Şimdi Ara

80.000'de TSI Motor Alınır mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
2.773
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    TSI motorlar güven vermiyor, kullanan daha doğrusu alma riskine giren tabiki sana bozulmaz diyecektir halbuki ertesi gün elinde patlasa sövecek yer arar. Her şeyden önce o paraya daha ekonomik bir araba almak varken benzinli almak mantıksız. 122'lik galiba, onlar DSG değilse bir nebze kabul edilebilir fakat TSI'lar VW'in daha doğrusu müşterilerinin elinde patladı. Tekrar yazayım en az şikayeti 122'likten duyuyorum-okuyorum ben bu riske girmezdim.

    TSI larda 160-180 hp liklerde vardı sıkıntı onlarda artık üretimde değil, alanların elinde patladı diyebiliriz biraz. 1.2 TSI ilk çıktığında yağ yakıyordu şimdi o da yakmıyor artık. Yeni nesil TSI lar sorunsuz, eskilerden yüksek güç alma çabası hatayı getirdi beraberinde.
  • @Derin Mavi

    Hocam yıllık yapacağım 7.000-8.000 km o yüzden benzinli bakıyorum,motor 122'lik evet diğerlerine göre biraz daha az sorunlu gibi sanki. Sanırım kompressörlü olanlar biraz daha nazik,122'likte kompressor yok sadece turbo var herhalde. Gözümü korkutan motorun arıza yapma durumunda dışarda falan yapılma şansı yok mecbur serviste yaptıracaksın, VW servisleri de malum öpüyor adamı Ha burdan şu anlam çıkmasın ikide bir motor yapılmıyor tabi ki ama böyle bir risk de var söylediğiniz gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    TSI motorlar güven vermiyor, kullanan daha doğrusu alma riskine giren tabiki sana bozulmaz diyecektir halbuki ertesi gün elinde patlasa sövecek yer arar. Her şeyden önce o paraya daha ekonomik bir araba almak varken benzinli almak mantıksız. 122'lik galiba, onlar DSG değilse bir nebze kabul edilebilir fakat TSI'lar VW'in daha doğrusu müşterilerinin elinde patladı. Tekrar yazayım en az şikayeti 122'likten duyuyorum-okuyorum ben bu riske girmezdim.

    TSI larda 160-180 hp liklerde vardı sıkıntı onlarda artık üretimde değil, alanların elinde patladı diyebiliriz biraz. 1.2 TSI ilk çıktığında yağ yakıyordu şimdi o da yakmıyor artık. Yeni nesil TSI lar sorunsuz, eskilerden yüksek güç alma çabası hatayı getirdi beraberinde.

    İşte şöyle bir durum var, 140-170'likleri piyasadan kaldırdı daha da koymadı Golfe Jettaya yüksek güçlü olanı 122'liği koydu. Scirocco vs.'ye 160'lık çift besleme koydu onlarda sıkıntı yaşayan çok, 180'lik mi neydi şu Polo Gti, İbiza Cupralardaki onlarda da çok sorun yaşayan var. 1.2TSI yeni motor onda sorun yaşayan çok. Ben nasıl güveneyim şimdi 122'liğe, daha sorunsuz olduğu aşikar fakat Doğuş Otomotiv bile başlı başına bir sorun. Dışarıda da kimse ilgilenmez bu motorla. Eco-boost'lardan, Fiat 1.4 turbolardan hiç şikayet duymadım. VAG grubun 1.8T'ları da çok başarılı ve sorunsuz denebilecek ünite ama bu TSI'lardan korkuyorum. Kaç km'de olursa olsun...


    quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @Derin Mavi

    Hocam yıllık yapacağım 7.000-8.000 km o yüzden benzinli bakıyorum,motor 122'lik evet diğerlerine göre biraz daha az sorunlu gibi sanki. Sanırım kompressörlü olanlar biraz daha nazik,122'likte kompressor yok sadece turbo var herhalde. Gözümü korkutan motorun arıza yapma durumunda dışarda falan yapılma şansı yok mecbur serviste yaptıracaksın, VW servisleri de malum öpüyor adamı Ha burdan şu anlam çıkmasın ikide bir motor yapılmıyor tabi ki ama böyle bir risk de var söylediğiniz gibi.

