Şimdi Ara

1.2 TSI JETTA YOLDA BIRAKAN GARİP MOTOR ARIZASI

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
199
Cevap
0
Favori
32.062
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle olay alıntıdır. Bu motora sahip araçları olan arkadaşların sorunu araştırmaları için burada paylaşılmıştır.

    KAYNAK

    quote:


    Merhaba Arkadaşlar,
    1.2 TSI Jetta Comfortline aracımda henuz 20000 km'de iken yaklaşık 1 ay önce başıma gelen ciddi arıza ile ilgili tüm 1.2 TSI Jetta sahiplerini bilgilendirmek istedim.

    Nomral yol ve hava koşullarında yaklaşık 100 km/saat Niğde-Kayseri arası yolda hızla seyrederken, aniden EPC (Elektronic Power Control ) ariza uyarısı belirdi ve arabanin çekişi büyük oranda düştü. Öyleki gazı köklesemde, vites küçültsem de 50-60 km/saat hızı geçemez hale geldi. Turbonun arızalanıp devre dışı kaldığını tahmin ettim, çünkü turbosuz 1.2 motorlu bir araca dönüşmüş gibiydi. Araci saga cektim, kontağı kapattım ve bir kaç dakika bekleyip yeniden çalıştırdım. EPC uyarısı söndü ve motor normale dönmüş gibi göründü. Bir ohh çekip yola devam ettim. Ancak rahatlamam uzun sürmedi ve bir kaç km sonra EPC yine yandı ve çekiş yine gitti. Kayseri'ye fazla bir yolum kalmamıştı, durup servisi arayıp çekici çağırmak çok zaman alacağından, birazda risk alarak 50-60 km hızla sabırlı bir şekilde Kayseri'ye yetkili servise ulaşmayı başardım.

    Yetkili servis araca bir ön inceleme yaptı ve turbo sisteminde bir sorun olduğunu ancak durumu tam olarak anlamak için aracın seviste kalması gerektiğini, beni arayacaklarını söylediler. Henüz 20000 km'deki araçta yaşadığım sorunun verdiği moral bozukluğu ile bıraktım aracı, ertesi gün kötü haber geldi: Turbo valf bölümünde bir arıza var, onarım için gerekli parça elimizde yok, İstanbul Merkez'de de yok, yurt dışından parça gelecek, 2-3 hafta kadar sürebilir. İyice moralim bozuldu ama yapacak bir şey yoktu, neyseki araç garanti süresi içinde olduğundan geçici araç verdiler ve yaklaşık 15-16 gün sonra aradilar, aracınız hazır gelip alabilirsiniz.

    Ancak olayın ÖNEMLİ kısmını aracımı almaya gidip, değişen parçanın ne olduğunu sorduğumda öğrendim. Araçda DEĞİŞEN BİR PARÇA YOKTU, EKLENEN BİR PARÇA vardı. Adı faturada yazan haliyle "AYAR PULU" ve sadece 10 TL bir fiyatı var. "Nasıl yani araçta üretim sırasında unutulmuş bir pul mu söz konusu?" diye sordum, "Hayır bu pul hiç bir 1.2 TSI motorda yok , ama neydana gelen arızanın çözümü için fabrikanın önerdiği onarım şekli bu" cevabını aldım. Durum iyice kafamı karıştırdığı için servis danışmanı olayı kapatmaya çalışsa da ben ısrarlı sorular sormaya devam edince, online servis sisteminden fabrikanın yayınladığı onarım teknik dokümanını bilgisayarda gösterdiler. Motordan çok anlamam, resimli onarım klavuzunda görünen şuydu; turbo sistemi üzerinde iki parçadan oluşup birbiri ile birleşip vidalandıları yerde, iki parça arasına "AYAR PULU" denilen özel bir geometrik şekle sahip 2-3 mm kalınlığında bir pul koyup (noraml vidalamalarda kullanılan pullar ile aynı işlevde) oyle sıkmışlar kapağı. Sonuç olarak araya konan puldan dolayı, iki ğarçaldan oluşan kapaklı turbo bölümünün hacmi çok kğçğk bir oranda artırılmış oluyor. Bunun amacını "turbo basıncını ayarlamak için" şekilde açıkladı servis danışmanı. Peki bu pul konmadan önce motorun nasıl düzgün çalışabildiğini sorduğumda ise bunu tam olarak bilmediklerini ama olayın onarımının bu şekilde olduğunu söyledi.

