Şimdi Ara

Albea Multijet 11,5 Litre Ortalama Tüketim

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
7
Cevap
0
Favori
6.363
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2012 1.3 multijet dizel motor arabamız 58 km'de. Arac sıfır alındı. Yol bilgisayarına baktım, Ortalama yakıt tüketimi 11.5 litre yazıyordu. Bu ne kadar normal? Arabayı alırken 100 TL'lik euro dizel almıştım. Yol bilgisayarından menzile baktım 448 km yazdı.
    Mazot aldığımda, depo çubuğu yarının üzerindeydi, şimdi yarıda gösteriyor depoyu.

    Aracın yakıt tüketimi kaç km'de düşer?



  • Depoyu fulle yol yap mesela 200-300km yol git sonra tekrar fulle gerçek yakıt tüketim değerini bulursun.Ayrıca aracın daha yeni ilk başlarda biraz fazla yakması normal.
    2000-3000 km sonra normal değerlere ulaşırsın.
    _____________________________
  • Yol bilgisayarını sıfırla, en azından senin kullanım stiline göre tüketim belli olmaya başlar. Normalde şehir içinde 5-6 lt civarı bir tüketimin gerçekleşmesi beklenir.
    _____________________________
  • Albea'nın yol bilgisayarı nasıl sıfırlanıyor? Anlık tüketim bazen 5.6 bazen 9-10 litre oluyor düşük hızlarda, şehir içi trafikte sürekli değişiyor anlık tüketim.
  • Anlık tüketim adında belli aracınızın o anki kullanımda o anki gibi gitseniz "00 km sonra harcayacağı yakıt miktarını gösterir pek birşey ifade etmez zira dümdüz bir yolsa rüzgar, eğim ve hızınız değişmezse o değer sabit gibi görünür. Önemli olan Ortalama tüketimdir ama sıfırladığınız anda o o anki kullanımınız değeri direkt etkilediğinden ( topladığı veri aralığının az olması nedeni) yüksek değerler okunur. ancak ibre sıfırlandıktan sonra gidilen y0ol arttıkça gerçek değere yakın değerleri gössterecektir. zira yol bilgisayarının hesapladığı aracın gerçekten yaktığı yakıt da değildir. Buaracın içindeki bazı sensörlerden alınan verilerin bir hesabı sonrasında ortaya çıkan bilgi amaçlı bir veridir. full depo alıp bir sonraki yakıt alışınızda aldığınız literyi km ye böldüğünüzde arada fark olduğunuda görürsünüz..

    dizel araçların 100 km de 11 liter yakması için hele ki mj bir motorun bunu yakması için çok devirli ve hızlı araç kullanmanız gerekemekte uğraşsanız bile kolay kolay ulaşılabilecek bir değer değildir.

    Birde genel bir yanlış inanıştır Dizel araçlar yüksek devirde kullanılmalıdır gibi bir şeyi mutlaka duymuşsunuzdur bu aslında Turbonun devreye girmesi ile alaklı bir bilgi olup mj motorlarda 2200 - 2500 devirlerde turbo devreye girer arabnın torku artar batikleşir v.s. ancak bu durumda yakıt da artar.

    Benim Punto evomda vites değiştirme göstergesi bulunmakta bu gösterge sizi Turbo devreye girmeden vites değiştirmeniz gerektiği konusunda uyarır yoksa yakıt değerleriniz artar bu nedenle mesela benim aracım 70 Km de 5. vitese çıkartıyor ha kötü mü oluyor hayır şehir içi 5.3 Lt/100 km yakıyor ha babalar gibi Turboyu devreye sokup da fişek gibi kullanmaya kalkarsam 6.2 ye kadar çıktığım oldu..

    tabi sürekli turbonun devreye sokulmasının Turbonun ömrünüde kısaltacağını unutmayınız alçak devirde kullanılan bir aracın turbosu 200 250,000 km yi rahat rahat görürken yüksek devirli kullanılan bir aracın turbosu 100.000 de sorun çıkarmaya başlıyor. Beden söylemesi.

    Gösterge sııfırlaması da yol bilgisayarında bilgiyi değiştirdiğiniz tuşa uzun basarsanız sayaçlar sıfırlanır. Bu bende silecek kolunun üstündeki tuş ama albeada nerededir onu bilmiyorum.
    _____________________________
    Ryzen 7 1700X - GTX750ti - I7 6700hq, GTX 950m - Amd-FX-8350 - PS4 - Imac 27"




  • quote:

    Birde genel bir yanlış inanıştır Dizel araçlar yüksek devirde kullanılmalıdır gibi bir şeyi mutlaka duymuşsunuzdur bu aslında Turbonun devreye girmesi ile alaklı bir bilgi olup mj motorlarda 2200 - 2500 devirlerde turbo devreye girer arabnın torku artar batikleşir v.s. ancak bu durumda yakıt da artar.


    Hocam düşük devirlerde kullanımın da uzun vadede enjektörlerde sıkıntıya yol açtığı söyleniyor. Bu durumda ne yapılmalı?
    _____________________________


  • açıkçası 2 sene otomotiv ve 2 . el sektöründe çalıştığım bilgilerle bunları yazıyorum, genel kullanımda zaten kimse sürekli düşük devir yada sürekli yüksek devir kullanmaz yakıt bahsinde olduğu gibi sizin sürüşünüzdeki ortalama durum önemli ama söylenen şeyin mantığının çok da olacağını sanmam zira yeni nesil araçların bir çoğunda vites değiştirme göstergesi yada ışığı mevcut söylendiği gibi enjektörde devirle alakalı sıkıntı olsa böyle birşey olmaz vede mantıklıda gelmiyor kulağa.

    1. Turbo bildiğiniz gibi aslında motora hava akışını hızlandıran bir pervanedir, motor devri belli bir seviyeye geldiğinde motora basınçlı hava göndererek ortaya çıkan yanma enerjisini arttırır bu da motorda yanma odasında daha kuvvetli patlamaya neden olacağından motorun gücünü arttırır.
    2. Motor gelen hava ile orantılı yakıt alarak doğru ateşlemeyi sağlar.

    düşük devirde ise turbo basınçlı havayı göndermeyeceği daha yüksek yakıt kullanılmaz araç daha düşük güçle çalışır. ama oksijen oranı zengin yada fakir karışım olmaması için orantılıdır. enjektörlerin daha düşük hızda çalışması durumunda daha çabuk bozulmasının elle tutulur tarafı yanma odasında yanma çok verimli olmayacağından kurum bağlaması ile bağdaştırsak bile aslında yeni nesil motorlar bu durumu ortadan kaldıracak şekilde emisyonu arttırmadan yanma yapar.

    kısacası bence söylenen yine eski motorlar baz alınarak söylenmiş olabilir. eski dizel motorların ( turbo intercooler teknolojili) bu motorlarda turbo devrede olmadığında verim ve emisyonları yüksek olduğundan ortaya çıkmıştır. ancak common rail ( hdi, mj, tdi v.s. v.s.) teknolojili motorların en kötüsü bile euro 3 standartında olduğundan enjektörler açısından bu durumun oluşacağını sanmıyorum.
    _____________________________
    Ryzen 7 1700X - GTX750ti - I7 6700hq, GTX 950m - Amd-FX-8350 - PS4 - Imac 27"




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Polo 1.2 tsi yakıt tüketimi!
    9 yıl önce açıldı
    Jetta 1.9 TDI Yakıt Tüketimi
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.