Şimdi Ara

A3, Golf, Leon ve Octavia DİZEL motor seçeneği SATILMAYACAK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
258
Cevap
1
Favori
13.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 7 ay
  • Cevaplayan Üyeler 109
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 28
  • Ortalama Mesaj Aralığı 17 saat 52 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • CaptainSkyWalker (28 mesaj) Nacila (16 mesaj) edgar1899 (14 mesaj) mahmut_emmi (12 mesaj) beyinsis (8 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (101 mesaj) Mobil (118 mesaj) Mini (16 mesaj) Uygulama (23 mesaj)
  • @
18 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> A3, Golf, Leon ve Octavia DİZEL motor seçeneği SATILMAYACAK
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Teğmen
    125 Mesaj
    Şimdi sözün özü bizim 1.6 tdi DSG'ler değerlencek mi değerlenmicek mi? O zaman bi 3-4 ay daha elimizde tutalım arabaları
    |
    |
  • Yüzbaşı
    266 Mesaj
    dizel gibi kirli bir yakıtın devri bitmiştir hadi geçmiş olsun
    |
    |
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Anormal bi toplum olduğumuz İçin dizel kıymetlenir

    Bkz. Piyasadan çekilen Jetta fiyatlarının peak yapması



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yüzbaşı
    906 Mesaj

    1.4 TSI ACT Passat ile 7.5 litre yakıyorum, sizin hesaba göre 1.6 TDI Passat'ın 3,75 litre yakması lazım fakat evin diğer aracı 1.6 e-HDI 308 aynı koşulda 5.2 litre yakmakta. TDI Passat en iyi ihtimalle 6 litre yakar bu koşullarda. Dizelin onca dezavantajına rağmen bu kadarcık tasarruf için ilk alımda fazla ücret ödemeye değer mi tartışılır.
    |
    |
    classlord kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Kurmay Albay
    17218 Mesaj
    kara tren üretimini bitirmişler demek.

    zaten ellerine yüzlerine bulaştırmışlardı
    |
    |
  • Binbaşı
    1163 Mesaj
    bu dizel goygoyu neden?



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    4317 Mesaj



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Listeye yazmışlar ama ne olacak bilinmez



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2668 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: bamorex



    AB, çevreyi kirleten egzoz gazı emisyonunu kontrol altında tutmak için 2021’den itibaren satılan araçlarda karbondioksit miktarını kilometre başına ortalama 95 grama indirdi. 2025 yılına kadar 2021 yılı seviyelerinin %15 altına, 2030’da ise 2021 yılı seviyelerinin %35 altına inecek.

    Fabrika ne olacak belli değil ama Avrupa Birliği’nin istemediği eski teknolojisi ise Türkiye’ye de üretilebilir.


    Şimdi bu beklemede ama eski teknoloji dizeller ve benzinliler Ülkemizde satılmaya devam edebilir.
    Burada iki ayrı noktayı birbirinden ayırmak lazım. Bahsettiğiniz mevzuat 2019/631 sayılı AB direktifidir ve bu idari bir mevzuattır, araç üretimini engellemez sadece bazı satış ortalamaları getirir.

    Detaylarına şu konudan bakabilirsiniz.
    https://forum.donanimhaber.com/yeni-co2-emisyon-mevzuatinin-otomotiv-sanayi-ve-pazarina-etkisi--141059199#141059199

    Otomotivde 2 tip emisyon vardır aslında birincisi tip onayına tabi NOx, CO, HC, PM, PN gibi tip onayına tabi emisyonlar. Bunların mevzuatta net limit değerleri bulunur ve bunu aştığınız zaman o aracı üretemezsiniz. İkincisi CO2 emisyonu, mevzuatta nasıl ölçüleceği belirtilir ancak limit değer bulunmaz bir araç için. Yukarıdaki gördüğünüz mevzuat gibi filo sınırı getirilir, araç tekil olarak değil o sene satılan tüm araçların ortalaması alınır. CO2 nedir derseniz aslında dolaylı olarak yakıt tüketimidir, eğer CO2 için sınır getirirseniz yüksek hacimli motora sahip yüksek yakıt tüketimi bulunan araç üretimi yapılamaz, bu sebeple firmalara ortalama değer getirilir.

