Şimdi Ara

Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere (44. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.453
Cevap
24
Favori
329.803
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Alco multimix motor yaglari nasildir üstad kullandiniz mi Benzin karısımı icin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eagean E kullanıcısına yanıt
    Kullanmadım; abd malı olmasından dolayı dikkatimi çekmişti. Lakin mineral bazlı ve jaso fb olması nedeniyle o kadar para etmeyeceğini düşünüyorum. yani petrol istasyonlarında satılan opet,po v.s ürünlerden çok iyidir diyemiyorum. 50:1 ya da 40:1 oranlarında da kullanmak/riske atmak istemem bu ürünlerle.

    yarı sentetik ve Fc onaylı olarak bunu tavsiye ederim. 40:1 oranında kullanılabilir, eğer motorda kompresyon kaybı ve aşınma yoksa.https://www.sonaxshop.com.tr/LIQUI-MOLY-2T-Kismi-Sentetik-Motor-Yagi-1L,PR-472.html
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Teşekkur ediyorum.bu yağ onerilmisti. 40:1 oraninda kullanilmak üzere. Dumansiz ve performanli geldi gozume . Bahsettiginiz yagi deneyecegim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Eagean

    Teşekkur ediyorum.bu yağ onerilmisti. 40:1 oraninda kullanilmak üzere. Dumansiz ve performanli geldi gozume . Bahsettiginiz yagi deneyecegim
    Güzel yağdır. Echo nasıl memnun kaldınız inş.


     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Euro 4 doğa katliamı mı? Stihl ms660 (!) için performans deneyi mi? Abarth eksoz modifiyesi mi bilmedim şu bizim Türklerin işlerine akıl sır ermiyor. Doğru saçı çiviyle deldim ama domadis sulamak içindi ((:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • the_cantan kullanıcısına yanıt
    No smoke two stroke olani yari sentetik olan yağ. Echo distrubutorunun sitesinde de var.Duman neredeyse yok denecek kadar az.performans bence olmasi gerektigi kadar Echo ya gelecek olursak; (Bendeki 510 modeli) 501 sx modelini cok arastirmistim cokta begendim ancak gerek motor gerekse donanim özellikleri bakımindan neredeyse aynilar 510 ile.Tek fark şeffaf yakıt deposu , ve Hava filtresi toz tahliye sistemi. Kaldı ki denenmis memnun kalinmis bir model denebilir. 501 sx'e ekstradan 700 tl vermedim. Elinize aldıgınızda makinanın gücünü hissediyorsunuz. Profesyonel makinelerde olan magnezyum alasimli karter ozelligi bence avantaj, 5. Depodan sonra pala boyuna yakın kuru ve sert kutukte denedim. Umurunda bile degildi. Otomatik yağlamayi fabrika ayarinda geldigi gibi kullaniyorum; yeterli düzeyde. Ekstradan zaten ayarlama vidasida mevcut altta . Dekompresyon valfinin olması çalistirmayi kolaylastirmak icin avantaj. Muadilleri olan makinalarden eksiği yok bence fazlasi var. 3.54 beygir gücü ve torku yeterince tatmin edici. Kendi işim de kullanicam ve bana sorun cikartmasin diyen biri icin fazla bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Eagean E kullanıcısına yanıt
    fotoğraflama imkanınız olursa bekleriz

    ilk çalıştırmada ısınana kadar, karter ve yanma odasındaki fazla/tam olarak yanmayan karışımdan mütevellit bir miktar duman gözlenir. sonrasında gözle görülmez, eksoz gazının kokusu olur sadece extrem durumlar hariç.

    tam sentetik yağ daha ince ve yanma noktası daha yüksek olduğundan, iki zamanlılara önerilmiyor pek. mineral bazlı yağlar da tam aksi olduğu için ve deterjan/temizlik özelliği düşük olduğundan emisyonu yükselttiği için yeni motorlara önerilmez(kullanma kılavuzlarında tavsiye eden görmedim, sentetik veya Jaso FC FD ibareleri var). en temizi yarı sentetik ve 40:1 diyorum ben

    ek olarak 501sx kılavuz kapağı somunları kapağa sabitlenmiştir; ormanda v.s kaybolma riski olmaması için. kötü yönü de karbüratör H L ayar vidaları kapak ile limitlenmiştir, eksoz modifiyesi durumunda hasıl olan ayar gereksinimi bu limitleyiciler yüzünden tam olarak karşılanmıyor. sizdeki 510un karbüratör ayar vidaları plastik kapaklı mı, ortada mı?

