Şimdi Ara

A101 BORON 24.90TL(ETİ MADEN) (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
215
Cevap
8
Favori
61.824
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tanzim olarak satılacak ürünlerden biride sanırım bu deterjan olacak. Bakalım ne fiyat biçecekler
  • ne çok boş liseli damlamış konuya
  • İyide fiyat olarak omoyla aynı.neden seni alalım boron.omo ya devam.6 kg 32 tl den 5 tane aldım geçen.bitmez bunlar 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: labidu

    İyide fiyat olarak omoyla aynı.neden seni alalım boron.omo ya devam.6 kg 32 tl den 5 tane aldım geçen.bitmez bunlar 😁
    Nerden ne zaman aldınız 32 liraya ?
  • Geçen bit pazarı denilen yere gittim, 8kg Alo toz 25 liraya buldum 50 60 paket vardı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ali.kose

    Geçen bit pazarı denilen yere gittim, 8kg Alo toz 25 liraya buldum 50 60 paket vardı
    son kullanma tarihine baktin mi ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasir19

    Nerden ne zaman aldınız 32 liraya ?

    Alıntıları Göster
    1 ay olmamıştır öyle diyeyim.şu tarihtir desem yalan olur.migros insertten bakabilirsiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayır bakmadım hocam çünki almamıştım evde toz olduğundan ki deterjan ürünlerinde son kullanma tarihi önemlimi ki ?
  • ali.kose kullanıcısına yanıt
    Oradaki ürünler sahte hocam dikkat edin daha çok Ariel ve pahalı ürünlerin sahtesini satıyorlar bir kamyon dolusu vardı halada var köşe başlarında Dolapdere'de özellikle..
  • Twonokta kullanıcısına yanıt
    açıkcası bende şüphelendimde hocam ambalaja vs. baktım orjinal ambalajdı
  • Ambalaj ne ya adamlar birebir ayakkabi yapiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • z740 kullanıcısına yanıt
    Yalancı...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • valla doğru diyorsunuz
  • Maşallah kafalar pırıl pırıl yine.

    Ya arkadaş millet "yerli" diye çamurlamaya ne meraklı. Devrim Otomobilleri filmine döndük. O zihniyet geri gelmiş resmen kimisinde.

    Ben artık fiyatlara falan da bakmıyorum, "yerli" diye niye illa "ucuz" olması gerekiyor? Bizde niye bu bilinç bi türlü gelişmiyor, 1960-70 yılının kalitesiz çakma yerli üretimleri geliyor aklımıza "yerli" deyince.

    Şimdi bakıyorum Gillette jel tıraş köpüğü 15TL ise ARKO 11-12 TL, Gillette kampanya yapıyor, 2 tane eski seri jel köpüğü tanesi 5 TL'ye gelecek şekilde 10-11 TL'ye satıyor. Gidip ARKO'yu alıp çıkıyorum.


    Konuya dönersek;

    BORON'u da hanım aldı, 2-3 makine çamaşır yıkadı, renkli, renksiz, kot, gömlek ne varsa yıkadı. Yumuşatıcı ayrı kullanıyor yanılmıyorsam, gayet de memnun kaldı.

    Öyle olmuş, kot erimiş, gömlek küçülmüş vesaire, inanmayın arkadaş. P&G'nin resmi satış elemanı herhalde bunları yazanlar söyleyenler.




  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Gerçekten yerli ve rekabetçi her ürünün desteklenmesi taraftarıyım ancak bunun için dediğim gibi;

    1.si gerçekten yerli olmalı, çakma, montaj şu bu değil yerli olmalı ki duygularımın sömürülmediğini bilerek destek vereyim alayım.

    Bu ürün yerli midir evet yerlidir bu açıdan bir sıkıntı yok.

    2. rekabetçi fiyat sunmalı. Zamanının ihlası, kombassanı gibi yerli milli yeri gelince hacı hoca diye asyanın çöpünü en kalitelisinin fiyatından bana geçirmeye çalışmamalı.

    Şimdi bu ürün için rekabetçi bir fiyat var mı ortada maalesef ki yok. Hemen her girdisi ithal olan ve döviz üzerinden gelen yurtdışı merkezli olduğu için döviz üzerinden karlılık hesaplayan bir firmanın en üst klasman ürününden daha da üst fiyata bana ürün satıyorsan burada bir sorun var. Eğer maliyetim bu ben buna satıyorum diyorsan o zaman senin yatırımın mantıklı bir yatırım değil rekabet ettiğin birinci sınıf firmaların birkaç katı maliyetin varsa bunu üretmeyi bırakacaksın başka alanlara yöneleceksin.

    Burada yerli milli vs. konunun bunlarla bir alakası yok temel pazarlama ve ekonomi gerekleri bunlar.