    Dizelin bitme sebebi CO2 mevzuatı değil tip onay mevzuatına bağlı sıkılaşan NOx, PM ve PN sınırlarıdır. Yukarıda bahsettiğim gibi bu idari mevzuatla değil tip onay mevzuatı ile belirlendiği için ve bizde bu mevzuata gümrük birliği açısından tabi olduğumuz için avrupada bırakılan bir dizel araç bizde de üretilemez. Aynı şekilde CO2 sınırı dışında sorun yaşayan bir benzinli motorda bizde üretilemez nitekim hem renault hem fiat 1.6 benzinli motorlarını avrupa ile birlikte 6d-temp emisyon normuna geçmemiz sebebiyle bırakmak zorunda kaldı aynı şekilde dizel araçlarında scr sistemine geçiş yaptılar.

    Detaylarına şu konudan bakabilirsiniz.
    https://forum.donanimhaber.com/dizel-arac-uretimi-neden-terk-ediliyor--137347411?utm_campaign=DonanimHaber&utm_medium=referral&utm_source=DonanimHaber#137347411

    Bunun haricinde biz avrupanın tip onay mevzuatına tabiyiz ancak idari mevzuat sadece ab üyesi 28 ülkede geçerli yani bizde CO2 emisyonuna dair herhangi bir filo kararı yok. Bu sebeple diğer tüm emisyon normlarını karşılayan ancak sadece CO2 emisyonu yüksek olması sebebiyle avrupada filo ortalamasını yükselttiği için satılmayan araç türkiye'de satılabilir. Bu durum keza şu anda honda özelinde uygulanıyor mesela, honda CO2 emisyonu yüksek 1.6 aracını avrupa pazarında ortalamasını yükselttiği için satmazken türkiyede CO2 sınır limiti olmadığı için satabiliyor, aynı şeyi 6d-temp normuna geçilene kadar renaultda 1.6 motorunda sürdürüyordu. Ancak bu da geçici bir durum aslında çünkü firmalar diğer normları karşılamadığı anda sadece türkiye için geliştirme yapmadığı için bu motoru bırakacaklar mecburen.

    Biraz karışık olabilir ancak çok teknik bir konuyu özetlemeye çalıştım. Sonuç olarak;

    Tip onay mevzuatını Avrupa'da satılamayan bir dizel/benzinli araç Türkiye'de de satılamaz.

    İdari mevzuat kapsamında avrupada sınırlara uymayı zorlaştırması sebebiyle satışı tercih edilmeyen özellikle atmosferik benzinli araçlar Türkiye'de satılabilir. Çünkü teknik onayı mevcuttur sadece idari sınıra uymayı zorlaştırdığı için Avrupa'da satışı bırakılmıştır.

    Bu sebeple önümüzdeki süreçte dizel üretimi sonlandırıldıkça biz ve bizim gibi alım gücü düşük veya lpg kullanımı yaygın ülkeler(polonya, ukrayna, italya, bulgaristan, sırbistan) geçebildikleri ölçüde hybrid ve elektrikli araçlara geçecekler kalan açığı ise bizde CO2 sınırı uygulanmadığı için lpgli araçlar, ab üyesi doğu avrupa ülkelerinde ise lpgli araçlar ile birlikte düşük hacim turbo motora sahip araçlar dolduracak.
    |
    |