    510un iyi yönü ise, piyasada daha bol ve daha eski bir model olduğundan parça sorunu olmaz(özellikle sarf malzemeler filtreler, balata v.s) aynı şekilde bilinen bir model olduğu için arıza/kırım durumunda daha çabuk çözüm bulunur servis açısından.




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Üstadim suan inceleyip foto atma imkanim yok lakin fırsat buldugumda atacagim, Ayar tornavidasiyla ulasilabilinecek bir yerde sök tak falan bi durumda degil onu biliyorum,Buda sanırım bir kolaylık olsa gerek.
    Bu arada yağ konusunda sunu soylemek isterim. Kullandigim yağ yarı sentetik jaso FD damgalı. Motorun omru acisindan da faydali olacagi kanaatindeyim sizin gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkese selamlar forumu uzun bir süredir takip ediyorum.ve uzun bir süredir motorlu testere ile amatör olarak kesim yapmaktayım bahçemizde ağaçları budama ve sobalik olarak kesim işleri tam olarak iş denemez hobi sayılır binevi

    Şimdi gelelim konuya geçtiğimiz ay 2011 den beri kullandığım secho 5100 makinem dedemin elinde can verdi (krank eğdi) dedim ben onu tamir edene kadar yeni bi tane alalım iyisinden bir daha uğraşmayalım neyse benim gözüm dolmarda kalmıştı dedemi ikna etmem zor olmadı köydeki 2008 dolmar ps410 onca yaptığımız eziyete rağmen hala canavar gibi tarlada kavak keserken benzin azalınca traktörden mazot ile karıştırarak koca kavağı 4 e bolmüşlüğümüz var dedemle ondan dolmar deyince onayı verdi

    Nesye tekrar gelelim konuya gittim Karaköye dükkanın birinde buldum alman üretimi 2011 model kutulu 1700 e el sıkıştık yanında yağ buji hediye aldım geldim 1:30 civarı karışım yapıp 2 depo rodaj yaptım rölantide sonra ise düşük devirde kesmeye başladık

    4-5 depoda deviri arttırmaya başlayınca benzin biter gibi yapıp sürekli stop etmeye başladı (karbüratör ayarı normal) bende benzin filtresini çıkarıp tekrar denedim bir müddet daha çalıştı ve yine aynısını yapmaya başladı yani depodan yeterli benzini cekemiyor alet 9 sene yattığı için karbüratör yada hortumlarda mı bir sorun var çözemedim sizinde konu hakkında fikirlerinizi bekliyorum.




  • betthoven B kullanıcısına yanıt
    yine böyle bir sorun yaşayan daha vardı; ayar v.s girmeden, bujiye bir bakın derim(karışımı yaptığınız yağ ve benzin oranı doğru, taze olduğunu varsayarsak)
    hava filtresini çıkarıdıktan sonra karbüratöre gelen hortumların yerinde olup olmadığına bakın; primer pompaya bastığınızda kaçak var mı diye kontrol edin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Şubat 2020; 9:56:38 >
  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Buji ye baktığımda sorun yoktu açık kahverengi. primer yapınca gayet güzel çalışıyor biraz zaman geçince yani karbüratördeki benzin azalinca Fakir çalışmaya başlıyor ve ardından stop ediyor.

