Şimdi Ara

AKÜNÜN ESKİDİĞİNİ NASIL ANLARIZ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
2
Favori
94.170
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Benim de Aküm bitmek üzere. Metro da "Enery" marka aküler 110tl. Sizce alınır mı? Kullanan, markayı tanıyan varsa, yorum yapsın lütfen..


    akülerin üretim tarihi nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Benim de Aküm bitmek üzere. Metro da "Enery" marka aküler 110tl. Sizce alınır mı? Kullanan, markayı tanıyan varsa, yorum yapsın lütfen..


    akülerin üretim tarihi nedir?

    Alıntıları Göster
    Elektrikçilerdeki bu tarz aletle ölçtürülür. Multimeter ile olmaz bu iş.
     AKÜNÜN ESKİDİĞİNİ NASIL ANLARIZ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Benim de Aküm bitmek üzere. Metro da "Enery" marka aküler 110tl. Sizce alınır mı? Kullanan, markayı tanıyan varsa, yorum yapsın lütfen..


    akülerin üretim tarihi nedir?



    Gittiğimde kalmamıştı ama birkaç güne kadar geleceğini söylediler. Dolayısıyla tarihlerini bilmiyorum. Nasıl diye sordum. Şimdiye kadar hiç geri gelmediğini, problem çıkartmadığını söyledi oradaki yetkili.
    Ayrıca 16tl de 60amperlik akünü verirsen, depozito olarak düşüyorlar fiyattan. Yani 94tl ye geliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinan26tr -- 20 Aralık 2013; 13:44:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Benim de Aküm bitmek üzere. Metro da "Enery" marka aküler 110tl. Sizce alınır mı? Kullanan, markayı tanıyan varsa, yorum yapsın lütfen..


    akülerin üretim tarihi nedir?



    Gittiğimde kalmamıştı ama birkaç güne kadar geleceğini söylediler. Dolayısıyla tarihlerini bilmiyorum. Nasıl diye sordum. Şimdiye kadar hiç geri gelmediğini, problem çıkartmadığını söyledi oradaki yetkili.
    Ayrıca 16tl de 60amperlik akünü verirsen, depozito olarak düşüyorlar fiyattan. Yani 94tl ye geliyor.

    lastik gibi düşünün. bayat lastik problem çıkarmaz ama ömrü daha az alur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77

    quote:

    Orijinalden alıntı: sinan26tr

    Benim de Aküm bitmek üzere. Metro da "Enery" marka aküler 110tl. Sizce alınır mı? Kullanan, markayı tanıyan varsa, yorum yapsın lütfen..


    akülerin üretim tarihi nedir?



    Gittiğimde kalmamıştı ama birkaç güne kadar geleceğini söylediler. Dolayısıyla tarihlerini bilmiyorum. Nasıl diye sordum. Şimdiye kadar hiç geri gelmediğini, problem çıkartmadığını söyledi oradaki yetkili.
    Ayrıca 16tl de 60amperlik akünü verirsen, depozito olarak düşüyorlar fiyattan. Yani 94tl ye geliyor.

    lastik gibi düşünün. bayat lastik problem çıkarmaz ama ömrü daha az alur.

    Alıntıları Göster
    Bu sabah benim aracım da çalışmadı galiba akü bitti, akü üstündeki o göz gibi olan yer siyah görünüyor, yorumlardan anladığım kadarıyla aküm bitmiş...:( Aracı daha iki hafta önce almıştım, bu sayede 2. el araç alırken aküye de bakılması gerektiğini anladım, söylüyorlardı tabi ama başa gelmeyince anlaşılmıyor tavsiyelerin değeri...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mavitutkunu07

    Bu sabah benim aracım da çalışmadı galiba akü bitti, akü üstündeki o göz gibi olan yer siyah görünüyor, yorumlardan anladığım kadarıyla aküm bitmiş...:( Aracı daha iki hafta önce almıştım, bu sayede 2. el araç alırken aküye de bakılması gerektiğini anladım, söylüyorlardı tabi ama başa gelmeyince anlaşılmıyor tavsiyelerin değeri...