    Evet, ben yazarken yazmışsınız dışarıdan medet umma gibi bir şansınız yok. Bu arada ikinci el alırken yapılan km ile dizel veya benzinli araba almanın alakası yok. Dizelde bir tek Mazot filtresine fazladan para verirsiniz o da 60TL, geçen de söz konusu oldu kim neresinden uyduruyorsa saçmalıyor. Mazot filtresi de ortalama 20.000km'de bir değişir. Tek depoda fazlasıyla parası çıkar zaten. Hatta benzinlide yapacağınız bazı masrafları dizel araçta yapmazsınız... Yetkili servis bu yazdığım rakam farkını biraz fazla çıkartır, iki katı çıkartsa yine kardasınız dizel olsa. Zaten garantisi bitmiş aracı yetkili servise götürmenin pek mantığı yok anca triger falan değişeceği zaman götürürsünüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 23 Nisan 2014; 22:17:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @Derin Mavi

    Hocam yıllık yapacağım 7.000-8.000 km o yüzden benzinli bakıyorum,motor 122'lik evet diğerlerine göre biraz daha az sorunlu gibi sanki. Sanırım kompressörlü olanlar biraz daha nazik,122'likte kompressor yok sadece turbo var herhalde. Gözümü korkutan motorun arıza yapma durumunda dışarda falan yapılma şansı yok mecbur serviste yaptıracaksın, VW servisleri de malum öpüyor adamı Ha burdan şu anlam çıkmasın ikide bir motor yapılmıyor tabi ki ama böyle bir risk de var söylediğiniz gibi.

    Biraz yaşadığınız şehirler alakalı tabi ama TSI motorlar artık ustaların öğrendiği bir motor, pek özel servis sıkıntısı yaşayacağınızı düşünmüyorum çok ufak bir yerde yaşamıyorsunuz. TSI çok fazla satılan bir motor, usta bulamamanız garip olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    TSI motorlar güven vermiyor, kullanan daha doğrusu alma riskine giren tabiki sana bozulmaz diyecektir halbuki ertesi gün elinde patlasa sövecek yer arar. Her şeyden önce o paraya daha ekonomik bir araba almak varken benzinli almak mantıksız. 122'lik galiba, onlar DSG değilse bir nebze kabul edilebilir fakat TSI'lar VW'in daha doğrusu müşterilerinin elinde patladı. Tekrar yazayım en az şikayeti 122'likten duyuyorum-okuyorum ben bu riske girmezdim.

    TSI larda 160-180 hp liklerde vardı sıkıntı onlarda artık üretimde değil, alanların elinde patladı diyebiliriz biraz. 1.2 TSI ilk çıktığında yağ yakıyordu şimdi o da yakmıyor artık. Yeni nesil TSI lar sorunsuz, eskilerden yüksek güç alma çabası hatayı getirdi beraberinde.

    İşte şöyle bir durum var, 140-170'likleri piyasadan kaldırdı daha da koymadı Golfe Jettaya yüksek güçlü olanı 122'liği koydu. Scirocco vs.'ye 160'lık çift besleme koydu onlarda sıkıntı yaşayan çok, 180'lik mi neydi şu Polo Gti, İbiza Cupralardaki onlarda da çok sorun yaşayan var. 1.2TSI yeni motor onda sorun yaşayan çok. Ben nasıl güveneyim şimdi 122'liğe, daha sorunsuz olduğu aşikar fakat Doğuş Otomotiv bile başlı başına bir sorun. Dışarıda da kimse ilgilenmez bu motorla. Eco-boost'lardan, Fiat 1.4 turbolardan hiç şikayet duymadım. VAG grubun 1.8T'ları da çok başarılı ve sorunsuz denebilecek ünite ama bu TSI'lardan korkuyorum. Kaç km'de olursa olsun...


    quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @Derin Mavi

    Hocam yıllık yapacağım 7.000-8.000 km o yüzden benzinli bakıyorum,motor 122'lik evet diğerlerine göre biraz daha az sorunlu gibi sanki. Sanırım kompressörlü olanlar biraz daha nazik,122'likte kompressor yok sadece turbo var herhalde. Gözümü korkutan motorun arıza yapma durumunda dışarda falan yapılma şansı yok mecbur serviste yaptıracaksın, VW servisleri de malum öpüyor adamı Ha burdan şu anlam çıkmasın ikide bir motor yapılmıyor tabi ki ama böyle bir risk de var söylediğiniz gibi.

