Bugün ön düzenciye götürdüm aracı muayeneye sokmak için baktırdım. Sağ aks körüğü yağ sızdırıyodu patlamış. Ustaya sordum 40 50 vardır parçası dedi. Parça Treni'ne baktım 15 TL diyor aynı parçaya ama iç sağ ve dış sağ olarak 2 ayrı tipi var sanırım. Bunların olayı nedir farkı nedir, hangisini almam gerekicek?
Yanlışım varsa düzeltilsin lütfen, uzak kaldım bu konulara artık kafam karışıyor benimde :) İç aks körüğü şanzumana bağlıdır, şanzumandan çıkıp tekere kadar giden kolun başına takılır. Lastiğin hemen arkasındaki körükse dış aks körüğüdür. Genel olarak o birleşim yerine toz ve su gelmemesi için takılır, ayrıca içinde yağ da vardır. iç aks körüğünü o kadar rahat göremezdi, sende aracı rot balanscıya götürdüğüne göre dış aks körüğünü görmüştür. Aks körüğünü alıp motor ustasına gideceksiniz. İşçiliği parçasından pahalıdır, geçmiş olsun
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
Yanlışım varsa düzeltilsin lütfen, uzak kaldım bu konulara artık kafam karışıyor benimde :) İç aks körüğü şanzumana bağlıdır, şanzumandan çıkıp tekere kadar giden kolun başına takılır. Lastiğin hemen arkasındaki körükse dış aks körüğüdür. Genel olarak o birleşim yerine toz ve su gelmemesi için takılır, ayrıca içinde yağ da vardır. iç aks körüğünü o kadar rahat göremezdi, sende aracı rot balanscıya götürdüğüne göre dış aks körüğünü görmüştür. Aks körüğünü alıp motor ustasına gideceksiniz. İşçiliği parçasından pahalıdır, geçmiş olsun
Bir kişi daha aynı şeyi söyledi, anladım olayı, teşekkür ederim. Çok mu zahmetli bu işlem?
Değil aslında. Dış aks körüğü için lasik sökülecek, eskisi çıkarılıp yenisi takılacak. 15 20 dakikalık bir iş. 30 40 lira isterler. Rot balansçların bir çoğu biz yapmıyor, motorcuya götürün der. O yüzden direkt kendi ustanıza götürüp yaptırın.
10 TL körük, 20 TL işçilik ile kurtardım:)
İstanbulda olsan, birde tanıdık usta olmasa, işçilik iki katı isterlerdi Geçmiş olsun, dikkat edin toz körüklerine. Birde belki söylemişlerdir ancak ben yine de belirteyim. Bunların genelde yırtılma sebepleri aracı park ederken direksiyonu kırmamız. Yani aracı park ettin, direksiyonu sola tam kırdın bıraktın öylece arabayı gece. Körükler plasik olduğu için sertleşiyor ve yıpranıyor. Yani mümkün olduğunca düz bırakın direksiyonu :)
quote:
Orijinalden alıntı: Burhan
İstanbulda olsan, birde tanıdık usta olmasa, işçilik iki katı isterlerdi Geçmiş olsun, dikkat edin toz körüklerine. Birde belki söylemişlerdir ancak ben yine de belirteyim. Bunların genelde yırtılma sebepleri aracı park ederken direksiyonu kırmamız. Yani aracı park ettin, direksiyonu sola tam kırdın bıraktın öylece arabayı gece. Körükler plasik olduğu için sertleşiyor ve yıpranıyor. Yani mümkün olduğunca düz bırakın direksiyonu :)
Ben hiç o şekilde bırakmam direksiyonu. Muhtemelen yine park ederken tam sağ dan tam sola kıvırırken falan oldu, muhtemelen eskiyip pörsümüştür.