    O gösterge sizi yanıltmasın.. Akülerin epeysinde çalışmaz o gösterge..

    Üzerinde yuvarlak skala şeklinde tarih vardır.. süre 4 seneyi geçtiyse ve araç birkaç gün yattıktan sonra marş basmıyorsa akü meftadır..
  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    ben enery akü kullandım gayet iyi 2.5 yıldır kullanıyorum bir sıkıntı çıkmadı arkadaşlar tavsiye ederim ayrıca yerli üretimmiş ülkemiz kazansın yabancı marka almayın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rapix1020

    ben enery akü kullandım gayet iyi 2.5 yıldır kullanıyorum bir sıkıntı çıkmadı arkadaşlar tavsiye ederim ayrıca yerli üretimmiş ülkemiz kazansın yabancı marka almayın
    Çok fazla çalıştır-stop et yaptığım için ve araç çalışmazken uzunca süreler müzik vs. dinlediğim için olsa gerek akülerim hemen her zaman 2-2.5 sene civarı sıkıntı yaratıyor..

    Bu sene, 2 yılı dolmadan aküm (inci) sıkıntı vermeye başladı, inci akü ivedik'de distrübütör tarzı bir yere gittim, ölçüm vs. yaptılar, aküyü açıp ordan sıvı çekti, bıraktı defalarca kez..

    Sonra akünüz yanmış dedi.. Sebeplerini de saydı.. Garanti dışıymış aküm.. Adam doğru sebepleri saydığı için laf etmedim..

    Sonra yiğit akü taktırdım.. Garanti süresi içinde koşulsuz değiştiriyor adamlar.. Ustam söyledi onu takmamı.. Onu taktık bakalım hayırlısı..

    Dediğim gibi inci garantiye sokmadı.. Merkezleriyle dahil tartıştım, efendim garantisi yok akü yanarsa vs. vs.... Hiç yazmıyor ama o garanti kılıklı verdikleri kitapçık benzeri kağıtta, aracı çalışmazken bilmem ne yapmayın gibi birşey..... Tamamiyle uğraşmak istemedim.. Ne zamanın ne takatim yok şuan.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Çok fazla çalıştır-stop et yaptığım için ve araç çalışmazken uzunca süreler müzik vs. dinlediğim için olsa gerek akülerim hemen her zaman 2-2.5 sene civarı sıkıntı yaratıyor..

    Bu sene, 2 yılı dolmadan aküm (inci) sıkıntı vermeye başladı, inci akü ivedik'de distrübütör tarzı bir yere gittim, ölçüm vs. yaptılar, aküyü açıp ordan sıvı çekti, bıraktı defalarca kez..

    Sonra akünüz yanmış dedi.. Sebeplerini de saydı.. Garanti dışıymış aküm.. Adam doğru sebepleri saydığı için laf etmedim..

    Sonra yiğit akü taktırdım.. Garanti süresi içinde koşulsuz değiştiriyor adamlar.. Ustam söyledi onu takmamı.. Onu taktık bakalım hayırlısı..

    Dediğim gibi inci garantiye sokmadı.. Merkezleriyle dahil tartıştım, efendim garantisi yok akü yanarsa vs. vs.... Hiç yazmıyor ama o garanti kılıklı verdikleri kitapçık benzeri kağıtta, aracı çalışmazken bilmem ne yapmayın gibi birşey..... Tamamiyle uğraşmak istemedim.. Ne zamanın ne takatim yok şuan.

