaki kartlarla çalışırken MPI iletişimi flan var. fermiye göre daha fazla sayıda iş grubu ile çalışmasına izin veriyor. 10 tane makina 1 tek görev grubu ile çalışırken ve yerine göre birbirlerini darboğaza sokabilirken, bunu engellemek için senin uygun kodlama ana altyapısını kurman gerekirken kepler de görev dağıtımı faln 32 tane mi öyle bişey işte, 10 tane makinadaki farklı gk110 'lar birbirlerini zora sokmadan birinden bilgi veri beklerken diğer 2si eldeki sonuçlar üstünden iletişim kurup başkasına bunları iletebiliyor v.s

    gk110'un fine grain, hyperq bu render mender flan ile hiç alakası yok.

    alakası olabilecek yanı gk110'a özel driver çıkmadı faln diolar ya, şimdi yerini yurdunu bulp gösteremem Quadro driver altyapısını kullanacak diye biliyorum. Özell driver Quadro olayları ile flan beraber gelecek diye düşünüyorum (gk110 k6000 ile). Bunda farklı ne var diyeceğin, thread başına 255 register kullanma imkanı veriyor daha bi esneklik var. thread warp işte cl deki wavefront gibi. yeni driver yazıldığında veya optimize edildiğinde, oyun bu driver altyapısına PTX üstünden ayrıca bi daha optimize edilecek (oyunun kendisi direk gk110'a özel kodlama altyapısı içermeye bilir). geliştriciler zaten amd nvdia için bi noktaya kadar optimize yapıyorlar artık eskiden de o bişey yapmama olayı. duygusl baskı almışlarsa daha az veya daha çok yaparlar ayrı. amd için 40 kere yazdım ekranı tile et rop cache e göre optimize et 2 kat fark yaratıyor onun gibi bişeyi gk110 için yapacaklar eğer gideri yapılabilirliği varsa o kadar.

    Multi-threaded-render Dx üsütnde pek bi işe yaramadı kısıtlı kaldı işte. Civ5 fc3 de faln iş görüyor . civ5'de 6xxx amd kartlara fark atıyordu mesela. Ama tersinden bakarsan, AMD GCN kartlarında mt-render dandik işe yaramıyor, ama adamlar Nvidia'nın gerisinden fark yemeden mücadele edebiliyor. Orası işte garip. O zaman farklı şekilde optimize ediyor. Eğer bunu yapabiliyorsa Dx mutli-threaded-render'dan yeterince faydalanmadan da benzeri iş yapılabiliyor demektir. Eğer böylese işe yaramaz bişey mi mt-render? tavuk civciv hikayesi gibi.
    _____________________________
    Mess With us, and you will feel
    A Pain so true yet so unreal




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rubisco

    quote:

    Orijinalden alıntı: Tugrul_512bit


    Bilgilendirmen için teşekkür ederim. MT-render gibi bazı özellikler Titan'da donanımsal olarak mevcut değil mi? Hyper-q, GPU-direct, GMU ve dynamic parallelizm özellikleri yazıyor. Yani titan aslında mantle 'ın verebileceği özellikleri önceden de donanımsal olarak kullanıyordu yanılıyor muyum? Bir de mantle a benzer bir api olarak Glide verilmiş Wikipedia'da. Tam hatırlamıyorum ama Glide ile Quake daha hızlı çalışıyormuş(diğer apilere göre).

    Glide hızlı çalışırdı alternatifi yoktu bizim vodoolar için kraldı. hardcore oynayanların baştacıydı falan filan. D3d denen şeyin ne olduğu belli değildi o zmanın şartları için normaldi. Gldie olduğu yerde kaldı ama, innovasyondan yoksundu ilerleyemedi ilerletemediler geliştremediler, inatları vardı kimseye ucundan vermediler.

    vodoolar hala dither ile 22 bit derken nvdia 32bit oldu, sitelere millete bakın nvidia daha kaliteli olayına getirdiler, pireyi deve ettiler. tamam vodooo daha kaliteli değildi sonraları ama abartılacak kadar değildi oynarken. ama gelişim innovasyon vs. eksikliği üstüne maliyet arge basın PR denince babayı aldı. Sonra da Nvidia satın aldı lol.

    Multi threaded render Dx11'in özelliği. Nvidia AMD'nin değil. her bi çekirdeğin farklı bi command buffer oluşturup komut yollar gibi davranmasını sağlıyor. render sırasında yapılacak CPU-GPU iletişimi için emirleriin güncellemelerin paralel olarak yapılmasını amaçlıyor. 8 çekirdek varsa 8 render threadini >>> GPU'ya yollamaya çalışıyor.

    teorik kısmı burası, pratikte işlevselliği kısıtlı. Nvidia'nın kısıtlı desteği vardı ama Civ5 gibi oyunlarda çalışıyodu, bugun FC3 de faln çalışıyor, configden aktif ediosun yerine göre 5-15 fps veriyor, 560ti 660ti gibi kartlarda denesin bilmeyenler. AA açamayan adam açıyorum diyor perf artışı verdi diye.

