Şimdi Ara

70'lerin ikonu; Peugeot 504

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
18
Favori
16.151
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
66 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar,
    Uzun yılların hevesi olan klasik araba işine girmeye niyetlendiğimden beri aklımda iki model dönüp duruyordu Mercedes w115 ve PUG 504. Nitekim bi şekilde kısmet oldu bundan tam 1 hafta önce 1983 model bir Peugeot 504 sahibi oldum. Aracı çekme belgeli ancak çalışır durumda aldım ancak tekrar trafiğe sokabilmek adına biraz uğraşmam ve para harcamam gerekiyordu. Az çok arabalardan,mekanikten anlarım ve elimden gelir cesaretiyle de girdim biraz da amacım böylesine tamamen mekanik aksam olan arabayı elimden geldiğince sorunları olsun yenilemeleri olsun kendim halledip bir şeyler öğrenmek ve uğraşıp zaman geçirmekti. Okumak isteyenlere merakı olanlara toplama,trafiğe sokma,yenileme,restore sürecini bu konu üzerinden fotoğraflar ile ve bolca yazarak paylaşmak istedim. Aramızda belki klasik araç hevesi olan vardır eğlenceli ve bilgilendirici bir konu olacağını düşündüm. Burda en azından yorumlarınızla destek olursanız şimdiden teşekkür ederim
    Konuyu öncelikle bir kaç 504 fotoğrafı ile destekleyelim;
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Aracım üstteki fotoğraflarda gördüğünüzün aynı rengi orjinal 198 bin küsür kilometrede hatta torpidoda hala servis kaydı olan bir defter duruyor. Ankara'da bi peugeot servisinde yapılan bütün işlemlerin kaydı ve eski sahibinin bilgileri falan yazıyor.
    Bu aracı aldığımız gün retro bir fotoğrafımız olsun dedik :)
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Aracı Antalya'dan aldım Eskişehir'de oturuyorum çekme belgeli satış aldığımız için aracı buraya kadar çekici ile getirdik toplu olarak geldiği için çekiciye 450 tl bir ücret ödedik artı burda merkezlerinden sanayi sitesine getirmeleri için 50 tl verdik toplamda 500 tl'ye istediğimiz adrese teslim edildi.
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    Neyse Eskişehir'e geldik her şeyin güzel takır takır hallolacağını düşündük tabii ki burda yanıldık. Arabada rölantide stop etme sıkıntısı vardı gaz ayarı falan yaptıralım dedik 3 farklı ustaya gittik bilgisayarlı gaz ayarı yaptırdık sözde çalışan yürüyen sadece gaz vermeyince stop eden arabamız artık doğru düzgün yürümemeye başladı gaz ayarından sonra gaz yememeye başladı usta usta gezdirdik birisi distrübitör dedi birisi bobin dedi birisi buji dedi her neyse bi kaç gün araştırdım soruşturdum falan az çok bilgi edindikten sonra bugün gaz ayarıyla rölanti ayarıyla biraz oynadım motor sesine göre ayarladım araba tıkır tıkır çalışır oldu çok şükür :)
    Geldik arabanın muayeneden geçmesi için uğraşmaya; bugün öğleden sonradan akşam saatlerine kadar sanayideydik ve tam anlamıyla perişan olduk diyebilirim. Şöyle ki aracın altındaki çürükleri falan yaptırıp muayeneye girmem gerekiyor ufak tefek bi kaç eksiği falan var işte her neyse kaportacı aramaya koyulduk sorduğumuz yer ya yapmam diyor ya işte arabayı bırakırsın ben ne zaman boş kalırsam o zaman yaparım diyor bi tanesi diyor ben soydukça masrafın artar 2 binden başlarım artık nereye kadar giderse bilmem diyor. Baya gezip dolaşıp uzun uzun uğraştıktan sonra bi tane kaportacıya yönlendirdiler adama gittik 500 tl'ye hallederim dedi pazarlıkla 400 tl'ye anlaştık. Neyse arabayı iki üç gün sonra alırım bir günde hallederim dedi tamam dedik çıktık ordan sanayi sitesinden çıkarmadan arabayı bi otoparka koyalım dedik. Yolda giderken ufaktan yağmur yağmaya başladı sonra gideceğimiz otoparka çok kısa bi mesafe kala arabanın debriyaj pedalı boşaldı araba viteste kalkmaz oldu ite ite kenara çektik derken ben hidroliğin boşaldığından şüphelendim ilk başta sonra gidelim bi ustaya soralım fikir alalım derken yine ondan ona yönlendiren saçma sapan bi usta paslaşmasının içinde bulduk kendimizi sonra bi muhattap usta bulduk tabii ki yine sanayici ağzı yaptı 'Siz bugün bırakacaksınız yarın sabah ben bakacağım büyük ihtimal debriyaj sıyırdı komple şanzıman inecek masrafı bilemem' hadi bakalım akşama kadar uğraşmışız zaten yorgunuz ıslanmışız yağmurda bi de üstüne bu. Neyse dedik evimizin önüne çekici ile götürelim kalsın şimdilik sonra halledelim bu işi çekici çağırdık beklerken bi kaporta boya ustasının dükkanının önünde adamla sohbet muhabbet derken adam bizi içeri davet etti çay falan verdi oturduk hayırdır diye sordu durumu anlattık getirin bi bakayım dedi. Arabayı ite ite zor getirdik adam oturdu debriyaja iki bastı çekti derken araba düzeldi tekrar hiçbir sıkıntı kalmadı. O anki çökmüş halimden mutluluğa geçişimi görmeniz lazımdı
    Şimdi ilk etapta yapacağımız tabanın çürüklerini yaptırıp muayeneye girmek ha bu arada komple boyanıp renk değişecek biz şu alttaki rengin bir ton koyusunu düşündük sizin de fikirleriniz varsa alalım. Serüvenimiz burdan devam edecek inşallah
    70'lerin ikonu; Peugeot 504

