DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Aküye saf su ilavesi yapmam gerekiyor???
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
28
Cevap
1
Favori
31.115
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Aküye saf su ilavesi yapmam gerekiyor???
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      7830 Mesaj
      06 Şubat 2007 21:49:56
      2001 Accent aracımda mutlu akü var. Akünün üst kısmında şarj için ayrı bir gösterge mevcut, içine bakınca yeşil renkte bişey görünür, şarj varsa, bilirsiniz. Ancak şu sıralar baktığımda o yeşil kısım gidiyor, yerine beyazlaşmış bir görüntü geliyor. Kontrol ettiğimde "saf su gerekli" ibaresi mevcut. Bu saf su olayını nasıl hallederiz, ilave etmezsek ne zararı olur, bu olyla ilgili kısa bir bilgi verir miyiz arkadaşlar..


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wolverine -- 7 Şubat 2007; 4:47:21 >
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      06 Şubat 2007 23:46:03
      beyaz uyarı saf su ilavesi gereklidir.. kesinlikle ilavede bulunmak gerekmektedir eğer akünü kaybetmek istemiyorsan..

      benziliğin birine git 750 bin flndır şişesi.. sana tavsiyem 2 şişe saf su al.. gözleri aç ve kurşunlar suyun içinde kalacak şekilde en üstü dışarıda kalmıyacak kurşun plakaların yani..

      tüm gözlere ekleme yap.. aşırıya kaçma kurşunlar suya gömülsün yeter..

      sana söyliyim 2 şişe suyuda alacaktır akün ve şaşıracaksın yaw bu akdar su nereye aldı bu akü diye.. en son ben 2 şişe eklemiştim yuuh dedim akü gidiyomuştu



      _____________________________

    • Yarbay
      7830 Mesaj
      07 Şubat 2007 00:05:04
      Arkadaşım öncelikle yanıtın için teşekkür ederim.
      Akü üzerindeki 6 kapağı da açıp her birine dökmek mi gerekiyo yani? Bi de bu saf su eklediğimizde akünün bitmesini mi önlemiş oluyoruz? Yani şarj olayı felan değil bu sanırım. Saf suyu şişesi derken litre hesabı mı satılır bu meret ve her banzin istasyonunda var mıdır?
      quote:

      Orjinalden alıntı: oneMoreaCupofCoffee

      beyaz uyarı saf su ilavesi gereklidir.. kesinlikle ilavede bulunmak gerekmektedir eğer akünü kaybetmek istemiyorsan..

      benziliğin birine git 750 bin flndır şişesi.. sana tavsiyem 2 şişe saf su al.. gözleri aç ve kurşunlar suyun içinde kalacak şekilde en üstü dışarıda kalmıyacak kurşun plakaların yani..

      tüm gözlere ekleme yap.. aşırıya kaçma kurşunlar suya gömülsün yeter..

      sana söyliyim 2 şişe suyuda alacaktır akün ve şaşıracaksın yaw bu akdar su nereye aldı bu akü diye.. en son ben 2 şişe eklemiştim yuuh dedim akü gidiyomuştu




      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      07 Şubat 2007 00:10:21
      öncelikle rica ederim.. amaç yardımlaşmak..

      6 kapağın hepsini cebindeki yüz binliranın yardımıyla sökersin (dikkat et kapakların altına elini değme asit zarar verir)

      el feneriyle şöyle bi göz at zatn plakalar kabak gibi ortaya çıkmıştır.. şimdi 6 göze birden az az koyacaksın.. taa ki plakalar iyice su içerisinde kalana dek.. az az az az az öyle devam edeceksin..

      akünün bitmesi değil akünün gözlerindeki kurşun plakaların kuru kuru görev yapıp gözlerin bozulmasını engellemiş olucaksın.. 6 gözden birisi bile bozulsa randıman alamazsın aküden.. şarjla ilgisi yok..

      ufak şişelerde satılır 1 lt bile gelmez bi şişesi.. yüzde 90 hepsinde vardır dediğim gibi ucuz bişeydir 1 ytl den fazla verme..

      dediğim gibi 2 şişe al anca yeter.. artanı bagaja atarsın..