    Yani onlar da tam olarak bilmiyorlar olayı, ama bende oluşan ve dikkatinizi çekmek istediğim izlenim şu;
    Motrda 20000 km2nin sonunda her ne olduysa turbo valfi bölümdeki basıncı etkilemiş, ve bu durum daha önce 1.2 TSI motorlarda sık yaşandığı için fabrika rutin bir onarım dokümanı yayınlamış. Basit bir pul ile o bölümüğn hacmini çok az miktarda artırarak olayı çözüyorlar. Ama BENCE bu resmen bir TASARIM HATASIDIR. Çünkü değişen bir parça yok, motora eklenen bir parça var.Her ne oluyorsa orada hacim yetersiz kaldığından turbo devre dışı kalıyor ve bunu çözmek için hacim küçk bir pulla artırılıyor.

    Bu durumun bir benzerinin 1.2 TSI Seat Leon'da yaşmış;
    http://www.seatclubworld.com/leon-1p...arizasi-12131/

    Belirtiler aynı ama onarım şekli aynı mı bilmiyorum.

    Benzer bir durum yaşayan 1.2 TSI Jetta sahibi arkadaşlar olursa lütfen buradan bildirsin. Eger sistematik şekilde tekrarlanan bir arıza olacaksa bu durum geri çeğırmalara kadar gidebilir, umuyorum oyle olmaz tabi.

    Sevgiler, saygılar.....







  • Sonuç olarak turbo hacmi büyüdüğünden araçtaki gizli beygirler de ortaya çıkmış oluyor. Bence bütün birikiler taktırmalı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    Sonuç olarak turbo hacmi büyüdüğünden araçtaki gizli beygirler de ortaya çıkmış oluyor. Bence bütün birikiler taktırmalı.


    1.2 motorun o kasayı nasıl kaldırdığının açıklaması budur işte
  • Benim aracımdada aynı problemden mevcut ( turbo basıncı ayarı) bu yüzden 2 kere parca değişti valf falan hepsi ama hala sorun sürüyor bir yerde bi kaçak var ya hortumda yada bağlantı yerinde dedi usta, sende kaçak yerini bulmuşlar ve onarmışlar parça değişsede emin ol sorun düzelmezdi , bu turbolu motorlar atmosferiklere göre hassas ne olsa arıza ışığı yakıyor yapıcak bişiy yok....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serty23 -- 17 Kasım 2011; 14:12:33 >
  • 1.2 TSI almayacağız tamam
  • prestijli bir araba olduğu için kem gözlere gelmiştir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    prestijli bir araba olduğu için kem gözlere gelmiştir

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    1.3 Egea motor titreme sorunu
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Ayar pulu içinde 8 ay sıra var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    prestijli bir araba olduğu için kem gözlere gelmiştir

  • Evet VAG avukatlarini konuya alalım.
  • Duruşma 5dk sonra başlayacak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    prestijli bir araba olduğu için kem gözlere gelmiştir

    piremiyum ondan :)
  • jetta ve bu motor hacmi ve bu kasanın ağırlığı ortaya çıkan ise koca bir kaos ve yanılgı bana göre.

    1.2 otomatik ve 2 litre araçları kullanan biri olarak bunları yazıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Ayar pulu içinde 8 ay sıra var mı?

  • Mesaj sahibi teknik detayı bilmediği için tam anlatamamış, bu pul tam olarak nereye konuyor merak ettim şimdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Division Bell

    Evet VAG avukatlarini konuya alalım.



    Donunuza kadar alcam Bu iftiradır, bizim araçlarımız insan üstü niteliklere sahiptir, arıza yapsa bile 10tl lik masrafla düzelcek iş değildir bu, markamızın premium değerlerine hakaretten dolayı dava açma hakkımızı saklı tutacaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Caipirinha -- 17 Kasım 2011; 14:31:21 >
  • aynı sorun arkadasımın fabia 1.2tsi arabasındada oldu Ankara'dan Konya'ya dönerken epc ısığı yanıp çekişten düşmüş 1 2 kere durup ışık sönüp tekrar devam etmiş yine aynı sorun oldunca servise gitti. Turbo sorunu oldugunu söylemişler garantiden yeni turboyla değiştirmişler onun arabasıda 17bin km deydi.
  • burada kan çıkar izlemedeyiz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ccecy

    Ayar pulu içinde 8 ay sıra var mı?

    olsa da bekler bazıları. öyle kolay değil çünkü prestijli bir araca binmek. bunun farkındalar.

    -araba almak istiyorum ama 8 ay sıra var.
    -e dostum prestijli bir araca biniyorsun, olacak o kadar!

    -1.2 motor kaldırmıyor bu kasayı.
    -e dostum premium bir araca biniyorsun, olacak o kadar!

    -servise gittim 8 ay sonrasına gün verdiler
    -e dostum prestijli bir araca biniyorsun, olacak o kadar!

    -dsg şanzımanlar patlıyor
    -e dostum premium bir araca biniyorsun, olacak o kadar!
  • Yok yahu bir yanlışlık olmalı, VW arabası yapmaz böyle arızalar.
    Bir de değil çok sayıda 1.2 araçta varmış, ne yani alman arabası da mı almayacaz
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.