    Edit1: Aracın maliyeti falan sorulmuş hemen aldığım notlardan ekleme yapayım;
    Araba 8.000 TL
    Noter 181 TL
    Elektrik Aksamı tamiri 150 TL
    Çekici masrafı 500 TL
    Ekstra ufak tefek işçilikler falan da dahil toplamda 9.000 TL şimdiye kadar harcamış olduğum rakam.

    İlk etapta Yapılacaklar:
    Taban çürükleri+pütürleme 500 TL
    Silecek motoru değişecek ve mekanizma tamir edilecek 250 TL
    Lastikler değişecek 1000 TL
    Farlar değişecek 200 TL
    Muayene ücreti(cezalar dahil yaklaşık) 300 TL
    Plaka ve tescil için yaklaşık 100 TL

    Trafiğe çıkarmak için gereken toplam ekstralarla birlikte 2500 TL diyelim

    Trafiğe çıktıktan sonra yapılacaklar:
    Komple boya 3000 TL fiyat aldım metalik füme
    Kapıların ayarı fitillerin değişimi vs. yaklaşık 300 Tl
    Taban halısı değişecek henüz fiyat almadım yumuşak kaliteli döşeme istiyorum
    Hala kasetçalar var ya nostaljik kasetler alacağım değişmeyeceğim ya da retro görünümlü bi oto teyp alacağım
    Şimdilik aklımda bunlar var tabii ki önerilerinize görüşlerinize açığım hatta Eskişehir içinde olan arkadaşlar varsa buluşup vakit geçirebiliriz arabalar hakkında sohbet edebiliriz.




    Edit1: Aracın iç fotoğraflarını koymadığımı farkettim pek temiz olmadığı için detaylı çekmedim ama yine de göründüğü kadarıyla şu şekilde
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504
    70'lerin ikonu; Peugeot 504



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AcayipKuark -- 29 Kasım 2018; 19:19:21 >







  • Yaklaşık 20 yıl önce staj yaptığım kamu kurumundaki şefimde tıpatıp aynısından vardı... Bir gün dışarı çıkalım bugün sahadayız dedi... Neyse çıktık ama işle alakamız yok sanayi sanayi geziyoruz bizim şef çıkmadan önce bana da bi telsiz verdi dükkanlara girince telsizin sesini açıyoz araca binince kısıyoruz... O çakal sanayi esnafında bize acayip bi hürmet tabi... Neyse ki aradığımızı öğlene doğru bulduk... Para almadılar tabi... Aradığımız pejonun eksik olan bijonlarıydı... Niyeysa başka araçlarınki de uymuyordu bi türlü...



