Şimdi Ara

ABS Durma Mesafesi Testi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
75
Cevap
11
Favori
8.427
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    Bir hata ettiysek affola fakat bunu şuna bağlıyorum sürekli araç kullandığım için ve genellikle sınıflarında üst seviyede bulunan araçlar kullandığım için yani gaz tepkileri direksiyon hissiyatı fren hissiyatı iyi olduğu için anlamında söyledim konuyu okuyunca haklı olduğunuzu farkettim kusura bakmayın

    est. önemli değil, neticede tartışıyoruz.
    geçenlerde benim aracımı bir büyüğüme verdim ben yanına oturdum. sürekli girdiğim virajda ben, arabanın arkası hafif kaydığını hissedince kontra verip toparlıyordum, bu abimiz cayır cayır yanlaya yanlaya döndü. E sordum haliyle ben kaydığını hissediyorum kontra veriyorum dedim, sen kaydını hissediyorsun ancak spin attacağı anı kestiremiyorsun dedi, eyw. dedim :) yaşınızı ya da tecrübenizi bilmiyorum ancak ben kendime bakınca bile 1 yıl öncesiyle şimdi arasında çok fazla fark var. Bende arabamı limitlerde kullanmayı severim tehlikeye atmayacak kadar. bildiğim virajları genelde kıç kayarak dönerim v.s. ancak gerçekten tecrübeli bir sürücüden görünce çok farklıymış diyorum.




  • ingilizce yoruyor mu, yoksa ben mi uyanamadım?

    konu faydalı, teşekkürler.
  • Abs hicbir zaman fren mesafesini kisaltmayi taahut etmedi.Abs fren mesafesini uzatir ancan fren esnasinda direksiyon hakimiyetini surucude tutar.Tabi sonradan teknoloji o kadar gelistiki simdi ikisini birden yapiyorlarsa sasirmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: muhammedda

    Abs hicbir zaman fren mesafesini kisaltmayi taahut etmedi.Abs fren mesafesini uzatir ancan fren esnasinda direksiyon hakimiyetini surucude tutar.Tabi sonradan teknoloji o kadar gelistiki simdi ikisini birden yapiyorlarsa sasirmam.

    ABS'nin temel olarak tek görevi taşıtın güvenliğini arttırmaktır. Bu görevini de manevra kabiliyetini koruyarak ve fren mesafesini de çoğu durumda kısaltarak yerine getirir. Günümüz teknolojisinde ABS'den bu görevlerini daha iyi yerine getirmesini bekliyoruz çünkü ABS en çok kullanılan ve düşük maliyete sahip bir güvenlik ekipmanıdır. Fakat kağıt üstünde ABS nin fren mesafesini kısaltmak gibi bir görevi yoktur. İcat edilme sebebi o değildir.

    ABS fren mesafesini uzatır demek bir safsatadan ibarettir. Hidrolik fren sistemleri hemen hemen gelişimini tamamlamışken ABS, günümüz teknolojisiyle gelişimini sürdürmektedir. Hala profesyonel sürüş eğitmenleri bile bu testin tam aksini iddia etmektedir. Bu yüzden doğru bilinen yanlışlar arasındadır bu konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • .....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ebu Computer -- 6 Ekim 2012; 15:12:14 >
  • İyi niyetinizi anlıyorum fakat resim pek çok açıdan yanlış anlaşılmaya müsait.

    Ayrıca konumuz fren mesafesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sonuç kısmını görene kadar hiçbirşey anlamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    sonuç kısmını görene kadar hiçbirşey anlamadım

    En önemli kısım orası zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleyelim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: etufekci

    Abs esp gibi şeylere güvenip otomobil kullanılmaz.
    Olması iyimidir olabilir.
    Ama onlara ihtiyaç duyacak şekilde araç kullanmak tümü ile aptallıktır.

    Şöyle ki aracınızda abs olduğunu varsayarak takip mesafesini kısaltmak veya esp olmasına güvenerek virajlara 150 km hızla girmek oldukça aptalca davranışlardır. Kazaların aslında yegane sebebi kendi şoförlüğüne ve arabaya fazla güvenmekten kaynaklanır.

    Bizzat farklı model arabalarda abs olup babalar gibi kızakladığına bizzat kendim direksiyonda iken şahit oldum. Hani nerde bu s.. abs si dedirtiyor size.

    Demek istediğim olması iyi ama güvenlik elemanlarına güvenip araç kullanmak ise kötüdür.


    arkadaşa tamamen katılıyorum, altımızdaki araca güvenerek trafiğe çıktığımız için bu kadar kaza oluyor, misal ben abs var nede olsa diye frene abandığımda ve ardından aracın kızaklamaya başladığında "eee hani abs vardı ? şimdi ne yapacağız ?" gibi durumda olabiliyor insan, esp var diye "frene ne gerek var ? " diyerek hızlı girdiğimiz virajda bariz savrulduğumuzda da aynı tepki geliyor ulan hani esp toplasaya arabayı kayıyoruz bariyere doğru hee bazen giriyor devreye ama ya girmezse




  • birçok insan absli aracı frene basınca zınk diye duruyor diye bildiği sürece kazlar devam eder..fizik kuralları herşeyin üzerindedir..
  • Bu konuyu guncellemenin faydali olacagini dusunuyorum. ABS konusunda cok yanlis bilinenler var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laax

    Düz zeminde iyi pilotaj abs den 2 metreye kadar iyi fren mesafesi sağlar yani arabanın ne zaman kayıcağını hissedip milimetrik fren den bahsediyorum yapabildiğime çok memnunum fakat herkesinde harcı değil :)

    Düz yolda dediğiniz doğru ama umarım bir gün kaygan bir zeminde başınıza birşey gelmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    Bu konuyu guncellemenin faydali olacagini dusunuyorum. ABS konusunda cok yanlis bilinenler var.

    Vezir ve LionTech16 hocam; paylaşımlar çok güzel olmuş,emeğinize sağlık.
  • Anlatımı geçen herkese teşekkürler. Konu çok faydalı.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.