    Alıntıları Göster
    akünün gözlerini aç... aracı çalıştır... şarj ederken bak kaynama varmı ...

    ayrıca voltmetre ile mesela - kutuba bir elektrodu değdir... diğerinide gözlerin içine sok teker teker ölç... ben bu şekilde 2 gözün gidik oldugunu öğrenmiştim hurda bir aküde...

    ama hiçbişey yapmadan öğrenicem diyorsan arabayı 5 dakika çalıştır kapa sonra farları yak marş yap... farlar çok sönerse bilki akünün eli kulağında...

    malatyada köyün birinde hekimhan civarında arabada mars sırasında enjektor hatası verdi... eywah gittik derken akümü acaba dedim vurdurduk çalıştı... neyse dikkat etmek lazım 160 liralık şey rezil ediyor adamı bide köy yerindeysenvay gele haline




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sissil

    akünün gözlerini aç... aracı çalıştır... şarj ederken bak kaynama varmı ...

    ayrıca voltmetre ile mesela - kutuba bir elektrodu değdir... diğerinide gözlerin içine sok teker teker ölç... ben bu şekilde 2 gözün gidik oldugunu öğrenmiştim hurda bir aküde...

    ama hiçbişey yapmadan öğrenicem diyorsan arabayı 5 dakika çalıştır kapa sonra farları yak marş yap... farlar çok sönerse bilki akünün eli kulağında...

    malatyada köyün birinde hekimhan civarında arabada mars sırasında enjektor hatası verdi... eywah gittik derken akümü acaba dedim vurdurduk çalıştı... neyse dikkat etmek lazım 160 liralık şey rezil ediyor adamı bide köy yerindeysenvay gele haline

    Alıntıları Göster
    Kendi kendine boşalmaya başlar özellikle sabahlar zor çalışır en sonunda seyir halinde araç stop eder bu sonuca gelmeden akünüzün bakımlarını yaptırın




  • Arkadaşlar aracımla geri geri çıkarken stop ettirdim sonrasinda defalarca mars almadı cam otomatigi bile kapanmiyordu elimle cektim ve cam otomatigine basınca gostergedeki ışıklar çok sönük oluyor ve inanirmisiniz araba uzaktan kitlenmiyor okadar elektrik bitmiş sizce akümü bitmiş arabayida dün aldim daha...
  • pilbilgi.blogspot.com adresimde ayrintili aciklama var. Dc voltmetre ile oldukca dogu fikir sahibi olabilirsin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devrimtta

    pilbilgi.blogspot.com adresimde ayrintili aciklama var. Dc voltmetre ile oldukca dogu fikir sahibi olabilirsin
    Taze akü tek seferde canavar gibi çalıştırır arabayı. Zayıfladıkça eskisi gibi şarj edemez hale geliyor, şarj edemez hale geldikçe arabayı ilk çalıştırmada marş motoru uzun süre çevirir araba rahat çalışamaz, stop edecek gibi olur. Bunun ileri evresinde ilk denemede çalışmaz, ikincisinde benzini bitmiş araba gibi nazlı çalışır. Üstüne hidrolik direksiyon arıza lambasını yakar araç. Hala diretirseniz bir sabah hiç çalışmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lord Sparhawk

    Taze akü tek seferde canavar gibi çalıştırır arabayı. Zayıfladıkça eskisi gibi şarj edemez hale geliyor, şarj edemez hale geldikçe arabayı ilk çalıştırmada marş motoru uzun süre çevirir araba rahat çalışamaz, stop edecek gibi olur. Bunun ileri evresinde ilk denemede çalışmaz, ikincisinde benzini bitmiş araba gibi nazlı çalışır. Üstüne hidrolik direksiyon arıza lambasını yakar araç. Hala diretirseniz bir sabah hiç çalışmaz.

    Alıntıları Göster
    4 gündür çalıştırmadıgım dizel aracımı şimdi çalıştırayım dedim. 2 kısa 3 uzun denmenin arkasında n4. denemede bilgisayarı ve bulunan bütün ısıklar gitti geldi ama kontagı 3 seviyede tekrar tuttugumda ısıklar sorunsuz şekilde yanıyor. Akü bittiği anlamına mı gelir başka problm mi vardır




  • Malum istanbul kar kış. Ve bu sabah bırakın arabanın çalışmasını, uzaktan kumandayla kapıları dahi açamadım:/
    Neyseki bi arabadan takviye yaptık bakalım kendine gelecek mi akü, yarın sabah görürüz.
  • Voltmetre ile olctugumuzde dogru sonuc alir miyiz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    Voltmetre ile olctugumuzde dogru sonuc alir miyiz?

