Şimdi Ara

Ambient Occlusion Nvidia Kontrol Panel Yeni Özellik Bence Oldukça Etkileyici (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
4.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Tuğer

    Dediğim gibi, oradaki görüntülerle ilgisi yok, alınan sonucun.

    Açıyla falan hiçbir ilgisi yok (bunu sen de biliyorsun). Aynı farkların olduğu bir duruma rastlamak mümkün değil, oyun içinde bunun için özellikle dolaştım. Güneş ışınlarında değişim falan olmuyor, gölgeler değişiyor o kadar (denediğim noktalar için konuşuyorum).

    Aynı yerden görüntü almak için uğraşmadım zaten, çünkü buna gerek yok. Aynı yerde test edememe gibi bir şey yok, yani.


    İsimlerinin aynı olduğunun elbette farkındayım, ama etkilerinin bir ilgisi yok. Görüntüler ortada. nVidia kendine özel bir şeyler yapmış olabilir, bilemiyorum. Hiç ilgilendiğim, bildiğim bir özellik değil bu.

    Farklı oyun içi ayarlarla aynı etki alınırsa orasını bilmem. O nedenle başkaları da denesin.


    Güneş ışınlarında falan öyle fark olsa hepimiz için güzel, tabii. İnşallah bendeki sistemde bir sorun vardır da ondan öyle çıkmıştır görüntüler


    ordaki ozellik ile alinan sonucunun nasil alakasi yok onu anlamadim

    sonucta birisi oyunda var olan ozellik
    digeride driver ile gelen etkinlestirme


    hem daha bu ozelligin aktif hale getirilmesi daha yeni eklendi driver a
    pekala daha tam destek veremiyor olabilirler

    ama ne olursa olsun sonuca bakarsak
    nvidia goruntu kalitesini bir hayli arttirmis oldu bu yeni eklenti ile



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CeFurkan -- 1 Ocak 2009; 22:53:41 >




  • Böyle bir değişim olsa Nvidia bunu sessizce duyururmuy du bilemiyorum. Eğer bu olay gerçek ise Nvidia bunu pazarlama ve reklamda kullanmaya başlamıştı bile..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: OPTİMİST

    Böyle bir değişim olsa Nvidia bunu sessizce duyururmuy du bilemiyorum. Eğer bu olay gerçek ise Nvidia bunu pazarlama ve reklamda kullanmaya başlamıştı bile..


    Sürücü beta olduğu icin nvidia duyurmamıştır belki ?? Çünkü daha nvidia'nın sitesinde yok bu sürücü... en son whql sürücü var 180.45 sanırsam
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _conscript_


    quote:

    Orjinalden alıntı: OPTİMİST

    Böyle bir değişim olsa Nvidia bunu sessizce duyururmuy du bilemiyorum. Eğer bu olay gerçek ise Nvidia bunu pazarlama ve reklamda kullanmaya başlamıştı bile..


    Sürücü beta olduğu icin nvidia duyurmamıştır belki ?? Çünkü daha nvidia'nın sitesinde yok bu sürücü... en son whql sürücü var 180.45 sanırsam



    cok haklisin
    daha tam calismiyor olabilir bile bu yuzden




  • Bakalım ATI 'nin 9 sürücüleri nasıl olucak ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Applejack -- 1 Ocak 2009; 23:36:44 >
  • Ambient Occlusion xp de yok sanırım panelde öyle bir ayar bulamadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: oLgan

    Ambient Occlusion xp de yok sanırım panelde öyle bir ayar bulamadım

    evet sadece vista ve windows 7 icin
    sacma ama iste microsoft politikasi kesin
  • Yahu Nvidia yeni birşey çıkardımı hemen ne kadar seviniyorsunuz eline şeker verilmiş çocuklar gibi... Ulan o kadar şey çıkardı, nerde kullanıldı bunlar? Ya da ATI de her zaman ona karşı birşey çıkarmadı mı?(bknz: stream) Hadi canım hadi...
  • saol Tuğer ss ler için. Farkı anlamış olduk. Gerçekten güzel olay nvidia için. Crysis ve warhead de zaten SSAO olarak olmasına rağmen driver yoluyla AO eklenmesi çok hoş.

    Ambient occlusion ile ilgili bir yazı :

    http://www.gamerendering.com/2008/11/04/screen-spaced-ambient-occlusion/

    içerisinde pdf olarak açıklamalar da var.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiesTorN

    Yahu Nvidia yeni birşey çıkardımı hemen ne kadar seviniyorsunuz eline şeker verilmiş çocuklar gibi... Ulan o kadar şey çıkardı, nerde kullanıldı bunlar? Ya da ATI de her zaman ona karşı birşey çıkarmadı mı?(bknz: stream) Hadi canım hadi...