    Sonra şef dedi çok acıktık telsizi son ses aç da şu lokantaya gidelim dedi gittik lokantaya hayatımdaki en lezzetli yemeği orada yedim ismi kuzu kapama idi ismi... Dışardaki masada oturduk muhtelemen hesap da ödemedi bizimkisi öylece ayrıldık sanayiden...
    Bende de aynı şekilde Citroen BX var. Vakit yok toplamaya 1.5 sene önce aldım, hala kapıda yatıyor. 2004 ten beri yatıyor araç. Conta yakmış, motoru indirdik parçaları yok, reftefiyeci de ilgilenmedi, kendi işlerimden dolayı takip de edemiyorum. Çok keyiflidir ortaya bir ürün çıkınca ama uğraşması çok streslidir.
  • Reklam Alanı

    Konu tutar

    70'lerin ikonu; Peugeot 504


    Edit: Neyini beğendiniz bunun anlamadım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sönmeyen Arıza Lambası. -- 25 Ekim 2018; 15:45:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vaktim olsa da böyle bir iş ile uğraşabilsem keşke, takipteyiz hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hayırlı olsun inşallah herşey istediğiniz gibi olur.

    Bu arada bence o paylaştığınız renk çok güzel

    Bu arada aracı ne kadara aldınız acaba?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaj telini degistir en kisa zamanda. Sanirim basili kalmis baski balata volantla temas etmiyor. Sansiniza duzelmis ucuz bir parca 20-30 tl de iscilikle degistirirler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok güzel bir konu olacak. Sizin gibi insanları görünce ben mutlu oluyorum. Takipteyim, başarılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende de aynı şekilde Citroen BX var. Vakit yok toplamaya 1.5 sene önce aldım, hala kapıda yatıyor. 2004 ten beri yatıyor araç. Conta yakmış, motoru indirdik parçaları yok, reftefiyeci de ilgilenmedi, kendi işlerimden dolayı takip de edemiyorum. Çok keyiflidir ortaya bir ürün çıkınca ama uğraşması çok streslidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kardeşim hayırlı olsun ,güzel günlerde kullan inşallah!!Hep hayalini kurduğum araçlardan biri kaça aldınız ?Normal kullanilir hale gelmesi için nekadar masraf yicek merak ediyorum parçaları acaba bol ve ucuz olurmu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yahudi Mercedesi diyorlardı bu araca yanılmıyorsam.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepinize teşekkür ederim. Arabayı 8 bin liraya aldım biraz masraf yaptım işte elektrik tesisatıdır noteridir belgesidir evrağıdır derken bana toplamda 9 bin liraya geldi. Şu etaptan sonra tahminimce yaklaşık bi 5 bin lira daha harcarım doğru düzgün tam anlamıyla oldu diyebilmek için. Allahtan döşemeler falan çok temiz de ekstra masraf çıkmayacak. Şimdilik kafamdakilerden başka masraf çıkmasın diye dua ediyorum işte uğraştıkça bilgiler ekleyeceğim.
  • Ah ah Jandarma cruso umarım doğru yazdım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beklediğim konuydu devamını beklemedeyiz
  • 1990 lı yıllar Güngören'de oturuyoruz apartman sahibinde açık mavi rengi vardı o yillar neydi be tekerine taş değmesin

    Not: bir Anadol yenileme konusu vardı forumda eskiler bilir oda çok iyi konuydu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rengi gun metal olsa yahut koyu gri efsane araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam araci kaca aldiginiz ve tum maliyetleri yazarmisiniz?

    Hayirli olsun.keyifli bi isle ugrasiyosunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 504'leri çok seviyorum, bende kovaladım zamanında temiz bulamadım. Bence renk orjinal kalsın değiştirmeyin. Restorasyon pahalı ve zahmetli bir iş aynı zamanda çok keyifli.
    Kaba kaporta işlerini kendiniz yapabilirsiniz hatta eliniz yatkınsa boyayı bile. Gerekli alet ve ekipmanınız olduktan sonra inanın zor işler değil.Alın elinize zımparayı soyun komple boyayı.Atarsınız macunu üstüne bir zımpara daha düzelene kadar tekrarlayın. Kompresör boya tabancası varsa astar+boya+vernik. Dışarda bunun için en az 2000 isterler.
  • Videosunu da editlemek nasip olur diyelim 😊 beklemedeyim 👍 yapılacak çok iş var çok . Kolay gelsin

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Takipteyim başarılar diliyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takipteyiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takip

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.