@cgty89 Aracını inşallah alırısn. 2. söylediğin için yazıyorum. Ortlama aynı fiyatlar olur. Armortisörler tanesi 40-45 tl Stopl lambası yan sanayi 10-15 TL civarı Takozlar ( ki kolay beri bozulmaz) tanesi 15 TL Ön batalalar Takımı 10+20 TL
En önemli fark kullnım süreleridir.
kullanım süreleri derken hyundaideki parçaların daha uzun gideceğini ima ediyorsun değilmi?
yakıt durumları nasıl accentlerde şu sıralar.lpg 1.5 yada 1.3 lerde tüpte şehir içi ortalaması ne kadardır?sonuçta yakıtta baya önemli.arabayı alıp kapının önünde yatmasın.
1.3 ile 1.5 hemen hemen aynı. Ama diğer sınıfındaki araçlara göre daha ekonomik araçlar.
ogunmas hocam yukadaki sorunun nedeni ne olabilir? aracı aldım ilk gün denedim tüpte 40 kuruş yaktı :(
sorumu cevaplıyacak arkadaş yok mu?
21 sayfayı başından sonuna kadar okudum.
arabam 99 1.5 gls abs yok. tüp de sıralı değil malesef. km de 40 kuruş yaktı uzun yolda yeni hesapladım. bu neden olur?
okuduğum kadarıyla oksijen sensörü katalitik konvertör ayarsız karbüratör ayarsız lpg ve buji değişimi gibi şeyler yapmam gerekiyor. bir de bir arkadaş şöyle yazmış geçmiş sayfalarda: "hava filtre kutusunun direksiyona yakın tarafındaki sensör kutusundan ayrılmışsa çok yakar" bu doğru mu? bir baksam faydası olur mu? bir de hava filtresi değişiminin lpgli araca faydası olur mu?
ayrıca aracı ilk çalıştırırken debriyaja basmadığım takdirde araç marş almıyor. debriyaja basınca hemen çalışıyor bu normal mi?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
dün hyundai 1.5 gls klimalı 99 model 147binde araç aldım. depoyu fulledim (tüp) yola çıktım 173 kilometre sonra tekrar fulledim 71 tl aldı ya. 40 kuruş demek bu neden böyle oldu :(
bu şekilde yakıt hesaplanmaz.Boş depoya yakıt alınır ve yakıt bitirildikten sonra katedilen km alınıp harcanan litre oranlanarak bulunur.Aynı pompadan bile yakıt alınsa pompaların basınçları değişir.Sıcaktan soğuktan sonuçta gazdan bahsediyoruz.
kardeş öyle diyonda hadi 40 olmasın 38 kuruş olsun normal mi bu? sonuçta araba 71 lira gaz aldı bu kadar kmde...
merhabalar
arabam 99 1,5 sıralı lpg var
benim araba 3000-4500 devir arası pek bi tat vermiyor yani o arada ha gaza basmıssın ha basmamıssın misali 4500 den sonra yine ivmelenmeye başlıyor. sizin arabalarda böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var ne dersiniz. araba sollayamıyorum bu nedenle. sollama yapmak için 4 den 2ye atmam lazım geliyor :S
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
dün hyundai 1.5 gls klimalı 99 model 147binde araç aldım. depoyu fulledim (tüp) yola çıktım 173 kilometre sonra tekrar fulledim 71 tl aldı ya. 40 kuruş demek bu neden böyle oldu :(
baya çokmuş benimki 19 krş yakıyor km de.
quote:
Orijinalden alıntı: selmand
merhabalar
arabam 99 1,5 sıralı lpg var
benim araba 3000-4500 devir arası pek bi tat vermiyor yani o arada ha gaza basmıssın ha basmamıssın misali 4500 den sonra yine ivmelenmeye başlıyor. sizin arabalarda böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var ne dersiniz. araba sollayamıyorum bu nedenle. sollama yapmak için 4 den 2ye atmam lazım geliyor :S
6500-7000 son devir çevirmesidir. 5000-5500 devir kesici olamsı gerek yanlış hatırlamıyrosam. 4 ten 5 e 3000 de atarsanız nazlı devir yukarı gider. 3500-4000 lerde 4- ten 5 yaaprsanız tatlı gider. Fazla yakar. zaten 980 kg 90 hp 12v Ecfi bir motor var. 200 ün 195 ini zaten tam gazdad yapar.
daha ne istiyrosunuz ?
ogünmas hocam bana yardımcı olmayacak mısınız?
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
quote:
Orijinalden alıntı: selmand
merhabalar
arabam 99 1,5 sıralı lpg var
benim araba 3000-4500 devir arası pek bi tat vermiyor yani o arada ha gaza basmıssın ha basmamıssın misali 4500 den sonra yine ivmelenmeye başlıyor. sizin arabalarda böylemi yoksa benimkindemi bir sıkıntı var ne dersiniz. araba sollayamıyorum bu nedenle. sollama yapmak için 4 den 2ye atmam lazım geliyor :S
6500-7000 son devir çevirmesidir. 5000-5500 devir kesici olamsı gerek yanlış hatırlamıyrosam. 4 ten 5 e 3000 de atarsanız nazlı devir yukarı gider. 3500-4000 lerde 4- ten 5 yaaprsanız tatlı gider. Fazla yakar. zaten 980 kg 90 hp 12v Ecfi bir motor var. 200 ün 195 ini zaten tam gazdad yapar.
daha ne istiyrosunuz ?
işte o performansı göstermiyor bence araç ne dersiniz.3000-4500 devir arası ivmelenmeyi durdurması 4500 devirden sonra yeniden ivmelenmeye baslaması normalmi
Dip gaz tepkisini deneyin.
