Şimdi Ara

ABS li araç mı, yoksa normal frenli araç mı normal zeminde daha çabuk durdurur?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
482
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ABS biliğim kadarıyla normal freni pompsalamakla aynı görevi üstleniyor ancak bunudaha çok ve daha kısa sürede yapıyor ve tekerleklerin kitlenmesini önlüyor. Bunu yaparken araba hakimiyetinide kaybetmememizi sağlıyor ancak bu fren mesafesini uzatır mı? Fren mesafesinin uzaması daha kötü olmaz mı? Şehir içi ve şehirler arası yolda bu durum nasıl farkeder? Sizce ABS şart mıdır hervaraç için

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kaymayacak zeminde ABS siz olan daha çabuk durur. Ama ABS yön vermeye yarardığı için hayat kurtarır.
  • kayan kaymayan her zeminde abs tabiki daha çabuk durdurur, spor olsun diye bu sistem geliştirilip kullanılmıyor herhalde
  • Fiziksel olarak konuşursak abs daha erken durdurur. Statik sürtünme ve dinamik sürtünmelerden yola çıkarsak dinamik sürtünmeler herzaman daha büyük siddettedir. Abs sistemi dinamik surtunmeleri artırarak arabayı durdurmayi hedefler. Normal fren sistemi kitledigi için lastikleri statik sürtünme sürekli olur, bence abs daha erken durdurur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • abs bazen ıslak yolda freni engelliyor ,vuracam diye tırsıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eğer bir fren sisteminde ABS kuru zeminde daha kısa mesafe veriyorsa sistemin fren kapasitesi (tasarım veya operatif) üst eşik değerine ulaşmamıştır.
  • Bugün hafif yağmur vardı. Zemin asfalt üstüde topraklıydı(küçük kum, taş) yani kaymaya müsaitti. 50-60 ile giderken frene sert bi şekilde bastım, abs ile kaymadan durdu. 100 ile bassam ne olurdu bilemem

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Düşük hızlarda kesinlikle abs'siz fren daha kısa sürede duruyor.
  • Bizim millet ayağını tekere sürterek daha çabuk durdurur .

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fren mesafesi lastik ölçüsü lastik hamuru lastiklerin aşınma payı aracin tasarımı ağırlık merkezi disk boyutları gibi sebeblerle artar veya azalir. Abs ebd vs destek sistemleridir. Bir lastik fazla asinmistir veya bastığı zeminde sıkıntı vardir ona göre fren yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herşeyin aynı olduğunu varsayarsak, frene nasıl basılacağını biliyorsanız, ikisi de aynı sürede durur. Genelde fren mesafesini uzatan konu refleks tepkileri vermekten ötürü oluşur.

    Lastiklerin kızaklamadığı limit fren dediğimiz noktaya kadar frene bastığınızda, ABS'li araçta ABS devreye girmez. ABS'siz araç da kızaklamaz. Dolayısı ile aynı mesafede durursunuz ki bu, minimum fren mesafesidir.

    Ancak frene bu limitin üstünde basarsanız, ABS'siz araç kızaklar, ABS'li araç frenlere sık-çek yapmaya başlar. İki türlü de fren mesafeniz uzar.

    Kısaca önce frene nasıl basılacağını öğrenin. Sonra refleksinize hakim olmayı öğrenin. ABS'li araçta da, ABS'siz araçtada kural değişmez. İyi şoför aracı ABS'ye sokmadan veya kızaklatmadan frenlemeyi hedefler. Bu şekilde araba kullanan biri için ABS her zaman avantajdır. Asla dezavantaj olmaz. Çünkü mesele virajda veya çift lastik kaygan zeminde frene geldiği zaman, manevra avantajından ötürü ABS klasik freni çiğner tükürür.

    O yüzden fren yapmayı öğrenin, sonra gelin tekrar konuşalım...




  • ABS olmayan araçta 4 teker kitlenir. Ağırlık suspansiyonlara aktarılır ve araç öne yigilmis şekilde kontrolsüz kaymaya başlar.

    Bu noktada kaç metrede durscaginiz zemin ve lastik arasındaki savaş tarafından belirlenir. Zemin soğuk ve puturlu ise daha kısa sürede durur. Ayrıca yüksek hızda yapılan abssiz frende direksiyon çok kirilirsa devrilme riski yüksektir.

    ABS olan araçta ani frende arkalar kitlenir, önler ise kısa aralıklarla frenlenerek dönmeye devam eder. Bu da ortaya çıkan yığılmanin daha dengeli kalmasına sebep olur. Ayrıca kütleyi hareket ettiren enerjinin nir kısmı tekerlek hareketi ile azalır. Teorik olarak daha az sürede durmayı sağlar. Zemin soğuk ve puturlu ise daha fazla enerji sogrulur ve daha kısa mesafede durulur.

    Peki yol kaygan ise.. Eğer lastikler mevsimine uygun ve yeni iseABS yine daha kikısa mesafede durabilir çünkü zeminle arasında kalan su lastik hareketi ile bertaraf edilebilir.

    Her halukarda lastikleri yeni ve geniş olan, fren diskleri büyük ve havalandırma kanallı olan daha kısa mesafede durur.

    Eski ve mevsime uygun olmayan lastikler
    Bakımsız fren disk ve hidroligi olan
    Frene ayakla pompalama yapılan

    Araçlar her zaman daha uzun mesafede durur.


    Edit açtığınız diğer konuda bir arkadaş bu videoyu koymuş. Harika bir paylaşım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: predator93



    2:38 herşeyi açıklıyor.

    https://youtu.be/mKiTAcXK6M4?t=2m38s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi synthesizer -- 12 Ekim 2015; 19:50:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Onu bilmem de bu abs sayesinde 90 la giderken önümde aniden duran araca çarpmaktan kurtuldum. O gün anladım kıymetini.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • abs aniden bastığında kuru zemin veya yağmurlu olsun karlı olsun kızaklama olayını yaşatmıyor. bildiğim kadarı ile abs olunca 4 disk oluyor 4 diskli fren sistemi daha iyi.
  • Hic bir sey bilmiyorsaniz sol ayakla deneyin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nuri37781

    abs aniden bastığında kuru zemin veya yağmurlu olsun karlı olsun kızaklama olayını yaşatmıyor. bildiğim kadarı ile abs olunca 4 disk oluyor 4 diskli fren sistemi daha iyi.

    Yanlış.

    ABS için 4 disk olmasına gerek yok.

    Disk frenlerin en büyük artısı soğumaya olan faydasıdır. Eğer ağır bir araç değilse arka frenlerin disk olmasının çok da bir katkısı olmaz. Çünkü zaten fren gücü ön arka eşit değildir fren gücünün çoğu önlerdedir. Bunu arabayı park edince disklere parmağınızı değerek kendiniz de ölçebilirsiniz. Önler cayır cayır yanarken arkalar daha serindir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.