  • Binbaşı
    1218 Mesaj
    Burası Çiftlikbank forumunun 2015 yılındaki haline dönmüş. Millet elindeki dizeli ileride satamama kaygısı ile ülkemizde dizel bitmez, dizel candır gibi şeyler yazmış. Oğlum dizelin bitmesi bir Cumhurbaşkanlığı kararnamesine bakar. Bir gecelik işi var. Daha geçen gün mazotun maktu ötv sine zam gelmedi mi? Kimin haberi oldu ki öncesinde? Bir gecede dizeli de tu kaka ilan edecekler göreceksiniz. Bir vergi düzenlemesi ile tamamdır. Dizel candır diye hava atanlar canım yaniyür diye bas bas bağıracaklar. Markaların verdiği işaretleri okumamak size kalmış tabiki. Para ederken çıkarın elden dizelleri. Sonra ağlama duvarına çevireceksiniz bu forumu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkan3156 -- 1 Şubat 2020; 8:26:35 >
  • Yüzbaşı
    947 Mesaj
    Dizel devri gerçekten bitti ek vergi yolda özel araçlar mazot alamıcak hale gelicekler haberleri yok geçmiş olsun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Dizel kıymetlenir



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    2362 Mesaj
    Dünyada motorin fiyatlarının benzin fiyatlarının bir hayli üzerine çıktığına şahit olacağız daha, bi durun.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    O niyeymiş

    Dayanak
    Gerekçe
    Kaynak ?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    needacar kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yarbay
    2362 Mesaj
    Ayrıca dizel binek araçlara farklı MTV de yolda sayılır. 😁 Arkadaşım senin araç 1.6 dizel, sen yıllık 3000₺ ödeyeceksin ve ilk 5 sene ilk dilimden düşme yok. Arkadaşım senin araç 1.6 benzinli binek, sen 2000₺ ödeyeceksin ve vergi dilimleri eskisi gibi devam. 😁



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    12133 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: needacar

    Ayrıca dizel binek araçlara farklı MTV de yolda sayılır. 😁 Arkadaşım senin araç 1.6 dizel, sen yıllık 3000₺ ödeyeceksin ve ilk 5 sene ilk dilimden düşme yok. Arkadaşım senin araç 1.6 benzinli binek, sen 2000₺ ödeyeceksin ve vergi dilimleri eskisi gibi devam. 😁
    Aynen. Yakında gelir bu düzenleme.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Pek zannetmem



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    The Division Bell kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    947 Mesaj
    Ek vergi yolda dizele binip bizi zehirlemeyi biliyorlar. Hava kirliliği büyük şehirlerde çok ağır düzeylerde. Fındık motor in kara dizel aut.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yarbay
    3427 Mesaj
    Konu Sahibine Özel

    Söylediklerinde ne bi dayanak ne de bi kaynak var



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    blasko77 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    868 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: volkan3156

    Burası Çiftlikbank forumunun 2015 yılındaki haline dönmüş. Millet elindeki dizeli ileride satamama kaygısı ile ülkemizde dizel bitmez, dizel candır gibi şeyler yazmış. Oğlum dizelin bitmesi bir Cumhurbaşkanlığı kararnamesine bakar. Bir gecelik işi var. Daha geçen gün mazotun maktu ötv sine zam gelmedi mi? Kimin haberi oldu ki öncesinde? Bir gecede dizeli de tu kaka ilan edecekler göreceksiniz. Bir vergi düzenlemesi ile tamamdır. Dizel candır diye hava atanlar canım yaniyür diye bas bas bağıracaklar. Markaların verdiği işaretleri okumamak size kalmış tabiki. Para ederken çıkarın elden dizelleri. Sonra ağlama duvarına çevireceksiniz bu forumu.
    Dizel candır diye hava atanlar canım yaniyür diye bas bas bağıracaklar

    zuzhahahaha




Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Masal Oku
ankara gülüş tasarımı
Webtures SEO;SEO Nedir?
Sohbet
Ekonomi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,500
1.2.165

Kripto Paralar
Sembol
Fiyat
Değişim
    Tümünü Gör
    Reklamlar
    - x
    Bildirim
    mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.