    Secho da primer pompasına birkaç kez basınca sertleşiyordu bunda sertleşme olmuyor hortumlarda kaçak göremedim ama depo hortumunu sıkarak tikadım Primer yaptım arada bi fark yoktu yanj pompa rahat şekilde eski halini aldı biyerlerden hava alıyor tıkanıklık var, yada karbüratör de bişey var garantisi olmasa karbüratörü söküp bakıcam, hortumdan değil de karbüratörde ise garanti kapsamına almazlar diye korkuyorum mecbur garantiye götüreceğim haftaya.
  • betthoven B kullanıcısına yanıt
    Buradan teshis koymak zor olsa da birkac seyi kontrol etmekte fayda var;



    eksoz durumu nasıl acaba; çıkışı rahat mı? Bunlarda katalitik konvertor oldugundan yag ve karisim orani onemli; kalitesiz yagi bol karistirisaniz, eksoz cikisindaki izgara tarzi şey tikanabiliyor. Taze ve dogru oranda karisim(dogru yag ile) ve devirli kullanmak bu durumu bertaraf eder.

    Karburatoru cikarmak icin, hava filtresinin bogaz adaptorunun 4 civatasini sokmek gerekiyor, akabinde hortumlar ve gaz/jikle kollarindan kurtarmak gerekli. Tek buyuk vidanin tuttugu ust kapagin icinde yuvarlak suzgec vardir. Tortu v.s. birikim olduysa yakit akışı etkilenir. Bir de bu kapagi acarken, kagit conta bozulabiliyor.
    Bununl ugrasmaktansa servise bir gösterin bence..


    primere basınca zenginleşir(fazla yakit). Bu islem cok yapilirsa, karter bogulabilir.
    Bujiyi cikarip, deposu bos motoru ters cevirip( hava filtresi asagi bakacak sekilde) starteri çekin bir sure. Sonra ayni sekilde ters olarak, piston ust veya alt ölü bolgedeyken(buji boslugundan ışıkla bakarak belli olur) bekletin birkac saat. Karter havalandirma islemi yapmış olursunuz. Devirsiz kullanim veya ayar bozukluğundan karter bogulma durumunu boyle giderirsiniz.
    Karter bogulmasi; karbüratöre pistonun hareketiyle vakum ve basinc tetiklemesini yapan ve bu sayede depodan karisim cekilmesini saglayan, karterden karbüratöre gelen bu hattin zayiflamasina neden olur.
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    Bu da olmazsa;
    L ayarinin vidasini orjinal konumunu isaretleyerek yarim tur acip, kapama islemi yapin. Nerde rahat çalışıp devirleniyorsa orada bırakıp kesim yapin.

    Buji kupkuru olmamali, fakir karisima isaret. Les gibi ve kapkara cikmasi da devirsiz kullanim veya zengin karisim demek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rallier_61 -- 17 Şubat 2020; 21:9:13 >




  • rallier_61 kullanıcısına yanıt
    Yardımın için çok teşekkürler, bu adımların neredeyse hepsini biliyorum tamirle mesleğim gereği aram çok iyi, sadece karbüratör ayarında biraz zorlanıyorum.

    Haftaya eve geçince tekrardan kontrol edeceğim. Depodan benzin çekemediğine %99 eminin ama karbüratör kaynaklı mı yoksa hortum kaynaklı mı ona emin olamadım.

    Yetkili servislerin çoğu merdiven altı ve karadüzen çalışıyorlar bujiyi sıcak sökmeler takmalar,bide var gücüyle bujiyi sıkıyorlar Buji kaçacak sanki karbüratör ayarını bile rastgele yapıyorlar bundan dolayı servislere güvenmiyorum düzgün servis bulamazsam iş başa düşecek gibi
    Sorun çözüldüğünde sorunun nedenini buradan paylaşacağım.

