Şimdi Ara

Ambulanslar Hakkında Merak Ettiğim Bir Konu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
10.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Discovery de Amerikan ambulaslarının yapımı anlatılıyordu. Acaba bizim ülkemizde neden tek tip ve sırf ambulans için üretim yapan bir fabrika yok merak etmedim değil. Onlar da yol tutuş için özel modifikasyonlar falan da yapılıyor. En sert çukurdan geçince içerisi sarsılmayacak fakat hızlı giderkende yol tutuşunu kaybetmeyecek şekilde tasarlıyorlardı. itfaiye üretimleride aynıydı. Hatta testleri falan vardı şaşmıştım dönüşleri gösteriyordu :) Ayrıca hepsinde kırmızı ışık için cihazlar var ışığa yaklaştıklarında diğer kavşaklara kırmızı yakıp kendi bulunduğu yolu açabiliyor vs.. Video bulabilirsem eklerim.

    Merak ettim açıkçası yazınızı okuyunca.Videoyu bulabilirseniz oldukça güzel olur...
    _____________________________
    ...Jack_Daniel's...
    ...more Jack_ Daniel's...
    ...even more Jack_Daniel's and even more Jack_Daniel's...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Discovery de Amerikan ambulaslarının yapımı anlatılıyordu. Acaba bizim ülkemizde neden tek tip ve sırf ambulans için üretim yapan bir fabrika yok merak etmedim değil. Onlar da yol tutuş için özel modifikasyonlar falan da yapılıyor. En sert çukurdan geçince içerisi sarsılmayacak fakat hızlı giderkende yol tutuşunu kaybetmeyecek şekilde tasarlıyorlardı. itfaiye üretimleride aynıydı. Hatta testleri falan vardı şaşmıştım dönüşleri gösteriyordu :) Ayrıca hepsinde kırmızı ışık için cihazlar var ışığa yaklaştıklarında diğer kavşaklara kırmızı yakıp kendi bulunduğu yolu açabiliyor vs.. Video bulabilirsem eklerim.

    Bende görmüştüm onu.Hele ürettikleri itfaiye araçlarına hayran kaldım.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Discovery de Amerikan ambulaslarının yapımı anlatılıyordu. Acaba bizim ülkemizde neden tek tip ve sırf ambulans için üretim yapan bir fabrika yok merak etmedim değil. Onlar da yol tutuş için özel modifikasyonlar falan da yapılıyor. En sert çukurdan geçince içerisi sarsılmayacak fakat hızlı giderkende yol tutuşunu kaybetmeyecek şekilde tasarlıyorlardı. itfaiye üretimleride aynıydı. Hatta testleri falan vardı şaşmıştım dönüşleri gösteriyordu :) Ayrıca hepsinde kırmızı ışık için cihazlar var ışığa yaklaştıklarında diğer kavşaklara kırmızı yakıp kendi bulunduğu yolu açabiliyor vs.. Video bulabilirsem eklerim.

    Merak ettim açıkçası yazınızı okuyunca.Videoyu bulabilirseniz oldukça güzel olur...

    Vallahi aradğım videou bulamadım normal bir ambulance yapımı anlatan videoyu buldum eski sanırım. Birde test ettikleri videolar vardı sanırım başka program. Aslında ambulans için modifiye yapıyorlar bu videoda. Ya eyaletten eyalete farklılık gösteriyor ambulanslar ya da ben yanıldım :) Tabi doğal olarak ford kamyon kullanıyorlar :D

    http://www.youtube.com/watch?v=4NSZqtKYQSk

    bu da itfaiye

    http://www.youtube.com/watch?v=-lJxZ_vYCCo
    _____________________________

    Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
    Ne mutlu Türküm Diyene





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Teşekkürler
    _____________________________
    ...Jack_Daniel's...
    ...more Jack_ Daniel's...
    ...even more Jack_Daniel's and even more Jack_Daniel's...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jack_daniel's

    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online



    Teşekkürler

    Alıntıları Göster
    bizim üniversitede bir ambulans şöförüyle bu konuda konuşma fırsatı buldum ambulansın motorları fabrika çıkış motoru değil güçlendirilmiş motormuş bide hastanın konulduğu yerin altındada kum torbalarıyla ağırlık yapmışlar
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    bizim üniversitede bir ambulans şöförüyle bu konuda konuşma fırsatı buldum ambulansın motorları fabrika çıkış motoru değil güçlendirilmiş motormuş bide hastanın konulduğu yerin altındada kum torbalarıyla ağırlık yapmışlar

