Şimdi Ara

Alüminyum jant çok mu gerekli? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
56
Cevap
0
Favori
2.303
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Alasim jantin ufak tefek faydalari var,

    Sac janta göre darbelere daha dayanikli, ayrica frenleme esnasinda olusacak sicakligi sac janta gire daha geniş hava bosluklari oldugu icin daha hizli ortamdan uzaklastirabiliyor.

    Bu iki ufak fayda disinda tamamen sus.

    Suse ayiracak paraniz varsa alin, yoksa o parayi yakita veya daha kaliteli lastige harcayin derim.

    Hayirli gunler
    Sac jant daha dayanıklı olmaz mı hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sönmeyen Arıza Lambası.

    Sac jant daha dayanıklı olmaz mı hocam?

    Alıntıları Göster
    Benim bildigim sac jant daha kolay egriliyor çukur vb gibi darbelerde.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Benim bildigim sac jant daha kolay egriliyor çukur vb gibi darbelerde.

    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    Size de hayırlı günler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Teorik olarak çeliğin dayanımı alüminyumdan fazladır. Fakat jantlarda işin içine et kalınlığı girdiği için işler değişiyor. Alüminyum hafif ve işlemesi kolay bir metal olduğu için istenilen kalınlıkta ve modelde dökülüp, yüzeyi talaşlı imalatla işlenip üretimi gerçekleştiriliyor. Et kalınlığı fazla olduğu için eğilme bükükme olayları biraz daha zorlaşıyor.

    Sac jantta ise çeliğin ağırlığından dolayı et kalınlığı ince tutulmak zorunda. Levha preste derin çekmeyle şekillendirlip bazı parçaları kaynaklanıp, boyanıp kullanıma hazır hale geliyor. Et kalınlığı ince olduğu içinde eğilme bükülme daha fazla meydana geliyor.

    Çelik(sac) jant ile aynı et kalınlığında alüminyum jant üretilse aracın ağırlığını bile taşımakta zorlanabilir hocam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Material-Engineer kullanıcısına yanıt
    Bilgilendirme için teşekkürler. Sizin konunuza gelecek olursak bence hiç gerek yok janta. Onun yerine güzel, yumuşak 4 adet kaliteli lastik alırsanız arabadan daha çok keyif alırsınız. Ya da koyun köşeye dursun. 3 defa bakım yapılır o paraya. Devir ekonomi devri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sönmeyen Arıza Lambası. kullanıcısına yanıt
    Rica ederim hocam. Benim için zevkti.
    4 adet falken sincera sn832 ecorun aldım hocam 1 ay önce birde jant alayım diyordum ama sanırım haklısınız. Birde bugün hesapta olmayan masraflar çıktı hayatımda ne kadar sıkarsam o kadar iyi şuan benim için.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Teorik olarak çeliğin dayanımı alüminyumdan fazladır. Fakat jantlarda işin içine et kalınlığı girdiği için işler değişiyor. Alüminyum hafif ve işlemesi kolay bir metal olduğu için istenilen kalınlıkta ve modelde dökülüp, yüzeyi talaşlı imalatla işlenip üretimi gerçekleştiriliyor. Et kalınlığı fazla olduğu için eğilme bükükme olayları biraz daha zorlaşıyor.

    Sac jantta ise çeliğin ağırlığından dolayı et kalınlığı ince tutulmak zorunda. Levha preste derin çekmeyle şekillendirlip bazı parçaları kaynaklanıp, boyanıp kullanıma hazır hale geliyor. Et kalınlığı ince olduğu içinde eğilme bükülme daha fazla meydana geliyor.

    Çelik(sac) jant ile aynı et kalınlığında alüminyum jant üretilse aracın ağırlığını bile taşımakta zorlanabilir hocam.
    Eline ve yüreğine sağlık. Peki kabaca bir c segmenti araçta sac jant mı yoksa alüminyum jant mı üretici için daha maliyetli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam teşekkür ederim...

    Alüminyum jant üretimi daha maliyetli hocam. Kabaca hesap yapacak olursak; üretim ilk olarak kalıp üretimiyle başlıyor, genelde seri üretim olduğu için metal kalıp kullanılıyor ve oldukça maliyetli bir kalıptır bu kalıplar. Kalıp hazırlandı, hurda ya külçe alüminyumlar ergitilip kalıba dökülür. Katılaşan jant kalıptan çıkarılır. (kalıp diğer döküm için tekrar toplanır. Kum kalıp ise kum belli işlemden sonra tekrar kullanılabilir) yüzey kalitesi için talaşlı imalatla işlenir. Sonrası boya ve sevkiyat.

