< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NeoNesil2025 -- 20 Ağustos 2025; 19:49:18 > |
Akit yazarı Ali Karahasanoğlu: ''Limon 25₺ olmuş' diyorlar. Deizmi önlersek limonun tanesi 5₺ olur'



-
-
Aracıları kaldırın. Ne eken ne biçen ne üreten bu aracılar kadar kazanmıyor.
Okuyun:
https://forum.donanimhaber.com/turkiye-ekonomisinin-gorunmeyen-hastaligi-aracilik-modeli--161875060
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu hal işinde olan ilkokul mezunları bildiklerim bile köşeyi dönük bu ortamda bile apartmanlar yazlıklar dikiyorlar hükümet uyusun.
-
Siyasal islam yüzünden bu halde ama. Onu önlemek lazım.
-
Ben zaten Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ne iş yaptığını anlamıyorum. Her ülkenin temel taşı çiftçidir. İnsanlık varolduğundan beri temel ihtiyaçlarının en başında tarım ve hayvancılık geliyor.
Çiftçiyi üretmeye teşvik etmek, ülke topraklarını verimli hale getirmek o kadar basit ki, hele bu teknoloji döneminde. Üretene, ülkenin toprağını verimli hale getirene kazayağı, traktör, gübre o bu gibi gerekli ekipmanları vergisiz şekilde sağlarsın. Yine üretim yapan adama mazotta vergi muafiyeti verirsin. Üretimini takibe alırsın. Atıyorum adam patates, soğan üretiminde. 1 kilo üretim maliyeti çiftçiye 1TL civarına denk geliyor. Sen ondan 2.5 3TL civarına alır, halka kilosunu 5 6TL civarına ulaştırırsın. Yine üretimden gelen tonlarca ürünün ihracatını yaparsın hem ülke döviz, hem ülke insanı ucuz ürün, hem üreten adam, hem de iş istihdamı sağlarsın. İhracat ile resmen tarım ve hayvancılıktan ülkeye senelik 45 50 milyar dolar üstü gelir sağlanır.
Ama yok üreten zarar ettiği için üretimi bırakıyor. Kalan 3 5 üretici aracıların malzemesi olmuş. Para hırsı yüzünden tüketici fahiş fiyatlara meyve sebze et alıyor. İhracat olmadığı gibi ithalat yapıyor ülke ekonomisi dövizinden oluyor.
Bu nasıl bir saçma durumdur. Nasıl bir imtihandır anlamadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Tarım ve hayvancılık bir ülkenin bağımsızlığının temelidir; çiftçi desteklenmezse üretim düşer, aracıların elinde fiyatlar şişer, vatandaş pahalıya yer ve devlet ithalata mecbur kalır. Oysa çözüm basit: çiftçiye vergisiz mazot ve ekipman sağlanmalı, alım garantisi verilmeli, üretim planlanmalı ve ihracat teşvik edilmelidir. Böylece çiftçi kazanır, vatandaş ucuz ürün tüketir, devlet döviz kazanır ve istihdam artar; yani herkes kârlı çıkar. Mevcut tablo ise çiftçiyi küstürüp, aracıları kazandırıp, milleti yüksek gıda fiyatlarına mecbur bırakıp, ülkeyi dışa bağımlı hale getiren yanlış politikaların sonucudur.
Çiftçi ürününü ucuza verse bile araya giren nakliyeci, komisyoncu, halci zinciri fiyatı katlayarak vatandaşa ulaştırıyor. Yakıt, Yol, HGS, köprü, bakım, sigorta, lastik vb. maliyetleri artınca herkes kendi masrafını ürüne bindiriyor ve enflasyon zincirleme şekilde büyüyor. Yani sorun sadece üretim maliyeti değil, lojistik ve aracılık sistemi de fiyatların patlamasında büyük rol oynuyor. Eğer devlet burada da müdahale edip taşımacılık maliyetlerini sübvanse etse veya üretici ile tüketici arasındaki aracı sayısını azaltsa/sınırlasa, hem çiftçi daha çok kazanır hem vatandaş daha uygun fiyata gıdaya ulaşır.
Sorunun ne olduğu belli. Çözümü de belli. Ancak çözümü uygulamak yerine, bu yazarın yaptığı gibi, sorunu olduğu gibi bırakıp etrafından dolandıkça biz asla uygun fiyatlı gıdaya erişemeyiz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 20 Ağustos 2025; 21:39:53 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar

Siyasal islam yüzünden bu halde ama. Onu önlemek lazım. |
Benzer içerikler
- ypg filmi hollywood full izle türkçe dublaj
- discord açılmıyor
- löseve adak bağışı caiz mi
- en cahil ülkeler sıralaması 2025
- muhalif kanallar listesi
- yapay zeka tahlil sonuçları
- e devlet tarife karşılaştırma
- en çok satan elektrikli araba
- ford focus engelli araç fiyatları 2025
- roketsan eren
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X