Şimdi Ara

Ağır Araba mı Hafif Araba mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
163
Cevap
1
Favori
18.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hayrlı akşamlar,

    Arabanın ağır yahut hafif olması neleri etkiliyor? Öznel yahut nesnel tam bilemiyorum; ama hangisi daha iyi olur? Örnek vermek gerekirse 1200 kiloluk bir araba mı yoksa 900 kiloluk bir araba mı avantajlı olur? Belli bir kıstas yok, genel olarak bahsedebilir miyiz?



  • sehır ıcı hafıfı sehır dısı agır araba..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hafif araba avantajlıdır..
  • Hafif araclari kullanmayi daha cok seviyorum..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • agir olmasinin tek eksisi yakit tuketimi fazla olur. onun diwinda eksi yonu yoktur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkerem2

    agir olmasinin tek eksisi yakit tuketimi fazla olur. onun diwinda eksi yonu yoktur.
    Dengeli araba en iyisi
  • 1200 kg'liği tercih ederim. Çok hafif olması da iyi değil çok ağır olması da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _MaxPayne_

    1200 kg'liği tercih ederim. Çok hafif olması da iyi değil çok ağır olması da.
    Hafif araçlar yol tutuşta sıkıntı yaratırlar,yan rüzgarlardan etkilenirler,konfor düzeyleri daha düşüktür.
    Belli bir kalibrenin üstünde olmalı aracın ağırlığı(1200 1500).
  • hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir
    1300-1500 kg arasında araçları dengesinden dolayı seviyorum..tabiki motoru 130 hp üzeri olmak kaydıyla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir
    Ben ağır araç taraftarıyım. Daha doğrusu ne ağır ne hafif olacak. Günümüzde 800-900 kg kalmış bir araç bence çok yetersiz, ideali 1200kg civarı olduğunu düşünüyorum.

    Güncel donanımlar ağır aracın dezavantajlarını yakıt tüketimi haricinde yok ediyor. Bunun dışında bir dezavantaj görmüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AirDream

    Ben ağır araç taraftarıyım. Daha doğrusu ne ağır ne hafif olacak. Günümüzde 800-900 kg kalmış bir araç bence çok yetersiz, ideali 1200kg civarı olduğunu düşünüyorum.

    Güncel donanımlar ağır aracın dezavantajlarını yakıt tüketimi haricinde yok ediyor. Bunun dışında bir dezavantaj görmüyorum.

    Alıntıları Göster
    Hafif araba daha az tüketir, daha hızlıdır, daha iyi yol tutuşa sahiptir, frenleme mesafesi daha iyidir.

    Ağırlığın ise hiçbir avantajı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Hafif araba daha az tüketir, daha hızlıdır, daha iyi yol tutuşa sahiptir, frenleme mesafesi daha iyidir.

    Ağırlığın ise hiçbir avantajı yok.

    Alıntıları Göster
    Çok hafif ve çok ağır her türlü kötüdür. En iyi araba ortalama 1500 kilo olan, 50:50 önde ve arkada eşit ağırlık dağıtımına sahip malzemeden çalınmamış sedan araçtır. Her türlü, her alanda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

    Hafif araba daha az tüketir, daha hızlıdır, daha iyi yol tutuşa sahiptir, frenleme mesafesi daha iyidir.

    Ağırlığın ise hiçbir avantajı yok.

    Alıntıları Göster
    Ağır arabayla ani hareketler fazla yapamazsın çünkü anlık yönlendiremezsin (şehir içi) ama dengeli ve süratlı girilen virajın anasını ağlatır diyeblirim.

    Hafiflikte bi yere kadar hafifi şehir içinde atikliği sağlar.

    Yani ne çok hafif (1100 kg nin altı) nede çok ağır (1600) Bu söylediklerim C-D sınıfı içindir. Sınıf arttıkça ağırlıkta artıyo tabi spor araçlar falan hariç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: burock1997

    Çok hafif ve çok ağır her türlü kötüdür. En iyi araba ortalama 1500 kilo olan, 50:50 önde ve arkada eşit ağırlık dağıtımına sahip malzemeden çalınmamış sedan araçtır. Her türlü, her alanda.