    [MiT]TiesTorN ?
  • 'Ambient occlusion is a "fake" global illumination technique, its faster and it looks similar, however it is a very crude approximation to full global illumination'

    http://wiki.answers.com/Q/What_is_difference_between_ambient_occlusion_and_global_illumination

    global illuminationda dx10.1 in en önemli özelliğidir yani atide gerçeği var fake değil yani ama her iki firmada aoyu destekliyor

    bunu şey gibi düşünebilirsiniz pseudo hdryle gerçek hdr gibi bir ps2 oyununda kullanılmıştı bloom ağırlıklı bir effeekti ama hdrye benziyordu neydi oyunun adı ünlüydü at üstünde koşturan bir eleman vardı hata neyse



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eric13 -- 2 Ocak 2009; 1:56:15 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TiesTorN

    Yahu Nvidia yeni birşey çıkardımı hemen ne kadar seviniyorsunuz eline şeker verilmiş çocuklar gibi... Ulan o kadar şey çıkardı, nerde kullanıldı bunlar? Ya da ATI de her zaman ona karşı birşey çıkarmadı mı?(bknz: stream) Hadi canım hadi...


    biri yaranami bastida bu kadar asabisin anlayamadim

    ayrica bu cikardigi seyin ne kadar etkili oldugu sadece Tuğerin verdigi ss ler ile bile belli

    driver tam oturunca bakalim daha ne kadar efektif oldugu daha iyi anlasilacaktir
  • crysiste dx 9 altında ao yu aktive etmek için system.cfg ye bunu ekleyin

    r_SSAO_quality = 2 (0 la 3 arasında değişiyor)
    r_SSAO_radius = 2

    ati kullanıcılarıda deneyebilir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eric13 -- 2 Ocak 2009; 2:06:36 >
  • global illumination: ışığın çarptığı yüzeylerde bıraktığı etkinin yanında, çarptığı yüzeyden yansıyıp gidip başka daha nerelere çarpıp çarpıp yansıdığını da hesaplayan, böylece daha gerçekçi görüntüler elde etmenize yol açan hesaplama yöntemlerinin geneline deniyor yada boyle toparlarsak dogru olur kanatindeyim.

    Ambient Occlusion ise tam GI hesaplaması yapmadan, ortamın aydınlatma (ambient) etkisini canlandırmayı sağlayan bir tekniktir. Mantık olarak sahnede bulunan tüm nesnelerin ortam ışığından (ambient) aynı oranda etkilenmediği düşüncesinden hareket eder. Işından daha çok, aydınlatılan yüzeyin ne kadar ışık alabileceğini saptamaya çalışılır. Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi aydınlatılacak yüzeyin çevresindeki nesnelerle ilişkisi göz önüne alınarak, sahte ama çok daha hızlı bir GI etkisi elde edilir

    görüşe göre dx10.1 ve söylenenlere gore dx11 de gelecek olan GI a yakın degerler elde edip sistemi daha az zorlayan bir method.

    bakalım whql da ne gibi değişiklikler olucak




  • quote:

    Orjinalden alıntı: CeFurkan

    biri yaranami bastida bu kadar asabisin anlayamadim

    ayrica bu cikardigi seyin ne kadar etkili oldugu sadece Tuğerin verdigi ss ler ile bile belli

    driver tam oturunca bakalim daha ne kadar efektif oldugu daha iyi anlasilacaktir

    Sonuçta bu destek ATI'de yok değil, onu demek istiyorum... Nvidia'ya has birşey değil.


    quote:

    Orjinalden alıntı: disorderpunk

    [MiT]TiesTorN ?

    ohooo ta ne zamandı o ya... :) ama evet, o'yum. Sen kimsin peki?
  • performans farki yoksa gercekten guzel uygulama
  • Performans farkı vardır heralde ya?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: rabbitweed

    performans farki yoksa gercekten guzel uygulama


    performans farki var tabiki
    fps ler dusuyor
    cunki daha fazla yoruluyor sistem
    oyle basit bir contrast olayi degil cunki direk olarak hesaplama olayi

    ama sadece vistada olmasi uzucu
    insallah xp ye de entegre ederler

    gerci etmezlersede yakinda windows 7 geliyor
  • Resimlerden belli kontrast farklılığı kesinlikle değil gölgelendirmelerde bayağı farklılık var
  • quote:

    Orjinalden alıntı: VaLoUr

    Resimlerden belli kontrast farklılığı kesinlikle değil gölgelendirmelerde bayağı farklılık var

    evet
    tuğerin koydugu resimlerle bariz sekilde belli oluyor
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.