Bildirim
Akünün bittiği nasıl anlaşılır?


Daha Fazla 
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az 

2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü,
1 Mobil


Giriş
Mesaj
-
-
Akü 60lık sa 72lik ile değiştirin. Ya da 72lik se 90lık takın, sorun bir nebze azalacaktır -
Akü kaç yıllık zamanla tabi ki ömrünü dolduruyor olabilir ama aynı anda birçok elektronik ekipman çalıştığında da bu normaldir. Yani akü yeni olsa bile.
Bence akü servisine bir uğrayın, ücretsiz kontrol ediyorlar. -
quote:
Orijinalden alıntı: steakone
Akü 60lık sa 72lik ile değiştirin. Ya da 72lik se 90lık takın, sorun bir nebze azalacaktır
Bu değişim zamanla alternatöre yük bineceği için alternatör arızasına yol açmaz mı ? -
Arabanın bakımı geliyor servise götürdüğümde gösteririm. Sadece dörtlü flaşör ve iç aydınlatma açık olduğu zaman yapıyor bunu. Müzik sistemi ve farlar kapalı yani. -
Akü öyle bitmez...Önce birkaç kez aracı çalıştıramazsın,vurdurup devam edersin...Bu arada akü şarz olur ama bu aldatıcıdır...
Araç seni ikaz ediyordur...Sen yine aküyü değiştirmedin diyelim...
Sonra birgün yolda giderken birden bütün elektrik aksamı gider,araç stop eder...Yolun ortasında sap gibi kalıverirsin...Dörtlüler bile yanmaz...
Artık ne vurdurma fayda eder,ne başka birşey...
İterek yolun kenarına almak istersin,direksiyon bile dönmez,o derece kötüdür yani...
Gidip paşa paşa ilk gördüğün yerden kazığına aküyü alır devam edersin...
Aynı olay başıma geldi ondan bu kadar detaylı biliyorum...
-
quote:
Orijinalden alıntı: arifomer
quote:
Orijinalden alıntı: steakone
Akü 60lık sa 72lik ile değiştirin. Ya da 72lik se 90lık takın, sorun bir nebze azalacaktır
Bu değişim zamanla alternatöre yük bineceği için alternatör arızasına yol açmaz mı ?
Alternatöre bir zarar vereceğini düşünmedim. Sonuçta voltaj değil sadece amper değişiyor. 1 yıldır bu şekilde kullanıyorum bir sıkıntı olmadı.
Alternatörler hassas aletler değil diye biliyorum. Küçük bir amper artışı etkilemez bence. Tabi daha bilgili arkadaşlar da yorum yaparsa çok iyi olur.
(Aküyü bu şekilde değiştirmek şöyle aklıma geldi, aracımdaki akü yuvası 90lık aküye uygun. Fakat aracı aldığımızda üzerinde 60 lık akü vardı, kutuya göre baya bir küçüktü. Akü de vaktinden erken bitince aynı zamanda cam motoru çalışınca farların kısılması vs sorunlar yaşayınca ben de 72lik aküye yöneldim. Sorunların bir çoğu ortadan kalktı. Ama dediğim gibi ne kadar sağlıklı bilmiyorum)
-
Akü biteceği zaman akü ışığı yanar mı acaba Sonuçta arabanın beyni var. Balataların bittiğini bile gösteriyorsa aküyüde gösterir heralde.
-
5 Senedir kullandığım aku geçenlerde inceden numara yapmaya başladı. Tam soğuklar gelmdeden önce yenisini alıp taktırdım, ben rezil olacağıma param rezil olsun. -
quote:
Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p
Akü öyle bitmez...Önce birkaç kez aracı çalıştıramazsın,vurdurup devam edersin...Bu arada akü şarz olur ama bu aldatıcıdır...
Araç seni ikaz ediyordur...Sen yine aküyü değiştirmedin diyelim...
Sonra birgün yolda giderken birden bütün elektrik aksamı gider,araç stop eder...Yolun ortasında sap gibi kalıverirsin...Dörtlüler bile yanmaz...
Artık ne vurdurma fayda eder,ne başka birşey...
İterek yolun kenarına almak istersin,direksiyon bile dönmez,o derece kötüdür yani...
Gidip paşa paşa ilk gördüğün yerden kazığına aküyü alır devam edersin...
Aynı olay başıma geldi ondan bu kadar detaylı biliyorum...
usta tam bilgim yok ama bence yolda giderken stop etmez araç. samıyorum yani.
edit: daha geçtiğimiz kış ta araç çalışmıyordu sabahları. verdim elektrikçiye şarj ettirdim. yaz boyunca götürdü beni.