    Alıntıları Göster
    bence mazdanin sitesinde hafiflemeyle ilgili bir video var onu izle o zaman anlarsin hangisi daha onemli.
    ayrica arac agirliginda ideal diye bir kavram bana gore yok hakeza mazda mx-5 1000kg civari bir agirliga sahip ama bircok 1500kg'lik araclardan daha iyi yol tutuyor.
    yine agirlik orani da degisken bir unsur eger arkadan itisli bir aracsa 40:60 mantikli iken onden cekisli bir aracta tam tersi makuldur.

    insan kalkipta s serisinden 1000kg olmasini istemez ama hafif arac her zaman daha alimlidir.cunku o araci hafifletmek icin zaten belli bir ar-ge'ye tabi tutulmustur.




  • Farklı görüşler geliyor, sanırım bu hususta da ortak bir görüş yok.

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir
    Bu biraz dikkatimi çekti. Sanırım sizdiniz, başka bir yerde daha söylemiştiniz buna benzer şeyler ki ben de o gördüğüm mesajdan etkilenerek açtım bu konuyu.

    Sadece güvenliği göz önüne alırsak sizin dediklerinizi destekleyecek başka fikir var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trcn

    Farklı görüşler geliyor, sanırım bu hususta da ortak bir görüş yok.

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir
    Bu biraz dikkatimi çekti. Sanırım sizdiniz, başka bir yerde daha söylemiştiniz buna benzer şeyler ki ben de o gördüğüm mesajdan etkilenerek açtım bu konuyu.

    Sadece güvenliği göz önüne alırsak sizin dediklerinizi destekleyecek başka fikir var mı acaba?

    Alıntıları Göster
    Hafifliğin önemini daha iyi kavrayabilmeniz için :)





  • quote:

    Orijinalden alıntı: trcn

    Hayrlı akşamlar,

    Arabanın ağır yahut hafif olması neleri etkiliyor? Öznel yahut nesnel tam bilemiyorum; ama hangisi daha iyi olur? Örnek vermek gerekirse 1200 kiloluk bir araba mı yoksa 900 kiloluk bir araba mı avantajlı olur? Belli bir kıstas yok, genel olarak bahsedebilir miyiz?

    agır arabaya güçlu motor lazım oda çok yakıyor halıyle.. ufak olupta ıyı kacan cok araba var clıo 2 , 106 ws
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trcn

    Farklı görüşler geliyor, sanırım bu hususta da ortak bir görüş yok.

    quote:

    Orijinalden alıntı: L.J

    hafif elbette. ureticiler araclari hafifletmek icin ne emekler harciyorlar. guvenli falan da degil rijit cisme vurursan tum momentum kendi aracini ezmeye calisir momentumun yuksek olmasi da agirlikla dogru orantilidir. ayrica fren performansini da etkileyecek yani kaza riski ya da kaza siddeti az olacak. ayni sasi bugrulma direnci ve mukavemetine sahip 2 aractan hafif olani her klasmanda daha avantajlidir
    Bu biraz dikkatimi çekti. Sanırım sizdiniz, başka bir yerde daha söylemiştiniz buna benzer şeyler ki ben de o gördüğüm mesajdan etkilenerek açtım bu konuyu.

    Sadece güvenliği göz önüne alırsak sizin dediklerinizi destekleyecek başka fikir var mı acaba?

    Alıntıları Göster
    Ağırlığın Avantajları:

    - Yüksek süratlerde stabilite
    - Daha iyi yol tutuşu
    - Rüzgara karşı daha fazla direnç gösterme
    - Konfor: Çukurları daha az hissettirme (lastik+jant+süspansiyon vs. gibi özelliklerin aynı ayarda olduğu düşünüldüğünde)
    - Rampa aşağı daha iyi hızlanma ve o hızı daha uzun süre koruma
    - Yüksek atalet momenti sayesinde kaza anında çok daha iyi darbe sönümlenmesine imkan sağlaması

    Ağırlığın Dezavantajları:

    - Dur kalk trafiğinde ve rampa yukarı, daha fazla yakıt tüketimi
    - Daha yavaş hızlanma değerleri
    - Daha az esneklik - kıvraklık
    - Motor ve şanzımana daha fazla yük bindirmesi(verimi düşürmesi-emisyonları artırması)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaTaDoR -- 27 Haziran 2013; 22:53:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Berk Erden

    Dengeli araba en iyisi

    Ellerine sağlık

    Hafif araba az yakar fakat dengesiz bir araçsa ölüme kadar yolu var.Ağır araba da yerinden kalkamaz, kalksa da yol tutuşu zayıf olur ve virajlarda çok savrulur.Yakıt tüketimi de yüksek olur ayrıca.

    En iyisi hafif ve dengeli otomobiller.Misal Mazda 2
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.