    şehir efsanesi arkadaşım inanmayın şöyle şeylere, motoru güçlendirilmiş felan
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    bizim üniversitede bir ambulans şöförüyle bu konuda konuşma fırsatı buldum ambulansın motorları fabrika çıkış motoru değil güçlendirilmiş motormuş bide hastanın konulduğu yerin altındada kum torbalarıyla ağırlık yapmışlar

    şehir efsanesi arkadaşım inanmayın şöyle şeylere, motoru güçlendirilmiş felan

    ambulans şöfürü bizi yemiş ozaman bide ambulansın arka kapısında awd yazıyordu o ne anlama geliyo
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    bizim üniversitede bir ambulans şöförüyle bu konuda konuşma fırsatı buldum ambulansın motorları fabrika çıkış motoru değil güçlendirilmiş motormuş bide hastanın konulduğu yerin altındada kum torbalarıyla ağırlık yapmışlar

    şehir efsanesi arkadaşım inanmayın şöyle şeylere, motoru güçlendirilmiş felan

    ambulans şöfürü bizi yemiş ozaman bide ambulansın arka kapısında awd yazıyordu o ne anlama geliyo

    All Wheel Drive = 4x4 = 4 çeker

    Ambulanslar yapı itibari ile özel bir karosere zaten sahip, ülke ambulansları genelde VW Crafter, Ford Transitten çevirme araçlar, genelde hasta taşıma kabini özel yapılır
    aracın süspansiyon ve motoru ile alakalı özel bir şey yapılmaz

    ancak gel gelelim gelişmiş ülkelerde özel üretimdir, senin gördüğün AWD kesin U.S üretim'dir.

     Ambulanslar Hakkında Merak Ettiğim Bir Konu
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: infinite

    quote:

    Orijinalden alıntı: safkanhyundaıcı

    bizim üniversitede bir ambulans şöförüyle bu konuda konuşma fırsatı buldum ambulansın motorları fabrika çıkış motoru değil güçlendirilmiş motormuş bide hastanın konulduğu yerin altındada kum torbalarıyla ağırlık yapmışlar

    şehir efsanesi arkadaşım inanmayın şöyle şeylere, motoru güçlendirilmiş felan

    ambulans şöfürü bizi yemiş ozaman bide ambulansın arka kapısında awd yazıyordu o ne anlama geliyo

    All Wheel Drive = 4x4 = 4 çeker

    Ambulanslar yapı itibari ile özel bir karosere zaten sahip, ülke ambulansları genelde VW Crafter, Ford Transitten çevirme araçlar, genelde hasta taşıma kabini özel yapılır
    aracın süspansiyon ve motoru ile alakalı özel bir şey yapılmaz

    ancak gel gelelim gelişmiş ülkelerde özel üretimdir, senin gördüğün AWD kesin U.S üretim'dir.

     Ambulanslar Hakkında Merak Ettiğim Bir Konu



    yok hocam transitti
    _____________________________




  • Arkadaşımın babası ambulans şoförü. Son zamanlardaki araçların çoğunda esp var. Tek bildiğim modifikasyonlu çıkan 4 çeker transitler. Motor gücü olarakta tam bilmiyorum ama 200 hp olarak çıkanlar var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • sprinterla yada crafter la viraja girip saglam cikmak zor degil cunku o biyutuna gore ciddi manada iyi yol tutuslari var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    sprinterla yada crafter la viraja girip saglam cikmak zor degil cunku o biyutuna gore ciddi manada iyi yol tutuslari var
    arkada makas oldugu için dönememe gibi bir durum söz konusu degil... sonuçta arka tarafta esneme pek olmadıgı için araç virajda burkulmuyor... denge noktasıda kaymıyor... binek araba ile bir tutmamak lazım...

    ayrıca uzun şase araçlar herzaman kısa şaselerden daha rahat dönerler... nedenide kaymaya başladıgında kayma olayı daha uzun sürer ve toplamaya vakit kalır... kısa şasede araç bir anda atar ne oldugunu şaşırırsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE

    sprinterla yada crafter la viraja girip saglam cikmak zor degil cunku o biyutuna gore ciddi manada iyi yol tutuslari var
    Yüksek arabalar hareket halindeyken hızlı zannedilir. Göze öyle görünürler. Yere yakın arabalar da tersine yavaş zannediliyorlar. Dışarda olduğu gibi arabanın içindeyken de böyle. Yüksek bir araba virajda 3° yatınca koltukta oturanın dünyası değişiyor, lastikler hala yoldaysa alışkın olmayan birisi şaşırabilir de. Ama alçak bir arabada ağırlık mrerkezi kalça seviyesindeyken aynı açıyı yolcu anlamıyor bile.

