Bildirim
AKÜNÜN ESKİDİĞİNİ NASIL ANLARIZ? (3. sayfa)
Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir - 2 Masaüstü

Giriş
Mesaj
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: bipekkan
1- Akünün durumu teknik olarak 2 şekilde belli olur. İlki akünün Bome' si yani yoğunluğu ölçülür. Bu yoğunluğun doğru ölçülebilmesi için akünüz tam sulu ise göz kapakları açılır. ve gözlerde varsa gözlerdeki eksik elektrolit tamamlanır, yarı bakımsız ise akünün üstündeki bantlar dikkatlice çıkarılır ve ortaya çıkan tırnaklı kapaklar bir tornavida ile açılır yine elektrolit eksikse saf su elektrolit çizgisine kadar ilave edilir ve araç bir gün kullanıldıktan sonra Bomemetre (yoğunluk ölçer) ile yoğunlukları ölçülür. Modern sulu akülerde akü, yüksüz durumda iken voltmetre ve bomemetre ile yapılan ölçüler size % 80 doğru durumu belirler. Aşağıda size referans olacak değerleri verdim.
Akü şarj tablosu (Hücre başına ve 12 volt akü için)
Tam şarjlı akü:1,260 yoğunluk ve 2,10 volt x 6 = 12.6 V.
Yüzde 75 şarjlı akü:1,225 yoğunluk ve 2,07 volt x 6 = 12.42 V.
Yarı şarjlı akü:1,190 yoğunluk ve 2,03 volt x 6 = 12.18 V.
Yüzde 25 şarjlı akü:1,155 yoğunluk ve 2,00 v x 6 = 12.0 V.
Boşalmış akü: 1,110 yoğunluk ve 1,90 volt x 6 = 11.4 V.
Kalıcı sülfatlaşmaya başlamış akü
1.094 yoğunluk ve altı 1.74 volt x 6 = 10.44 V. ve altı voltaj değerleri
2. Ayrıca aküde verim durumu da önemlidir. Bunun testide şöntlü ampermetre (Akü test cihazı) ile yapılır. Bu ampermetrenin +/- uçları arasında değiştirebilinir 12 voltta 10-100 Amper akım akıtan şöntler bulunur. 45 A/h için 30 veya 35 amperlik, 60 A/h akü için ise 50 Amperlik şöntlerden biri bağlanır ve bu şönt üzerinden bu akım akıtılırken 15 volta kalibre edilmiş ampermetre-voltmetre üzerinden akünün gösterdiği voltaj ölçülür. Örneğin 60 A/h bir aküden 50 amperlik bir akım çekilirken şöntlü ampermetreden okunan değer 10.5 Volt'un altına düşmüyorsa ”O akü çok iyi durumda” denir.(Burada işi biraz bilenlerin kafası karışmayalım. Bu ampermetre aküye voltmetre gibi bağlanır, ancak şönt üzerinden akım akarken ampermetre bir voltmetre gibi kalibre edildiğinden ve devreye de bir voltmetre gibi bağlandığından okunan değer şönt üzerindeki voltaj değeridir.)
Gelelim sizin elinizde böyle imkanlar yoksa ki % 90 olmayabilir, şöyle yapacaksınız. Aracı çalıştırın. Çoğu araçlarda uzun ve yakın farlar ayrı ayrıdır ve 2 farı birden yakmak mümkündür. H3 ve H7 lerin normal tipleri 55 Watt, Süperleri 100/110 Wattır. Biz 55 Watt kullandığımızı düşünelim. Toplam aküden 220 Watt, arkada sis ve geri aydınlatmaları da açın, 110 Watt da oradan gelecek ve toplam aküden çekilen GÜÇ (P) = 330 Watt olacaktır. Bu değeri 12 Volta bölerseniz. ~ 27.5 amperi aküden çekerken direksiyonu sağa sola çevirin. Eğer farlarınızın ışık yada aydınlatması belirgin şekilde azalıp çoğalıyorsa. Akünüz ya şarjsızdır yada bitmeye yakındır.Hidrolik direksiyon pompaları tek başlarına bile oldukça yüksek akım çeker.
Akü üzerinde bulunan o yeşil top biraz aldatıcıdır. Yeşil topun görülmesi asit yoğunluğunuzun 1260-1225 gr/cm3 (% 100-75 şarj) aralığında olduğunu gösterir. Ancak asit yoğunluğu bu değerler arasında olduğu halde plakaların birde sülfatlaşma dışında aşırı şarj nedeniyle özellikle pozitif plakanın (PbO2) dökülmesi, böylece kayıp alan (hacim) sorunu vardır ve bu durum kayıp oranında akünün verebileceği max. Akımı da düşürür. Bu ise akünüzün verimini büyük oranda etkiler. Bu nedenle de akünüz şarjlı göründüğü halde akım kapasitesi 60 amper yerine 25-35 belki 40 A/h' ye kadar düşmüştür.