      _____________________________

    • Yarbay
      7830 Mesaj
      07 Şubat 2007 00:12:15
      Tekrar teşekkür ederim dostum, çok faydan oldu, yarın ilk işim bunu halletmek olacak.
      Peki sence bu olayın olmasında soğuk hava şartları, kış, kar daha etkili olur mu?



      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      07 Şubat 2007 00:16:45

      quote:

      Orjinalden alıntı: Wolverine

      Tekrar teşekkür ederim dostum, çok faydan oldu, yarın ilk işim bunu halletmek olacak.
      Peki sence bu olayın olmasında soğuk hava şartları, kış, kar daha etkili olur mu?



      tabi muhakkak soğuk havada aracın ilk çalıştırılması esnasında zorlamalar karşısında aküler daha çok yıpranır.. ama sendeki olay genel olrak akünün eskimeye yüz tuttuğuna işarettir.. 1 sene fln ömrü kalmış diyebiliriz.. tabi bakarsın 6 ay bakarsın 15 ay oladabilir ama son demleri yani



      _____________________________

    • Yarbay
      7830 Mesaj
      07 Şubat 2007 00:20:36
      Hmmmmm. anladım.. tekrar sağol.. benim araçtaki akü, sanırım aracın ilk aküsü.. 2001den beri üzerinde olabilir. Zira ben 3. sahibiyim, ilk sahibi az kullanmış, 2. sahibi de tanıdıktı. Ondan aldığımda akü yenilemedim dedi.. Artık yarın bu işi halledeyim, ondan sonra akü bitene kadar kullanırım..


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      7830 Mesaj
      08 Şubat 2007 00:16:22
      Saf suyu aldım, 500ml. Her bir kapağı açıp içine demir plakaların azcık üzerine çıkacak şekilde suyu döktüm. Bir şişe yetti, diğerine gerek kalmadı. İlk döktüğümde aküdeki beyaz renk göstergesi gitti. Siyah oldu, bu renk için de şarj gerekli açıklaması yazıyor. Sonrasında aracı çalıştırdım, 5-10 dk. kadar rölantide bekledim. Renkte değişiklik olmadı. Gece tekrar baktım, akü şarj göstergesi yine bembeyaz gösteriyordu.. Sanki hiç saf su dökmemişim gibi. Acaba hala sorun mu var, yoksa bu zamanla düzelecek mi?


      _____________________________

      Everything that has a beginning has an end
    • Yarbay
      5464 Mesaj
      09 Şubat 2007 00:23:26
      pm attım ama hala beyaz gösteriyorsa su yetersiz gelmiş olabilir tekrar bi kontrol et.. dikkat et aşırıya kaçma su koyarken kurşun plakalar su içinde kalsın yeter..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1760 Mesaj
      10 Ekim 2007 06:16:44
      Benim akünün de su seviyesi plakanın altına gelmiş. Saf su ekleyeceğim. Kutup başı kısmında beyazlık vardı. Oksitlenmiş galiba. Bunu temizledim.

      Bir de şöyle bir mesele var. Arasıra arabayı çalıştırırken anahtarı çevirince çalışmasında zorluk çıkarıyordu. Marş motoru zor çalışıyordu. Şimdi ise arabayı çalıştıramıyorum. Marş motorunu bile çalıştırmaya mecali yok gibi. Hatta bazen marş motorunu çalıştırmaya bile teşebbüs etmiyor. Arabanın farı, oto teybi, cam otomatiği falan çalışıyor ama canlı değil.

      Anahtarı çevirip "SERV" ışığı ve AIRBAG ışığı söndükten biraz sonra tekrar yanıyor. Araba komaya girdi resmen.

      Acaba bunların sebebi akü mü, yoksa başka bir sebebi mi var? Akü bitik mi, bitik olsa far felan yanar mı?



      _____________________________

      Teknik konularda lütfen PM atmayın. Foruma yazın, birlikte çözüm bulalım. Herkes faydalansın.
    • Teğmen
      235 Mesaj
      10 Ekim 2007 17:15:50
      marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir.eğer bitiyse kömürü takarken motoruda iyice temizlettir.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1760 Mesaj
      10 Ekim 2007 22:37:25
      quote:

      Orjinalden alıntı: mebay38

      marş motorunun kömürleri bitmiş olabilir.eğer bitiyse kömürü takarken motoruda iyice temizlettir.