  • A101 BORON 24.90TL(ETİ MADEN)
    Bugün itibariyle ŞOK marketlerde 22.50 TL üzerinden satışa konuldu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Gerçekten yerli ve rekabetçi her ürünün desteklenmesi taraftarıyım ancak bunun için dediğim gibi;

    1.si gerçekten yerli olmalı, çakma, montaj şu bu değil yerli olmalı ki duygularımın sömürülmediğini bilerek destek vereyim alayım.

    Bu ürün yerli midir evet yerlidir bu açıdan bir sıkıntı yok.

    2. rekabetçi fiyat sunmalı. Zamanının ihlası, kombassanı gibi yerli milli yeri gelince hacı hoca diye asyanın çöpünü en kalitelisinin fiyatından bana geçirmeye çalışmamalı.

    Şimdi bu ürün için rekabetçi bir fiyat var mı ortada maalesef ki yok. Hemen her girdisi ithal olan ve döviz üzerinden gelen yurtdışı merkezli olduğu için döviz üzerinden karlılık hesaplayan bir firmanın en üst klasman ürününden daha da üst fiyata bana ürün satıyorsan burada bir sorun var. Eğer maliyetim bu ben buna satıyorum diyorsan o zaman senin yatırımın mantıklı bir yatırım değil rekabet ettiğin birinci sınıf firmaların birkaç katı maliyetin varsa bunu üretmeyi bırakacaksın başka alanlara yöneleceksin.

    Burada yerli milli vs. konunun bunlarla bir alakası yok temel pazarlama ve ekonomi gerekleri bunlar.
    Hocam doğru, yazdıklarınızda çok haklısınız.

    Evet burada fiyat-performans ve vaat edilenler ile karşılaşılanlara bakmak lazım. Hanım "diğerlerinden fark görmedim, Ariel, X, Y, Z ne kullandıysam aynı sonucu elde ettim, memnun kaldım" dedi.

    Bu durumda onları 1.sınıf, bunu 2.sınıf olarak nasıl-niye değerlendirmemiz gerekiyor?

    Ha evet zamanında çakılanların sorunu zaten bizim yaşadığımız.

    Fakat dediğim gibi, "aynı fiyat" bile olsa, mesajımdaki örnekte yazdığım gibi, Gillette jel ile Arko jel arasında fark hissetmiyorum, fiyat farkı da az, Fusion'ı 15'e satıyor, Mach3 dediği eski seriyi 10 TL'ye, Arko jel 11-12 TL. Gidip Gillette'i almıyorum.

    2014-2017 yılları arasında Rusya ve Otomotiv sektörü ile ilgili ufak bir araştırma yaptım geçenlerde işim icabı.

    Yaşanan kriz ortamı ve ambargolarla birlikte adamların otomotiv sektörü aynı bizim şu anda yaşadıklarımıza benzer hale gelmiş. Yükselen kurlar sonucu coşan sapıtan fiyatlar, alım gücünün düşmesi, otomotiv sektörünün de ülke ile birlikte krize sürüklenmesi.

    Bizimkiler "finansmana nasıl ulaşmışlar, finansmana ulaşım nasıl kolaylaştırılmış, krizden sektör nasıl çıkmış" diye soruyordu.

    Adamlar bizden farklı çok bişey yapmamış. Anlaşmalı markalar ile %0 veya yakın faizli krediler vermişler. ÖTV kampanyası gibi %10-15'lik vergi indirimleri yapmışlar, "ilk otomobilim, ailemizin ilk otomobili" falan gibi kampanyalar yapmışlar. Falan filan...

    Ama raporda en dikkat çekici ve benim de önemle değindiğim kısım şu oldu;

    Bu süreçte Rus markaların satışları artmış, diğer yabancı markaların satışları düşmüş. Rusya'da bir marka ile birlikte yatırım yapan Hyundai, ülkeden çıkacak hale gelmiş.

    Rus markaları birinci sıradayken diğerlerine bakıyorsun, Mercedes, Hyundai, Opel, Renault vs. diye liste gidiyor. Yav Rusya'da bunlardan fazla satacak ne Rus markası var, Lada mı? Kamaz mı?

    Ha şu da var, sizin 2.maddeye geldik, o ortamda Mercedes satamamış tabi de bunun 4'te 1 fiyatına Lada satmış olabilir. 2 katı fiyatla Hyundai satamamıştır da, yarı fiyatına Lada satmıştır. Ancak adamlar bi şekilde sahip çıkmışlar. "Satmış" yani. Bizdeki gibi "amaaaan yerli yaa, salla" olmamış.