Akünün araç çalışıyorken biter mi ? Aslında soruyu açıyım. Araç çalışmış ise, zayıf olan akü araç seyir halinde iken problem çıkartır mı? Zayıf akünün araç beynine falan zararı var mıdır hocam. Aracım Temmuz 2017 de 5 yılını dolduracak. Araç durur halde iken müzik dinlerken geçen gün 3 kez durup dururken kontak ilk kademede iken "debriyaj e basmadan araç çalışmaz" uyarısı verdi. Halbuki ben ne marşa bastım ne debriyaje bastım. Akü zayıflığı bu tarz problemlere sebep olur mu?
Geçenlerde bir de aracı durdurdum. Tam anahtarı çıkarayım dedim araç 3 sn sonra falan kendi kendine mars başar gibi yaptı. Şaşırdım.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
-
Akü bayisi. Onların cihazları var. Herhangi bir akücüye gidebilirsiniz. -
Sene sonu hortlatmasını da ben yapayım o zaman. 1 gün önce takas ile alıp 400 km yol yaptığım aracım sabah çalışmadı ilk başta soğuktandır dedim. İşten geldim tekrar denedim saat 4 civarı ama çalıştıramadım arabayı. Marş motorundan normal sesi geliyo fakat araç çalışmıyo. Çevremdeki çoğu kişi aküdendir bujilere yetemiyordur dedi. Zayıflayan aküde bu tarz problemler yaşanır mı? -
Marş motorun normal hızında dönüyorsa aküden değildir. Yakıt ya da ateşlemede problem olabilir. Kontrol etmek için buji kablosunu çıkartıp külbütör kapağına tut, eğer marşla beraber çakıyorsa ateşlemede problem yoktur yakıt hattına bakmak gerekir. -
Benimde focus 11.9 v gösteriyor yarın ölçtüreyim diyorum
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: emrekaynar
benim gibi yolda kalınca anlarsın akünün bittiğini
Benzer son... Akşam yola çıkıyordum, kapının önünde kaldı... :) Kesinlikle kış öncesi akü durumuna baktırmak gerek, ölçüm vs. İşin enteresan kısmı hiç belirti vermedi. Şimdi baktım akü üzerindeki yeşil ışık sönmüş... Hayat belirtisi yok...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2019 un ilk hortlatmasida benden olsun.lpg li arac yokus cikarken yuksek devirde tekleyerek stop etmeye başladı.zor bela gazciya gittim.lpg beyni mefta olmus dedi usta,yenisini takti,1 hafta sonra gel gaz ayari yapalim dedi.arac ilk calismada zor calismaya başladı,calisincada rolantisi o kadar düşüktuki jikle cekmezsem stop ediyordu.dedim gaz ayari yapinca duzelecek.bugun gaz ayari yapma günüydü.sabah beklenen oldu araba calismadi.boylede talihsizlik.araba 2-3 giy giy etti ilkden,2. denemede ise tek giy ve tabanvay ise geldim.
Soru su gaz ayariyla alakali olabilirmi,yoksa benimde akümü bitti ?
Dip not: beyni degistirmeden once tek marsda calisiyordu,aracda 3 senedir bende aküsü hic değişmedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
Sıra ben de araba yaklaşık bir haftadır yatıyordu bugün denedim çalışmadı akü çok zayıflamış marş bastım kaç kere motor çalışmadı vurdurak çalıştırmayı deneyeceğim olmadı akü takviye kablosu bulup halletmeyi düşünüyorum, yada bir oto elektrikçilere soracağım akü şarj eden bir yere bırakıp şarj ettireceğim.
Konuyla ilgili çok araştırmalar yaptım sebebi soğuktan sebebmiş araba çok yatacak ise söküp eve götürün sıcak yerde dursun ben aracımı sadece uzak bir yere gideceksem çalıştırıyorum artık aküyü söküp eve götürmeyi düşünüyorum 🙄
Bu ara da akü fiyatları uçmuş 450 ₺ civarında ayrıca akü durumunu gösteren göstergeler gördüm nette alıp takmayı düşünüyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Micro77 bisey soracam sigorta kutusuna yagmur suyu gittigi icin sabaha kadar 1 yillik akum bitmisti takviye ile canlandırdık arabada sarj edilirse tam dolma ihtimali varmi? Yoksa o akuden ümidi keselimmi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
@erginulucaquote:
Orijinalden alıntı: erginuluca
Micro77 bisey soracam sigorta kutusuna yagmur suyu gittigi icin sabaha kadar 1 yillik akum bitmisti takviye ile canlandırdık arabada sarj edilirse tam dolma ihtimali varmi? Yoksa o akuden ümidi keselimmi
kulağa kaçan yağmur suyundan sonra neler gelişti ?
yazmamışsın.
sağlıklı yeniyıla !
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X