Şimdi Ara

A3, Golf, Leon ve Octavia DİZEL motor seçeneği SATILMAYACAK (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
259
Cevap
1
Favori
14.287
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    1.4 TSI ACT Passat ile 7.5 litre yakıyorum, sizin hesaba göre 1.6 TDI Passat'ın 3,75 litre yakması lazım fakat evin diğer aracı 1.6 e-HDI 308 aynı koşulda 5.2 litre yakmakta. TDI Passat en iyi ihtimalle 6 litre yakar bu koşullarda. Dizelin onca dezavantajına rağmen bu kadarcık tasarruf için ilk alımda fazla ücret ödemeye değer mi tartışılır.
    Arkadasimda passat cc 150 bg. var benzinli istanbul ici ortalama 9-10 lt yakiyor hemde sakin kullanimda .
    Ben dizel leon ile 6 litre yakiyorum. En az %50 daha az yakita para veriyorum ondan. Yakitta %20 ye kadar katlanabilirim. Ama %50-60 fark tercih sebebidir sanki.

    Dogustaki calisan arkadas bile alabilirsen dizel otomatigi al diyor. Benzinli 2. Tercihin olsun diyor. Ki bu adamlar normalde benzinliyi satmaya calisir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • classlord kullanıcısına yanıt
    Dizel demek prim demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sıfır satılan araçların,

    2019 yılı Ocak ayında % 56 sı dizelken, bu oran,

    2020 yılı Ocak ayında %41 e düşmüş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140

    Dizel candır diye hava atanlar canım yaniyür diye bas bas bağıracaklar

    zuzhahahaha

    Alıntıları Göster
    Ciks hayaller. Atmosferik dizellere bile yaptırım yok bizde, hatta daha düşük mtv ödüyorlar avrupanın tersine. Benim euro 6 motorun yasaklandığını değil daha yüksek vergi ödediğini görmeye bile ömrüm yetmez güzel ülkemde. Dizel candır gerisi ciks hayalidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CaptainSkyWalker

    Dizel demek prim demek
    Dizel demek hersey demek. Benzinli arac alirsan park araci alirsin. Surekli kullanmazsin. Cok yakmamasi icin ama dizel alirsan gezersin.
    Kisaca gezmeyi seviyorsan dizel. Isim olursa arac kullanicam diyorsan benzin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • classlord kullanıcısına yanıt
    Doğru yanları var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: needacar

    Ayrıca dizel binek araçlara farklı MTV de yolda sayılır. 😁 Arkadaşım senin araç 1.6 dizel, sen yıllık 3000₺ ödeyeceksin ve ilk 5 sene ilk dilimden düşme yok. Arkadaşım senin araç 1.6 benzinli binek, sen 2000₺ ödeyeceksin ve vergi dilimleri eskisi gibi devam. 😁
    Şuan trafikte tescili yapılmış hiçbir araca bu tip vergilendirme getirilemez. Ancak dizel araç satışlarını düşürmek için tescili yapılmamış araçlar için bu tip vergilendirme olabilir. Kanun geriye yürümez evrensel hukuk kuralıdır. Motorini sadece otomobiller kullanmıyor. Motorin ticari yakıttır. En basit örneği bir çekici 100 km'de 30-35 litre motorin yakar. Bir şehirlerarası otobüs 100 km'de 25-30 litre motorin yakar. Bir ekskavatör saatte 20-25 litre motorin yakar. Motorin fiyatlarıyla oynandığında gıdadan inşaata bütün sektörler etkilenir. Aslında bu işin başında 97-98 yıllarında dizel otomobiller vergi vb. dolaylı olarak yasaklansaydı motorin fiyatları arz talep dengesi bozulup artmazdı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • classlord kullanıcısına yanıt
    Hocam %50 fark konusunda haklısınız tercih sebebidir çok yol yapan için fakat dizel leonun 6 litre tükettiği koşulda dizel passat en az 7 litre tüketir diye düşünüyorum. Aslında durum şundan ibaret, yıllık 15.000 km yapan birisi 7 litre tüketen dizel Passat ile 1050 litre mazot * 6,40 = 6720 TL akaryakıt parası verecekken benzinli Passat kullanan ise 10 litre ortalama ile 1500 * 6,82 = 10.230 TL akaryakıt parası ödeyecek. Arada sadece yaklaşık 3500 TL yakıt masrafı olduğunu düşünürsek 15.000 km'den az yol yapan birisi için bana benzinli daha mantıklı geliyor. Çünkü benzinli araç hem daha güçlü hem de çalışma yapısı gereği NVH konusunda çok daha konforlu bir sürüşe sahip. Ancak şehir içi ağırlıklı yollarda veya fazla yol yapılan koşullarda dizel hala rakipsiz, haklısınız.

    Avrupa'da Euro 6D-Temp normuna ilk geçiş esnasında ellerindeki dizelleri çıkartabilmek için bize kampanya yaptıklarından Doğuş'ta Eylül-Kasım ayları arasında dizelde ciddi teşvikler vardı. Hatta benzinli ile neredeyse aynı fiyatlara satılan dizel Golf hatırlıyorum fakat Doğuş dahi Türkiye gibi büyük bir dizel pazarına artık 1.6 TDI motor getirmeyi azalttı. Hatta yeni çıkan hiçbir VAG grubu araçta 1.6 TDI motor bulunmayacak diye hatırlıyorum.