    Evet, ben yazarken yazmışsınız dışarıdan medet umma gibi bir şansınız yok. Bu arada ikinci el alırken yapılan km ile dizel veya benzinli araba almanın alakası yok. Dizelde bir tek Mazot filtresine fazladan para verirsiniz o da 60TL, geçen de söz konusu oldu kim neresinden uyduruyorsa saçmalıyor. Mazot filtresi de ortalama 20.000km'de bir değişir. Tek depoda fazlasıyla parası çıkar zaten. Hatta benzinlide yapacağınız bazı masrafları dizel araçta yapmazsınız... Yetkili servis bu yazdığım rakam farkını biraz fazla çıkartır, iki katı çıkartsa yine kardasınız dizel olsa. Zaten garantisi bitmiş aracı yetkili servise götürmenin pek mantığı yok anca triger falan değişeceği zaman götürürsünüz.

    Yine dediğime geldik burada. Kronik bir arızası var mı yok mu ona bakmamız lazım. Ben kronik bir arızasını duymadım 122 hp lik olanın. Ama bu demek değildir ki sorun çıkmaz. Markayla ilgili değil bu her markada sorun yaşayabilirsiniz sonuçta kul yapısı.




  • hocam bende 1.8 tsi var 6 yıldır bende şu an 125 bin km de bütün bakımları vosmerde yapıldı şuana kadar tık demedi periyodik bakım harici de servise gitmedi o yüzden yok şu motor sıkıntılı yok şu motor böyle diyenlere aldanmayın bu araçları üreten insanlar yıllarca kafa patlatıyor kaç milyon km test yapılıyor sonra biri çıkıyor bu motor kötü şu iyi ben vw fanatiği falan değilim benim söylediğim fransız içinde japon içinde italyan içinde geçerli hepsi için üreticiler milyonlar harcıyorlar bizim ülkemizde değeri olmuyor. eğer düzgün bakımları yapıldıysa düzgün kullanıldıysa motorlar yüksek kmleri sorunsuz görecektir.
  • Bakımları aksatılmadıysa 80.000 km de elbetteki bitmez.Ancak çokta sağlamlığı kanıtlanmış bir motor değil.Öyle alıp 250-300 k lara kadar kullanmayı falan beklemeyin.
  • Daha 80000 binde motorundan şüphelenilen bir arabanın bayilerinde kuyruk olması çok ilginç.
  • 1.2 TSI'da ne sıkıntı varmış hocam?
  • @theblackside

    Yok hocam zaten öyle bir beklentim yok en fazla 2-3 sene biner satarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tripleturboline

    kesinlikle alınmaz...

    bu forumdaki bir çok arabadan anlamayan birçok insan, ya da dışardaki bir sürü arabadan anlamayan insan...

    100.000km den sonra araba alınmayacağı için,

    araba elinde kalacaktır


    dolayısıyıla arabanın elnde kalmasına 20.000km var.

    onun için kesinlikle alma...



    dalga mı geçiyorsun turbo ? yoksa herkes aptal bir sen mi akıllısın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    quote:

    Orijinalden alıntı: V.K.