    Bide sen daha iyi bilirsin bende senin gibi katalitik konvertörü iptal edeceğim iptal sonrası karışım fakirleşir mi? Karbüratörde H' ye ayar yapmak gerekir mi? Tavsiyeni bekliyorum




  • betthoven B kullanıcısına yanıt
    evet, fakirleşecek; h ayarını yarım tur açmışım ben. iptalden sonra o tok sesi unut; biraz daha inceliyor sesi
    o baş belası sıcaklıktan kurtulmak için değer. ben kanırta kanırta kopardım ama dremelle kaynak noktalarına çalışmak yeterliymiş

    servis konusunda da takometreyle karbüratör ayarlayan görmedim; adam koridora çıkıp veriyor gazı, e bu makine limitörlü bobine sahip bunlarda kesim yaparak ayarlamak en iyisi, bobin yanıltıyor yoksa buji konusunda da helicoil yaptırdığım için rahatım; alüminyum bloğun dişlerinden daha sağlam en azından




  • Tekrardan merhaba, haftanın yoğunluğundan sadece bugünüm boştu sabah aldım elime depodan karbüratöre Primer pompasına kadar her hortumu tek tek kontrol ettim geriye tek karbüratör kaldı. Garantiyi riske atmamak adına karbüratöre dokunmadan servisin yolunu tuttum mecbur.

    Sarıyer'den Karaköye elimde hızar katil palyaço gibi gittim
    Neyse serviste ustaya anlattım durumu oda aldı çalıştırdı 5-10 dk çoğunlukla tapa gaz test etti birkaç yerde stop eder gibi yaptı dedi karbüratörden yapıyor değişmesi lazım 1-2 hafta sürebilir eski karbüratörü göndermeden yenisini gelmiyormuş
    Bende mecbur bıraktım geldim.
    Benim anlamadığım Alman üretimi buram buram kalite kokan sıfır bir motorun bu şekilde arızalanması garibime gitti. 9 yıl rafta beklemesiyle Bir alakası olabilir mi ki aceba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • betthoven B kullanıcısına yanıt
    Rafta beklemesi etkili olabilir, muhtemel üretim hatasi da mumkun; yakin tarihte alip sorunsuz kullananlar da mevcut.

    Karburator icerisindeki kaucuk kisimlar(ignenin ucu, diyafram ve contalar) zamana bagli fonksiyonunu yitirmis olabilir. Jetler ve suzgec tikanmis olabilir.
    Walbro wte 61 olmasi lazim modelinin.

    Benimkine helicoil actirmak icin servise götürürken otobuse binmistim ama posedin icindeydi; benzin kokusu harici problem yoktu. Palayi evde birakmistim tabi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her kesimde ince talaş mı oluyor? Rüzgara dikkat etmek Lazım. Ağaç budamasında göze talaş gelir. Ara sıra kullansam da babamın iş gözlüğü iş görür.
     Ağaç kesme odun motoru Motorlu Testere

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merhaba

    2 motor arasında kararsız kaldım.
    Fiyat ve performans açısından ve kağıt üzerindeki özelliklerinden dolayı , "Oleo-Mac GSH 56" gözüme iyi geldi. 3.5HP motoru, 54.5 CC olması ve fiyatınında 1.150 lira civarında olması hoşuma gitti.

    ikinci alternatif olarak
    Dolmar PS 420, fiyatı 1.750 tl , Alman malı , 42CC ve 2.7HP motora sahip.


    Kullanım amatör olarak olsa da bu tarz makineleri 1 kez almak uzun yıllar kullanmak tek düşüncemiz.

    tavsiyeniz nedir arkadaşlar ?
  • McCarty kullanıcısına yanıt
    Yine 42cc hacimden 3hp(2.2kw) cikaran 420sc modeline bakin. 1500₺ civarina vardi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Yine 42cc hacimden 3hp(2.2kw) cikaran 420sc modeline bakin. 1500₺ civarina vardi.
    Türkiyede sanırım farklı modelleri mevcut. evet sc modeli 3Hp , çinde üretilenleri de var, Almanya üretimli de var.

    Galiba alırsam dolmar alacağım dün kafamda netleşti.

    Bu arada zircir bilemek için tavsiye ettiğiniz eğe veya aletler var mı?
  • Eagean E kullanıcısına yanıt
    1 lt kullanmıştım 3 yıl önce sanırım. Hiçbir problem yaşasmadım. Motorlar hala sağlam, abd malı iyi ürün
  • 
Sayfa: önceki 4243444546
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.