    Sac jantta ise döküm vs olmadığı için enerji tüketimi çok ama çok düşüktür. Zaten model hemen hemen standart olduğu için yeni tasarım yeni kalıp gibi AR-GE işlerine gerek yoktur. Sac gelir direkt lazerde kesilir. İlk pres operasyonun tek vuruşta asıl şekli verilir. 2.vuruçta delikler vs delinir. 3. Vuruşta ütülenir (kalınlık homojen hale getirir. Diğer pres hattında yaklaşık 2 vuruşta jantın çevresi şekillendirilir. Ve son kaynak operasyonuyla birleştirlir. (Yani max 5 6 pres vuruşu ve kaynak işlemi ile boyaya hazır jant.) Sonrası boya ve sevkiyat.

    Seri üretim açısında süre hesabı yaparsak 1 alüminyum jant üretimi süresinde yaklaşık 7-8 tane sac jant üretilebilir. Maliyet hesabı olarakta şöyle örnek vereyim 10 adet alüminyum jant için üretimde sadece alüminyumu ergitmede kullanılan enerji maliyeti ile 15 20 adet sac jantın kullanıma hazır halde kullanılabilir.

    Ham madde olarak maliyet hesaplarsak yine alüminyum çelikten maliyetlidir hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Material-Engineer -- 14 Şubat 2019; 3:59:38 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Material-Engineer

    Eyvallah hocam teşekkür ederim...

    Alüminyum jant üretimi daha maliyetli hocam. Kabaca hesap yapacak olursak; üretim ilk olarak kalıp üretimiyle başlıyor, genelde seri üretim olduğu için metal kalıp kullanılıyor ve oldukça maliyetli bir kalıptır bu kalıplar. Kalıp hazırlandı, hurda ya külçe alüminyumlar ergitilip kalıba dökülür. Katılaşan jant kalıptan çıkarılır. (kalıp diğer döküm için tekrar toplanır. Kum kalıp ise kum belli işlemden sonra tekrar kullanılabilir) yüzey kalitesi için talaşlı imalatla işlenir. Sonrası boya ve sevkiyat.

    Sac jantta ise döküm vs olmadığı için enerji tüketimi çok ama çok düşüktür. Zaten model hemen hemen standart olduğu için yeni tasarım yeni kalıp gibi AR-GE işlerine gerek yoktur. Sac gelir direkt lazerde kesilir. İlk pres operasyonun tek vuruşta asıl şekli verilir. 2.vuruçta delikler vs delinir. 3. Vuruşta ütülenir (kalınlık homojen hale getirir. Diğer pres hattında yaklaşık 2 vuruşta jantın çevresi şekillendirilir. Ve son kaynak operasyonuyla birleştirlir. (Yani max 5 6 pres vuruşu ve kaynak işlemi ile boyaya hazır jant.) Sonrası boya ve sevkiyat.

    Seri üretim açısında süre hesabı yaparsak 1 alüminyum jant üretimi süresinde yaklaşık 7-8 tane sac jant üretilebilir. Maliyet hesabı olarakta şöyle örnek vereyim 10 adet alüminyum jant için üretimde sadece alüminyumu ergitmede kullanılan enerji maliyeti ile 15 20 adet sac jantın kullanıma hazır halde kullanılabilir.

    Ham madde olarak maliyet hesaplarsak yine alüminyum çelikten maliyetlidir hocam.
    Bu kadar detay için çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Megane 2 jantı takın çok yakışır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Motoru dciye çevir daha iyi diyecekken baktım ki dci imiş
    Kapak jantın yakıştığı nadir arabalardan biri kalsın böyle.
  • Yalnız şimdi fark ettim 900 tl çok değil mi? Yanlış anlamayın ama renault jantı değil mi sonuçta. Daha ucuz olmasını beklerdim.
    Mesela aşağıdaki s40 jantları 16 inç, BBS üretimi ve piyasası 900-1200 tl arasında. Bulabilsem hemen alacağım ben de.
    Alüminyum jant çok mu gerekli?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hoşunuza gidiyorsa niye olmasın ki. Sactaan Aliminyuma geçmeyi bırakın ben daha geçen gün aliminyum 17 lerden sıkıldığım için 17 leri verip gidip 19 jant aldım. Araca olan bakışım değişti
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Haklısınız ne diyeyim sonuçta renault .

    Çok samimi arkadaşım lastikçi benim istediğim janttan vardı elinde kaynaklı diye vermek istemedi. Sizin için sorayım isterseniz yarın envai çeşit jant var elinde

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • kankaytsn kullanıcısına yanıt
    Evet bayağı bir yakışıyor ama yeni lastik aldım diye bakamıyorum 16 jant

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.