    1.2 TSI'da ne sıkıntı varmış hocam?

    Birçok yerde zincir, turbo gibi önemli elemanlardan şikayet eden var ve bu tabiki buz dağının görünen yüzü... Aracınızdan yola çıkarak, iyi niyetinize sığınarak sadece linkleri ekliyorum bir daha bu konu üzerine konuşmamak adına..

    http://forum.donanimhaber.com/m_54705425/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_81938345/tm.htm
    http://forum.donanimhaber.com/m_82959530/tm.htm
    http://www.techturkey.com/forum/asiri-besleme/102000-12-14-tsi-kullanicilari-16.html
    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=25437
    http://www.skodaturkey.com/showthread.php?t=26860
    http://www.jettaturkiye.com/jetta-genel-sorular-sorunlar-testler/2296-jetta-1-2-tsi-kesme-sorunu.html
    http://www.jettaturkiye.com/jetta-genel-sorular-sorunlar-testler/2662-1-2-tsi-motor-yak%FDt-sorunu.html
    http://www.jettaturkiye.com/1-2-tsi/196-1-2-tsi-motor-sesi-sorunu.html
    http://www.seatclubworld.com/leon-1p1-2009-makyajli-120/1-2-tsi-turbo-arizasi-12131/
    http://www.passatturkiye.com/benzinli-motorlar/3116-12-tsi-motorlar-tamirhane-eylemi-quot24v9quot-turbo-sorunu.html

    vesaire vesaire....

    Teşekkür ederim,merakımdan sormuştum sadece...

    Linkleri inceliyorum

    Edit: Sorunların çoğu 8v olan motorda bu arada hocam,yeni 16v olanlardan pek şikayet duymadım henüz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 24 Nisan 2014; 1:33:50 >




  • Doğrudur o konu hakkında bilgim yok, vaktiyle yukarıdaki şikayetleri duymuştum.
  • Herkes servisi ovmus ama içerde ne olduğu bilinmiyor özellikle koydukları yağlar tam bir muamma. Sırf motor yağı yüzünden ben dışarıda özel serviste yaptırıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    Motoru bitmiştir yakinda sekman piston ister yatak sarar


    İmla

    30-40.000'de motoru değişen TSI'ler var. Sekman istese yine iyi

    Bir arıza kronik mi değil mi ona bakmak lazım. 2009 öncesinde TSI motorlarda zincir sorunu vardı ve kronikti. 5.000km de zincir değiştiren biliyorum. Yeni nesil TSI larda böyle bir durum duymadım, varsa bile buna kronik diyemeyiz. Abimin Honda sı 18.000da blok çatlattı diye bütün Civic ler blok çatlatıyor diyemediğimiz gibi. Araç almak biraz piyango, göstermediğin usta kalmaz almadan önce, aldıktan 100km sonra başına iş açar.

    2009 öncesinde TSI motorlarda zincir sorunu vardı ve kronikti

    Bununla ilgili kesin bir bilgi yada ortak bir şikayet varmı ? ben bu tarz kronik bir soruna hiç denk gelmedim TSİ içinde ??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    TSI motorlar güven vermiyor, kullanan daha doğrusu alma riskine giren tabiki sana bozulmaz diyecektir halbuki ertesi gün elinde patlasa sövecek yer arar. Her şeyden önce o paraya daha ekonomik bir araba almak varken benzinli almak mantıksız. 122'lik galiba, onlar DSG değilse bir nebze kabul edilebilir fakat TSI'lar VW'in daha doğrusu müşterilerinin elinde patladı. Tekrar yazayım en az şikayeti 122'likten duyuyorum-okuyorum ben bu riske girmezdim.

    TSI larda 160-180 hp liklerde vardı sıkıntı onlarda artık üretimde değil, alanların elinde patladı diyebiliriz biraz. 1.2 TSI ilk çıktığında yağ yakıyordu şimdi o da yakmıyor artık. Yeni nesil TSI lar sorunsuz, eskilerden yüksek güç alma çabası hatayı getirdi beraberinde.

    Kimin elinde ne patlamış merak ettim?

    1.4 TSI 140 bugün Golf'le beraber sunulmaya devam ediliyor.
    160 olan CC ve Passat ve sanıyorum Tiguan ile birlikte sunuluyor. Geçtiğimiz dönemde Golf 6'da da mevcuttu.
    180'lik sadece Polo GTI ile sunuluyor.
    Sorunlu, insanların elinde patlayan motorlar bunlar...