    Bu arabalar, yani Sprinter, Transit vb... dönüşlerde yolu bırakmadan önce 0.70~0.75 G ye ulaşabiliyorlar. Fena sayılmaz ama bu değer otomobiller aleminde bildiğiniz 70'lerden kalma lom lom gezen bir Cadillac'ın değerine denk gelir. Yeni binek arabaların ise pek çoğu 0.80~0.85 G aralığındadır. Cooper gibi sert bilinen arabalar da 0.90 G gibi oluyorlar.

    Yüksek kapalı arabalarda yük ve yolcu için farklı süspansiyon sertlikleri oluyor. 2000'lerde çoğu ambulans yük arabalarından dönüştürüldüğü için eleştirilmişti. Çünkü ambulansın hastayı sarsmaması gerekir.




  • Acil Tıp Teknisyeni olarak çalışıyorum. ambulansların arka taraf dışında yürüyen aksamına, motoruna herhangi bi modifikasyon uygulaması yapılmıyor. Ağırlık olarak kum torbaları falan efsane. ancak arka kısımda kullandığımız oksijen tüpleri, sedyeler, koltuklar ve tüm tıbbi cihazlar için elektrik üretilmesini sağlayan invertör denen cihazla birlikte ekstra aküler var. (bildiğim kadarıyla 2 tane.) bunlarla beraber aracın ruhsattaki ağırlığı 3080 kg. bu arada araçlar Sprinter. boş ağırlıklarını bilmiyorum araçların.

    Virajlarda yana yatma durumuda tamamen ambulans sürücülerinin yeteneğine bağlı. kimi E5/TEM'de 90 km yi geçmezken kimi 140-150 civarı hızlarla gidebiliyor. İstanbul’da olanlar bilirler, Hasdaldan 3. Havalimanı'na giden yol var. orda genelde 180 ibreyi kapatıp virajlarıda 140-150 km hızda alan sürücü var tanıdığım. Ben 18 yaşındayım, adam 18 yıldır bu işi yapıyor.

    Ambulans sürücüleride ambulanslara genelde kendi arabalarından iyi bakarlar. Her sabah araç temizliği, düzenli periodlar da serviste bakımları. çoğu özel ambulans şirketinde de kendi ceplerinden karşılarlar hasarı.

    Edit: Baya bi hort oldu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • guzel hort olmus :)
    Nusratli rampalarinda, 13 yillik ambulans soforunun sifir transit ile donemedigi viraji ben 98 model jandarma devriye araci transit ile daha hizli donuyordum. Abartilacak bir donus kabiliyetleri yok bu araclarin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • bir keresinde ambulans adanın etrafını dolanmadan direkt U çekmişti. mercedes ambulans nerdeyse
    15-20 derece yatmıştı, devrilmeden döndü.hızı da fena değildi.
    denge konusunda birşey yapıyorlarmı bilmem ama motorları güçle.dirdikleri kesin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yılmaz058

    bir keresinde ambulans adanın etrafını dolanmadan direkt U çekmişti. mercedes ambulans nerdeyse
    15-20 derece yatmıştı, devrilmeden döndü.hızı da fena değildi.
    denge konusunda birşey yapıyorlarmı bilmem ama motorları güçle.dirdikleri kesin.
    çanakkalede bir kaç kere denk geldim acilin kapısında crafter ve sprinterlerin çoğunun arka makasları sökülüp yeride havalı körük takılmış bununda yol tutuşa katkısı var büyük ihtimalle gariptir ki fordlar hala makaslı
    _____________________________
  • Bizim şirketin 4×4 ambulansı var zor kış koşullarında çalışıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: airarmada

    Bizim şirketin 4×4 ambulansı var zor kış koşullarında çalışıyor
    Sprinter crafter colt transit falan kullanırsanız size verdiği hissiyatı görseniz bir çok sorunuzun cevabını anlarsınız.

    Türkiyede modifikasyon yapılan bir ambulans hiç görmedim
    _____________________________
    Honda Civic (2002)1.6 VTEC ES benzin+lpg ( atiker obd) 'beyaz'Honda cgl 125 2008
    Mercedes-Benz 1993 200e w124 kasa (kare motor-8tuş klima) Hyundai Accent 1.3lx benzin+lpg(lovato) gümüş gri
    1.33 toyota corolla (2015)& 1.6 toyota verso (2012)
  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    Yetenek meselesi diyelim. tam dik açıdan gelen kuvvetli rüzgârda araçlar yolda resmen geziyor. Riskli olsada o rüzgârlarda 70'le de giden var, 140'la da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.