    Çok zor ama mümkün. Benim aracımda radyo açıkken "low battery" uyarısı veriyordu öyle anladım. 12 voltun altına düştüğünde araç uyarı vermeye ayarlanmış. Voltmetreyle o durumu yakalayabilirsen anlarsın ama çok zor. En iyi metod oto elektrikçide voltaj ve yükleme testi yaptırmak. 4 yıldan sonra akü her zaman soru işareti. Hele fabrika çıkışı 45 aH akülerde 4 yıl bile çok zor. 60 ah lik aküyle 6 yıl kullanmışlığım var. Şüphen varsa oto elektrikçide test yaptır, voltmetre testi seni yanıltıp yolda bırakabilir. Üstüne bir de yol yardım parası verirsin hem daha fazla paran gider hem de yolda rezil olursun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egemena

    quote:

    Orijinalden alıntı: EvReN 7

    Voltmetre ile olctugumuzde dogru sonuc alir miyiz?

    Çok zor ama mümkün. Benim aracımda radyo açıkken "low battery" uyarısı veriyordu öyle anladım. 12 voltun altına düştüğünde araç uyarı vermeye ayarlanmış. Voltmetreyle o durumu yakalayabilirsen anlarsın ama çok zor. En iyi metod oto elektrikçide voltaj ve yükleme testi yaptırmak. 4 yıldan sonra akü her zaman soru işareti. Hele fabrika çıkışı 45 aH akülerde 4 yıl bile çok zor. 60 ah lik aküyle 6 yıl kullanmışlığım var. Şüphen varsa oto elektrikçide test yaptır, voltmetre testi seni yanıltıp yolda bırakabilir. Üstüne bir de yol yardım parası verirsin hem daha fazla paran gider hem de yolda rezil olursun.

    teşekkür ederim dostum. bir baktırayım bugün. olmadı yeni akü alacağız. çünkü pazartesi şehir dışına tatile gideceğim. yolda sıkıntı yaratsın istemem.

    ben şundan şüphe ettim ama eminde olamadım. geçen gün telefon ile handsfree olarak arabada müzik dinlemek için bluetooth cihazı aldım. gerçi ufacık bir şey. aux girişinden araca bağlanıyor. dün arabayı yıkamaya bıraktım 1 saat. sonra gelince çocuklar araba çalışmıyor akü bitmiş abi dediler. o cihazı açık unutmuşum. ama ufacık şey 1 saatte aküyü yer mi bilemem. araba 6 yaşında. şimdiye kadar 1 defa akü değiştirdim. akü de varta. yani öyle dandik bir akü de değil. neyse en iyisi ben bir baktırayım bugün aküye. en sağlıklısı bu olacak. kafam rahat olur en azından.




  • Eski akünün değerleri. Sizce bitmiş mıdır?
     AKÜNÜN ESKİDİĞİNİ NASIL ANLARIZ?
  • 1- Akünün durumu teknik olarak 2 şekilde belli olur. İlki akünün Bome' si yani yoğunluğu ölçülür. Bu yoğunluğun doğru ölçülebilmesi için akünüz tam sulu ise göz kapakları açılır. ve gözlerde varsa gözlerdeki eksik elektrolit tamamlanır, yarı bakımsız ise akünün üstündeki bantlar dikkatlice çıkarılır ve ortaya çıkan tırnaklı kapaklar bir tornavida ile açılır yine elektrolit eksikse saf su elektrolit çizgisine kadar ilave edilir ve araç bir gün kullanıldıktan sonra Bomemetre (yoğunluk ölçer) ile yoğunlukları ölçülür. Modern sulu akülerde akü, yüksüz durumda iken voltmetre ve bomemetre ile yapılan ölçüler size % 80 doğru durumu belirler. Aşağıda size referans olacak değerleri verdim.