    170'lik Jetta vardı eskiden ondan bahsediyorsanız kimsenin ciddi bir şikayetini duymadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: makturk42

    @sasa_iliç

    Kullanıcı varken 1-2 soru sorayım o zaman

    Bu 122'likler zincirli mi kayış mı var?

    Periyodik bakım dışında masraf açtı mı size?

    90.000 ağır bakımında neler değişiyor?

    Bir de bu aracın ilk alındığından itibaren servis kayıtlarını nasıl öğreniriz, bugün birkaç servisi aradım telefonda bilgi veremiyoruz dediler.

    122 hp otomatik 1.4 Golf kullanıyorum. 50.000 km de. Bakımları düzenli yapılıyor. Normal bakım masrafı haricinde geçen yıl dsg arızası verdi. Onu da VW servisinde iyi niyetten ucuza yaptılar.

    Bakım raporunu da servisler nedense sır gibi saklıyorlar. Tavsiyem yetkili servise bizzat giderek rica edip öğrenmeye çalışın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 122 bg ise ve manuel ise birde yerkili servis kayıtlı ise rahat alınır. Şu anda Vw grubunun en düzgün motoru deniyor 122 tsi için. 2. Eldede altın gibidir. Hiç zararınız olmaz birazda şansınız iyi giderse Üzmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34


    quote:

    Orijinalden alıntı: dererhan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    TSI motorlar güven vermiyor, kullanan daha doğrusu alma riskine giren tabiki sana bozulmaz diyecektir halbuki ertesi gün elinde patlasa sövecek yer arar. Her şeyden önce o paraya daha ekonomik bir araba almak varken benzinli almak mantıksız. 122'lik galiba, onlar DSG değilse bir nebze kabul edilebilir fakat TSI'lar VW'in daha doğrusu müşterilerinin elinde patladı. Tekrar yazayım en az şikayeti 122'likten duyuyorum-okuyorum ben bu riske girmezdim.

    TSI larda 160-180 hp liklerde vardı sıkıntı onlarda artık üretimde değil, alanların elinde patladı diyebiliriz biraz. 1.2 TSI ilk çıktığında yağ yakıyordu şimdi o da yakmıyor artık. Yeni nesil TSI lar sorunsuz, eskilerden yüksek güç alma çabası hatayı getirdi beraberinde.

    Kimin elinde ne patlamış merak ettim?

    1.4 TSI 140 bugün Golf'le beraber sunulmaya devam ediliyor.
    160 olan CC ve Passat ve sanıyorum Tiguan ile birlikte sunuluyor. Geçtiğimiz dönemde Golf 6'da da mevcuttu.
    180'lik sadece Polo GTI ile sunuluyor.
    Sorunlu, insanların elinde patlayan motorlar bunlar...

    170'lik Jetta vardı eskiden ondan bahsediyorsanız kimsenin ciddi bir şikayetini duymadım.

    hocam size katılıyorum kimsenin elinde patladığı yok bu motorlar halen üretiliyor vw.de adresini ziyaret etsin arkadaşlar bu motorların halen satışta olduğunu görecekler türkiye'ye gelmeyince üretimden kalktı sanıyorlar. 1.4 140-160 devam ediyor 2014 passatlarda 1.8 tsi devam ediyor hatta amerika pazarına girecek bu motor sadece ülkemize getirmiyorlar çünkü ötv biniyor ekstra yıllık vergi de var. benim çevremde bende dahil 160 lık kullanan çok insan var büyük bir problemler karşılaşmadık şimdi kimse karşılaşmayacak diye bir kanun da yok kimisinin turbosu bozulur kiminin zinciri boşluk yapar vs fakat bu durumlar motoru elde patlatmaz. birde dsg olayı var evet hassas bir yapısı var kolay kendini bırakıyor fakat ben 2 aydır dsg kullanıcılarını gözlemliyorum bu söylediğimi herkesin üzerine alınmasına gerek yok arkadaş adamlar vitesi makinalı tüfek kullanır gibi yukarı aşağı takır takır saydırıyorlar bazıları bunu yolda giderken de yapıyor böyle kullanırsanız zaten hassas olan şeyi çabuk bozarsınız benden söylemesi.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.