bugünler de de arada 2 tur çeviriyor kalıyor nadir olarak, sonra ki marş da da tak diye çalışıyor yalnız. kış tam olarak gelmeden değiştirmek gerekiyor.
yazın giden akü kışın gitmeyebilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VideSupra -- 30 Ekim 2013; 22:00:22 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: VideSupra
quote:
Orijinalden alıntı: D@rbeli M@tk@p
Akü öyle bitmez...Önce birkaç kez aracı çalıştıramazsın,vurdurup devam edersin...Bu arada akü şarz olur ama bu aldatıcıdır...
Araç seni ikaz ediyordur...Sen yine aküyü değiştirmedin diyelim...
Sonra birgün yolda giderken birden bütün elektrik aksamı gider,araç stop eder...Yolun ortasında sap gibi kalıverirsin...Dörtlüler bile yanmaz...
Artık ne vurdurma fayda eder,ne başka birşey...
İterek yolun kenarına almak istersin,direksiyon bile dönmez,o derece kötüdür yani...
Gidip paşa paşa ilk gördüğün yerden kazığına aküyü alır devam edersin...
Aynı olay başıma geldi ondan bu kadar detaylı biliyorum...
usta tam bilgim yok ama bence yolda giderken stop etmez araç. samıyorum yani.
edit: daha geçtiğimiz kış ta araç çalışmıyordu sabahları. verdim elektrikçiye şarj ettirdim. yaz boyunca götürdü beni.
bugünler de de arada 2 tur çeviriyor kalıyor nadir olarak, sonra ki marş da da tak diye çalışıyor yalnız. kış tam olarak gelmeden değiştirmek gerekiyor.
yazın giden akü kışın gitmeyebilir.
Arkadaşımın 206'sında oldu böyle bir olay. Yolda giderken önce göstergedeki ışıklar yanıp sönmüş sonra birden tüm elektrik sistemi ve motor durmuş. Dörtlüleri bile yakamamış. Emniyet şeridine geçip çekici çağırmış. Aküyü değiştirince sorun kalmamış
Bu arada benim araçtaki sorun düzeldi galiba akü kendini şarj etmiş olabilir. İlk mesajımda bahsettiğim olayı yapmıyor artık.
-
Akünün bittiğini uzunları yakıp aracı çalıştırarak anlayabilirsiniz.
Marş alırken farlar sönüyorsa ya da sönmeye yaklaşıyorsa değiştirme vakti yaklaşıyor demektir.
Volt değeri tuttuktan sonra amper önemli değildir. Uzaktan kumandalı arabalarda 2.2amper saatlik yerine 7 lık takınca hiçbir fark olmuyor. Aynı şey arabada da geçerli, basit elektrik bilgisi sonuçta. Bunun dışında pillerin zamanla amper saat değerleri düşer, amper saati düşük olan akü çabuk biter.
Örnek olarak şarjlı piller, telefon pilleri, uzaktan kumandalı araç pilleri.
Volt uyduktan sonra hepsi aynı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mcadirci -- 30 Ekim 2013; 22:51:32 > -
akünün amperini yükeltmen bence mantıksız.. arkadaş 2011 fiorino dan bahsediyor bu araçlar da elektornik aksam oldukca fazla amper yükselmesi ileride sorunlar yaratabilir diye düşünüyorum... eski kara düzen dedigimiz araçlar olsu sorun olmaz tofaş kuş serisi - bro vb. araçlar -
araç marş basmayıncaya kadar devam edebilirsiniz ama en sağlıklısı gidip akü ölçümü yaptırın önümüz kış hiç olmadık biyerde akü bitebilir
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cobra41 -- 30 Ekim 2013; 23:43:10 > -
araba 2011 model. 2 senede akü bitmez. ben 4. yıldayım aynı aküyle..
madem dörtlüler ve iç aydınlatma devredeyken bu sıkıntı oluyor sigortalardan itibaren bunların tesisatlarına bi baktırmak lazım, kısa devre vs var mı diye.. -
2008 model corsa mın aküsünü hala degiştirmedim hiç sıkıntısı da yok -
quote:
Orijinalden alıntı: Brian O Conner
2011 Fiorino aracımda dörtlü flaşörleri açınca iç mekan aydınlatması hafif şekilde sönüp yanıyor. Araçta ses sistemide var. Acaba akü mü bitiyor? Önceden böyle bir sorun yoktu.
Anormal bir durum değil, kullanmaya devam edebilirsiniz, marş motorunu çalıştırabiliyorsa sorun yok. Ayrıntılı olarak açıklayabilirim isterseniz.
Saygılar...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 31 Ekim 2013; 14:07:14 >
Sayfa:
1
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X