      Akü takviye kablosuyla da denedik yine çalışmadı. Demek ki aküden değil.
      Dediğin gibi marş motorundan galiba. Servise kadar nasıl çalıştırıp götüreceğiz? Yokuş aşağı kaydırsak çalıştırmayı başarabilir miyiz acaba? Kaydırırken vitese takacak mıyız, gaza mı basacağız nasıl yapacağız acaba yav...



      _____________________________

      Teknik konularda lütfen PM atmayın. Foruma yazın, birlikte çözüm bulalım. Herkes faydalansın.
    • Binbaşı
      1760 Mesaj
      11 Ekim 2007 12:44:24
      quote:

      Orjinalden alıntı: DoubleDragon
      Servise kadar nasıl çalıştırıp götüreceğiz? Yokuş aşağı kaydırsak çalıştırmayı başarabilir miyiz acaba? Kaydırırken vitese takacak mıyız, gaza mı basacağız nasıl yapacağız acaba yav...

      Bilen arkadaşlar lütfen yardım edin. Bilmediğim bi şey yapmak istemiyorum.



      _____________________________

      Teknik konularda lütfen PM atmayın. Foruma yazın, birlikte çözüm bulalım. Herkes faydalansın.
    • Binbaşı
      1864 Mesaj
      17 Ekim 2007 17:16:14
      Akümün artı kutbu beyazlaşmış. Köpük gibi. bunun anlamı nedir acaba?


      _____________________________


      Thy Majesty
    • Yüzbaşı
      251 Mesaj
      24 Mayıs 2009 16:46:16
      ARKADAŞLAR AKÜYE SAF SU İLAVE ETMEDEN ÖNCE KİREÇSİZ SAF SU KOYARSANIZ MÜKEMMEL OLACAKTIR.ÇÜNKÜ BAZI KAYNAK SULARINDA BİLE AZDA OLSA KİREÇ BULUNUR.SU NEKADAR ÇOK TEMİZ OLURSA AKÜNÜN ÖMRÜNDE UZAMA YAPACAKTIR.
      NEYSE:
      1)İLK ÖNCE AKÜNÜN YÜZEYİNİ SICAK SAF SUYLA TEMİZLEYİN.
      2)MARKETTEN GİDİN KAYNAK SUYU ALIN KETTILDA KAYNATIN.
      3)SU SOĞUDUKTAN SONRA KİREÇ DİBE ÇÖKECEKTİR.
      4)KETTILI OYNATMADAN ŞIRINGAYLA SUYU EN YUKARDAN ÇEKİN.
      5)AKÜNÜN ELEMAN KAPAKLARINA İSTENİLEN SEVİYEDE KOYUN.
      6)AKÜ ALACAK SANIZ TAHLİYE BORUSU OLAN BİR AKÜ ALIN
      8)AKÜNÜZÜ 15 DAKİKADA DEĞİL 8 SAATTE ŞARJ EDİN



      _____________________________

    • Binbaşı
      1713 Mesaj
      25 Mayıs 2009 14:16:54
      Ben de su eksik diye akuye saf su ekledim. Fakat akuyu sarja birakmadim. 2-3 sonra aku kendiliginden bitti.
      Akuyu degistirdim.
      Daha sonra ogrendim ki su eklemesi yapinca uzun soluklu sarj yapmak gerekiyormus. Bosu bosuna 100 kagittan olduk.

      Aklinizda olsun.