    Titandaki olaylar farklı, fine-grain faln için dedikleri şey, gk110'un yapısı gk104 ve altındakilerdne az farklı. 255 register'a kadar izin veriyor gk110, compute capability 3.5 diye araştır, paperlara faln bak, PRlara takılma kafanda şekillenir. az nvidia da cuda altyapısı nasıl işler ona faln bakın kafanda şekillenir hepsi.

    bi de bi GPU kernelin, başka kerneller çağrabilmesi olayı var. adı üstünde zaten kafanda şekllenmiştir yada bikaç resme bak anlarsın.

    hyperq network üstünden farklı makinalardaki kartlarla çalışırken MPI iletişimi flan var. fermiye göre daha fazla sayıda iş grubu ile çalışmasına izin veriyor. 10 tane makina 1 tek görev grubu ile çalışırken ve yerine göre birbirlerini darboğaza sokabilirken, bunu engellemek için senin uygun kodlama ana altyapısını kurman gerekirken kepler de görev dağıtımı faln 32 tane mi öyle bişey işte, 10 tane makinadaki farklı gk110 'lar birbirlerini zora sokmadan birinden bilgi veri beklerken diğer 2si eldeki sonuçlar üstünden iletişim kurup başkasına bunları iletebiliyor v.s

    gk110'un fine grain, hyperq bu render mender flan ile hiç alakası yok.

    alakası olabilecek yanı gk110'a özel driver çıkmadı faln diolar ya, şimdi yerini yurdunu bulp gösteremem Quadro driver altyapısını kullanacak diye biliyorum. Özell driver Quadro olayları ile flan beraber gelecek diye düşünüyorum (gk110 k6000 ile). Bunda farklı ne var diyeceğin, thread başına 255 register kullanma imkanı veriyor daha bi esneklik var. thread warp işte cl deki wavefront gibi. yeni driver yazıldığında veya optimize edildiğinde, oyun bu driver altyapısına PTX üstünden ayrıca bi daha optimize edilecek (oyunun kendisi direk gk110'a özel kodlama altyapısı içermeye bilir). geliştriciler zaten amd nvdia için bi noktaya kadar optimize yapıyorlar artık eskiden de o bişey yapmama olayı. duygusl baskı almışlarsa daha az veya daha çok yaparlar ayrı. amd için 40 kere yazdım ekranı tile et rop cache e göre optimize et 2 kat fark yaratıyor onun gibi bişeyi gk110 için yapacaklar eğer gideri yapılabilirliği varsa o kadar.

    Multi-threaded-render Dx üsütnde pek bi işe yaramadı kısıtlı kaldı işte. Civ5 fc3 de faln iş görüyor . civ5'de 6xxx amd kartlara fark atıyordu mesela. Ama tersinden bakarsan, AMD GCN kartlarında mt-render dandik işe yaramıyor, ama adamlar Nvidia'nın gerisinden fark yemeden mücadele edebiliyor. Orası işte garip. O zaman farklı şekilde optimize ediyor. Eğer bunu yapabiliyorsa Dx mutli-threaded-render'dan yeterince faydalanmadan da benzeri iş yapılabiliyor demektir. Eğer böylese işe yaramaz bişey mi mt-render? tavuk civciv hikayesi gibi.





    Opencl 2.0 ile de geliyormuş gpu kernelinin başka bir kerneli çağırabilmesi. Ping-pong olayının zorunluluğuna son vermeyi sağlayabilir değil mi? Yani bir matrisin transpozunu almak istiyorum, transpoz alırken ilk matristen geçici matrise ve geçici matristen ilk matrise aktaran kernellere ihtiyacım olacak, ama bunu ayrı ayrı iki kez hosttan kernel çağırmadan, direk kernel içinden kernel yardımıyla yapmak istiyorum mesela. Diyelimki matris 8192x8192 boyutlarında double türünde değişkenlerden oluşuyor ve local mem'e sığmıyor ya da kart dandik. Sanırım matris örneği kötü oldu :) diyelimki sonucu komşusunun değerine bağlı olan bir hesap olsun.

    Merak ettiğim birşey daha var: sadece cpu dan gpu ya 1000 kere çiz emri vererek oluşturduğumuz bir 3-boyutlu şekli kart içinde bir kerede(bir komutta) tesselation ile oluşturabilecek bir tahmini bir fonksiyon verebilen bir program var mı? Atıyorum araba çizmek için cpudan 1milyon kez çiz komutu yolladım, sonraki döngüde kart bunu algılıyor ve hemen fonksiyonunu tahmin edip/bulup sadece tesselation ile çiziyor. Var mı böyle birşey?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tugrul_512bit -- 8 Ekim 2013; 21:21:19 >
    _____________________________




  • bazı yerlerde 770i geçememiş, onun dışında güzel kart, ama daha fazlasını bekliyordum ne yalan söyleyeyim hayal kırıklığına uğradım
    _____________________________
  • guru3d rakipsizdir bence
    _____________________________
  • arkadaşlar yeni sistemde R9 serisini önerirmisiniz
    şu anda 7950 almayı düşünüyorum sizce beklemeye değer mi bu seriyi
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.