    Bizde Türkiye'de üretilen Egea'ya bile adamlar "teneke" diyor yahu. Sensin teneke. Ya bu alet belirli standartlara göre üretiliyor, Avrupa'ya ihraç ediliyor, neyin tenekesi arkadaş, Şahin Doğan muamelesi yapıyor adam hala. Bunu bilmeyen adam, Hyundai'nin, Renault'nun, Opel'in, şunun bunun Türkiye'de üretilen modelini bilmiyor, "şu ülke malı bu" diye alıp gelmesini biliyor ama...

    Benim lafım, eleştirim bunlara aslında. Ondan hararetli yazdım. Sahip çıkmıyoruz, sorun burada.




  • Ormanci kullanıcısına yanıt
    Ben onlar 1. sınıf bu 2. sınıf şeklinde bir değerlendirme yapmadım. Aslında yaptığım değerlendirmeyi daha önce ben yerli otomobil üzerinden de yapmıştım ne demek istediğimi oradan da daha rahat anlarsınız. Aşağıya ekliyorum.

    Şirket 28 Haziranda sicil gazetesinde tescil edilerek faaliyetine başladı. Gürcan KARAKAŞ(Kim olduğuna bakınız lütfen) ceo olarak atandı. Faaliyet sürüyor ancak mevcut kriz ortamında 3 milyar euroyu bulacak yatırım maliyetini bu beş şirketin karşılaması olası görünmüyor, bunun yanında devlet açısından da likidite sorunu aşikar. Kredi kullandırma konusunda ve kaynak kullanma konusunda bu denli zorluk yaşandığı bir dönemde sürecin aksayabileceği ya da ertelenebileceği öngörülebilir.

    Gelelim diğer konuya, yerli otomobil evet rahatlıkla yapılabilir prototip olarak ancak bunun ticarileşebilmesi maalesef en büyük sorun. Kendisini çevirebilen ve kar elde eden bir şirket için 150-200 bin civarı araç üretilebilmesi ve satılması gerekiyor. Bu rakamların ancak 20-30 bin kadarlık bir kısmını iç piyasada eritebileceğinizi düşünürseniz(oluşacak yüksek fiyat dolayısı ile) 100 bini aşan ihracat yapmanız gerekmekte.

    Maalesef pazara erken giremediğiniz için bu durum kırıcı rekabet sebebiyle olası görünmemekte. Çinin dev üreticileri çoktan avrupa pazarına ucuz elektrikli otomobil için harekete geçmiş durumda. BYD Motor Fasta, BAIC ve SAIC Mısırda fabrika kuruyor. Ucuz elektrikli otomobil piyasasını ele geçireceklerini öngörmek zor değil, bunun yanında orta segmentte geleneksel üreticiler varken, yeni olarak Tesla, Google, Facebook, Apple gibi firmalar pazarda olacak.

    Elektrikli otomobilde maliyetler çok çok yüksek. Geleneksel bir aracın şu an için 3 katı maliyetler söz konusu. Bu sebeple yerli bir elektrikli araç yapılsa dahi bunun fiyatının 200-250 bin TL altında olması mümkün değil. İlk etapta yerlilik oranı çok düşük kalacağı için batarya, elektrik motoru, inverter, şarj ünitesi gibi bir çok parça ithal olabilecek, bu sebeple rekabetçiliğiniz inanılmaz oranda geri çekilmiş olacak. Örneğin Çinin en büyük üreticisi olan ve aynı zamanda bahsettiğim gibi Fasa fabrika açan BYD aynı zamanda en büyük pil üreticilerindendir. Bir çok Avrupalı firma ve yeni firma LG, Samsung, Panasonic gibi pil üreticileri ile ortaklık yoluna gitmektedir.

    Maalesef ülkemizde sadece üretebilmenin değerli olduğu düşüncesi hakimdir ki artık bu devre dışı kalmıştır. Artık bazı kritik parçalar dışında üretmek işin hamallığıdır. Apple elektrikli araç üretecek peki nasıl üretecek. İphone u nasıl üretiyorsa aynı şekilde. Bir tasarım yapacak, bunun yazılım kısmı ve entegrasyonunu sağladıktan sonra BYD firmasına gidip bana bunu üret diyecek. 15 bin dolara bydden aldığı aracı 60-70 bin dolara dünyaya satacak.

    Burada en önemli konu ticarileşebilmektir. Aracı 15 bin dolara üretebilecek hammadde ve işçilik kaynağına sahipseniz BYD olur yaşarsınız, 15 bin dolara ürettiğiniz aracı 60-70 bin dolara satacak marka değerine sahip olursunuz Apple olur yaşarsınız. Ancak hem aracı 15 bin dolar yerine 30 bin dolara üretip, hem de marka algısına sahip olmadığınız için 60-70 bin dolara satanlarla değil 15 bin dolara araç üretenlerle rekabet etmeye kalkarsanız batarsınız.

    Durum bu kadar net maalesef.




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.