      _____________________________

      Xiaomi ipad kırılmaz ekran koruyucu, otg ve kablolar - 5 tl'den başlıyor

      http://forum.donanimhaber.com/store.asp?mem=604546
    • Yarbay
      3016 Mesaj
      25 Mayıs 2009 15:37:44
      akü suyu eksilince su ilavesini elektrikçide yaptırmanın artıları var.yanlış-kulaktan dolma bilgiler sorunu arttırır gidermez.akünüz suyu niye eksiltmiş bilmeden su ilavesi dipte yatan arızanın teşhisini geciktirir.aşırı şarzmı yapmış konjöktörmü arızalanmış.pilakalar kısa devremi yapmış.vs.vs.birde suilave ederken elektrikçi akünün yoğunluğunu olçer ve bu uzun müddet kullanılmış aküler için gereklidir.yoksa" su koydum uzun süre şarz etmediğimden aküm arıza yaptı" gibi yanlışlara saplanırsınız.safsu(özellikle saf su yok çeşme yok kaynak vs deyil.kaynatılmış suyun içindeki iyonize eriyikler nereye gider(hadi kireç dibe çöktü)su ilaveden sonra şarj edilecek diye bir kural yoktur.araç çalışınca herşey yolundaysa şarjını tamamlar.


      _____________________________

    • Er
      6 Mesaj
      08 Şubat 2012 12:09:21
      Slm benimde bi sorum olacak akünün suyu gözlerin hepsinde petek seviyesinden fazla ama biri diğerlerine göre eksik peteğin biraz üstünde tam sınırda yani o göze su ilave etmeli miyim eğer edeceksem elimde bi eski ömrü bitmiş akü var onun suyundan ilave etsem olur mu


      _____________________________

    • Yarbay
      3003 Mesaj
      08 Şubat 2012 16:20:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: sfatih392

      Slm benimde bi sorum olacak akünün suyu gözlerin hepsinde petek seviyesinden fazla ama biri diğerlerine göre eksik peteğin biraz üstünde tam sınırda yani o göze su ilave etmeli miyim eğer edeceksem elimde bi eski ömrü bitmiş akü var onun suyundan ilave etsem olur mu


      Akü suyunun kapakları açıldığında akü içerisinde görebildiğiniz plakaların üzerinde olması yeterlidir.

      Genel olarak suyu eksilen akülerin asit yoğunlukları artacağından içerisindeki kurşun kısımlar çabuk yıpranırlar ve ömürleri kısalır. Susuz kalan plaka kısımları kısa sürede bozulurlar.
      Suyu plaka seviyesinin altında olan akü hücresi akünün çıkış akımını ( marş basma gücünü ) düşürür.



      Akülerin içerisinde asit ve su belirli oranda karıştırılmıştır. Akü kullanıldıkça, zamanla içerisindeki su buharlaşır ve eksilir. Fakat asit miktarı sabit kalır. Bu nedenle akülerdeki sıvı eksildiği zaman sadece su ilave ederiz.

      Akülerin içerisindeki asit+su karışımı kutunun delinmesiyle veya dökülerek eksilmedikçe hiç bir şekilde akülere asit veya asitli su ilavesi yapılmaz.

      Aynı şekilde bir aküden elektrolit alıp diğer aküye konulmamalıdır.



      Akü dilinde bahsedilen saf su süzülmüş su, kaynamış su demek değildir. Saf su distilasyon yoluyla, suyun kaynatılıp buharlaştırılması ve o buharın yoğuşmasıyla tekrar elde edilen sudur.

      Malesef piyasada servislerde, benzin istasyonlarında satılan sular gerçek saf su değiller. Aküler için gerçek saf suyu eczanelerden distile su isteyerek satın alabilirsiniz. litresi 3-4 TL dir.


      Kendiniz üretmek isterseniz çaydanlığın ibiğinin karşısına geniş bir parça aluminyum folyoyu koyup, buharın yoğuşmasıyla oluşan suyu küçük bir kaba biriktirerek kullanabilirsiniz.

      Ayrıca yoğuşturmalı yani bacasız çamaşır kurutma makineleri de su buharından tekrar su oluşturmaktadır. kullananlardan gerçek saf su temin edebilirsiniz.





    • Binbaşı
      1655 Mesaj
      08 Şubat 2012 19:00:09
      Bir akü kaç yılda bir bakım ister?
      bu bakım sadece su koymak mıdır?



      _____________________________

      IMZANIZI BEĞENMEDİK | | İstediğiniz imzayı kullanabilmek için bize reklam vermelisiniz.
Reklamlar
-x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.