    Akaryakıt maliyeti çok yüksek olan ülkemizde dizel motor kolayına bırakılamaz fakat 10 sene içerisinde bizim de dizel tercihini azaltacağımızı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 5 Şubat 2020; 2:36:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: talhadogdu

    Hocam %50 fark konusunda haklısınız tercih sebebidir çok yol yapan için fakat dizel leonun 6 litre tükettiği koşulda dizel passat en az 7 litre tüketir diye düşünüyorum. Aslında durum şundan ibaret, yıllık 15.000 km yapan birisi 7 litre tüketen dizel Passat ile 1050 litre mazot * 6,40 = 6720 TL akaryakıt parası verecekken benzinli Passat kullanan ise 10 litre ortalama ile 1500 * 6,82 = 10.230 TL akaryakıt parası ödeyecek. Arada sadece yaklaşık 3500 TL yakıt masrafı olduğunu düşünürsek 15.000 km'den az yol yapan birisi için bana benzinli daha mantıklı geliyor. Çünkü benzinli araç hem daha güçlü hem de çalışma yapısı gereği NVH konusunda çok daha konforlu bir sürüşe sahip. Ancak şehir içi ağırlıklı yollarda veya fazla yol yapılan koşullarda dizel hala rakipsiz, haklısınız.

    Avrupa'da Euro 6D-Temp normuna ilk geçiş esnasında ellerindeki dizelleri çıkartabilmek için bize kampanya yaptıklarından Doğuş'ta Eylül-Kasım ayları arasında dizelde ciddi teşvikler vardı. Hatta benzinli ile neredeyse aynı fiyatlara satılan dizel Golf hatırlıyorum fakat Doğuş dahi Türkiye gibi büyük bir dizel pazarına artık 1.6 TDI motor getirmeyi azalttı. Hatta yeni çıkan hiçbir VAG grubu araçta 1.6 TDI motor bulunmayacak diye hatırlıyorum.

    Akaryakıt maliyeti çok yüksek olan ülkemizde dizel motor kolayına bırakılamaz fakat 10 sene içerisinde bizim de dizel tercihini azaltacağımızı düşünüyorum.
    Bmw veya mercedes benzinli arac kullanan butun arkadaslarim , yakit maliyetinden kaynakli hepsi sevdikleri araclari birakip dizel araclara gecti hepsi cok memnun simdi. Tabiki bende isterim benzinli kullanmak ama suan bizim gibi enerji sikintisi ceken ulkelerde halen en mantikli tercih dizel gibi . Elektrikli araba cogalinca muhtemelen fosil yakitlarin degeri dusecektir. O zaman benzinli mantikli olabilir. Ama elektrikli araclarin herkesin alabilecegi bolluga ve fiyatinin herkesin alabilecegi seviyelere inmesinin zamanini iyi hesaplamak gerek
    Tesla bile halen ulkemizde 1 milyon seviyesinde. 2010 ilk otomobilini satan bir sirketten bahsediyoruz. Halen alinabilir seviyelerde degil.

    Herkesin degerlendirme yaparken duygusal degilde mantikli dusunmesi gerektigini dusunuyorum. Umarim yaptigimiz elektrikli oto tutarda. Fosil yakittan tamamen uzaklasiriz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet benzinli aracımla şehir içi 850 litre yakıyorum. Dizel olsa 0,8 litre olurdu ne güzel gerçekten.

    Hangi dünyada kaç yılındasınız anlamadım ki...
  • dizel arabalar pahalanacak

    arz biter talep artarsa fiyat tavanlar
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    nick güzelmiş iyi günlerde kullan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: classlord

    Dizel demek hersey demek. Benzinli arac alirsan park araci alirsin. Surekli kullanmazsin. Cok yakmamasi icin ama dizel alirsan gezersin.
    Kisaca gezmeyi seviyorsan dizel. Isim olursa arac kullanicam diyorsan benzin

    Alıntıları Göster
    Dizel benzin farkı 30 35 kuruşa inmiş. Benzinli ufak turbo motorlu araçlar ile de uzun yol farkı 0 a inerken şehir içi %10 lara kadar gerilemiş. Dizel almak 2020 yılı için geri kafalılıktan başka bişey değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140

    Dizel benzin farkı 30 35 kuruşa inmiş. Benzinli ufak turbo motorlu araçlar ile de uzun yol farkı 0 a inerken şehir içi %10 lara kadar gerilemiş. Dizel almak 2020 yılı için geri kafalılıktan başka bişey değil

    Alıntıları Göster
    Keşke dediklerin bu ülkede olsa . Burası türkiye malesef
    Bende isterim benzinli almak ama olmuyor.

    2020 passat elegans olmuş 330 bin lira ocakta sattilar 270 bine 1 ay gelmeden 50 bin zam kansız bunlar

    Keşke araba satıcılarında senin gibi düşünse dizeli biteceği için daha ucuza satsa ahhhh ahhhh

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MyWorldLife

    Bundan 2-3 ay önce sanırım ;

    Bursa VW'den fiyat aldım.

    1.0 Highline Golf DSG'ye 189
    1.6 TDI Highline Golf DSG'ye 178 fiyat verdiler.

    Hiçte öyle hemen satılma olayı olmadı. 2 ay civarı showroom da kaldı o araç.

    Alıntıları Göster
    1.6 tdi alıp rahatıma bakardım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Code140

    Dizel benzin farkı 30 35 kuruşa inmiş. Benzinli ufak turbo motorlu araçlar ile de uzun yol farkı 0 a inerken şehir içi %10 lara kadar gerilemiş. Dizel almak 2020 yılı için geri kafalılıktan başka bişey değil

    Alıntıları Göster
    Adam 1.0 yerine 1.6 -2.0 kullanmak isterse? Arkadasım herkesin düşüncesi farklı olabilir, sizden farklı birisi düşünüyosa o adam gerizekalı değil de mi o da hesap yapıyor :)
  • Galericiler Ne kadar dizel varsa toplarlar bu haber üstüne fena prim yapar dizeller.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merak etmeyin ortadoğuya satarlar. Ellerindekini motorları imha edecek değiller sonuçta.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 910111213
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.