    Akü şarj tablosu (Hücre başına ve 12 volt akü için)

    Tam şarjlı akü:1,260 yoğunluk ve 2,10 volt x 6 = 12.6 V.
    Yüzde 75 şarjlı akü:1,225 yoğunluk ve 2,07 volt x 6 = 12.42 V.
    Yarı şarjlı akü:1,190 yoğunluk ve 2,03 volt x 6 = 12.18 V.
    Yüzde 25 şarjlı akü:1,155 yoğunluk ve 2,00 v x 6 = 12.0 V.
    Boşalmış akü: 1,110 yoğunluk ve 1,90 volt x 6 = 11.4 V.
    Kalıcı sülfatlaşmaya başlamış akü
    1.094 yoğunluk ve altı 1.74 volt x 6 = 10.44 V. ve altı voltaj değerleri


    2. Ayrıca aküde verim durumu da önemlidir. Bunun testide şöntlü ampermetre (Akü test cihazı) ile yapılır. Bu ampermetrenin +/- uçları arasında değiştirebilinir 12 voltta 10-100 Amper akım akıtan şöntler bulunur. 45 A/h için 30 veya 35 amperlik, 60 A/h akü için ise 50 Amperlik şöntlerden biri bağlanır ve bu şönt üzerinden bu akım akıtılırken 15 volta kalibre edilmiş ampermetre-voltmetre üzerinden akünün gösterdiği voltaj ölçülür. Örneğin 60 A/h bir aküden 50 amperlik bir akım çekilirken şöntlü ampermetreden okunan değer 10.5 Volt'un altına düşmüyorsa ”O akü çok iyi durumda” denir.(Burada işi biraz bilenlerin kafası karışmayalım. Bu ampermetre aküye voltmetre gibi bağlanır, ancak şönt üzerinden akım akarken ampermetre bir voltmetre gibi kalibre edildiğinden ve devreye de bir voltmetre gibi bağlandığından okunan değer şönt üzerindeki voltaj değeridir.)

    Gelelim sizin elinizde böyle imkanlar yoksa ki % 90 olmayabilir, şöyle yapacaksınız. Aracı çalıştırın. Çoğu araçlarda uzun ve yakın farlar ayrı ayrıdır ve 2 farı birden yakmak mümkündür. H3 ve H7 lerin normal tipleri 55 Watt, Süperleri 100/110 Wattır. Biz 55 Watt kullandığımızı düşünelim. Toplam aküden 220 Watt, arkada sis ve geri aydınlatmaları da açın, 110 Watt da oradan gelecek ve toplam aküden çekilen GÜÇ (P) = 330 Watt olacaktır. Bu değeri 12 Volta bölerseniz. ~ 27.5 amperi aküden çekerken direksiyonu sağa sola çevirin. Eğer farlarınızın ışık yada aydınlatması belirgin şekilde azalıp çoğalıyorsa. Akünüz ya şarjsızdır yada bitmeye yakındır.Hidrolik direksiyon pompaları tek başlarına bile oldukça yüksek akım çeker.
    Akü üzerinde bulunan o yeşil top biraz aldatıcıdır. Yeşil topun görülmesi asit yoğunluğunuzun 1260-1225 gr/cm3 (% 100-75 şarj) aralığında olduğunu gösterir. Ancak asit yoğunluğu bu değerler arasında olduğu halde plakaların birde sülfatlaşma dışında aşırı şarj nedeniyle özellikle pozitif plakanın (PbO2) dökülmesi, böylece kayıp alan (hacim) sorunu vardır ve bu durum kayıp oranında akünün verebileceği max. Akımı da düşürür. Bu ise akünüzün verimini büyük oranda etkiler. Bu nedenle de akünüz şarjlı göründüğü halde akım kapasitesi 60 amper yerine 25-35 belki 40 A/h' ye kadar düşmüştür.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.