Vuruntu sensörünü kontrol ettirin.
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
Dip gaz tepkisini deneyin.
Vuruntu sensörünü kontrol ettirin.
Ogünmas Hocam yardımcı olur musunuz?
21 sayfayı başından sonuna kadar okudum.
arabam 99 1.5 gls abs yok. tüp de sıralı değil malesef. km de 40 kuruş yaktı uzun yolda yeni hesapladım. bu neden olur?
okuduğum kadarıyla oksijen sensörü katalitik konvertör ayarsız karbüratör ayarsız lpg ve buji değişimi gibi şeyler yapmam gerekiyor. bir de bir arkadaş şöyle yazmış geçmiş sayfalarda: "hava filtre kutusunun direksiyona yakın tarafındaki sensör kutusundan ayrılmışsa çok yakar" bu doğru mu? bir baksam faydası olur mu? bir de hava filtresi değişiminin lpgli araca faydası olur mu?
ayrıca aracı ilk çalıştırırken debriyaja basmadığım takdirde araç marş almıyor. debriyaja basınca hemen çalışıyor bu normal mi?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
Dip gaz tepkisini deneyin.
Vuruntu sensörünü kontrol ettirin.
hocam cahilliğimi mazur görün.
dip gaz tepkisini denemek ne demektir?
aracaın ataklığını test etmen gerek. 1 4000-5000 d/dk 2 4000-5000 d/d 3. 4. 5.
geçişleri ve toprlaması tatminkarmı .
aracın 2. ile 1500 d/dk ya kadar düşürüp tekra yukarı ivmelenmesinde katırıcı bir çıkış varmı yokmu. bu kaşkışta nazlı ve vuruntulu bir kalkış ve sürüş yaparsa kontrol edilemsi gerekenler.
arabam 99 1.5 gls abs yok. tüp de sıralı değil malesef. km de 40 kuruş yaktı uzun yolda yeni hesapladım. bu neden olur?
okuduğum kadarıyla oksijen sensörü katalitik konvertör ayarsız karbüratör ayarsız lpg ve buji değişimi gibi şeyler yapmam gerekiyor. bir de bir arkadaş şöyle yazmış geçmiş sayfalarda: "hava filtre kutusunun direksiyona yakın tarafındaki sensör kutusundan ayrılmışsa çok yakar" bu doğru mu? bir baksam faydası olur mu? bir de hava filtresi değişiminin lpgli araca faydası olur mu?
ayrıca aracı ilk çalıştırırken debriyaja basmadığım takdirde araç marş almıyor. debriyaja basınca hemen çalışıyor bu normal mi?
cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
İlk önce aracınzıın lpg sini normalden SIRALI YA çekin aksi durumda MANIFOLT U elinize alırsınız ? Hiçte iyi olmaz.
hocam cahilim bu konularda manifolt ne demek ve maliyeti nedir? bir de çok yakmasının sebebi sadece sıralı olmaması mı sizce?
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
hocam cahilim bu konularda manifolt ne demek ve maliyeti nedir? bir de çok yakmasının sebebi sadece sıralı olmaması mı sizce?
ogünmas hocam öncelikle teşekkür ederim. ben aracı geçen hafta aldım. yani ben taktırmadım tüpü. alırkende sorduğum iki usta önemli değil sıralı olmaması sadece performansı daha düşük olur dediler. ben şimdi ne yapmalıyım ?
aracı tüpte değil de benzinde kullansam sorun çözülür mü hocam? sonra tüpü de söker atarım. bu durumda manifoltu değiştirmem gerekir mi?
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
quote:
Orijinalden alıntı: ogunmas
quote:
Orijinalden alıntı: nebigil25
hocam cahilim bu konularda manifolt ne demek ve maliyeti nedir? bir de çok yakmasının sebebi sadece sıralı olmaması mı sizce?
ogünmas hocam öncelikle teşekkür ederim. ben aracı geçen hafta aldım. yani ben taktırmadım tüpü. alırkende sorduğum iki usta önemli değil sıralı olmaması sadece performansı daha düşük olur dediler. ben şimdi ne yapmalıyım ?
aracı tüpte değil de benzinde kullansam sorun çözülür mü hocam? sonra tüpü de söker atarım. bu durumda manifoltu değiştirmem gerekir mi?
Benim nacizane fikrim Düz LPG yi kesinlikle Enjeksiyonlu araçta kullanma. Nacizane tavsiyem.
Benzinde kullansan performans %20 değişir.sorun teşkil etmeyecektir.
Ama yine belirtiyorum sıralıya dön. Ustalarınn hahikaten çok iyiymiş. TAM ENJEKSIYONLU ve ECU lu bir araca DÜZ LPG sistem taktırıyorlar. Bakalım çıkabilecek masraflarıda kaşılıyorlarmı sor bakalım.